B2B marketing: Ahogy mi csináljuk.

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

B2B marketing: Ahogy mi csináljuk.

Tóth Beáta

B2B területen értékesíteni nem könnyű feladat, de nem is lehetetlen! Sok ebben a szektorban tevékenykedő ügyfelem volt az évek során, és rengeteg kifogást kezeltem. Ezeknek a kibúvóknak a többsége mind egy régi hiedelemből származott: „Mivel én cégeknek értékesítek, nem kell akkora hangsúlyt fektetnem se a honlapomra, se a marketingre.”

 

Nos, ez nem igaz.

 

Ugyanúgy szükséged van egy jó marketingstratégiára, honlapra, és közösségi média megjelenésre, de természetesen egészen más kommunikációs struktúrát kell felépítened, mint egy B2C vállalkozásnak.

 

Sok B2B vállalkozás még mindig a klasszikus marketingkommunikációs eszközöket használja, és nem hajlandó változtatni, pedig a technológia fejlődésével fejlődnie kell vállalkozásodnak is! Haladni kell a korral, és ezt vevőid is elvárják.

 

B2B marketing: Ahogy mi csináljuk.

1. B2B tanács: Kreatív és hiteles tartalommarketing

 

Dobd fel honlapod tartalmát kreatív, és újszerű tartalmakkal! Számos B2B honlap túlságosan sok műszaki leírást, és üzleties fordulatot használ kommunikációjában. Ne feledd, a cégek mögött ugyanúgy emberek állnak! Őket kell meggyőznöd, megszólítanod. Tehát nyugodtan használhatsz tartalommarketingedben olyan eszközöket, melyeket a B2C cégek használnak! Ne félj perszonalizálni a kommunikációdat! Legyél közvetlen, humoros, és kísérletezd ki, melyik kommunikációs stílus tetszik legjobban ügyfeleidnek.

Pár héttel ezelőtt tárgyaltam egy középvállalkozás vezetőjével, aki légkondicionáló berendezéseket telepít multinacionális vállalatok gyáraiba. Honlapjukon mindig csak az aktuális megrendelhető termékeket, vagy akciókat teszik közzé. Javasoltam, hogy töltsük fel rendszeresen különböző tartalmakkal az oldalukat- ekkor rám nézett, és közölte: „De, hát a szakmában nem történik annyi újdonság, hogy erről ennyit lehessen írni.”

Miért ne lehetne? Írhatsz arról, hogy milyen időközönként szükséges tisztítani a berendezésedet, milyen folyadékokat javasolsz hozzá, mikor érdemes lecserélni stb. Az ötletek tárháza végtelen: írhatsz tömény szakmai szövegeket, ha a vásárlóid szakmabeliek, de közölhetsz praktikus tanácsokat, is- ha csak végfelhasználókról van szó.

Ráadásul a megfelelő tartalommarketing SEO szempontból sem elhanyagolható tényező!

 

 

2. B2B tanács: A honlapod legyen mobilbarát!

 

A statisztikák alapján kijelenthető, hogy az emberek nagy százaléka okostelefon segítségével internetezik, és ez a B2B vásárlókra is igaz.

2015-ben a Google a Millward Brown Digital-al közösen készített egy kutatást, ami kifejezetten a B2B szektor mobil internetezési szokásait vizsgálta. A felhasználók 42 %-a a beszerzési folyamat során a mobilját használja, és ez 91 %-os növekedést jelent az elmúlt két év adataihoz képest.  A mobiltechnológia fejlődésének köszönhetően ez a szám várhatóan növekedni fog. Tehát ha nem reszponzív a weboldalad, ideje foglalkozni vele!

 

 

3. B2B tanács: Személyesítsd meg a céged!

 

Mint már említettem, a B2B cégek mögött is emberek állnak, akik ugyanolyan döntési folyamaton mennek keresztül- annyi különbséggel, hogy nem magáncélra vásárolnak.

Hogyan tudod megszemélyesíteni a céged? Jelenj meg a honlapodon, egy ütős „Rólunk” oldallal, ahol a referenciáidon, és fényképeden kívül egyéb olyan információkat is közölhetsz, amiket fontosnak tartasz közölni vásárlóiddal- magadról és cégedről.

Használd fel az ügyfeleid történetét! Mutasd meg, hogy termékeiddel, szolgáltatásaiddal, kiknek és milyen eredménnyel segítettél! Az emberek szeretnek mások sikereiről olvasni, és ezek segítenek a bizalom kiépítésében, és szakmaiságod alátámasztásában.

 

 

4. B2B tanács: Készíts online videókat!

 

Az emberek szeretnek videókat nézni a neten, olyannyira, hogy az előrejelzések szerint pár év múlva ez teljesen kiszorítja a klasszikus TV csatornákat.

Tudtad, hogy az online videó az egyik leggyorsabban növekvő területe a B2B tartalommarketingnek?

A Google és a Millward Brown Digital vizsgálatában a B2B vevők 70 %-a nézett meg videókat a megvásárolni kívánt áruról, ami 52 %-os növekedés az elmúlt két évhez képest. A résztvevők 48 %-a több mint 30 percet töltött videók nézegetésével.

Miről készíts videót?

Készíthetsz arról, hogyan kell használni termékedet, hogyan működik használat közben, vagy éppen arról is hogyan készül. Meglepődnél, ha megtudnád, hogy milyen sok embert érdekel pld. a gyártási folyamat egy része.

 

A B2B szektorban nagy a verseny, és a feltételek teljesen átalakultak az online technológia fejlődésével. Én hiszek abban, hogy az elkövetkezendő években még izgalmasabb újításokkal fogunk találkozni, és csak azok a vállalatok lesznek sikeresek, akik megfelelően tudnak ehhez alkalmazkodni.

.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!