Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Így zárd ki a spam forgalmat a Google Analytics statisztikáiból

Marketing Professzorok

Hatékony honlapüzemeltetés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Így zárd ki a spam forgalmat a Google Analytics statisztikáiból

2018.06.11.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Így zárd ki a spam forgalmat a Google Analytics statisztikáiból

Azt gondolod, weboldalad forgalma szuper, pedig lehet, csak a spam áldozata vagy. Láss tisztán, szűrd ki a szemetet a Google Analytics statisztikáiból, lépésről, lépésre mutatjuk, hogyan! Ezt a pár beállítást akkor is érdemes elvégezned, ha biztos vagy abban, hogy nem spammelnek…
 


A spam, vagyis a kéretlen üzenetek már időtlen idők óta kínozzák az embereket. Minden a postaládában landoló reklámújságokkal kezdődött, majd a technológia fejlődésével a levélszemét is digitális formát öltött. Voltak idők, amikor az ember nem üzemeltethetett úgy e-mail fiókot, hogy ne kapjon napi szinte egy tucatnyi kéretlen levelet mindenféle kérdéses feladóktól, általában teljesen irreleváns ajánlatokkal.

 

Szerencsére ma már az e-mail spameket a legtöbb szolgáltató sikeresen szűri, és a legtöbb embernek nem is igazán kell aggódnia miattuk.

 

Azonban jó oka kell legyen annak, hogy erre a cikkre kattintottál – minden bizonnyal azon online marketingesek közé tartozol, akiket egy egészen újszerűnek számító spamtípus kínoz, méghozzá a Google Analytics szolgáltatásán belül. Bár az is lehet, hogy nem tudtál eddig minderről, és most fogsz megdöbbenni. Az Analytics forgalmi spam teljesen ellehetetlenítheti SEO törekvéseid hatékonyságának pontos nyomon követését, így az erre fordított idő és pénz egyszerűen kárba vész.

 

Szerencsére van néhány egyszerű módszer, amivel „megtisztíthatod” Analytics felületedet ezektől a kéretlen forgalmi adatoktól, amiket mindjárt be is mutatunk, de előbb nézzük meg közelebbről is, hogy mi is áll a jelenség mögött, amit megpróbálunk megszüntetni.

 

Így árthat neked a spam jellegű SEO forgalom

 

A spam forgalom két okból jelent komoly problémát webhelyed számára.

 

Mivel az Analytics ugyanolyan forgalomnak tekinti, mint bármi mást, így nehéz megállapítani, hogy mekkora is a valódi forgalmad egy adott időszakra, hiszen könnyen lehet, hogy több mint a fele egyszerű spam. Némi spam a nagyobb átlagforgalmú webhelyeknél nem jelent különös problémát, de ha napi ezer helyett hirtelen kétezerre nő a látogatottságod, akkor máris nehezebbé válik a teljesítmény pontos értékelése.

 

A másik, szintén nem elhanyagolandó szempont, hogy a spam forgalom nem csak az Analyticsben létezik – a szervernek minden egyes munkamenetet ki kell szolgálnia a spam „feladójától”, ami könnyedén túlterheltséghez vezethet (ez különösen veszélyes a kisebb kapacitású szerverek esetén). 

 

A szerver ettől lelassul, és a valódi látogatók néhány másodperc várakozás után ott is hagyják webhelyedet, növelve ezzel a visszafordulási arányt, és csökkentve a keresőtalálati rangsorolásodat.

 

A keresőoptimalizálás miatt is problémás lehet a spam forgalom, hiszen nagyobb lesz a visszafordulások aránya, és csökken az oldalon töltött idő is.

 

Honnan jön a spam jellegű SEO forgalom?

 

Habár sokan azt hihetnék, hogy van valahol egy elhagyatott raktárépület, amiben több száz számítógép előtt ülő hacker egyenként kattintgat a webhelyekre, hogy spam forgalmat generáljon nekik, a folyamat valójában ennél jóval egyszerűbb, és komplikáltabb is egyszerre.

 

A spam forgalomért valóban egy rosszindulatú támadó felelős, de egy seregnyi felhasználó helyett egy ügyesen megírt kis programmal, egy úgynevezett bottal éri el, hogy az Analytics (és a szerver) megbolonduljon.

 

Félreértés ne essék, léteznek jóindulatú, hasznos botok is – a Google például ezeket használja a webhelyek feltérképezésére és indexelésére (szokás őket robotoknak is nevezni). A rosszindulatú botok azonban mindenféle kellemetlenséget okozhatnak, amikre a programozók beállítják őket.

 

Habár létezik néhány félmegoldás a problémára az interneten, a leghatékonyabb módszer kizárni ezt a forgalmat a Google Analytics statisztikái közül, hogy pontos adatokat mérhess webhelyed teljesítményével kapcsolatban.

 

Hogyan zárd ki a spam SEO forgalmat az Analyticsből?

 

1. Szűrd ki a kéretlen forgalmat

 

A szűrés azért jó taktika, mert beállíthatod, hogy mi ne kerüljön bele a végleges kimutatásokba. Ehhez egy új nézetet kell létrehoznod az Analytics felületén, és olyan beszédes nevet adni neki (pl. Szűrt forgalom”), amiről a későbbiekben tudni fogod, hogy mit mutat ki.

