Keresés

Menü

B2B marketing: Ahogy mi csináljuk.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

B2B marketing: Ahogy mi csináljuk.

2016.12.21.

B2B marketing: Ahogy mi csináljuk.

B2B területen értékesíteni nem könnyű feladat, de nem is lehetetlen! Sok ebben a szektorban tevékenykedő ügyfelem volt az évek során, és rengeteg kifogást kezeltem. Ezeknek a kibúvóknak a többsége mind egy régi hiedelemből származott: „Mivel én cégeknek értékesítek, nem kell akkora hangsúlyt fektetnem se a honlapomra, se a marketingre.”

 

Nos, ez nem igaz.

 

Ugyanúgy szükséged van egy jó marketingstratégiára, honlapra, és közösségi média megjelenésre, de természetesen egészen más kommunikációs struktúrát kell felépítened, mint egy B2C vállalkozásnak.

 

Sok B2B vállalkozás még mindig a klasszikus marketingkommunikációs eszközöket használja, és nem hajlandó változtatni, pedig a technológia fejlődésével fejlődnie kell vállalkozásodnak is! Haladni kell a korral, és ezt vevőid is elvárják.

 


1. B2B tanács: Kreatív és hiteles tartalommarketing

 

Dobd fel honlapod tartalmát kreatív, és újszerű tartalmakkal! Számos B2B honlap túlságosan sok műszaki leírást, és üzleties fordulatot használ kommunikációjában. Ne feledd, a cégek mögött ugyanúgy emberek állnak! Őket kell meggyőznöd, megszólítanod. Tehát nyugodtan használhatsz tartalommarketingedben olyan eszközöket, melyeket a B2C cégek használnak! Ne félj perszonalizálni a kommunikációdat! Legyél közvetlen, humoros, és kísérletezd ki, melyik kommunikációs stílus tetszik legjobban ügyfeleidnek.

Pár héttel ezelőtt tárgyaltam egy középvállalkozás vezetőjével, aki légkondicionáló berendezéseket telepít multinacionális vállalatok gyáraiba. Honlapjukon mindig csak az aktuális megrendelhető termékeket, vagy akciókat teszik közzé. Javasoltam, hogy töltsük fel rendszeresen különböző tartalmakkal az oldalukat- ekkor rám nézett, és közölte: „De, hát a szakmában nem történik annyi újdonság, hogy erről ennyit lehessen írni.”

Miért ne lehetne? Írhatsz arról, hogy milyen időközönként szükséges tisztítani a berendezésedet, milyen folyadékokat javasolsz hozzá, mikor érdemes lecserélni stb. Az ötletek tárháza végtelen: írhatsz tömény szakmai szövegeket, ha a vásárlóid szakmabeliek, de közölhetsz praktikus tanácsokat, is- ha csak végfelhasználókról van szó.

Ráadásul a megfelelő tartalommarketing SEO szempontból sem elhanyagolható tényező!

 

 

2. B2B tanács: A honlapod legyen mobilbarát!

 

A statisztikák alapján kijelenthető, hogy az emberek nagy százaléka okostelefon segítségével internetezik, és ez a B2B vásárlókra is igaz.

2015-ben a Google a Millward Brown Digital-al közösen készített egy kutatást, ami kifejezetten a B2B szektor mobil internetezési szokásait vizsgálta. A felhasználók 42 %-a a beszerzési folyamat során a mobilját használja, és ez 91 %-os növekedést jelent az elmúlt két év adataihoz képest.  A mobiltechnológia fejlődésének köszönhetően ez a szám várhatóan növekedni fog. Tehát ha nem reszponzív a weboldalad, ideje foglalkozni vele!

 

 

3. B2B tanács: Személyesítsd meg a céged!

 

Mint már említettem, a B2B cégek mögött is emberek állnak, akik ugyanolyan döntési folyamaton mennek keresztül- annyi különbséggel, hogy nem magáncélra vásárolnak.

Hogyan tudod megszemélyesíteni a céged? Jelenj meg a honlapodon, egy ütős „Rólunk” oldallal, ahol a referenciáidon, és fényképeden kívül egyéb olyan információkat is közölhetsz, amiket fontosnak tartasz közölni vásárlóiddal- magadról és cégedről.

Használd fel az ügyfeleid történetét! Mutasd meg, hogy termékeiddel, szolgáltatásaiddal, kiknek és milyen eredménnyel segítettél! Az emberek szeretnek mások sikereiről olvasni, és ezek segítenek a bizalom kiépítésében, és szakmaiságod alátámasztásában.

 

 

4. B2B tanács: Készíts online videókat!

 

Az emberek szeretnek videókat nézni a neten, olyannyira, hogy az előrejelzések szerint pár év múlva ez teljesen kiszorítja a klasszikus TV csatornákat.

Tudtad, hogy az online videó az egyik leggyorsabban növekvő területe a B2B tartalommarketingnek?

A Google és a Millward Brown Digital vizsgálatában a B2B vevők 70 %-a nézett meg videókat a megvásárolni kívánt áruról, ami 52 %-os növekedés az elmúlt két évhez képest. A résztvevők 48 %-a több mint 30 percet töltött videók nézegetésével.

Miről készíts videót?

Készíthetsz arról, hogyan kell használni termékedet, hogyan működik használat közben, vagy éppen arról is hogyan készül. Meglepődnél, ha megtudnád, hogy milyen sok embert érdekel pld. a gyártási folyamat egy része.

 

A B2B szektorban nagy a verseny, és a feltételek teljesen átalakultak az online technológia fejlődésével. Én hiszek abban, hogy az elkövetkezendő években még izgalmasabb újításokkal fogunk találkozni, és csak azok a vállalatok lesznek sikeresek, akik megfelelően tudnak ehhez alkalmazkodni.

.

Szerző: Tóth Beáta

címkék: Online marketing
Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

2017-11-20

Úgy érzed, a kamera előtt a helyed? Azt gondolod, te is tudnál olyan Youtube videókat forgatni, mint sok mai vlogger? Igen, én is ezt gondolom! Mutatjuk, melyek az alapok!   

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!