Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?


2018/11/13
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google hírek megvalósítja azt, amit a Facebook célul tűzött ki, majd elvetette: összegyűjti a számodra releváns, friss híreket a világ összes újságából. Ha weblapot üzemeltetsz, melyen hírek is vannak, érdemes lenne bekerülnöd ide. De hogyan? 
 

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

A Google nem csak egy keresőmotor – a vállalat számtalan olyan hasznos funkciót és eszközt szolgáltat, amelyek megkönnyíthetik az ember hétköznapijait, elég csak a Gmail-re, a Google Naptárra, vagy a Google Drive-ra gondolni. A Google termékei közé tartozik a Google Hírek is, ami különböző hírforrásokból válogatja össze a legrelevánsabb, legfrissebb, leghitelesebb cikkeket, nemzetközi szinten.

 

Mivel a szolgáltatás népszerű, így rengetegen olvasgatják minden egyes nap, ami azt jelenti, hogy az itt megjelenő tartalmak rengeteg érdeklődő szem elé kerülnek ki – ami sok olvasót, és látogatót is jelent.

 

Ha szeretnéd megcélozni ezeket az olvasókat tartalmaiddal, akkor meg kell felelned a Google elvárásainak. Lássuk, hogy mi mindenre lesz szükséged, ha be szeretnél kerülni a Google hírek közé!

 

Marketing konzultáció és audit

Hogyan kerülhetek be a Google Hírekbe?

Érdemes már az elején tisztázni, hogy a Google Hírek algoritmus alapján válogatja össze a cikkeket az internetről – ez azt jelenti, hogy semmi és senki nem garantálhatja, hogy tartalmaid bekerülnek majd a Google hírindexébe. Ettől függetlenül az alábbi tippek mindenképpen növelik majd az esélyedet a bejutásra!


A Google elvárásai és bevált módszerek

 

Lássuk mindenek előtt, hogy a Google mit mond a bejutásról

 

„A Google Hírekben az algoritmusokat használó rangsorolás több szemponton alapul, többek között a következőkön:

  • a tartalom frissessége;
  • a tartalom sokszínűsége;
  • a tartalom gazdagsága, mondanivalója;
  • a tartalom eredetisége;
  • felhasználói preferenciák témákkal és kiadókkal kapcsolatban: további információ a Google Hírek híreinek kiválasztásáról, és arról, hogyan jelenjenek meg a Google Hírekben azok a hírek, amelyekre Ön kíváncsi.”

 

A következő szempontokat nem feltétlenül a Google osztotta meg, de biztosra vehető, hogy számítanak a bekerülésben:

 

  • Meg kell felelni a Google tartalomminőségi előírásainak  és mivel a hírwebhelyek „Pénzt vagy életet” jellegű oldalaknak számítanak, a minőségi mérce magasabb számukra, továbbá a Google átlátszóságot követel meg tőlük, és részletes információkat minden egyes cikk szerzőjéről.
  • A webhely mobilos verziójának gyorsnak, stabilnak, és megbízhatónak kell lennie.
  • Egy letisztult XML Hírek-webhelytérkép, amiben egyedi, állandó URL-ek vannak, amelyeket a Googlebot-News (a Google Hírekért felelős robot) értelmezni tud.
  • Hírek schema jelölések és egyéb kapcsolódó schema jelölések használata az oldalakon.
  • A title, h1, és alt címkék megfelelő használata.

 

Szükség van továbbá:

  • bejövő hivatkozásokra,
  • közösségi megosztásokra,
  • hiteles webhelyekre mutató hivatkozásokra,
  • és on-page aktivitásra, illetve keresőtalálati oldalakról való átkattintásokra.

 

URL-ek

Fontos továbbá megjegyezni az URL-ekkel kapcsolatban, hogy állandó címek kell, hogy legyenek, amik nem tartalmaznak minden nap más híreket. Bővebben erről a Google hivatalos súgójának e cikkében olvashatsz.

 

Készíts egy Hírek XML webhelytérkép fájlt

A Google Hírek XML webhelytérkép fájlok nem ugyan úgy épülnek fel, mint a hagyományos webhelytérképek.

 

Ügyelned kell rá, hogy a fájl kevesebb mint 1000 URL-t tartalmazzon. Ezen kívül csak olyan URL-ek (cikkek) legyenek benne, amelyeket az előző két nap során publikáltál, és valahányszor új cikk (URL) kerül nyilvánosságra, frissülnie kell vele a Hírek-webhelytérképnek is.

 

A Hírek-webhelytérképet a Google Search Console-on keresztül kell beküldeni.

 

Hírek beküldése a Google-nak

A Google Hírekhez kétféleképpen juttathatod el cikkeidet. Az egyik lehetőség engedélyezni tartalmaidat a Google News Producer eszközön keresztül. A másik lehetőség beküldeni webhelyedet a Google Hírek Kiadói Központján keresztül.

