Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

Marketing Professzorok

Hatékony honlapüzemeltetés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

2018.11.13.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

A Google hírek megvalósítja azt, amit a Facebook célul tűzött ki, majd elvetette: összegyűjti a számodra releváns, friss híreket a világ összes újságából. Ha weblapot üzemeltetsz, melyen hírek is vannak, érdemes lenne bekerülnöd ide. De hogyan? 
 


A Google nem csak egy keresőmotor – a vállalat számtalan olyan hasznos funkciót és eszközt szolgáltat, amelyek megkönnyíthetik az ember hétköznapijait, elég csak a Gmail-re, a Google Naptárra, vagy a Google Drive-ra gondolni. A Google termékei közé tartozik a Google Hírek is, ami különböző hírforrásokból válogatja össze a legrelevánsabb, legfrissebb, leghitelesebb cikkeket, nemzetközi szinten.

 

Mivel a szolgáltatás népszerű, így rengetegen olvasgatják minden egyes nap, ami azt jelenti, hogy az itt megjelenő tartalmak rengeteg érdeklődő szem elé kerülnek ki – ami sok olvasót, és látogatót is jelent.

 

Ha szeretnéd megcélozni ezeket az olvasókat tartalmaiddal, akkor meg kell felelned a Google elvárásainak. Lássuk, hogy mi mindenre lesz szükséged, ha be szeretnél kerülni a Google hírek közé!

 

Hogyan kerülhetek be a Google Hírekbe?

Érdemes már az elején tisztázni, hogy a Google Hírek algoritmus alapján válogatja össze a cikkeket az internetről – ez azt jelenti, hogy semmi és senki nem garantálhatja, hogy tartalmaid bekerülnek majd a Google hírindexébe. Ettől függetlenül az alábbi tippek mindenképpen növelik majd az esélyedet a bejutásra!


A Google elvárásai és bevált módszerek

 

Lássuk mindenek előtt, hogy a Google mit mond a bejutásról

 

„A Google Hírekben az algoritmusokat használó rangsorolás több szemponton alapul, többek között a következőkön:

  • a tartalom frissessége;
  • a tartalom sokszínűsége;
  • a tartalom gazdagsága, mondanivalója;
  • a tartalom eredetisége;
  • felhasználói preferenciák témákkal és kiadókkal kapcsolatban: további információ a Google Hírek híreinek kiválasztásáról, és arról, hogyan jelenjenek meg a Google Hírekben azok a hírek, amelyekre Ön kíváncsi.”

 

A következő szempontokat nem feltétlenül a Google osztotta meg, de biztosra vehető, hogy számítanak a bekerülésben:

 

  • Meg kell felelni a Google tartalomminőségi előírásainak  és mivel a hírwebhelyek „Pénzt vagy életet” jellegű oldalaknak számítanak, a minőségi mérce magasabb számukra, továbbá a Google átlátszóságot követel meg tőlük, és részletes információkat minden egyes cikk szerzőjéről.
  • A webhely mobilos verziójának gyorsnak, stabilnak, és megbízhatónak kell lennie.
  • Egy letisztult XML Hírek-webhelytérkép, amiben egyedi, állandó URL-ek vannak, amelyeket a Googlebot-News (a Google Hírekért felelős robot) értelmezni tud.
  • Hírek schema jelölések és egyéb kapcsolódó schema jelölések használata az oldalakon.
  • A title, h1, és alt címkék megfelelő használata.

 

Szükség van továbbá:

  • bejövő hivatkozásokra,
  • közösségi megosztásokra,
  • hiteles webhelyekre mutató hivatkozásokra,
  • és on-page aktivitásra, illetve keresőtalálati oldalakról való átkattintásokra.

 

URL-ek

Fontos továbbá megjegyezni az URL-ekkel kapcsolatban, hogy állandó címek kell, hogy legyenek, amik nem tartalmaznak minden nap más híreket. Bővebben erről a Google hivatalos súgójának e cikkében olvashatsz.

 

Készíts egy Hírek XML webhelytérkép fájlt

A Google Hírek XML webhelytérkép fájlok nem ugyan úgy épülnek fel, mint a hagyományos webhelytérképek.

 

Ügyelned kell rá, hogy a fájl kevesebb mint 1000 URL-t tartalmazzon. Ezen kívül csak olyan URL-ek (cikkek) legyenek benne, amelyeket az előző két nap során publikáltál, és valahányszor új cikk (URL) kerül nyilvánosságra, frissülnie kell vele a Hírek-webhelytérképnek is.

 

A Hírek-webhelytérképet a Google Search Console-on keresztül kell beküldeni.

 

Hírek beküldése a Google-nak

A Google Hírekhez kétféleképpen juttathatod el cikkeidet. Az egyik lehetőség engedélyezni tartalmaidat a Google News Producer eszközön keresztül. A másik lehetőség beküldeni webhelyedet a Google Hírek Kiadói Központján keresztül.

