notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így szerezhetsz több közvetlen foglalást szállodádnak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így szerezhetsz több közvetlen foglalást szállodádnak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így szerezhetsz több közvetlen foglalást szállodádnak


2019/01/08
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ne fizess jutalékot! Mutatjuk, hogyan kerülheted ki a Booking.com a Szállás.hu, a Trivago és egyéb OTA rendszereket, egészen egyszerűen és hatékonyan! Hotel marketing tapasztalatok alapján.

Így szerezhetsz több közvetlen foglalást szállodádnak

A digitális korszak lehetővé tette a szállodák és üdülőhelyek számára, hogy az interneten is bővíthessék ügyfélbázisukat. Számos létesítmény alkalmaz e célból harmadik félként működő online utazási irodákat (OTA), szobafoglalási rendszereket, és habár ezek fontos részét képezik egy szálloda marketingstratégiájának, a maximális profit érdekében elengedhetetlen, hogy a saját erőforrásaikat is mozgósítsák a közvetlen foglalások reményében.

 

Szerencsére az interneten manapság több lehetőség nyílik erre a vendéglátásban működő létesítmények számára, mint valaha, ráadásul az online marketingeszközöket a legapróbb butikszállodáktól kezdve a nemzetközi láncóriásokig bárki igénybe veheti.

 

Nem állítjuk, hogy nincs szükség az utazási irodák (OTA = booking.com, Szállás.hu, Trivago stb.) segítségére, de ha szeretnéd fellendíteni szállodád vagy üdülőhelyed közvetlen foglalásainak számát (kikerülve ezzel a közvetítői díjakat), akkor ideje, hogy mélyebben is belevesd magad a szállodamarketing rejtelmeibe! A következő tippek ebben hivatottak segíteni. Amennyiben szeretnéd, hogy ebben mi legyünk a segítségedre, kérd ajánlatunkat MOST! 

 

Tedd rendbe webhelyedet

Az online utazási irodák kínálatát böngésző leendő utazók gyakran ellátogatnak a kiszemelt létesítmény saját webhelyére is, hogy egy kicsit közelebbről is megismerhessék az adott célállomást. Az okos webdesign segíthet, hogy ezeket az átmeneti webhelylátogatókat ott „helyben” ügyféllé konvertáld, méghozzá közvetlenül saját webhelyeden.

 

A jelszó: akadálymentesség! Tedd minél egyszerűbbé és egyértelműbbé látogatóid számára, hogy hol és hogyan foglalhatnak szobát webhelyed felületén, például egy minden oldalon elhelyezett „Foglaljon most közvetlenül a legolcsóbban!” feliratú gombbal.

 

Érdemes továbbá egy olyan foglalási rendszert használni, amivel a lehető legzökkenőmentesebben végezhetik el a szükséges lépéseket az emberek, lehetőleg úgy, hogy még azt az oldalt se kelljen elhagyniuk, amelyen a foglalási gombra kattintottak.

 

A webdesignnal kapcsolatos talán legfontosabb szempont a platformfüggetlen, vagy reszponzív kialakítás. Ez nem csak abban segít, hogy ügyfeleid bármilyen eszközről (a számítógépektől az okostelefonokig) kényelmesen navigálhassák és kezelhessék webhelyedet, hanem a keresőmotorok szemében is jó pontnak számít (a Google valójában háttérbe szorítja azokat a webhelyeket, amelyek nem rendelkeznek mobilbarát kialakítással).

 

Fontos webhelyed sebessége is, mert sok vendéget veszíthetsz, ha a lassan betöltődő weboldal miatt elkattintanak oldaladról. Hogyan tudhatod meg, hogy weboldalad elég gyors-e? Nem úgy, hogy most gyorsan rákattintasz webhelyedre, mivel nem mindenki rendelkezik hozzád hasonlóan gyors internet kapcsolattal. Használd a Google sebességmérő eszközét IDE kattintva

 

Ha weboldalad nincs a zöld tartományban, azzal nem csak látogatókat veszítesz, a Google sem nézi jó szemmel. 

 

Támaszkodj a pozitív értékelésekre

Pihengetünk?

Bizonyára te magad is gyakran olvasgatod a különböző e-kereskedelmi webhelyeken a kiszemelt termékek alá írt véleményeket. Bizony, az emberek többsége nagyon is komolyan veszi mások véleményét, ha pénzt készül kiadni valamiért, és nem feltétlenül tudja eldönteni, hogy mit is válasszon. Ugyan ez a helyzet a szállodákkal, üdülőkkel és más turisztikai létesítményekkel is.

 

A pozitív látogatói értékelések és vélemények segíthetnek több foglalást szerezni szállodádnak. Ehhez először is minél több visszajelzésre válaszolnod kell (a pozitívokra és főleg a negatívokra is). A válaszadás és annak stílusa nagyon fontos, mert sok leendő utazó e reakciók alapján ítéli meg, hogy milyen bánásmódra számíthat egy szállodában.

