Butique hotel online marketing tippek: keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, AdWords hirdetések

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Marketing tippek boutique hotelek részére

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A butique hotelek marketing kommunikációja speciális eszközöket igényel, így az online marketing terén is teljesen másképpen kell felépíteni a stratégiát. Ezt saját bőrünkön tapasztaltuk meg. A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing, de még az AdWords hirdetések is másképpen alakulnak, mint egy nagy szálloda esetén. 

A butique hotelek marketing kommunikációja speciális eszközöket igényel, így az online marketing terén is teljesen másképpen kell felépíteni a stratégiát. Ezt saját bőrünkön tapasztaltuk meg. A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing, de még az

Nincs mit szépíteni – a hatalmas szállodák és szállodaláncok előnyben vannak. Szinte végtelennek tűnő költségvetéssel rendelkeznek, nevük világszerte (vagy legalább országszerte) ismert, ráadásul külön marketing osztályuk van, tele profikkal.

 

Jogosan merül fel tehát a kérdés, „Hogyan tudunk nyerni egy ilyen nagy erőfölénnyel szemben?” Tény ugyan, hogy a szállodaóriások nagy előnyben vannak, de ahelyett, hogy a kisebb hotelek feladnák a versenyt, valójában épp ezeket a különbségeket kellene, hogy kihasználják.

 

Manapság rengeteg lehetőség van hatékony, emlékezetes marketing kampányok futtatására, és ezt nem kell, hogy a létesítmény mérete befolyásolja. Ha a hirdetések megfelelően vannak megfogalmazva, célozva, és elhelyezve, akkor minden jó úton halad a siker irányába.

 

Íme egy rövid összefoglaló arról, hogy hogyan emelheted ki saját boutique szállodádat a tömegből.

 

Előnyben vagy, hiszen ez egy butique hotel – használd ki!

A boutique szállodák sajátos előnnyel bírnak, ez pedig nem más, mint az emlékezetesség. A nagyobb hotelek általában a szolgáltatásokra, minőségre, és hírnevükre koncentrálnak, azonban a vendégek gyakran már abban a pillanatban megfeledkeznek a szobájukról, amint hazaérnek.

 

Ezzel szemben a kisebb szállodáknak megvan a lehetőségük arra, hogy olyan emlékeket és élményeket biztosítsanak ügyfeleiknek, amiket csak ők képesek megadni – érdemes tehát a marketingtörekvéseket is ezek kiemelésére összpontosítani.

 

Mindenki jól járhat – különleges loyalty programok

Kínálj fel valamilyen jutalmat azoknak a vendégeknek, akik barátaiknak vagy családtagjaiknak ajánlják létesítményedet. Ezzel arra ösztönözheted őket, hogy híreszteljék szállodád nevét, ami természetesen könnyedén vezethet új foglalásokhoz. A Butique hotelek vendégei nem biztos, hogy az árengedményekért harcoló körből kerülnek ki, éppen ezért sokkal jobb, ha valami figyelmességgel, valami csak nekik járó extrával kedveskedsz nekik. Érezzék a különleges bánásmódot, amit azért kapnak, ha ajánlják a hotelt azoknak az ismerőseiknek, akik szintén ebből a körből származnak. Lehet ez egy csak számukra elérhető különleges szolgáltatás, vagy étel az étteremben, esetleg bekészítés a szobába. 

 

Használd ki a környéket

A kisebb, független szállodák másik hatalmas előnye, hogy nincsenek márkához kötve. Míg egy hatalmas, nemzetközi hotellánc minden tagjának tartania kell magát bizonyos belső szabványokhoz és előírásokhoz, addig egy boutique szálloda lényegében olyanra alakítja ki magát, amilyenre csak szeretné.

 

Hogy miért előnyös ez? Mert az emberek (különösen a messzebbről érkezők) kifejezetten szeretik a jellegzetesen helyi dolgokat. Hagyd tehát, hogy szállodádat az a település „járja át”, ahol helyet foglal – kínálj fel helyi ételeket, állítsd ki a helyi művészek alkotásait, készíts olyan útmutatókat a turistáknak, amik nem csak a népszerű, de a kevésbé ismert, titkos pontokat is felsorolják, stb.

