Keresés

Menü

Hogyan lehetsz te is híres blogger? Mutatjuk!

Marketing Professzorok

Hatékony honlapüzemeltetés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Hogyan lehetsz te is híres blogger? Mutatjuk!

2018.04.11.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan lehetsz te is híres blogger? Mutatjuk!

A blogírás mára már nem számít sem újdonságnak, sem pedig átmeneti trendnek. Bárki kipróbálhatja magát az internet határokat nem ismerő színpadán, akár szórakoztatás gyanánt, akár más célokból. Sőt, meg is élhet belőle, még Magyarországon is, nem is rosszul! Mutatjuk, mit tegyél meg mindezért! 
 


Mivel  erre a cikkre kattintottál, így feltételezhetjük, hogy híres bloggerré szeretnél válni. A hírnév a blogok világában megegyezik a sikerrel – aki sikeres, annak a híre előbb vagy utóbb elkerülhetetlenül egyre több emberhez jut majd el.

 

A sikeres blogírásnak valójában meglehetősen egyszerű alapfeltételei vannak, amelyek biztosításával garantálhatod a sikert, és a vele járó hírnevet. Nézzük is ezeket!

 

1. A te hírneved – a te blogod

Ha híres bloggerré szeretnél válni, akkor egy saját, személyes blogra lesz szükséged. Az ilyen blog legnagyobb előnye, hogy teljes mértékben rólad szól (vagy éppenséggel azokról a dolgokról, amik téged érdekelnek). A saját neved akár a webhely domain nevében is szerepelhet.

 

Persze a sikerhez nem feltétlenül van szükség személyes blogra, de sokkal egyszerűbb a megfelelő irányba terelni egy olyan webhelyet, aminek te vagy a tulajdonosa. 

 

Amennyiben nem akarsz webhelyet építeni, vagy egyelőre nincs pénzed rá, keress fel egy olyan online kiadót, aki biztosít neked egy blog motort és tárhelyet. Ilyen pl. az Abfox Média, akinek online újságaiban betanítás után blogolhatnak az ehhez érzékkel bírók. 

 

2. Kínálj megoldást olvasóid gondjaira

Ha foglalkoztál már valaha webhelytartalmak készítésével, vagy konverzióoptimalizálással, akkor jól tudod, hogy az olvasók az olyan tartalmakat kedvelik, amelyek megoldást kínálnak valamilyen személyes problémájukra.

 

A blogok tökéletes felületet biztosítanak erre. Ha hajlandó és képes vagy olyan útmutatókat, segédleteket, beszámolókat, értékeléseket, vagy bármilyen egyéb tartalmat szolgáltatni látogatóidnak, amiket valamilyen szempontból hasznosnak találhatnak, akkor máris több legyet üthetsz egy csapásra.

 

Egyrészt az ilyen tartalmak több organikus (keresőkből érkező) forgalmat biztosítanak számodra, másrészt az emberek előszeretettel osztogatják meg őket a közösségi oldalakon, így ott is többekhez juthatnak el. A minőségi tartalmakat a Google is nagyra értékeli, és előkelő pozícióval jutalmazza a találati oldalakon (tehát blogod feljebb fog megjelenni, mint más találatok egy-egy keresésre).

 

Nem muszáj, hogy minden bejegyzésed egy-egy probléma köré épüljön, de ha rendszeresen kínálsz ilyen tartalmakat, akkor garantáltan több olvasóra számíthatsz.

 

3. Építs kapcsolatokat más bloggerekkel

Digitális jellege miatt a blogírás egyszerűvé teszi, hogy rátalálj más, hasonló érdeklődésű bloggerekre, és összebarátkozz velük.

 

Ezek a kapcsolatok lehetővé teszik, hogy úgynevezett vendégbejegyzéseket írjatok egymásnak, amelyekkel eljuttathatjátok neveteket és tartalmatokat egymás olvasóbázisához.

 

Ha sikerül nagyobb, híresebb bloggerek blogjaira is bejutnod egy-egy ilyen vendégtartalommal, akkor máris hatalmas lépést tettél a hírnév irányába.

 

4. Népszerűsítsd blogodat (és saját magadat)

Sokan nem foglalkoznak önmaguk hirdetésével, mert azt hiszik, hogy eleinte nincs értelme nagy dobra verni saját tartalmaikat. Azonban egy kisebb-nagyobb hirdetési kampány fontos kezdeti löketet biztosíthat blogod felfuttatásához. Sok rossz mozifilm lett sikeres, csak mert sokat fektetett a reklámokba – neked azonban nem egy rossz filmed, hanem egy remek blogod van, aminek a sikere csak rajtad múlik!

 

Bármilyen jellegű blogról is legyen szó (szépségápolás, marketing, közösségi média, kertészet, stb.), egy megfelelő hirdetési stratégia biztosítja, hogy tartalmaid a megfelelő érdeklődési körű emberekhez jussanak el.

 

5. Ne feledkezz meg olvasóidról 

A feladataid egy-egy bejegyzés közlése után nem érnek véget. Olvasóid előbb vagy utóbb elkezdenek hozzászólásokat írni tartalmaid alá. Amennyiben ezek a tartalmak informatív jellegűek (útmutatók, tutorialok, stb.), nagy valószínűséggel több kérdésük is lesz majd a leírtakkal kapcsolatban, amikre első sorban tőled várják majd a válaszokat.

 

A blogírás nem egyirányú dolog. Fontos, hogy olvasóid lássák, hogy valóban odafigyelsz rájuk. Ezt biztosíthatod azzal, hogy megválaszolod kérdéseiket, illetve ha te magad is felteszel egy megvitatandó kérdést, például a bejegyzésed végszavában. Ezzel előbb-utóbb egész kis kommentelő közösséget építhetsz majd ki, akik rendszeresen visszatérnek majd, hogy elolvashassák és megoszthassák tartalmaidat.

 

6. Kérd ügynökségek segítségét

Sok ügynökség foglalkozik azzal, hogy bloggereknek segít fellendíteni üzletüket. Ilyen ügynökség a Marketing Professzorok is, ahol Czifra Zsófia, a cég társtulajdonosa a blogger mentor program vezetője. Ha erre a linkre kattintva felveszed a kapcsolatot Zsófival, ő rengeteget segíthet Neked! Az ügynökségnek több, mint 2 millió Facebook rajongója van különböző oldalakon keresztül, az általad megírt tartalmakat ide beosztva nagyon sok ember megismerheti. Zsófi és az ügynökség rengeteg céggel áll kapcsolatban, akik szívesen veszik influencerek látogatását, termékeik, szolgáltatásaik népszerűsítésnek érdekében. Megtanítanak a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing alapjaira is, így sokkal hatékonyabban fogod tudni indítani saját blogger pályafutásodat. 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Az e-mail marketing 5 legfontosabb szabálya

Az e-mail marketing íratlan szabályai

2018-09-30

E-mail marketing. Ez a digitális marketing csatorna, már nagyon régóta segíti az online kereskedők és marketing specialisták munkáját, és az elmúlt években csak egyre fontosabbá és hatékonyabbá vált.  

A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

2018-07-13

Ha egy étterem vagy hotel vagy utazási iroda tulajdonosa vagy, de legyen az bármilyen turisztikai desztináció, melynek marketing kommunikációjáért felelsz, és azt kérded, melyik a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, akkor azt mondom: a blog, vagy cikk írás. Hova, hogyan és miért? Mutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!