A fiatalok körében egyre kevésbé hódít a Facebook: más közösségi média platformokat használnak. Nézd meg Te is, hol érhetjük el őket ezen túl is!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Csökken a Facebook népszerűsége: a fiatalok egyre inkább más platformok után néznek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Csökken a Facebook népszerűsége: a fiatalok egyre inkább más platformok után néznek


2016/03/16
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A Facebook sikere 2004-es megjelenését követően hihetetlen ütemben növekedett – és mind a mai napig ezt a közösségi média platformot tekintjük irányt adónak úgy a mindennapi életben, mint az online marketingben is.

 

2016 januárjában az oldal 1,591 milliárd aktív felhasználót számlál napi szinten, és a növekedés még mindig tart: a korcsoport összetételben azonban hatalmas változás állt be.

 

Ez a változás alapjaiban módosítja az elképzeléseket az online marketingben is, hiszen már egészen más csoportot érhetünk el a közösségi média óriásként emlegetett Facebook-on, mint azt tettük néhány évvel ezelőtt.

 

Szertenéd hatékonyan elérni célközönséged, és valódi vásárlást, konverzió hozni a közösségi média oldalakról? Gyere el egynapos tanfolyamunkra, ahol az online marketinget, mint komplex tudományágat nézzük át, és konkrét tippeket, ötleteket adunk Neked az eszközök használatára is! Kattints IDE, és jelentkezz még ma!

A fiatalok körében már nem a Facebook a menő: új közösségi médiák után néz a tizenéves korosztály

Néhány adat a Facebook-ról…

Hazánkban 2008-tól számoljuk a Facebook pályafutását. 2014-re a Facebook nálunk is piacvezetővé vált, és hamar lenyomta az “elődjeként” ismert iWiW-et, és a hazánkban kevésbé népszerű, mégis említésre méltó MyVIP-et. A Facebook-on a nők többségben vannak a mai napig, bár nem kiugróan: a felhasználók 48%-a tartozik a férfiak csoportjába.

 

De nézzük a korcsoportot… Ahogy az egy közösségi médiától várhatjuk, a fiatalok kiugró számban vannak jelen a Facebook-on is. 2014-ben a 25-30 éves korosztály használta leggyakrabban a közösségi média oldalt (1 140 000 felhasználó), számban közvetlen utánuk szerepelt az eggyel fiatalabb, 18-25 éves korosztály (1 060 000 felhasználó).

Sokan gondolják, hogy az idősebb korosztály kevésbé hajalmos ezen platform használatára, ez azonban nem igaz – sőt, egyre kevésbé mondható. Már 2014-ben is számos, 35 éven felüli felhasználó lépett be nap mint nap a Facebook-ra, sőt, a 65+-osok is képviseltették magukat!

 

De mi az ami változott? A fiatal korosztály elhagyja a Facebook-ot: az idősebbek viszont egyre aktívabbak!

Mára azonban a Facebook-on szereplő felhasználók összetétele változásnak indult. A fiatal korosztály körében (főként a 13-18 és a 18-25 éves korosztály esetében) a Facebook egyre inkább “ciki”-vé válik. A tizenévesek új közösségi média platformok után néznek, és elhagyják lassan a Facebook-ot…

 

Emellett azonban nem kell félnünk az említett közösségi média népszerűségének visszaesésétől: a Facebook nem hal meg, csak átalakul – egészen más korcsoport és érdeklődési kör jelenik meg rajta. Napjainkban az 55-65 közötti korcsoportból származó aktív felhasználók száma növekszik legdinamikusabban, utánuk közvetlenül a 45-55 évesek csoportja.

 

Mit jelent ez a gyakorlatban? Érdemes még hirdetnem Facebook-on?

Hogyne lenne érdemes! Sőt, a kkv szektor jelentős részének ez a változás még kedvező is: a döntéshozók kerültek többségbe a Facebook-on. Természetesen van azonban olyan szektor, amely számára érdemes lesz új platformok után nézni: a fiatal korosztályt az eddig rendelkezésünkre álló adatok alapján már csak viszonylag rövid ideig érhetjük el ezen a platformon hatékonyan.

 

Miért távoznak a fiatalok? A Facebook az anyukák platformja lesz?!

A fiatalok többsége a Facebook-ot éppen azért kezdte el használni, hogy ott barátaikkal szórakozhassanak. Az akkoriban még nem kifejezetten nyílt közösségi média erre kiválóan alkalmas volt: az idősebb korosztály csak elvétve volt jelen, és akkor sem aktívan, és a felhasználók sokkal közvetlenebbül kommunikálhattak itt.

 

Ez azonban hamar átalakult: a Facebook hirdetéseivel, a korcsoport megváltozásával együtt sokkal nyíltabb lett: az adatvédelmi beállításokkal ugyan szűkíthetjük ezt, de erre, úgy tűnik, nem kalkulál a fiatal generáció.

Nem utolsó sorban pedig meg kell említenünk, hogy úgy tűnik, a Facebook ma már “ciki” a legfiatalabbak körében.

 

Hova lettek a fiatalok? Új trendek, közösségi médiák szárnyalnak a fiatal korcsoport körében…

Számos kisebb közösségi média üti fel a fejét nálunk is – amelyek éppen azzal “nyernek” a fiatalok körében, amivel a Facebook veszített. A Snapchat például még csak most tört be a piacra, de máris nagy erőkkel hódít: sikere a zárt közösségben rejlik, a titkos üzenetekben és a nyilvánosság kerülésében.

Az Instagram már nem újdonság hazánkban sem: a fiatalok nagy része ide “menekül” a Facebook világából: a képmegosztó közösségi média jóval egyszerűbb kommunikációt tesz lehetővé a tizenévesek számára.

Fontos szempont ezeknél az új közösségi médiáknál továbbá a  személyes hangnem, az aktivitás generálása. A Facebook óriási információdömpingjébene erre már nem sok példát láthatunk – míg az új közösségi médiákon a legnagyobb márkák is minél személyesebb kampányokat indítanak. Népszerű ezek közül az Instagram oldalon a #hashtag-gel indított kampányok sokasága, amelyekkel a márka kapcsolatot teremt az olvasóval, és aktivitásra is hívja őt – nagy sikerrel!

 

Hogyan érhetjük el ezen túl a fiatalokat? Milyen közösségi médiákat, trükköket alkalmazzunk?

Úgy tűnik tehát, a tizenévesek körében a sima Facebook hirdetés lassan kevésnek bizonyul. Az Instagram hirdetések még viszonylag újdonságnak számítanak, így az út még nem kitaposott – egy azonban biztos: egy jól megtervezett Instragram játékkal és a rá indított Instagram hirdetéssel sokkal nagyobb sikereket érhetünk el – ha brandépítésről beszélünk.

Érdemes saját célközönséged irányába kutatást végezni, feltérképezni mely platformokat használják ők – és ahhoz mérten személyes, kreatív tartalommal és játékokkal megteremteni a kapcsolatot velük.

 

 

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 114

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
64 289
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...

Marketing automatizálás

Olyan szoftvercsomagokkal végezhető marketing automatizálás, amelyek a...

Szavazás

A szavazás egyfajta közvélemény kutatás egy adott csoporton...

Rang

Más néven pozíció. Azt befolyásolja, hogy egy weboldal vagy aloldal milyen pozícióban jelenik...

Remarketing

A remarketing a Google AdWords sajátos kifejezése a retargeting-re.
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.