Keresés

Menü

Elemezd weboldalad látogatottságát egyszerűen az Analytics, és néhány trükk segítségével!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Analytics elemzés könnyen és gyorsan - ha már unod a sok lapozgatást!

2016.10.14.

Elemezd weboldalad Analytics adatait minden eddiginél gyorsabban és egyszerűbben!

Te is unod már, hogy havi, vagy akár heti rendszerességgel órákat töltesz az Analytics fiókod böngészésével? Az elemzés fontos, az optimalizálás kiemelt része – de vajon tényleg szükséges a szétszórt információkat egyesével összeszedned minden alkalommal?

Van egy jó hírünk! Az Analytics-ben saját elemzéseket is készíthetsz, így mindig, minden számodra fontos adatot egy helyen tekinthetsz meg!


Mik a saját jelentés előnyei az Analytics-ben?

Átláthatóság az elemzésben

Az elemzés minden weboldal, minden vállalkozás esetében más és más szegmensekre kell, hogy fókuszáljon. Míg egy portál esetében például az oldalon töltött idő kiemelten fontos adat, addig egy webáruháznál sokkal fontosabb, hogy honnan érkeztek a konverzióid…

 

A Google Analytics rengeteg olyan információval lát el, amelyek fontosak vállalkozásod számára, de sok olyan is akad közöttük amelyek egyáltalán nem, vagy csak időszakosan lényegesek, és a heti szintű elemzésben nem vagy rá kíváncsi.

 

A saját jelentés készítésével egy lapon, előtérbe helyezheted azokat az adatokat, amelyeket látni szeretnél, és nem kell a sok, számodra tán lényegtelen információ közül kiszűrni őket!

 

Oszdd meg az elemzést kollégáiddal, partnereiddel!

Ha többen is érintettek vagytok az elemzésben, még nagyszerűbb dolognak fogod érezni a személyre szabott jelentés készítését a Google Analytics-ben – főleg, ha neked kéne elkészítened a sablon jelentést, kézzel!

Ha összeállítottad a kezelőfelületen a jelentést, azt könnyedén megoszthatod munkatársaiddal anélkül, hogy külön kellene kigyűjtened számukra az adatokat!

 

Jelentés küldése PDF formátumban – ha beszámolóra van szükség

Nincs több Másolás – Beillesztés! Az összeállított jelentésed bármikor dátumra szűkítve lekérheted, és PDF formátumban elküldheted partnereidnek. Sőt, ha nem szeretnél minden adatot kiadni egy-egy partnernek, több, specifikus jelentést is készíthetsz!

 

Hogyan készíthetsz egyedi jelentést az Analytics rendszerében?

A varázsszó az Irányítópult. Minden Analytics esetében létrehozhatsz Irányítópultokat, ahova olyan információkat vehetsz fel oldaladról, amilyet csak szeretnél.

 

Az Analytics bal menüsorának tetején találod az irányítópultokat, ahol egy kattintással nyithatsz új üres, vagy sablon irányítópultot. Az Irányítópult alá innentől kezdve 12 modult tudsz felvinni az általad kiválasztott adatokkal. Ehhez kattits a Modul felvétele gombra, és keresd ki a számodra legmegfelelőbb funkciót, és az adatokat.

 

Új modul felvétele – milyen lehetőségek vannak?

 

Az új modul esetében válaszd ki, hogy milyen típusú adatmegjelenítést kívánsz használni.

Az egyszerű mutató számadatokat közöl, egy mutató megjelenítésére  szolgál. Kiváló választás abban az esetben, ha csupán konverzióid, vagy épp munkameneteid számát szeretnéd kijelezni.

 

Az Idősor az Analytics-ből már jól ismert kék grafikonokat takartja. Szintén egy mutató kijelzésére szolgál (pl. munkamenetek alakulása az időintervallumon belül), de lehetőség van összehasonlításra is! (pl. Munkamenetek vs. Célteljesülések)

 

A Geomap szintén ismerős lehet – ez a felhasználó földrajzi helyét mutatja a mellé kiválasztott Mutató függvényében!

 

A Táblázatos megjelenítés kiemelt figyelmet érdemel, hiszen ez alkalmas leginkább az adatok elemzésére, az összefüggések feltárására. A táblázat funkció esetében egy “Dimenziót” és két “Mutatót” tudsz megjeleníteni. Webáruházak esetében kifejezetten hasznos lehet Dimenziókét a Forrás/Médium funkciót választani, Mutatóként pedig a Munkamenetek és a Konverziók számát beállítani. Így a táblázatból pontosan fogod látni, hogy az adott időintervallumon belül honnan származnak a Munkamenetek, és hány konverzió jött az adott forrásból!

 

A torta- és oszlopdiagramok a vizuális típusú embereknek jelenthetnek nagy segítséget. ahol szintén a mutatókat tekintheted meg, dimenziók alapján csoportosítva.

 

De mit jelentenek a mutatók, és mit a dimenziók?!

A Mutatók takarják az Analytics által összes mért számadatot… Kezdve a Munkamenetek számától a Konverziókon át, egészen a visszafordulási arányokig. Rengeteg mutató áll rendelkezésedre, érdemes böngészned benne egy kicsit!

 

A Dimenziók ezzel szemben az egyéb adatokat mutatják. Ide tartoznak a demográfiai adatok, a látogatók forrásai és a keresési kifejezések is, hogy csak hármat említsek a rengeteg adatból…

 

Mi van, ha nem találom ezek közül, amit szeretnék megjeleníteni?

A Mutatók és Dimenziók elnevezései között könnyű elveszni, ha nem tudod pontosan mit keresel. Ha az Analytics kezelőfelületén már tudod, hol találod a kellő információkat, onnan egy gombnyomással (Hozzáadás az irányítópulthoz) hozzáadhatod azt saját jelentésedhez!

 

Ha úgy érzed, céged marketingje még gyerekcipőben jár, és szeretnél szakértői segítséget kérni, jelentkezz tanfolyamunkra ide kattintva: online marketing tanfolyam.

címkék:
Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

2017-11-20

Úgy érzed, a kamera előtt a helyed? Azt gondolod, te is tudnál olyan Youtube videókat forgatni, mint sok mai vlogger? Igen, én is ezt gondolom! Mutatjuk, melyek az alapok!   

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!