 

Érdemes megjegyezni, hogy még ha nem is teszed meg ezeket, a Google akkor is rátalálhat hírtartalmaidra egy rutin feltérképezés közben, különösen ha beküldted a Hírek XML webhelytérképet.

 

A Google News Producer

A Google News Producer eszközzel több okból is érdemes megismerkedni. Mindenek előtt részletesen szabályozhatod, hogy tartalmaid miként jelenjenek meg a Google Hírek felületén.

 

Az Analytics fiókod összekapcsolásával rengeteg hasznos adatot szerezhetsz híreidről, például hogy hányan olvassák híreidet, nézik hirdetéseidet, könyvjelzőzik cikkedet, stb.

 

Lehetőséged van egy RSS hírfolyam, egy közösségi hírfolyam hozzáadására, és egyéb szakaszok használatára is.

 

Egyéb Google termékeket is használhatsz tartalmaid terjesztésére a Distribution menüben. 

 

Ezen kívül (az előző Google News kezelőhöz képest) bővített hibaelhárítási opciók állnak a rendelkezésedre, illetve a felületen on-site hirdetéseidet is kezelheted.

 

A megfelelő tartalmak feltérképeztetése a Googlebot-News-zal

A Google részéről az az előnyös, ha a Hírekért felelős robotnak csak a hírtartalmakat kell feltérképeznie webhelyeden és webhelytérképedben is (ezért kell külön Hírek XML fájlt csinálnod). Éppen ezért meg kell győződnöd róla, hogy a Googlebot-News-nak csak hírcikkeid feltérképezését engedd meg, és a többi tartalmadról zárd ki. 

 

Ha ki szeretnéd zárni a Googlebot-News-t azokról az oldalakról, amelyek nem hírek, akkor azt kétféleképpen teheted meg.

 

Az egyik megoldás a robots.txt-t használni – ez akkor előnyös, ha minden kérdéses tartalom egy alkönyvtárban található meg. A másik lehetőség meta címkékkel megjelölni azokat a tartalmakat, amik nem hírcikkek. A Google súgója  segít ebben.

 

A webhely sebessége kritikus tényező

Rendkívül fontos, hogy oldalaid gyorsan betölthetők legyenek, és így a Google robotjai gyorsan feltérképezhessék azokat (és rátalálhassanak az új hivatkozásokra). Ezt legegyszerűbben a Google saját mobilsebesség-tesztelő eszközével teheted meg. Persze az asztali felhasználók élményei is fontosak – webhelyed asztali sebességét a Google PageSpeed Insights eszközével (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu) tesztelheted.

 

Általánosságban érdemes egy 2-3 másodperces betöltési időt megcélozni. Ha webhelyeden technikai problémák korlátozzák a gyors betöltést, a Google nem csak felsorolja majd ezeket, de azt is leírja, hogy hogyan oldhatod meg őket.

 

Ne feledkezz meg a strukturált adatjelölésről

A schema.org-on található, kifejezetten hírekhez készített jelölések (https://schema.org/NewsArticle) használata is fontos hírcikkeidben, hogy a Google képes legyen értelmezni őket.


Mit csinálnak a versenytársaid, akik bekerülnek a hírek közé?

Ha versenytársaidnak sikerül bejutniuk a hírek közé, de neked nem, akkor érdemes megnézni, hogy ők mit csinálhatnak másképpen, ami esetleg segíthet ebben nekik. Meglehet, hogy AMP oldalakat használnak, vagy más jelölt adatokat oldalaikon. Ez utóbbit a Google Strukturált adatok tesztelőeszközével (https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/) teheted meg.

 

Mi a teendő, ha még ez sem volt elég a bejutáshoz?

 

Ha legjobb igyekezeteid ellenére sem sikerül bejutnod a hírek közé, akkor érdemes az alábbiakat is ellenőrizni.

 

1. Tartalmaid nem felelnek meg a Google irányelveinek

Érdemes figyelembe venni ezt a részletet a Google Webmester Blog egyik bejegyzéséből:

 

 

„Az átvizsgálási keretet befolyásoló tényezők


A vizsgálataink szerint ha túl sok alacsony értéket képviselő URL van jelen, az negatívan befolyásolhatja egy webhely feltérképezését és indexelését.

Azt tapasztaltuk, hogy az alacsony értéket képviselő URL-ek ezekbe a kategóriákba sorolhatók be, fontossági sorrendben:

  • Szűrőalapú navigáció és munkamenet azonosítók
  • On-site duplikált tartalmak
  • “Lágy” hibaoldalak
  •  Feltört weboldalak
  • Végtelen szóközök és proxik
  • Rossz minőségű és spam jellegű tartalmak

Az ilyen jellegű oldalakra pazarolt erőforrások miatt nem jut elegendő az olyan oldalak feltérképezésére, amelyek valódi értékeket képviselnek, ami jelentősen késleltetheti a jó minőségű tartalmak felfedezését egy webhelyen.”

