Hogyan lehetsz te is híres blogger? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan lehetsz te is híres blogger? Mutatjuk!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan lehetsz te is híres blogger? Mutatjuk!


2018/04/11
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A blogírás mára már nem számít sem újdonságnak, sem pedig átmeneti trendnek. Bárki kipróbálhatja magát az internet határokat nem ismerő színpadán, akár szórakoztatás gyanánt, akár más célokból. Sőt, meg is élhet belőle, még Magyarországon is, nem is rosszul! Mutatjuk, mit tegyél meg mindezért! 
 

Hogyan lehetsz te is híres blogger? Mutatjuk!

Mivel  erre a cikkre kattintottál, így feltételezhetjük, hogy híres bloggerré szeretnél válni. A hírnév a blogok világában megegyezik a sikerrel – aki sikeres, annak a híre előbb vagy utóbb elkerülhetetlenül egyre több emberhez jut majd el.

 

A sikeres blogírásnak valójában meglehetősen egyszerű alapfeltételei vannak, amelyek biztosításával garantálhatod a sikert, és a vele járó hírnevet. Nézzük is ezeket!

 

Marketing konzultáció és audit

1. A te hírneved – a te blogod

Ha híres bloggerré szeretnél válni, akkor egy saját, személyes blogra lesz szükséged. Az ilyen blog legnagyobb előnye, hogy teljes mértékben rólad szól (vagy éppenséggel azokról a dolgokról, amik téged érdekelnek). A saját neved akár a webhely domain nevében is szerepelhet.

 

Persze a sikerhez nem feltétlenül van szükség személyes blogra, de sokkal egyszerűbb a megfelelő irányba terelni egy olyan webhelyet, aminek te vagy a tulajdonosa. 

 

Amennyiben nem akarsz webhelyet építeni, vagy egyelőre nincs pénzed rá, keress fel egy olyan online kiadót, aki biztosít neked egy blog motort és tárhelyet. Ilyen pl. az Abfox Média, akinek online újságaiban betanítás után blogolhatnak az ehhez érzékkel bírók. 

 

2. Kínálj megoldást olvasóid gondjaira

Ha foglalkoztál már valaha webhelytartalmak készítésével, vagy konverzióoptimalizálással, akkor jól tudod, hogy az olvasók az olyan tartalmakat kedvelik, amelyek megoldást kínálnak valamilyen személyes problémájukra.

 

A blogok tökéletes felületet biztosítanak erre. Ha hajlandó és képes vagy olyan útmutatókat, segédleteket, beszámolókat, értékeléseket, vagy bármilyen egyéb tartalmat szolgáltatni látogatóidnak, amiket valamilyen szempontból hasznosnak találhatnak, akkor máris több legyet üthetsz egy csapásra.

 

Egyrészt az ilyen tartalmak több organikus (keresőkből érkező) forgalmat biztosítanak számodra, másrészt az emberek előszeretettel osztogatják meg őket a közösségi oldalakon, így ott is többekhez juthatnak el. A minőségi tartalmakat a Google is nagyra értékeli, és előkelő pozícióval jutalmazza a találati oldalakon (tehát blogod feljebb fog megjelenni, mint más találatok egy-egy keresésre).

 

Nem muszáj, hogy minden bejegyzésed egy-egy probléma köré épüljön, de ha rendszeresen kínálsz ilyen tartalmakat, akkor garantáltan több olvasóra számíthatsz.

 

3. Építs kapcsolatokat más bloggerekkel

Digitális jellege miatt a blogírás egyszerűvé teszi, hogy rátalálj más, hasonló érdeklődésű bloggerekre, és összebarátkozz velük.

 

Ezek a kapcsolatok lehetővé teszik, hogy úgynevezett vendégbejegyzéseket írjatok egymásnak, amelyekkel eljuttathatjátok neveteket és tartalmatokat egymás olvasóbázisához.

 

Ha sikerül nagyobb, híresebb bloggerek blogjaira is bejutnod egy-egy ilyen vendégtartalommal, akkor máris hatalmas lépést tettél a hírnév irányába.

 

4. Népszerűsítsd blogodat (és saját magadat)

Sokan nem foglalkoznak önmaguk hirdetésével, mert azt hiszik, hogy eleinte nincs értelme nagy dobra verni saját tartalmaikat. Azonban egy kisebb-nagyobb hirdetési kampány fontos kezdeti löketet biztosíthat blogod felfuttatásához. Sok rossz mozifilm lett sikeres, csak mert sokat fektetett a reklámokba – neked azonban nem egy rossz filmed, hanem egy remek blogod van, aminek a sikere csak rajtad múlik!

 

Bármilyen jellegű blogról is legyen szó (szépségápolás, marketing, közösségi média, kertészet, stb.), egy megfelelő hirdetési stratégia biztosítja, hogy tartalmaid a megfelelő érdeklődési körű emberekhez jussanak el.

 

5. Ne feledkezz meg olvasóidról 

A feladataid egy-egy bejegyzés közlése után nem érnek véget. Olvasóid előbb vagy utóbb elkezdenek hozzászólásokat írni tartalmaid alá. Amennyiben ezek a tartalmak informatív jellegűek (útmutatók, tutorialok, stb.), nagy valószínűséggel több kérdésük is lesz majd a leírtakkal kapcsolatban, amikre első sorban tőled várják majd a válaszokat.

 

A blogírás nem egyirányú dolog. Fontos, hogy olvasóid lássák, hogy valóban odafigyelsz rájuk. Ezt biztosíthatod azzal, hogy megválaszolod kérdéseiket, illetve ha te magad is felteszel egy megvitatandó kérdést, például a bejegyzésed végszavában. Ezzel előbb-utóbb egész kis kommentelő közösséget építhetsz majd ki, akik rendszeresen visszatérnek majd, hogy elolvashassák és megoszthassák tartalmaidat.

 

6. Kérd ügynökségek segítségét

Sok ügynökség foglalkozik azzal, hogy bloggereknek segít fellendíteni üzletüket. Ilyen ügynökség a Marketing Professzorok is, ahol Czifra Zsófia, a cég társtulajdonosa a blogger mentor program vezetője. Ha erre a linkre kattintva felveszed a kapcsolatot Zsófival, ő rengeteget segíthet Neked! Az ügynökségnek több, mint 2 millió Facebook rajongója van különböző oldalakon keresztül, az általad megírt tartalmakat ide beosztva nagyon sok ember megismerheti. Zsófi és az ügynökség rengeteg céggel áll kapcsolatban, akik szívesen veszik influencerek látogatását, termékeik, szolgáltatásaik népszerűsítésnek érdekében. Megtanítanak a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing alapjaira is, így sokkal hatékonyabban fogod tudni indítani saját blogger pályafutásodat. 
 

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
65 673
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Jövedelemforrás

A jövedelemforrás minden olyan tevékenység, amely jövedelem...

Visszatérítés

A visszatérítés azt jelenti, hogy egy vásárló...

Remarketing

A remarketing a Google AdWords sajátos kifejezése a retargeting-re.

Adatvédelmi nyilatkozat

Mit is jelnet az adatvédelmi nyilatkozat? Az adatvédelmi nyilatkozat egy nyilvánosan...

Link álcázás

A link álcázás a hivatkozások eltakarását jelenti,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.