 

Legyen terved, de ne rohanj

Semmilyen szél nem jó annak, akinek nincsen célul kiszemelt kikötője. Kedvenc hajós mondásom ez, melyet az egyetemi óráimon is mindig elmondok, amikor marketing stratégia tervezést tanítok. Készíts egy részletes online marketing stratégiát, ütemtervvel és mérhető célokkal. Alapozd meg a méréseket egy jól beállított honlappal.  A mérhető célokról, a marketing munka méréséről ebben a cikkünkben írtunk részletesen: A marketing lényege az eladás. Te méred, mi mennyi vásárlót hoz, vagy csak vaktában lövöldözöl?

 


Ha elkészítesz egy tervezetet, akkor ragaszkodj is hozzá. Sok marketing eszköz beérséhez idő kell.  Ha belekezdesz egy terv megvalósításába, akkor érdemes legalább 12 hónapon keresztül csinálni azt, hogy minden szezonban próbára tehesd. Csak így kaphatsz valós számadatokat a stratégia hatékonyságáról, hogy tudd, min érdemes változtatni a jövőben, és min nem. Egy szálloda esetében a szezonitás miatt a mérési eredményeket is úgy lehet csak értékelni, ha az adatokat az előző év hasonló időszakához viszonyítod. 

 

Találd meg az USP-det, és építs rá!

Először is határozd meg USP-det (egyéni terméktulajdonság), majd jegyezz fel róla minden lényeges tudnivalót. Ez után egy egész kampányt építhetsz köré, vagy felhasználhatod egyszerű hirdetésekben is.  Arról, hogy mi az az USP, és hogyan határozd meg itt írtunk: Mi az az USP és hogyan használd az online marketingben?

 

Az USP felhasználása az egyéni terméktulajdonság jellegétől függ. Ha például az USP maga a szálloda környéke, akkor webhelyeden mindig jelenítsd meg jól látható helyen a közelgő rendezvényeket és programokat, amik könnyedén megközelíthetők szállodádtól.

 

Amennyiben USP-d éttermeddel kapcsolatos, rendezhetsz például havonta egy-egy ínyenc hétvégét, borkóstolást, vagy hasonló gasztronómiai eseményt is.

 

Akármi is legyen egyéni terméktulajdonságod, helyezd azt marketing tevékenységeid élére.

 

Ne vidd túlzásba az USP-k használatát

Előfordulhat, hogy szállodádnak több erős pontja is van, amiket szeretnél felhasználni hírneved megerősítésére. Ez természetesen minden esetben jó dolog, azonban nem szabad az összes USP-t egyetlen kampányba beleerőltetni.

 

A cél az, hogy minden USP külön kampányt kapjon, és ezek a kampányok különféle ügyféltípusokat célozzanak meg. Az előző példával élve – ha szállodád érdekes, szép környéken helyezkedik el és kiváló éttermi élményeket is nyújt, akkor ezeket egymástól külön kezeld. Ügyelj továbbá arra, hogy minden kampány egyszerre fusson, párhuzamosan egymással.

 

Kérj tanácsot más boutique hotelektől, szakértőktől

Keress fel olyan, hozzád hasonló hoteleket, akik sikeresen üzemelnek, és kérdezd meg tőlük, hogy hogyan sikerült eljutniuk oda, ahol most vannak. Jó eséllyel nem néznek majd konkurenciának, ha más városban vannak, és a legtöbbjüknek igazán jól esik majd a dicséret, hiszen ne feledd, hogy hasonlóan kisméretű személyzettel dolgoznak, mint te is.

 

Cserébe természetesen te is felajánlhatsz egy kis segítséget - például megoszthatod velük, hogy mik voltak azok a stratégiai lépések, amelyek végül nem bizonyultak hatékonynak.

 

Amennyiben konkurenciának tekinted ezeket a hoteleket, fordulj olyan marketing tanácsadóhoz, akinek tapasztalata van a butique hotel marketingben. Ez egy speciális szegmens, nem kell egyedül feltalálnod a spanyol viaszt… Az OTA rendszerek elkerülése (Booking.com, Szállás.hu és társai egy fontos cél lehet, hiszen ők jelentős mennyiségű pénzt vesznek el tőled jutalék formájában. Meg vannak azok a módszerek, amivel a szállásközvetítő rendszerek arányát úgy csökkentheted, hogy a foglalások száma növekszik.  Más stratégiát kell alkotnod a keresőoptimalizálás, az AdWords hirdetések de a közösségi média marketing területén is. 
 

Ne bízd el magad, ha minden szobád tele van

Ha tele vagy vendégekkel, az nem jelenti azt, hogy egy hónap múlva is így lesz. A marketing nem állhat meg – akár fő-, akár „uborkaszezon” van, mindig szükséged lesz több ügyfélre, miután a jelenlegiek elhagyják létesítményedet!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!