Forrás ITT, Google, 2017

2. Súlyos szerverhibákkal küszködsz

 

A Google a szerverhibákat is megemlíti:

„Amennyiben a webhely egy ideig nagyon gyorsan válaszol, a korlát feljebb emelkedik, ami azt jelenti, hogy a feltérképezésre több kapcsolatot lehet használni. Ha a webhely lelassul, vagy szerverhibákkal válaszol, a korlát újra lecsökken és a Googlebot kevesebbet térképez fel. Még ha a feltérképezési arány korlátot nem is éri el, ha nincs igény indexelésre, a Googlebot alacsony aktivitást mutat majd.”


Forrás ITT, Google, 2017

 

3. Nehéz használni a webhelyedet

A mobilos használhatóság fontos szempont a Google szemében. Ha ezen a téren hiányosságokban szenved webhelyed, akkor azokat orvosolnod kell.

 

4. Nem szolgáltatsz elegendő információt szerzőidről

A Google meglehetősen komoly elvárásokat állít a cikkek szerzőinek adatlapjaival szemben. Az adatlapoknak bizonyítaniuk kell a szerző hitelességét és szakértelmét – ezeket az adatlapokat ugyanis a Google munkatársai is „személyesen” vizsgálhatják.

 

A Google Minőségellenőri irányelveiben a következő olvasható:

„A felhasználók azt állítják, hogy az olyan hírwebhelyeket értékelik, amelyeken szerzői biográfiák és könnyedén elérhető kapcsolati információk szerepelnek, úgymint email címek, fizikai címek, és telefonszámok.”
– Minőségellenőri irányelvek, Google

 

A Google Hírek segítőfórumán hangzott el a következő válasz:

„Rendelkezik megfelelő szakértelemmel a [szerzőként megjelölt] személy vagy szervezet? Ha a szakértelem, hitelesség, és megbízhatóság hiányoznak, az ellenőrök Alacsony besorolást adnak a webhelynek.

 

Minden hírben meg kell jelölnöd egy szerzőt. A szerző mindig egy személy (egy egyéni riporter), nem egy cégnév, vagy webhely. Készíts egy külön profiloldalt a szerzőknek. Jelöld meg a szerző nevét, mellékelj egy képet, egy biográfiát, a személy irodájának címét, telefonszámát, és email címét. A Facebook oldalra, Twitter profilra mutató hivatkozások véleményem szerint nem számítanak könnyedén elérhető kapcsolati információnak.

 

Minden cikkben (hírben) helyezz el egy sort a szerző full nevével, lejjebb pedig egy rövid bemutatkozást a szerző fényképével. ha nincs szerzői bemutatkozás, akkor nem igazolja semmi a szerző hitelességét profi újságíróként, vagy az adott terület szakértőjeként.

 

Az olvasóknak bizonyítékra van szükségük, hogy webhelyed megbízható és hogy csapatod valóban létezik (nem csak álszemélyekről van szó). A webhelyen továbbá egy „Rólunk” (vagy „Kapcsolat”) oldalon fel kell tüntetned a cég nevét, az iroda címét, az iroda telefonszámát, az iroda email címét, a nyitvatartási órákat, és a szerkesztő nevét.” – vvovvo, 2017

 

 

 

5. Nemrégiben váltottál HTTPS-re

Hacsak nem készítettél egy új fiókot a Google Hírekben webhelyed HTTPS verziójára, a Google hibát észlel majd, amikor megpróbálja feltérképezni HTTPS webhelytérképedet.

 

A domainváltás megfelelő kezeléséről a Google Súgójában  olvashatsz többet.

 

6. Nem frissítetted Hírek-webhelytérképedet HTTPS-re

Ne felejtsd el hozzáadni új HTTPS Hírek-webhelytérképedet az új Google Hírek HTTPS fiókodhoz.

 

Az új HTTPS Hírek-webhelytérkép hibákhoz vezethet, ha a webhelytérképben található név nincs regisztrálva a Google Hírek Kiadói felületén.

 

További fontos információk a Google Hírek-webhelytérkép létrehozásáról ITT.

 

7. Nem kezeled megfelelően a feliratkozás-alapú tartalmakat 

Fontos schema jelöléssel megadni, hogy Bevezető vagy Mért tartalmat biztosítasz az oldalon. Erről a Google egyik súgócikkében találsz több információt: ITT
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Átlagos értékelés: 4,67  Szavazatok száma: 3 https://www.matebalazs.hu/bekerulni-google-hirekbe.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Az e-mail marketing 5 legfontosabb szabálya

Az e-mail marketing íratlan szabályai

2018-09-30

E-mail marketing. Ez a digitális marketing csatorna, már nagyon régóta segíti az online kereskedők és marketing specialisták munkáját, és az elmúlt években csak egyre fontosabbá és hatékonyabbá vált.  

A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

A turizmus és vendéglátás marketing csodálatos marketing eszköze: a blog

2018-07-13

Ha egy étterem vagy hotel vagy utazási iroda tulajdonosa vagy, de legyen az bármilyen turisztikai desztináció, melynek marketing kommunikációjáért felelsz, és azt kérded, melyik a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, akkor azt mondom: a blog, vagy cikk írás. Hova, hogyan és miért? Mutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!