Így zárd ki a spam forgalmat a Google Analytics statisztikáiból

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így zárd ki a spam forgalmat a Google Analytics statisztikáiból

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így zárd ki a spam forgalmat a Google Analytics statisztikáiból


2018/06/11
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Azt gondolod, weboldalad forgalma szuper, pedig lehet, csak a spam áldozata vagy. Láss tisztán, szűrd ki a szemetet a Google Analytics statisztikáiból, lépésről, lépésre mutatjuk, hogyan! Ezt a pár beállítást akkor is érdemes elvégezned, ha biztos vagy abban, hogy nem spammelnek…
 

Így zárd ki a spam forgalmat a Google Analytics statisztikáiból

A spam, vagyis a kéretlen üzenetek már időtlen idők óta kínozzák az embereket. Minden a postaládában landoló reklámújságokkal kezdődött, majd a technológia fejlődésével a levélszemét is digitális formát öltött. Voltak idők, amikor az ember nem üzemeltethetett úgy e-mail fiókot, hogy ne kapjon napi szinte egy tucatnyi kéretlen levelet mindenféle kérdéses feladóktól, általában teljesen irreleváns ajánlatokkal.

 

Szerencsére ma már az e-mail spameket a legtöbb szolgáltató sikeresen szűri, és a legtöbb embernek nem is igazán kell aggódnia miattuk.

 

Azonban jó oka kell legyen annak, hogy erre a cikkre kattintottál – minden bizonnyal azon online marketingesek közé tartozol, akiket egy egészen újszerűnek számító spamtípus kínoz, méghozzá a Google Analytics szolgáltatásán belül. Bár az is lehet, hogy nem tudtál eddig minderről, és most fogsz megdöbbenni. Az Analytics forgalmi spam teljesen ellehetetlenítheti SEO törekvéseid hatékonyságának pontos nyomon követését, így az erre fordított idő és pénz egyszerűen kárba vész.

 

Szerencsére van néhány egyszerű módszer, amivel „megtisztíthatod” Analytics felületedet ezektől a kéretlen forgalmi adatoktól, amiket mindjárt be is mutatunk, de előbb nézzük meg közelebbről is, hogy mi is áll a jelenség mögött, amit megpróbálunk megszüntetni.

 

Így árthat neked a spam jellegű SEO forgalom

 

A spam forgalom két okból jelent komoly problémát webhelyed számára.

 

Mivel az Analytics ugyanolyan forgalomnak tekinti, mint bármi mást, így nehéz megállapítani, hogy mekkora is a valódi forgalmad egy adott időszakra, hiszen könnyen lehet, hogy több mint a fele egyszerű spam. Némi spam a nagyobb átlagforgalmú webhelyeknél nem jelent különös problémát, de ha napi ezer helyett hirtelen kétezerre nő a látogatottságod, akkor máris nehezebbé válik a teljesítmény pontos értékelése.

 

A másik, szintén nem elhanyagolandó szempont, hogy a spam forgalom nem csak az Analyticsben létezik – a szervernek minden egyes munkamenetet ki kell szolgálnia a spam „feladójától”, ami könnyedén túlterheltséghez vezethet (ez különösen veszélyes a kisebb kapacitású szerverek esetén). 

 

A szerver ettől lelassul, és a valódi látogatók néhány másodperc várakozás után ott is hagyják webhelyedet, növelve ezzel a visszafordulási arányt, és csökkentve a keresőtalálati rangsorolásodat.

 

A keresőoptimalizálás miatt is problémás lehet a spam forgalom, hiszen nagyobb lesz a visszafordulások aránya, és csökken az oldalon töltött idő is.

 

Honnan jön a spam jellegű SEO forgalom?

Marketing konzultáció és audit

 

Habár sokan azt hihetnék, hogy van valahol egy elhagyatott raktárépület, amiben több száz számítógép előtt ülő hacker egyenként kattintgat a webhelyekre, hogy spam forgalmat generáljon nekik, a folyamat valójában ennél jóval egyszerűbb, és komplikáltabb is egyszerre.

 

A spam forgalomért valóban egy rosszindulatú támadó felelős, de egy seregnyi felhasználó helyett egy ügyesen megírt kis programmal, egy úgynevezett bottal éri el, hogy az Analytics (és a szerver) megbolonduljon.

 

Félreértés ne essék, léteznek jóindulatú, hasznos botok is – a Google például ezeket használja a webhelyek feltérképezésére és indexelésére (szokás őket robotoknak is nevezni). A rosszindulatú botok azonban mindenféle kellemetlenséget okozhatnak, amikre a programozók beállítják őket.

 

Habár létezik néhány félmegoldás a problémára az interneten, a leghatékonyabb módszer kizárni ezt a forgalmat a Google Analytics statisztikái közül, hogy pontos adatokat mérhess webhelyed teljesítményével kapcsolatban.

 

Hogyan zárd ki a spam SEO forgalmat az Analyticsből?

 

1. Szűrd ki a kéretlen forgalmat

 

A szűrés azért jó taktika, mert beállíthatod, hogy mi ne kerüljön bele a végleges kimutatásokba. Ehhez egy új nézetet kell létrehoznod az Analytics felületén, és olyan beszédes nevet adni neki (pl. Szűrt forgalom”), amiről a későbbiekben tudni fogod, hogy mit mutat ki.