 

Érdemes megjegyezni, hogy még ha nem is teszed meg ezeket, a Google akkor is rátalálhat hírtartalmaidra egy rutin feltérképezés közben, különösen ha beküldted a Hírek XML webhelytérképet.

 

A Google News Producer

A Google News Producer eszközzel több okból is érdemes megismerkedni. Mindenek előtt részletesen szabályozhatod, hogy tartalmaid miként jelenjenek meg a Google Hírek felületén.

 

Az Analytics fiókod összekapcsolásával rengeteg hasznos adatot szerezhetsz híreidről, például hogy hányan olvassák híreidet, nézik hirdetéseidet, könyvjelzőzik cikkedet, stb.

 

Lehetőséged van egy RSS hírfolyam, egy közösségi hírfolyam hozzáadására, és egyéb szakaszok használatára is.

 

Egyéb Google termékeket is használhatsz tartalmaid terjesztésére a Distribution menüben. 

 

Ezen kívül (az előző Google News kezelőhöz képest) bővített hibaelhárítási opciók állnak a rendelkezésedre, illetve a felületen on-site hirdetéseidet is kezelheted.

 

A megfelelő tartalmak feltérképeztetése a Googlebot-News-zal

A Google részéről az az előnyös, ha a Hírekért felelős robotnak csak a hírtartalmakat kell feltérképeznie webhelyeden és webhelytérképedben is (ezért kell külön Hírek XML fájlt csinálnod). Éppen ezért meg kell győződnöd róla, hogy a Googlebot-News-nak csak hírcikkeid feltérképezését engedd meg, és a többi tartalmadról zárd ki. 

 

Ha ki szeretnéd zárni a Googlebot-News-t azokról az oldalakról, amelyek nem hírek, akkor azt kétféleképpen teheted meg.

 

Az egyik megoldás a robots.txt-t használni – ez akkor előnyös, ha minden kérdéses tartalom egy alkönyvtárban található meg. A másik lehetőség meta címkékkel megjelölni azokat a tartalmakat, amik nem hírcikkek. A Google súgója  segít ebben.

 

A webhely sebessége kritikus tényező

Rendkívül fontos, hogy oldalaid gyorsan betölthetők legyenek, és így a Google robotjai gyorsan feltérképezhessék azokat (és rátalálhassanak az új hivatkozásokra). Ezt legegyszerűbben a Google saját mobilsebesség-tesztelő eszközével teheted meg. Persze az asztali felhasználók élményei is fontosak – webhelyed asztali sebességét a Google PageSpeed Insights eszközével (ide kattintva) tesztelheted.

 

Általánosságban érdemes egy 2-3 másodperces betöltési időt megcélozni. Ha webhelyeden technikai problémák korlátozzák a gyors betöltést, a Google nem csak felsorolja majd ezeket, de azt is leírja, hogy hogyan oldhatod meg őket.

 

Ne feledkezz meg a strukturált adatjelölésről

A schema.org-on található, kifejezetten hírekhez készített jelölések (Itt vannak) használata is fontos hírcikkeidben, hogy a Google képes legyen értelmezni őket.


Mit csinálnak a versenytársaid, akik bekerülnek a hírek közé?

Ha versenytársaidnak sikerül bejutniuk a hírek közé, de neked nem, akkor érdemes megnézni, hogy ők mit csinálhatnak másképpen, ami esetleg segíthet ebben nekik. Meglehet, hogy AMP oldalakat használnak, vagy más jelölt adatokat oldalaikon. Ez utóbbit a Google Strukturált adatok tesztelőeszközével (ITT kipróbálhatod) teheted meg.

 

Mi a teendő, ha még ez sem volt elég a bejutáshoz?

 

Ha legjobb igyekezeteid ellenére sem sikerül bejutnod a hírek közé, akkor érdemes az alábbiakat is ellenőrizni.

 

1. Tartalmaid nem felelnek meg a Google irányelveinek

Érdemes figyelembe venni ezt a részletet a Google Webmester Blog egyik bejegyzéséből:

 

 

„Az átvizsgálási keretet befolyásoló tényezők


A vizsgálataink szerint ha túl sok alacsony értéket képviselő URL van jelen, az negatívan befolyásolhatja egy webhely feltérképezését és indexelését.

Azt tapasztaltuk, hogy az alacsony értéket képviselő URL-ek ezekbe a kategóriákba sorolhatók be, fontossági sorrendben:

  • Szűrőalapú navigáció és munkamenet azonosítók
  • On-site duplikált tartalmak
  • “Lágy” hibaoldalak
  •  Feltört weboldalak
  • Végtelen szóközök és proxik
  • Rossz minőségű és spam jellegű tartalmak

Az ilyen jellegű oldalakra pazarolt erőforrások miatt nem jut elegendő az olyan oldalak feltérképezésére, amelyek valódi értékeket képviselnek, ami jelentősen késleltetheti a jó minőségű tartalmak felfedezését egy webhelyen.”

