notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért nem használ senki chatbotokat?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért nem használ senki chatbotokat?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért nem használ senki chatbotokat?


2017/07/07
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A tavalyi nagy fellendülés és chatbot láz után megjelentek az első negatív hangok, akik azonnal temetik a technológiát. Elmondjuk, miért hiba ez! 

A tavalyi nagy fellendülés és chatbot láz után megjelentek az első negatív hangok, akik azonnal temetik a technológiát. Elmondjuk, miért hiba ez!

Mielőtt kitárgyalnánk a chatbotok jelenlegi helyzetét, egy egyszerű történettel szemléltetnénk a technológiai fejlődés jellegét, ami remélhetőleg segít majd, hogy mindenki jobban rálásson a dolgok menetére.

 

 

****  Élt egyszer egy idős ember, aki történetesen a sakk feltalálója volt. A férfi elutazott az uralkodó palotájába, és bemutatta neki a játékot. Az uralkodót egyszerűen lenyűgözte a stratégiát igénylő játék és felajánlotta, hogy megjutalmazza érte az idős férfit. A férfi azonban csupán rizsre vágyott, amivel megetetheti szegény családját.

 

Az uralkodó csak annyit kérdezett, hogy mennyi rizsre van szüksége a férfinak, aki erre a következő választ adta: „Döntsük el a játékkal.” A férfi a sakktábla első négyzetére egy, a másodikra kettő, a harmadikra pedig négy szem rizst rakott – „Minden négyzetre kétszer annyi rizst rakunk, mint amennyi az előzőre került. Annyi rizst kérek, amennyi összesen a táblán lesz, mire a végére érünk.”

 

Az uralkodó csak nevetett a férfi kérésén, és természetesen belement a játékba. Azonban néhány négyzettel később már kezdett eltűnni a mosoly az arcáról. A 16. négyzethez érve egy egész zsák rizsnél jártak, 32-nél egy egész rizsföld teljes terméséhez értek, míg a 64. négyzetre több rizs „került fel” mint amennyit valaha termeltek az emberiség egész történetében Az idős férfi uralkodóvá vált. ******

 

 

Amikor szóba kerülnek a chatbotok, akkor sok helyről (és számos online hírforrásból) azt halljuk, hogy „A chatbot forradalom megpihent” vagy hogy „Hová lettek a chatbotok?” esetleg „Mi baj történt a chatbotokkal?” A rövid válasz: semmi rossz nem történt velük.

 

A helyzet az, hogy még ha a fejlődés robbanásszerűen is zajlik, eleinte nem számíthatunk sok látható eredményre. Az „eleinte” alatt pedig itt néhány évet is érthetünk. Ahogy azt egyszer Bill Gates is megmagyarázta:

 

„Mindig túlbecsüljük a következő két év fejlődését, és alábecsüljük azt, hogy mi történik majd az azokat követő tíz évben. Ne hagyd, hogy ez megtévesszen.”

 

Összevetve vajon hány chatbot működik ma a tavalyi évhez képest? Háromszor annyi? Talán tízszer? Maradjunk háromszor annyinál. Ha a Facebook Messenger áprilisi jelentését vesszük alapul, akkor azt mondhatjuk, hogy nagyjából 100 ezer.

 

Ilyen tempó mellett öt éven belül 20 millió chatbot is szolgálatba állhat. Ha az 1996 és 2001 között létrejött weboldalak számát vizsgáljuk, akkor egy igen komoly robbanást fedezhetünk fel: 257 ezerről 30 millióra ugrott ez a szám. 2017-ben 1,2 milliárd weboldalról beszélünk.

 

Ha ugyan ezt a tempót a chatbotokra is applikáljuk, akkor a 2017-ben 100 ezer aktív chatbot 2022-re több mint 24 millióra gyarapszik majd, habár ez csak egy becslés.

 

Láthatjuk tehát, hogy mi a lényege a sakkos történetnek. Jelenleg az első néhány „négyzeten” állunk csupán, azaz egy robbanásszerű fejlődés első pillanatait éljük. Számtalan zsák rizsre számíthatunk a következő években, elképesztően sokra.

 

 

A chatbotok (és a hangbotok) egyszerűen „felszabadítják” az alkalmazásokat, amelyeket már nem feltétlenül korlátoz a komplikált felhasználói felület – beszélhetünk hozzájuk és szöveges üzenetetket küldhetünk nekik.

 

 

A technológia hamarosan szervezeti körökben is megjelenhet – az alkalmazottak idővel a telefonjaik, autóik és számítógépeik segítségével is értesülhetnek az új hírekről, az egymás közötti kommunikációs lehetőségekről már nem is beszélve.

 

 

Éppen ezért, a felhasználóknak nem szabad feladniuk az új technológiába vetett hitüket. Ha pedig nem felhasználóként állsz hozzájuk, hanem éppen chatbotok fejlesztésével foglalkozol, és úgy tűnik, hogy senkit sem érdekel amit csinálsz – ne csüggedj. A technológiai újítás és fejlődés világában ez egy teljesen normális jelenség. Néhány éven belül senki sem nevet majd, és talán pont Te leszel az új chatbot uralkodó.
 

Marketing konzultáció és audit
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 112

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
246 982
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

CPM

A CPM definíciója A CPM (cost per mille) egy népszerű...

Duplikált tartalom

Mi az a duplikált tartalom? A duplikált tartalmak olyan tartalmak, amelyek...

BTL

Mi az a BTL marketing kommunikáció, mit jelent, mikor használjuk?  Az angol Below The...

Ösztönzők

Az internetes marketing világában az ösztönzők egy ajánlathoz...

Fizetett keresés

Más néven: Pay Per Click (PPC), keresőmarketing (SEM) vagy fizetett elhelyezés – a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.