Keresés

Menü

Ismerd meg az árképzés, azaz a pricing pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Árképzés


Egy termék sikeres marketingjének egyik legfontosabb szempontja a megfelelő árképzés, azaz egy termék megfelelő árának meghatározása. A „megfelelő” ilyen értelemben azt az összeget jelenti, amelyért a terméket a lehető legnagyobb profitért lehet értékesíteni.
 

A megfelelő ár megszabása nem egyszerű feladat. Ha túl nagy, akkor az emberek nem fogják megvásárolni a termékeket (még ha kiváló értékesítési szöveg is tartozik hozzá), ha pedig túl alacsony, akkor a profit csak minimális lesz. Az alacsony árra a vásárlók számára azt jelentheti, hogy a termék rossz minőségű.

 

A megfelelő árképzéshez számos pszichológiai szempontot kell figyelembe venni

 

A megoldás a különböző árak tesztelésében rejlik. Ez az internetes környezetben egyszerű, hiszen az árakat pillanatok alatt meg lehet változtatni.

 

Létezik egy marketing trükk, az úgynevezett „dinamikus árazás”, amely egyfajta ösztönzés az vásárló felé, hogy ne késlekedjen a vásárlással. Lényege, hogy az értékesítési oldalon fel kell hívni a vásárlók figyelmét arra, hogy a termék ára folyamatosan nőni fog (minden órában, minden másnap, minden héten, tehát bizonyos megszabott időközökkel). Ezt látva sokan azonnal megvásárolják a terméket, hogy megelőzzék az áremelést.

 

Az árképzésben nagyon fontos a 20/80-as szabály, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek 20%-a termeli az összes jövedelem 80%-át. Ez azt jelenti, hogy nagyjából az emberek egyötöde hajlandó többet költeni a többieknél. Ehhez több árképzési ajánlattal érdemes alkalmazkodni, például egy alacsonyabb árú készüléket, egy bővített árú készüléket kiegészítőkkel, stb.
 

címkék: Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!