Elemezd weboldalad látogatottságát egyszerűen az Analytics, és néhány trükk segítségével!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Analytics elemzés könnyen és gyorsan - ha már unod a sok lapozgatást!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Analytics elemzés könnyen és gyorsan - ha már unod a sok lapozgatást!


2016/10/14

Te is unod már, hogy havi, vagy akár heti rendszerességgel órákat töltesz az Analytics fiókod böngészésével? Az elemzés fontos, az optimalizálás kiemelt része – de vajon tényleg szükséges a szétszórt információkat egyesével összeszedned minden alkalommal?

Van egy jó hírünk! Az Analytics-ben saját elemzéseket is készíthetsz, így mindig, minden számodra fontos adatot egy helyen tekinthetsz meg!

Elemezd weboldalad Analytics adatait minden eddiginél gyorsabban és egyszerűbben!

Mik a saját jelentés előnyei az Analytics-ben?

Átláthatóság az elemzésben

Az elemzés minden weboldal, minden vállalkozás esetében más és más szegmensekre kell, hogy fókuszáljon. Míg egy portál esetében például az oldalon töltött idő kiemelten fontos adat, addig egy webáruháznál sokkal fontosabb, hogy honnan érkeztek a konverzióid…

 

A Google Analytics rengeteg olyan információval lát el, amelyek fontosak vállalkozásod számára, de sok olyan is akad közöttük amelyek egyáltalán nem, vagy csak időszakosan lényegesek, és a heti szintű elemzésben nem vagy rá kíváncsi.

 

A saját jelentés készítésével egy lapon, előtérbe helyezheted azokat az adatokat, amelyeket látni szeretnél, és nem kell a sok, számodra tán lényegtelen információ közül kiszűrni őket!

 

Oszdd meg az elemzést kollégáiddal, partnereiddel!

Ha többen is érintettek vagytok az elemzésben, még nagyszerűbb dolognak fogod érezni a személyre szabott jelentés készítését a Google Analytics-ben – főleg, ha neked kéne elkészítened a sablon jelentést, kézzel!

Ha összeállítottad a kezelőfelületen a jelentést, azt könnyedén megoszthatod munkatársaiddal anélkül, hogy külön kellene kigyűjtened számukra az adatokat!

 

Jelentés küldése PDF formátumban – ha beszámolóra van szükség

Nincs több Másolás – Beillesztés! Az összeállított jelentésed bármikor dátumra szűkítve lekérheted, és PDF formátumban elküldheted partnereidnek. Sőt, ha nem szeretnél minden adatot kiadni egy-egy partnernek, több, specifikus jelentést is készíthetsz!

 

Hogyan készíthetsz egyedi jelentést az Analytics rendszerében?

A varázsszó az Irányítópult. Minden Analytics esetében létrehozhatsz Irányítópultokat, ahova olyan információkat vehetsz fel oldaladról, amilyet csak szeretnél.

 

Az Analytics bal menüsorának tetején találod az irányítópultokat, ahol egy kattintással nyithatsz új üres, vagy sablon irányítópultot. Az Irányítópult alá innentől kezdve 12 modult tudsz felvinni az általad kiválasztott adatokkal. Ehhez kattits a Modul felvétele gombra, és keresd ki a számodra legmegfelelőbb funkciót, és az adatokat.

 

Új modul felvétele – milyen lehetőségek vannak?

 

Az új modul esetében válaszd ki, hogy milyen típusú adatmegjelenítést kívánsz használni.

Az egyszerű mutató számadatokat közöl, egy mutató megjelenítésére  szolgál. Kiváló választás abban az esetben, ha csupán konverzióid, vagy épp munkameneteid számát szeretnéd kijelezni.

 

Az Idősor az Analytics-ből már jól ismert kék grafikonokat takartja. Szintén egy mutató kijelzésére szolgál (pl. munkamenetek alakulása az időintervallumon belül), de lehetőség van összehasonlításra is! (pl. Munkamenetek vs. Célteljesülések)

 

A Geomap szintén ismerős lehet – ez a felhasználó földrajzi helyét mutatja a mellé kiválasztott Mutató függvényében!

 

A Táblázatos megjelenítés kiemelt figyelmet érdemel, hiszen ez alkalmas leginkább az adatok elemzésére, az összefüggések feltárására. A táblázat funkció esetében egy “Dimenziót” és két “Mutatót” tudsz megjeleníteni. Webáruházak esetében kifejezetten hasznos lehet Dimenziókét a Forrás/Médium funkciót választani, Mutatóként pedig a Munkamenetek és a Konverziók számát beállítani. Így a táblázatból pontosan fogod látni, hogy az adott időintervallumon belül honnan származnak a Munkamenetek, és hány konverzió jött az adott forrásból!

 

A torta- és oszlopdiagramok a vizuális típusú embereknek jelenthetnek nagy segítséget. ahol szintén a mutatókat tekintheted meg, dimenziók alapján csoportosítva.

 

De mit jelentenek a mutatók, és mit a dimenziók?!

A Mutatók takarják az Analytics által összes mért számadatot… Kezdve a Munkamenetek számától a Konverziókon át, egészen a visszafordulási arányokig. Rengeteg mutató áll rendelkezésedre, érdemes böngészned benne egy kicsit!

 

A Dimenziók ezzel szemben az egyéb adatokat mutatják. Ide tartoznak a demográfiai adatok, a látogatók forrásai és a keresési kifejezések is, hogy csak hármat említsek a rengeteg adatból…

 

Mi van, ha nem találom ezek közül, amit szeretnék megjeleníteni?

A Mutatók és Dimenziók elnevezései között könnyű elveszni, ha nem tudod pontosan mit keresel. Ha az Analytics kezelőfelületén már tudod, hol találod a kellő információkat, onnan egy gombnyomással (Hozzáadás az irányítópulthoz) hozzáadhatod azt saját jelentésedhez!

 

Ha úgy érzed, céged marketingje még gyerekcipőben jár, és szeretnél szakértői segítséget kérni, jelentkezz tanfolyamunkra ide kattintva: online marketing tanfolyam.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 86

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
63 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szavazás

A szavazás egyfajta közvélemény kutatás egy adott csoporton...

Tartalom

A tartalom az, ami egy weboldal betöltésekor megjelenik az internetes...

Ezine hirdetés

Ezine hirdetéseknek nevezzük az ezine-ek fizetett hirdetéseket tartalmazó szekciójában...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.