Az árengedmény önmagában nem hoz több vásárlót. Mutatjuk, hogyan alkalmazd helyesen!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az árengedmény önmagában nem hoz több vásárlót. Mutatjuk, hogyan alkalmazd helyesen!

Máté Beatrix

Ha jól alkalmazod az árengedményeket, akkor jelentősen fellendítheted eladásaidat. Munkánk során sokszor megtapasztaltuk, hogy az “akciózás” sikerét számos paraméter befolyásolja, mint például az iparág sajátosságai, a szolgáltatások vagy termékek köre, a célcsoport, a versenytársak jelenléte vagy éppen a kampány időszaka, hogy csak néhány dolgot említsünk. Vannak azonban olyan általános igazságok, amelyeket szem előtt tartva a következő kampányod hatékonyságát jelentősen megnövelheted. Az alábbiakban olyan árazási stratégiákat mutatunk tehát be, melyek pozitívan hathatnak a fogyasztók vásárlási hajlandóságára.

Az árengedmények pszichológiája

Indokold meg a leárazást


Amikor egy termék olcsóbbá válik, az mindenképpen pozitívum a fogyasztók részéről, azonban a tudatosabb vásárlók mindig elgondolkodnak ilyenkor azon, hogy vajon mi áll a leárazás mögött. Talán kezd kifutni a termék, vagy közel a szavatossági határideje? Fontos, hogy eloszlasd ezeket a találgatásokat, és valami konkréttal indokold meg az akciókat. Lehet, hogy készletürítést szervezel, esetleg olcsóbb beszállítóval dolgozol, így tudsz engedni az árakból, vagy esetleg éppen az üzlet alapításának évfordulója van.

 

Előbb az eredeti árat mutasd, utána az akciósat


Az emberek egy pszichológiai jellegzetessége, hogy az első megpillantott árat tartják az alapárnak, és az utána észrevett többi árat már mind ahhoz mérik majd. Ezt kihasználva helyezd el úgy a kedvezményes árat, hogy előbb az eredetit jeleníted meg, és utána „feded fel” az alacsonyabbat. Az emberek általában balról jobbra olvasnak és dolgozzák fel az információkat, tehát érdemes az eredeti árat balra, a kedvezményeset pedig attól jobbra elhelyezni marketinganyagaidban.

 

Ne adj kedvezményt luxus és minőségi termékekre


Amikor más márkákkal versengsz, akkor a te márkád vagy árakban vagy minőségben teszi azt. Vagy megegyező/alacsonyabb minőséget kínálsz és olcsóbban, vagy azonos/drágább árut, de jobb minőséggel. A fogyasztók részéről a drágább általában jobb minőséget jelent, így egy olcsóbb termékről nehezebben bizonyíthatod be, hogy jobb minőségű is a versenytársakénál.

 

Ha tehát árakért versengsz, akkor kínálj annyi kedvezményt, amennyi csak jól esik. A termék iránti kereslet az árengedmények után is ugyan olyan marad majd. Azonban ha márkád a minőség tekintetében verseng, akkor ne kínálj árengedményeket, mert ezzel épp az ellenkezőjét éred majd el annak, amit szeretnél elérni – mások termékeit tartják majd jobb minőségűnek a tiédnél.

 

Alkalmazd a 100-as szabályt


Az emberek többségének nem erőssége a fejben számolás, és sokan ahelyett, hogy kiszámolnák, mennyit is spórolhatnak egy kedvezménnyel, inkább a szívükre hallgatnak, vagyis érzésre alapozva
döntenek. Ha valami jó üzletnek réződik, akkor rákapnak majd, de ha nem, akkor el sem kezdik számolgatni, hiszen minek is vesződni vele?

 

Ezt a jelenséget Jonah Berger „100-as szabályával” használhatod ki, amelyről 2013-ban megjelent „Contagious: Why Things Catch On” című könyvében beszélt.

 

A szabály lényege a következő: tegyük fel, hogy egy 50 dolláros nadrágot árulsz. Melyik árengedmény tűnik jobb ajánlatnak a következők közül: 20%, vagy 10 dollár? minden bizonnyal a 20%, holott 50
20%-a valójában pont, hogy 10, tehát a két ajánlat gyakorlatilag pontosan ugyan az.

 

Ugyanakkor, ha van egy 250 dolláros digitális fényképező, amit szeretnél leárazni, akkor te melyik kedvezményre figyelnél fel inkább? 10%, vagy 25 dollár? Szintén ugyan az a jelenség, a 25 többnek
tűnik, pedig az pontosan 250 10%-a.

 

A 100-as szabály szerint tehát ha az ár 100 dollár alatt van, akkor %-ban prezentáld a leárazást, de ha 100 dollárnál drágább, akkor konkrét összegben. Természetesen ez magyar forintban más értékekre vonatkozik, de az elv ugyan így alkalmazható hazánkban is.

 

Használj kerek értékeket


A kerekített értékek nagyobbaknak tűnnek, mint a nem kerekek. Egy 2006-os kutatásból kiderült, hogy az emberek kisebbnek érezték a különbséget 4,97 és 3,96 között, mint 5,00 és 4,00 között. Míg egy ár gyakran végződik 99-ben, hogy kisebbnek tűnjön, magát az árengedményt sokkal inkább érdemes felkerekíteni, hogy annyival többnek érződjön.

 

Fokozatosan csökkentsd az árengedményeket

 

Habár az akciókat többféleképpen is kivitelezheted, a kutatások szerint a leghatékonyabb módszer apránként csökkenteni a kedvezményeket.

 

Lényegében arról van szó, hogy egy komolyabb akcióval indulsz (mondjuk 30%-kal), aztán abból folyamatosan visszaveszel minden egyes nap (hétfőn 30, kedden 25, szerdán már csak 20%, stb.), míg nem aztán idővel visszatérsz majd az eredeti árakhoz. Több tanulmány is kimutatta, hogy ez a taktika magasabb forgalmat, fokozott vásárlási szándékot, és ezzel több bevételt képes teremteni. (Aki figyelemmel kísérte az ABOUT YOU kampányát, ott pontosan ez történt/történik.)

Kínálj kedvezménycsomagokat

 

A kedvezménycsomagoknak köszönhetően a vásárlók nagyobb értéket látnak bele, mint amekkora értéket valójában képvisel.

 

A csomagok csökkentik a vásárlással járó fájdalmakat. Az emberek nehezebben tudják értékelni, hogy mi számít helyes, vagy fair árnak egy termékért, és így kisebb az esélye annak, hogy az ár helytelennek tűnik majd a termékért. A kedvezményes csomagok továbbá lehetőséget kínálnak a vásárlóknak, hogy új termékeket próbálhassanak ki márkádtól.

 

Vannak olyan esetek is, amikor a csomagok épp, hogy csökkentik a termék érzékelt értékét, és ilyenkor jobb külön értékesíteni őket. Ez a veszély általában akkor áll fenn, amikor egy drágább termékhez olcsóbbakat csatolsz hozzá egy csomagban.

Iratkozz fel hírlevelünkre ha érdekelnek az online marketinggel kapcsolatos trendek, kutatási eredmények, esettanulmányok!

 

Felhasznált irodalom : Awario

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!