 

1. Navigálj az Adminisztrálás felületre.

 

SEO SPAM szűrése

 

2. Kattints az Minden webhely adat menüre a jobb oldali oszlopban.

 

3. Kattints a + Nézet létrehozása gombra.

 

4. Állítsd be a megfelelő időzónát.

 

Mentsd el a nézetet.

 

SEO Spam szűrése Analyticssel

 

2. Zárd ki az ismert botokat

 

Megeshet, hogy rengeteg bot támadja meg webhelyedet, ami nagy mennyiségű spam forgalmat eredményez. A jó hír az, hogy nem kell mindegyiket egyenként kizárnod, mert az Analyticsnek van erre egy beépített kis funkciója – lényegében egy gombnyomással blokkolhatod az összes ismert botot, ami a legtöbb esetben a munka nagy részét elvégzi helyetted (persze lesznek olyanok, amiket önállóan kell blokkolnod – erről lejjebb…)

 

A legjobb az egészben az, hogy ha a későbbiekben a Google új spambotokat talál, akkor automatikusan blokkolni fogja őket az Analyticsedből – tehát nem kell rendszeresen visszajönnöd és újra kizárni az ismert botokat.

 

SEo spam Kizárása

 

Menj vissza a nézethez, amit az előbb létrehoztál, és keresd meg a Nézetbeállítások menüpontot. Idebent nincs más dolgod, mint bekapcsolni a Robotok szűrése opciót, majd rányomni a Mentés gombra, hogy elfogadd a változtatásokat. A csodát azonban ne azonnal várd, és itt jön az, amiért azt mondtuk, mindenkinek érdemes bekapcsolnia ezt a funkciót. Az Analytics ugyanis innentől fogva mutatja csak szűrve az adatokat, visszafelé tehát nem tudsz tekinteni. Soha nem tudhatod, mikor lesz jó, hogy beállítottad ezt az új nézetet. Mi a Marketing Professzoroknál minden ügyfelünk esetén bekapcsoltuk ezt a funkciót.

 

3. Hozz létre saját hivatkozási szűrőket

 

Mint azt az előző pontban említettük, az Analytics elvégzi helyetted a munka nagy részét, de képtelen lesz minden spam forgalmat automatikusan kiszűrni. Itt lépnek színpadra a kézi szűrők.

 

Először is válaszd az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Hivatkozások menüt. Ez után rendezd a találatokat a visszafordulási arány szerint csökkenő sorrendbe, hogy a legnagyobb arányú találatok legyenek felül.

 

Készíts egy speciális szűrőt ami csak azokat a munkameneteket mutatja, amelyek túlléptek egy bizonyos határértéket. A konkrét értéket neked kell kitalálnod, hiszen ez minden webhelynél egyéni.

 

4. Állíts be egy rossz hivatkozási szűrőt

 

Térj vissza az előbb létrehozott nézetedhez és készíts egy új szűrőt hozzá.

 

1. Navigálj az Adminisztrálás menübe.

 

2. Kattints a Nézetre, majd a Szűrőkre.

 

3. Válaszd a Szűrő hozzáadása (Add Filter) opciót, és adj neki egy nevet.

 

4. Válaszd az Egyéni (Custom) opciót, majd a Kizárás (Exclude) lehetőséget.

 

5. A Szűrőmezőn (Filter Field) résznél kattints a Kampányforrás (Campaign Source) opcióra és add meg a kéretlen domaineket.

 

SEO - Analytics spam forgalom kizárása

 

 

5. Zárd ki a forgalmat tetszőleges országokból

 

Habár a különböző országok blokkolása is opció, ezt csupán egy végső eseti megoldásként érdemes használni. Amennyiben biztosan tudod, hogy egy országból nagy mennyiségű, értéktelen forgalom érkezik webhelyedre, akkor blokkolhatod azt az országot.

 

1. Navigálj az Adminisztráció felületre.

 

2. Készíts egy új Nézetet a korábban leírt módon.

 

3. Szűrd ki a kéretlen országokat a Select source or destination opció segítségével.

 

 Blokkold a rossz botokat

 

Ez az opciók csak gyakorlott felhasználók számára ajánlott, akik tudják, hogy mit csinálnak. Egy félreütött karakterrel az egész webhelyedet is tönkreteheted, ezért bármit is csinálsz, készíts egy biztonsági másolatot róla.

 

Ehhez a technikához a .htaccess-t kell használnod, a következő paranccsal:

 

Rewrite Engine On
Options +FollowSymlinks
Deny from 123.45.67.89
Allow from all

 

A kód nem másolható és illeszthető be mert a .htaccess fájl része kell, hogy legyen. Ez a módszer megakadályozza, hogy a botok hozzáférhessenek a webhelyedhez, megelőzve ezzel annak lelassulását és az Analytics adatok összezavarását.


 

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 128

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
209 316
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vásárlói viselkedés

Mi is az a vásárlói viselkedés? A vásárlói...

Spamrendőrség

Mi is az a spamrendőrség? A spamrendőrség egy fizetős spamellenes...

Közösségi értékesítés

Mi is az a közösségi értékesítés? A...

Csoportos email

Mi is az a csoportos email?   A csoportos email többnyire olyan csoportosan kiküldött...

Exact Match

Pontos egyezés (Exact Match) Ez a legmeghatározottabb egyezési módszer. Ezt az opciót...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.