notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi is az a Google AMP Stories?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Mi is az a Google AMP Stories?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi is az a Google AMP Stories?


2018/08/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google még tavaly februárban jelentette be a 2015-ben indult AMP (Accelerated Mobile Pages, azaz gyorsított mobiloldalak) technológia legújabb bővítményét, az AMP Storiest (AMP történetek). Az AMP történetek nagyon rövid, vizuálisan hatásos, figyelemfelkeltő tartalmak, amik többnyire interaktív szövegekből és képekből állnak össze.
 

Mi is az a Google AMP Stories?

A Google bejelentése szerint az AMP Stories-zal az volt a céljuk, hogy „új, kreatív és vizuálisan gazdag” módon mutathassák be a történeteket, méghozzá kifejezetten mobilra tervezve.

 

A korábbi AMP előírásokkal ellentétben a Google szerint Stories tartalmaknak nem kell megegyezniük a nem mobilos tartalmakkal, hanem teljesen egyedieknek kell lenniük azokkal szemben.

 

A Google egyik szóvivője azt állította, hogy „az AMP történetek a kifejezés és a storytelling új formáinak ösztönzését szolgálják”. Külön érdekesség, hogy a Google korábban minden területen azt javasolta, hogy a mobilos és nem mobilos tartalmak a lehető legtöbb tekintetben egyezzenek meg egymással, hogy a felhasználók minden platformon ugyan azt az élményt kaphassák.

 

„Tegyük fel, hogy egy kiadónak van egy hosszabb vizsgálati cikke például egy főiskola felvételi adataiból. Emellett tegyük fel, hogy van egy kiegészítő társcikke is, ami lehetővé teszi, hogy az emberek diagramokon és más vizualizációkon keresztül játszhassanak el az adatokkal. Nem lenne korrekt a hosszabb tartalmat az interaktív helyett hivatalosnak tekinteni. Mindkettő különálló, habár egymáshoz kapcsolódó.”

 

Kiforratlan helyzetben

Mivel az AMP Storiest még nem igazán támogatják beépülő modulok (vagy CMS-sek), így ha valaki szeretné kipróbálni ezt az új formátumot, akkor saját kezűleg kell majd létrehoznia AMP Stories oldalakat, és az azokhoz tartozó XML oldaltérképet a Google számára. Ez két különálló AMP keretrendszert kezelését követeli meg.

 

Az AMP-ot eddig sem használták igazán sokan (aminek leggyakoribb oka az erre fordítható erőforrások hiánya), így nehezen becsülhető meg, hogy ez az új formátum mennyire terjed majd el.
 

Pihengetünk?
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
256 569
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Partner hivatkozás eltérítése

Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Eszköztár

Az eszköztárak általában vízszintes vagy függőleges sávban elhelyezett ikonokból állnak....

GPCTBA/C&I

Mi is az a GPCTBA/C&I?A GPCTBA/C&I egy rövidítés az angol „Goals, Plans, Challenges, Timeline,...

Brand Stacking

  Brand Stacking - márka halmozás  Több találat ugyanarról a webhelyről a keresési...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.