 

A visszajelzéseket érdemes saját webhelyedre is beágyaznod, hiszen itt szeretnéd elérni a közvetlen foglalásokat. Ha erre nincs lehetőség, készíts egy külön aloldalt, ahol a legjobb értékeléseidet mutatod be a különböző platformokról (Facebook, TripAdvisor, Google, stb.) Megnézheted például mindezt a Marketing Professzorok kezelésében lévő Oxigén Hotel weboldalán, ha IDE kattintasz.


A hűségprogramok hatalma

A szállodai hűségprogramok célja a visszatérő, hűséges ügyfelek megjutalmazása. A hűségprogramokkal a visszatérő vendégek exkluzív ajánlatokat kaphatnak, és olyan különleges szolgáltatásokat vehetnek igénybe, amelyekre egy új ügyfél még nem jogosult.

 

A közhiedelemmel ellentétben ezt nem csak a szállodaóriások engedhetik meg maguknak. Egy önálló hotel vagy üdülő valójában sokkal rugalmasabb lehet ilyen téren, mint egy lánc, ahol minden intézménynek egységes politikát kell követnie.

 

Kínálj regisztrációs lehetőséget ügyfeleidnek webhelyeden, ahol nyomonkövetheted foglalásaikat és felkínálhatod nekik különleges hűségprogram-ajánlataidat.

 

Koncentrálj a közösségi médiára

A közösségi platformok páratlan lehetőséget nyújtanak a kisebb és nagyobb márkák számára, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsenek meglévő és leendő ügyfeleikkel. A közösségi média egyrészt sokkal elérhetőbbé teszi a szállodákat, másrészt hatékony a webhelyre való átkattintások ösztönzésére is (amelyek természetesen közvetlen foglalásokhoz vezethetnek).

 

Egy közösségi platformon (legyen az a Facebook, az Instagram, vagy más, erre alkalmas hálózat) megoszthatod blogbejegyzéseidet, képeidet, videóidat, és fontos információkat, híreket is létesítményeddel kapcsolatban. Ezen bejegyzésekben aztán elhelyezhetsz egy-egy hivatkozást webhelyedre, hogy az emberek egy kattintással át is navigálhassanak oda.

 

Fontos, hogy szállodád személyisége és egyedi terméktulajdonsága (USP) megjelenjen közösségi médiás aktivitásodban is.

 

Egyre több közösségi platformon válnak elérhetővé olyan technológiák is, amelyek mind a márkák, mind pedig az ügyfelek dolgát képesek megkönnyíteni. Jó példák erre a chatbotok, amelyek 24/7 ügyfélszolgálatot biztosítanak az érdeklődők számára, vagy a szűken célzott hirdetések, amelyek csak azokat a leendő ügyfeleket érik el, akik érdeklődnének irántuk.

 

A szerző Instagram oldalát itt találod!

 

Az életmentő remarketing

Egy tökéletes világban a konverzióra kész utazók minden esetben nagy mosollyal az arcukon nyomkodják végig a foglalási űrlapot, miután rákattintottak a foglalási CTA gombra webhelyeden. Sajnos a valóság nem feltétlenül ilyen mesés, és még a legmeggyőzőbb szállodai webhelyek adatbázisában is marad néha egy-egy félbehagyott foglalás, amit az éppen konvertáló ügyfelek nem fejeztek be.

 

Szerencsére ezeket az embereket emlékeztetheted rá, hogy érdemes lenne újból vetniük rád egy pillantást (hiszen már majdnem sikerült átkonvertálni őket). A megoldást a remarketing kínálja erre a problémára.

 

A remarketing lényegében segít nyomonkövetni webhelyed azon korábbi látogatóit, akik félbehagyták a foglalási folyamatot – ezeknek a felhasználóknak olyan hirdetéseket jeleníthetsz majd meg az interneten, amelyek arra emlékeztetik őket, hogy folytassák foglalásukat szállodád webhelyén. Ezt a Google és/vagy a Facebook hirdetési rendszeréből átvett különleges kóddal végezheted el.

 

A videók kora

A videók a legnépszerűbb tartalomtípusokká nőtték ki magukat az interneten, ami többek között az okostelefonok elterjedésének, és a különböző közösségi platformok videófunkciói bővülésének köszönhető.

 

A videó jelenleg az egyik legnagyobb online trend, és a statisztikák szerint egyre csak tovább kapaszkodik felfelé. A Google egy fél éves felmérés után kimutatta, hogy a szabadidős utazók 35%-a, és az üzleti utazók 56%-a foglalkozott a videókkal. A videók a legkönnyebben feldolgozható tartalomtípusok közé tartoznak, rengeteg információ kommunikálható velük rövid idő alatt, ráadásul segítenek, hogy a látogatók tovább maradjanak webhelyeden.
 

étterem marketing hotel marketing Marketing stratégia vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
478 004
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Közkincs

Közkincsnek nevezzük azokat a szerzői tartalmakat vagy szoftvereket, amelyeket nem...

Kiszervezés definíciója

A kiszervezés lényege, hogy egy bizonyos tevékenységet vagy munkafolyamatot nem saját maga...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

Google

A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést...

Tartalom

A tartalom az, ami egy weboldal betöltésekor megjelenik az internetes...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.