 

1. Navigálj az Adminisztrálás felületre.

 

SEO SPAM szűrése

 

2. Kattints az Minden webhely adat menüre a jobb oldali oszlopban.

 

3. Kattints a + Nézet létrehozása gombra.

 

4. Állítsd be a megfelelő időzónát.

 

Mentsd el a nézetet.

 

SEO Spam szűrése Analyticssel

 

2. Zárd ki az ismert botokat

 

Megeshet, hogy rengeteg bot támadja meg webhelyedet, ami nagy mennyiségű spam forgalmat eredményez. A jó hír az, hogy nem kell mindegyiket egyenként kizárnod, mert az Analyticsnek van erre egy beépített kis funkciója – lényegében egy gombnyomással blokkolhatod az összes ismert botot, ami a legtöbb esetben a munka nagy részét elvégzi helyetted (persze lesznek olyanok, amiket önállóan kell blokkolnod – erről lejjebb…)

 

A legjobb az egészben az, hogy ha a későbbiekben a Google új spambotokat talál, akkor automatikusan blokkolni fogja őket az Analyticsedből – tehát nem kell rendszeresen visszajönnöd és újra kizárni az ismert botokat.

 

SEo spam Kizárása

 

Menj vissza a nézethez, amit az előbb létrehoztál, és keresd meg a Nézetbeállítások menüpontot. Idebent nincs más dolgod, mint bekapcsolni a Robotok szűrése opciót, majd rányomni a Mentés gombra, hogy elfogadd a változtatásokat. A csodát azonban ne azonnal várd, és itt jön az, amiért azt mondtuk, mindenkinek érdemes bekapcsolnia ezt a funkciót. Az Analytics ugyanis innentől fogva mutatja csak szűrve az adatokat, visszafelé tehát nem tudsz tekinteni. Soha nem tudhatod, mikor lesz jó, hogy beállítottad ezt az új nézetet. Mi a Marketing Professzoroknál minden ügyfelünk esetén bekapcsoltuk ezt a funkciót.

 

3. Hozz létre saját hivatkozási szűrőket

 

Mint azt az előző pontban említettük, az Analytics elvégzi helyetted a munka nagy részét, de képtelen lesz minden spam forgalmat automatikusan kiszűrni. Itt lépnek színpadra a kézi szűrők.

 

Először is válaszd az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Hivatkozások menüt. Ez után rendezd a találatokat a visszafordulási arány szerint csökkenő sorrendbe, hogy a legnagyobb arányú találatok legyenek felül.

 

Készíts egy speciális szűrőt ami csak azokat a munkameneteket mutatja, amelyek túlléptek egy bizonyos határértéket. A konkrét értéket neked kell kitalálnod, hiszen ez minden webhelynél egyéni.

 

4. Állíts be egy rossz hivatkozási szűrőt

 

Térj vissza az előbb létrehozott nézetedhez és készíts egy új szűrőt hozzá.

 

1. Navigálj az Adminisztrálás menübe.

 

2. Kattints a Nézetre, majd a Szűrőkre.

 

3. Válaszd a Szűrő hozzáadása (Add Filter) opciót, és adj neki egy nevet.

 

4. Válaszd az Egyéni (Custom) opciót, majd a Kizárás (Exclude) lehetőséget.

 

5. A Szűrőmezőn (Filter Field) résznél kattints a Kampányforrás (Campaign Source) opcióra és add meg a kéretlen domaineket.

 

SEO - Analytics spam forgalom kizárása

 

 

5. Zárd ki a forgalmat tetszőleges országokból

 

Habár a különböző országok blokkolása is opció, ezt csupán egy végső eseti megoldásként érdemes használni. Amennyiben biztosan tudod, hogy egy országból nagy mennyiségű, értéktelen forgalom érkezik webhelyedre, akkor blokkolhatod azt az országot.

 

1. Navigálj az Adminisztráció felületre.

 

2. Készíts egy új Nézetet a korábban leírt módon.

 

3. Szűrd ki a kéretlen országokat a Select source or destination opció segítségével.

 

 Blokkold a rossz botokat

 

Ez az opciók csak gyakorlott felhasználók számára ajánlott, akik tudják, hogy mit csinálnak. Egy félreütött karakterrel az egész webhelyedet is tönkreteheted, ezért bármit is csinálsz, készíts egy biztonsági másolatot róla.

 

Ehhez a technikához a .htaccess-t kell használnod, a következő paranccsal:

 

Rewrite Engine On
Options +FollowSymlinks
Deny from 123.45.67.89
Allow from all

 

A kód nem másolható és illeszthető be mert a .htaccess fájl része kell, hogy legyen. Ez a módszer megakadályozza, hogy a botok hozzáférhessenek a webhelyedhez, megelőzve ezzel annak lelassulását és az Analytics adatok összezavarását.


 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/analytics-spam-forgalom.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Hatékony honlapüzemeltetés

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

2018-11-13

A Google hírek megvalósítja azt, amit a Facebook célul tűzött ki, majd elvetette: összegyűjti a számodra releváns, friss híreket a világ összes újságából. Ha weblapot üzemeltetsz, melyen hírek is vannak, érdemes lenne bekerülnöd ide. De hogyan?   

Az e-mail marketing íratlan szabályai

2018-09-30

E-mail marketing. Ez a digitális marketing csatorna, már nagyon régóta segíti az online kereskedők és marketing specialisták munkáját, és az elmúlt években csak egyre fontosabbá és hatékonyabbá vált.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!