Forrás ITT, Google, 2017

2. Súlyos szerverhibákkal küszködsz

 

A Google a szerverhibákat is megemlíti:

„Amennyiben a webhely egy ideig nagyon gyorsan válaszol, a korlát feljebb emelkedik, ami azt jelenti, hogy a feltérképezésre több kapcsolatot lehet használni. Ha a webhely lelassul, vagy szerverhibákkal válaszol, a korlát újra lecsökken és a Googlebot kevesebbet térképez fel. Még ha a feltérképezési arány korlátot nem is éri el, ha nincs igény indexelésre, a Googlebot alacsony aktivitást mutat majd.”


Forrás ITT, Google, 2017

 

3. Nehéz használni a webhelyedet

A mobilos használhatóság fontos szempont a Google szemében. Ha ezen a téren hiányosságokban szenved webhelyed, akkor azokat orvosolnod kell.

 

4. Nem szolgáltatsz elegendő információt szerzőidről

A Google meglehetősen komoly elvárásokat állít a cikkek szerzőinek adatlapjaival szemben. Az adatlapoknak bizonyítaniuk kell a szerző hitelességét és szakértelmét – ezeket az adatlapokat ugyanis a Google munkatársai is „személyesen” vizsgálhatják.

 

A Google Minőségellenőri irányelveiben a következő olvasható:

„A felhasználók azt állítják, hogy az olyan hírwebhelyeket értékelik, amelyeken szerzői biográfiák és könnyedén elérhető kapcsolati információk szerepelnek, úgymint email címek, fizikai címek, és telefonszámok.”
– Minőségellenőri irányelvek, Google

 

A Google Hírek segítőfórumán hangzott el a következő válasz:

„Rendelkezik megfelelő szakértelemmel a [szerzőként megjelölt] személy vagy szervezet? Ha a szakértelem, hitelesség, és megbízhatóság hiányoznak, az ellenőrök Alacsony besorolást adnak a webhelynek.

 

Minden hírben meg kell jelölnöd egy szerzőt. A szerző mindig egy személy (egy egyéni riporter), nem egy cégnév, vagy webhely. Készíts egy külön profiloldalt a szerzőknek. Jelöld meg a szerző nevét, mellékelj egy képet, egy biográfiát, a személy irodájának címét, telefonszámát, és email címét. A Facebook oldalra, Twitter profilra mutató hivatkozások véleményem szerint nem számítanak könnyedén elérhető kapcsolati információnak.

 

Minden cikkben (hírben) helyezz el egy sort a szerző full nevével, lejjebb pedig egy rövid bemutatkozást a szerző fényképével. ha nincs szerzői bemutatkozás, akkor nem igazolja semmi a szerző hitelességét profi újságíróként, vagy az adott terület szakértőjeként.

 

Az olvasóknak bizonyítékra van szükségük, hogy webhelyed megbízható és hogy csapatod valóban létezik (nem csak álszemélyekről van szó). A webhelyen továbbá egy „Rólunk” (vagy „Kapcsolat”) oldalon fel kell tüntetned a cég nevét, az iroda címét, az iroda telefonszámát, az iroda email címét, a nyitvatartási órákat, és a szerkesztő nevét.” – vvovvo, 2017

 

 

 

5. Nemrégiben váltottál HTTPS-re

Hacsak nem készítettél egy új fiókot a Google Hírekben webhelyed HTTPS verziójára, a Google hibát észlel majd, amikor megpróbálja feltérképezni HTTPS webhelytérképedet.

 

A domainváltás megfelelő kezeléséről a Google Súgójában  olvashatsz többet.

 

6. Nem frissítetted Hírek-webhelytérképedet HTTPS-re

Ne felejtsd el hozzáadni új HTTPS Hírek-webhelytérképedet az új Google Hírek HTTPS fiókodhoz.

 

Az új HTTPS Hírek-webhelytérkép hibákhoz vezethet, ha a webhelytérképben található név nincs regisztrálva a Google Hírek Kiadói felületén.

 

További fontos információk a Google Hírek-webhelytérkép létrehozásáról ITT.

 

7. Nem kezeled megfelelően a feliratkozás-alapú tartalmakat 

Fontos schema jelöléssel megadni, hogy Bevezető vagy Mért tartalmat biztosítasz az oldalon. Erről a Google egyik súgócikkében találsz több információt: ITT
 

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
110 637
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

ATL

Az ATL kommunikáció magyarázata jelentése, értelme Az angol Above The Line (vonal fölött)...

CSS

Mi az a CSS? A CSS az angol „cascading style sheets” kifejezés...

Cikkgyűjtő oldal

Egy olyan oldal, amelyen külön kategóriákba sorolt és rendezett cikkek kerülnek...

CMS

A tartalomkezelő rendszerek (content management system – CMS) lehetővé teszik a...

A weboldal hajtás feletti része

 Above the fold azaz hajtás felett   A honlapnak azon területe, amely a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.