Keresés

Menü

Ambient eszközök a marketingben – kreatív megoldások a POS eszközök világában

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ambient eszközök a marketingben – kreatív megoldások a POS eszközök világában

2017.01.30.

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ambient eszközök a marketingben – kreatív megoldások a POS eszközök világában

Bár hisszük és tapasztaljuk, hogy az online marketingnek szinte minden iparágban nagy teret kell biztosítani, hiszen hatékonyságát – ellentétben az egyes eladáshelyi reklámhirdetésekkel – pontosan mérni tudjuk, egyes esetekben azonban mégis érdemes lehet a helyi eszközökre is hangsúlyt fektetni. Ennek egyik legkreatívabb módját, az ambient eszközöket mutatjuk most be!


Eladáshelyi reklámeszközök – milyen esetekben használhatóak?

Az egyes POS eszközök olyan iparágakban játszhatnak jelentős szerepet, ahol a tervezett, megfontolt vásárlói réteg nem fedi le a teljes célközönséget. Az úgynevezett impulzív vásárlás ugyanis nagyon sok esetben jelentős részét képezi a célközönségnek, ezt pedig érdemes, és kell is elősegíteni.

Az impulzív vásárlás során vevőnk nem egy előre megtervezett folyamat lévén jut el termékünk vagy szolgáltatásunk megvásárlásáig, hanem „hirtelen felindulásból” impulzusok alapján dönt. Az eladáshelyi marketingeszközök kifejezetten ezt segítik elő, ugyanakkor az online marketing – a márka/termék ismertségen keresztül, a bizalomépítéssel is fontos szerepet játszik ebben.

 

Ambient eszközök – kreatív megoldás a figyelemfelkeltésre

Napjaink reklámkerülő magatartása az ATL eszközöket nagy mértékben hátra szorítja. Egy egyszerű plakát vagy szórólap korántsem rendelkezik már akkora hatékonysággal, mint régen - hiszen ezeket könnyen figyelmen kívül hagyjuk.

A szakmában válaszként egyre kreatívabb és kreatívabb eszközöket vetnek be, melynek egyik lecsengése az úgynevezett ambient eszközök megjelenése. Ezek az eladáshelyi marketingeszközök kreatív, figyelemfelkeltő tárgyakként nem csak az impulzív vásárlást segítik elő, de gyakran a hírnév elterjedését is segítik – hiszen a közösségi média, a „selfie-k”, és a „checkolások” világában gyorsan terjed egy-egy jól kivitelezett kreatív ötlet.

 

Mik azok az ambient eszközök?

Tág értelemben véve az ambient média minden olyan bennünket körül vevő, környezetünkben fellelhető eszközt takar, amely nem szokványos módon kelti fel a vásárlók figyelmét.

Ennek legelterjedtebb és egyik legkreatívabb módja a termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó, eladáshelyen megjelenő installációk, szobrok állítása (lásd képen).

 

Az ambient eszközök pozitívumai és negatívumai

Az ilyen típusú kreatív eszközök (nem csak a) vásárlókban pozitív érzelmeket, szimpátiát generál. Emlékezetessége, meglepetés-szerűsége sok esetben szóbeszédhez vezet, így egy-egy ilyen eszköz akár önmagától is virálissá válhat a közösségi médiában (a fotók, megosztások által.)

Nagy negatívuma, hogy közvetlenül és pontosan nem mérhető hatékonysága, és eredményessége szempontjából rengeteget számít, hogy mennyire fekventált a fekvése az adott üzletnek – azaz mennyien látják a kihelyezett eszközt naponta.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék:
Internetes biztonság

Nem is hinnéd mennyi mindent tud rólad az internet!

2018-10-18

Az internetezők számára különösen kényes témává vált a magánélet kérdése az elmúlt évek során. A közösségi média sokakat megoszt azzal kapcsolatban, hogy megéri-e annyi személyes adatot nyilvánosságra hozni magunkról a „teljes közösségi élményért” cserébe.

Kulcsfontosságú számadatok a digitális marketing világából

Kulcsfontosságú számadatok a digitális marketing világából

2018-10-13

20 pontban összeszedtük a világból a legfontosabb témakörökben megjelent publikációk eredményeit, melyek egyértelműen megmutatják, mit, hogyan csinálj. Közösségi média marketing, keresőmarketing, email marketing és mobil marketing trendek miért TÉNYEK alapján.   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!