Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Miért nem használ senki chatbotokat?

Marketing Professzorok

Máté Balázs, komplex online marketing tanácsadás és kivitelezés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Miért nem használ senki chatbotokat?

2017.07.07.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A tavalyi nagy fellendülés és chatbot láz után megjelentek az első negatív hangok, akik azonnal temetik a technológiát. Elmondjuk, miért hiba ez!

A tavalyi nagy fellendülés és chatbot láz után megjelentek az első negatív hangok, akik azonnal temetik a technológiát. Elmondjuk, miért hiba ez! 


Mielőtt kitárgyalnánk a chatbotok jelenlegi helyzetét, egy egyszerű történettel szemléltetnénk a technológiai fejlődés jellegét, ami remélhetőleg segít majd, hogy mindenki jobban rálásson a dolgok menetére.

 

 

****  Élt egyszer egy idős ember, aki történetesen a sakk feltalálója volt. A férfi elutazott az uralkodó palotájába, és bemutatta neki a játékot. Az uralkodót egyszerűen lenyűgözte a stratégiát igénylő játék és felajánlotta, hogy megjutalmazza érte az idős férfit. A férfi azonban csupán rizsre vágyott, amivel megetetheti szegény családját.

 

Az uralkodó csak annyit kérdezett, hogy mennyi rizsre van szüksége a férfinak, aki erre a következő választ adta: „Döntsük el a játékkal.” A férfi a sakktábla első négyzetére egy, a másodikra kettő, a harmadikra pedig négy szem rizst rakott – „Minden négyzetre kétszer annyi rizst rakunk, mint amennyi az előzőre került. Annyi rizst kérek, amennyi összesen a táblán lesz, mire a végére érünk.”

 

Az uralkodó csak nevetett a férfi kérésén, és természetesen belement a játékba. Azonban néhány négyzettel később már kezdett eltűnni a mosoly az arcáról. A 16. négyzethez érve egy egész zsák rizsnél jártak, 32-nél egy egész rizsföld teljes terméséhez értek, míg a 64. négyzetre több rizs „került fel” mint amennyit valaha termeltek az emberiség egész történetében Az idős férfi uralkodóvá vált. ******

 

 

Amikor szóba kerülnek a chatbotok, akkor sok helyről (és számos online hírforrásból) azt halljuk, hogy „A chatbot forradalom megpihent” vagy hogy „Hová lettek a chatbotok?” esetleg „Mi baj történt a chatbotokkal?” A rövid válasz: semmi rossz nem történt velük.

 

A helyzet az, hogy még ha a fejlődés robbanásszerűen is zajlik, eleinte nem számíthatunk sok látható eredményre. Az „eleinte” alatt pedig itt néhány évet is érthetünk. Ahogy azt egyszer Bill Gates is megmagyarázta:

 

„Mindig túlbecsüljük a következő két év fejlődését, és alábecsüljük azt, hogy mi történik majd az azokat követő tíz évben. Ne hagyd, hogy ez megtévesszen.”

 

Összevetve vajon hány chatbot működik ma a tavalyi évhez képest? Háromszor annyi? Talán tízszer? Maradjunk háromszor annyinál. Ha a Facebook Messenger áprilisi jelentését vesszük alapul, akkor azt mondhatjuk, hogy nagyjából 100 ezer.

 

Ilyen tempó mellett öt éven belül 20 millió chatbot is szolgálatba állhat. Ha az 1996 és 2001 között létrejött weboldalak számát vizsgáljuk, akkor egy igen komoly robbanást fedezhetünk fel: 257 ezerről 30 millióra ugrott ez a szám. 2017-ben 1,2 milliárd weboldalról beszélünk.

 

Ha ugyan ezt a tempót a chatbotokra is applikáljuk, akkor a 2017-ben 100 ezer aktív chatbot 2022-re több mint 24 millióra gyarapszik majd, habár ez csak egy becslés.

 

Láthatjuk tehát, hogy mi a lényege a sakkos történetnek. Jelenleg az első néhány „négyzeten” állunk csupán, azaz egy robbanásszerű fejlődés első pillanatait éljük. Számtalan zsák rizsre számíthatunk a következő években, elképesztően sokra.

 

 

A chatbotok (és a hangbotok) egyszerűen „felszabadítják” az alkalmazásokat, amelyeket már nem feltétlenül korlátoz a komplikált felhasználói felület – beszélhetünk hozzájuk és szöveges üzenetetket küldhetünk nekik.

 

 

A technológia hamarosan szervezeti körökben is megjelenhet – az alkalmazottak idővel a telefonjaik, autóik és számítógépeik segítségével is értesülhetnek az új hírekről, az egymás közötti kommunikációs lehetőségekről már nem is beszélve.

 

 

Éppen ezért, a felhasználóknak nem szabad feladniuk az új technológiába vetett hitüket. Ha pedig nem felhasználóként állsz hozzájuk, hanem éppen chatbotok fejlesztésével foglalkozol, és úgy tűnik, hogy senkit sem érdekel amit csinálsz – ne csüggedj. A technológiai újítás és fejlődés világában ez egy teljesen normális jelenség. Néhány éven belül senki sem nevet majd, és talán pont Te leszel az új chatbot uralkodó.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/chatbot-2017.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Online marketing
 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

2018-12-09

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!