Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Mi is az a Google AMP Stories?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mi is az a Google AMP Stories?

2018.08.06.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi is az a Google AMP Stories?

A Google még tavaly februárban jelentette be a 2015-ben indult AMP (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobiloldalak) technológia legújabb bővítményét, az AMP Storiest (AMP történetek). Az AMP történetek nagyon rövid, vizuálisan hatásos, figyelemfelkeltő tartalmak, amik többnyire interaktív szövegekből és képekből állnak össze.
 


A Google bejelentése szerint az AMP Stories-zal az volt a céljuk, hogy „új, kreatív és vizuálisan gazdag” módon mutathassák be a történeteket, méghozzá kifejezetten mobilra tervezve.

 

A korábbi AMP előírásokkal ellentétben a Google szerint Stories tartalmaknak nem kell megegyezniük a nem mobilos tartalmakkal, hanem teljesen egyedieknek kell lenniük azokkal szemben.

 

A Google egyik szóvivője azt állította, hogy „az AMP történetek a kifejezés és a storytelling új formáinak ösztönzését szolgálják”. Külön érdekesség, hogy a Google korábban minden területen azt javasolta, hogy a mobilos és nem mobilos tartalmak a lehető legtöbb tekintetben egyezzenek meg egymással, hogy a felhasználók minden platformon ugyan azt az élményt kaphassák.

 

„Tegyük fel, hogy egy kiadónak van egy hosszabb vizsgálati cikke például egy főiskola felvételi adataiból. Emellett tegyük fel, hogy van egy kiegészítő társcikke is, ami lehetővé teszi, hogy az emberek diagramokon és más vizualizációkon keresztül játszhassanak el az adatokkal. Nem lenne korrekt a hosszabb tartalmat az interaktív helyett hivatalosnak tekinteni. Mindkettő különálló, habár egymáshoz kapcsolódó.”

 

Kiforratlan helyzetben

Mivel az AMP Storiest még nem igazán támogatják beépülő modulok (vagy CMS-sek), így ha valaki szeretné kipróbálni ezt az új formátumot, akkor saját kezűleg kell majd létrehoznia AMP Stories oldalakat, és az azokhoz tartozó XML oldaltérképet a Google számára. Ez két különálló AMP keretrendszert kezelését követeli meg.

 

Az AMP-ot eddig sem használták igazán sokan (aminek leggyakoribb oka az erre fordítható erőforrások hiánya), így nehezen becsülhető meg, hogy ez az új formátum mennyire terjed majd el.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/ampstories.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás

Miért nincs meg egymás nélkül a PPC és a keresőoptimalizálás?

2018-12-17

Ha azt hiszed, választanod kell a SEO és a PPC (Google Ads) között, nagyon tévedsz. Ha bármelyiket is magába használod, elesel azoktól a fontos előnyöktől, melyekről következő cikkünkben írtunk!  

Amit a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

2018-12-14

Három dolog biztos az életben: a halál, az adók és az, hogy a visszahivatkozások még mindig a Google legfontosabb keresőrangsorolási szempontjai közé tartoznak. Egyre nehezebb azonban ilyeneket szerezni. De mégis kell. Mit tehetsz tehát 2019-ben a linkmarketingben? Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!