notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az árengedmény önmagában nem hoz több vásárlót. Mutatjuk, hogyan alkalmazd helyesen!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Az árengedmény önmagában nem hoz több vásárlót. Mutatjuk, hogyan alkalmazd helyesen!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az árengedmény önmagában nem hoz több vásárlót. Mutatjuk, hogyan alkalmazd helyesen!


2019/10/03
Máté Beatrix

Ha jól alkalmazod az árengedményeket, akkor jelentősen fellendítheted eladásaidat. Munkánk során sokszor megtapasztaltuk, hogy az “akciózás” sikerét számos paraméter befolyásolja, mint például az iparág sajátosságai, a szolgáltatások vagy termékek köre, a célcsoport, a versenytársak jelenléte vagy éppen a kampány időszaka, hogy csak néhány dolgot említsünk. Vannak azonban olyan általános igazságok, amelyeket szem előtt tartva a következő kampányod hatékonyságát jelentősen megnövelheted. Az alábbiakban olyan árazási stratégiákat mutatunk tehát be, melyek pozitívan hathatnak a fogyasztók vásárlási hajlandóságára.

Az árengedmények pszichológiája

Indokold meg a leárazást


Amikor egy termék olcsóbbá válik, az mindenképpen pozitívum a fogyasztók részéről, azonban a tudatosabb vásárlók mindig elgondolkodnak ilyenkor azon, hogy vajon mi áll a leárazás mögött. Talán kezd kifutni a termék, vagy közel a szavatossági határideje? Fontos, hogy eloszlasd ezeket a találgatásokat, és valami konkréttal indokold meg az akciókat. Lehet, hogy készletürítést szervezel, esetleg olcsóbb beszállítóval dolgozol, így tudsz engedni az árakból, vagy esetleg éppen az üzlet alapításának évfordulója van.

 

Előbb az eredeti árat mutasd, utána az akciósat

Pihengetünk?


Az emberek egy pszichológiai jellegzetessége, hogy az első megpillantott árat tartják az alapárnak, és az utána észrevett többi árat már mind ahhoz mérik majd. Ezt kihasználva helyezd el úgy a kedvezményes árat, hogy előbb az eredetit jeleníted meg, és utána „feded fel” az alacsonyabbat. Az emberek általában balról jobbra olvasnak és dolgozzák fel az információkat, tehát érdemes az eredeti árat balra, a kedvezményeset pedig attól jobbra elhelyezni marketinganyagaidban.

 

Ne adj kedvezményt luxus és minőségi termékekre


Amikor más márkákkal versengsz, akkor a te márkád vagy árakban vagy minőségben teszi azt. Vagy megegyező/alacsonyabb minőséget kínálsz és olcsóbban, vagy azonos/drágább árut, de jobb minőséggel. A fogyasztók részéről a drágább általában jobb minőséget jelent, így egy olcsóbb termékről nehezebben bizonyíthatod be, hogy jobb minőségű is a versenytársakénál.

 

Ha tehát árakért versengsz, akkor kínálj annyi kedvezményt, amennyi csak jól esik. A termék iránti kereslet az árengedmények után is ugyan olyan marad majd. Azonban ha márkád a minőség tekintetében verseng, akkor ne kínálj árengedményeket, mert ezzel épp az ellenkezőjét éred majd el annak, amit szeretnél elérni – mások termékeit tartják majd jobb minőségűnek a tiédnél.

 

Alkalmazd a 100-as szabályt


Az emberek többségének nem erőssége a fejben számolás, és sokan ahelyett, hogy kiszámolnák, mennyit is spórolhatnak egy kedvezménnyel, inkább a szívükre hallgatnak, vagyis érzésre alapozva
döntenek. Ha valami jó üzletnek réződik, akkor rákapnak majd, de ha nem, akkor el sem kezdik számolgatni, hiszen minek is vesződni vele?

 

Ezt a jelenséget Jonah Berger „100-as szabályával” használhatod ki, amelyről 2013-ban megjelent „Contagious: Why Things Catch On” című könyvében beszélt.

 

A szabály lényege a következő: tegyük fel, hogy egy 50 dolláros nadrágot árulsz. Melyik árengedmény tűnik jobb ajánlatnak a következők közül: 20%, vagy 10 dollár? minden bizonnyal a 20%, holott 50
20%-a valójában pont, hogy 10, tehát a két ajánlat gyakorlatilag pontosan ugyan az.

 

Ugyanakkor, ha van egy 250 dolláros digitális fényképező, amit szeretnél leárazni, akkor te melyik kedvezményre figyelnél fel inkább? 10%, vagy 25 dollár? Szintén ugyan az a jelenség, a 25 többnek
tűnik, pedig az pontosan 250 10%-a.

 

A 100-as szabály szerint tehát ha az ár 100 dollár alatt van, akkor %-ban prezentáld a leárazást, de ha 100 dollárnál drágább, akkor konkrét összegben. Természetesen ez magyar forintban más értékekre vonatkozik, de az elv ugyan így alkalmazható hazánkban is.

 

Használj kerek értékeket


A kerekített értékek nagyobbaknak tűnnek, mint a nem kerekek. Egy 2006-os kutatásból kiderült, hogy az emberek kisebbnek érezték a különbséget 4,97 és 3,96 között, mint 5,00 és 4,00 között. Míg egy ár gyakran végződik 99-ben, hogy kisebbnek tűnjön, magát az árengedményt sokkal inkább érdemes felkerekíteni, hogy annyival többnek érződjön.

 

Fokozatosan csökkentsd az árengedményeket

 

Habár az akciókat többféleképpen is kivitelezheted, a kutatások szerint a leghatékonyabb módszer apránként csökkenteni a kedvezményeket.

 

Lényegében arról van szó, hogy egy komolyabb akcióval indulsz (mondjuk 30%-kal), aztán abból folyamatosan visszaveszel minden egyes nap (hétfőn 30, kedden 25, szerdán már csak 20%, stb.), míg nem aztán idővel visszatérsz majd az eredeti árakhoz. Több tanulmány is kimutatta, hogy ez a taktika magasabb forgalmat, fokozott vásárlási szándékot, és ezzel több bevételt képes teremteni. (Aki figyelemmel kísérte az ABOUT YOU kampányát, ott pontosan ez történt/történik.)

 

Kínálj kedvezménycsomagokat

 

A kedvezménycsomagoknak köszönhetően a vásárlók nagyobb értéket látnak bele, mint amekkora értéket valójában képvisel.

 

A csomagok csökkentik a vásárlással járó fájdalmakat. Az emberek nehezebben tudják értékelni, hogy mi számít helyes, vagy fair árnak egy termékért, és így kisebb az esélye annak, hogy az ár helytelennek tűnik majd a termékért. A kedvezményes csomagok továbbá lehetőséget kínálnak a vásárlóknak, hogy új termékeket próbálhassanak ki márkádtól.

 

Vannak olyan esetek is, amikor a csomagok épp, hogy csökkentik a termék érzékelt értékét, és ilyenkor jobb külön értékesíteni őket. Ez a veszély általában akkor áll fenn, amikor egy drágább termékhez olcsóbbakat csatolsz hozzá egy csomagban.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre ha érdekelnek az online marketinggel kapcsolatos trendek, kutatási eredmények, esettanulmányok!

 

Felhasznált irodalom : Awario
Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 13

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
429 303
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

SMM

 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése...

Partner hivatkozás eltérítése

Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...

Keresőoptimalizálás

Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a...

Partner

Egy partner olyan személy, aki egy második személytől (cégtől,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.