Keresés

Menü

Sokszor hallom, az én termékemet képtelenség eladni weben, személyes kapcsolatok kellenek hozzá. Nos, a BMW egy merész, presztízsét is veszélyeztető húzással felborított mindent: vásárolhatsz BMW-t webáruházban is! A marketing tanácsadó mesél

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Szerinted a te termékedet nem lehet webáruházban értékesíteni? A BMW másképp gondolja! Autót webáruházból!

2013.01.09.

BMW-t webáruházból, avagy az online marketing egy új korszaka

 

Sokszor hallom: "Az én termékemet képtelenség eladni weben, személyes kapcsolatok kellenek hozzá." Nos, a BMW egy merész, presztízsét is veszélyeztető húzással felborított mindent: vásárolhatsz BMW-t webáruházban is! Az autóipar ezen óriása nem szokott meggondolatlan, elhamarkodott döntéseket hozni. A BMW-nél van arra pénz, hogy egy döntést kutatásokra alapozzanak, modellezzenek. Pedig az autó, valóban az a termék, amire soha nem gondoltuk volna, hogy személyes kapcsolatfelvétel nélkül meg lehessen venni. Ha a BMW így döntött, nem gondolod, hogy neked is érdemes lenne fontolóra venned ezt?

 

 

Az online marketingben is élen jár a BMW!

 
A hír maga: a BMW online értékesítési forma kidolgozását tervezi új hibrid modelljeinek piacra dobása kapcsán! Az online marketing már kivívta méltó helyét a luxus iparágban. A koncepció azonban most úgy tűnik az autó iparágat is elérte, és valóban lesz lehetőség az autók online megrendelésére is akár. A német luxus autógyártó, a BMW, vette magának a bátorságot, és az autóértékesítési piac igényeihez igazítva adaptálta a koncepciót. A BMW egyébként is elfoglalt új i3 városi autója és i8 sportautója következő éves piacra dobása kapcsán, amelyek kifejlesztésekor a környezetbarát megoldásokra koncentráltak. 
 

Az online értékesítési csatorna költséghatékony

A hibrid modelleket egyelőre nem lehet olcsón előállítani, és éppen ezért gondolkodik az új modellek disztribúciós és marketing költségeinek lehetőség szerinti csökkentésén a vállalat. Ha a kísérlet sikeres, minden bizonnyal egyéb modelleket is online kívánja majd értékesíteni a BMW. A BMW közel 3 milliárd USD-t ruházott be a környezetbarát modellek technológiájának kifejlesztésébe. Éppen ezért a profitabilitás fenntartása különösen fontos. Az online értékesítési csatorna drasztikus költségmegtakarítást eredményezhet, és megkönnyítheti a hatalmas beruházási költségek gyorsabb megtérülését. 
 

Még mindig akadnak, akik kételkednek az online marketing eredményességében...

Az online értékesítési lehetőséget sokan kétkedéssel fogadják. A fő probléma az, hogy a vevők nem tudnák kipróbálni a járműveket, ezért kérdéses ezen értékesítési forma népszerűvé válása. Ezen felül pedig, pl. az USA-ban olyan törvényi szabályozások vannak érvényben, amelyek a közvetlen, fogyasztók felé történő értékesítést nehezítik. Azonban arra mindenképpen alkalmas az online lehetőség, hogy jobban megismertessék az új modelleket a célközönséggel. A vállalat ugyanakkor a fő, legnagyobb potenciállal bíró piacokon bemutató turné szervezését tervezi.
 

Offline kampány az onlinehoz - Az új BMW modellek bemutatása - világkörüli turné

Az iBorn Electric Tour nevű bemutató show Rómában indul útjára, és hat további nagyvárost látogat meg a rákövetkező 12 hónapban. A német luxus autógyár ugyanakkor exkluzív bemutató egységeket is indít, amelyek kimondottan az új modellek ismertetését célozzák, ezek neve BMW i Store lesz. Az első ilyen értékesítési egység a Trendy Park Lane-ben, Londonban nyílik meg. A Bayerishe Motoren Werke (BMW) elkötelezett a potenciális vevőközönség megtalálásának új módszerei iránt. Az alacsony károsanyag kibocsátású modellek sajnos már elég régóta csökkenő keresleti mutatókat produkálnak a hagyományos BMW szalonokban. Éppen ezért igen jelentős leépítések várhatóak a hagyományos kereskedéseknél, hogy a fentebb leírt bemutatóterem hálózat kiépítésének alapjait megteremthessék. Szakértők szerint, ha ezek a grandiózus tervek nem válnak be, az a BMW hatalmas presztízsveszteségével járhat. Az új modellek 2013 végén kerülnek piacra, az áruk 48,500 USD-től indul, a négyüléses i3 modell esetében. Az i8 egy igazi luxus autómodell lesz - több mint 100,000 Eurot kóstál majd.
 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Honlapkészítés
Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban. Honlapkészítés tippek.

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban

2017-09-28

Lassan véget ér az év, így már láthatjuk, hogy melyek 2017 meghatározó trendjei és fejlesztései a felhasználói élmény, azaz az UX...

Éttermi online marketing tippek

Éttermi online marketing tippek

2017-09-13

Melyik az az online marketing eszköz, amely használata biztosan megtérül egy étteremnek, asztalfoglalásban, rendezvényhelyszín ajánlatkérésben? Mutatjuk! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!