Adatvédelmi törvény alkalmazása honlapüzemeltetés során

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Legyen törvényes adatvédelmi szabályzata, ha honlapot üzemeltet!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Legyen törvényes adatvédelmi szabályzata, ha honlapot üzemeltet!


2013/01/11

Számos szakértői vélemény értelmezése után foglaljuk össze a fontosabb tudnivalókat az adatkezelésről szóló törvényi rendelkezésről. Amit következtetésként eddig le tudtam vonni a szakértők véleményéből az az, hogy maradéktalanul megfelelni a törvénynek nem lehet, ha nagyon kukacoskodni akarnak, akkor úgyis találnak hibát,  amiért bizony büntetés jár. Tegye meg a legfontosabb lépéseket a törvényes adatkezelés érdekében, végső esetben kérjen jogi tanácsot. 

 

A teljes adatvédelemre vonatkozó törvény itt található:
Magyar Közlöny 88. szám, 2011. július 26. 
melynek neve: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról.
 
A törvény szinte kivétel nélkül mindenkire vonatkozik aki az interneten jelen van, weboldalt üzemeltet és bármilyen módon személyes adatokat kér vagy  tárol a látogatóiról. Nem kell alkalmazni e törvény rendelkezéseit a természetes személynek a kizárólag saját személyes céljait szolgáló adatkezeléseire.
 
Személyes adatnak minősül például az ügyfél neve, címe, születési adata, telefonszáma, e-mail címe, fotója stb. Adatkezelőnek az minősül, akik ezeket a adatokat kezeli. Tehát minden olyan weboldal tulajdonost, aki weboldalán valamilyen módon adatatokat gyűjt látogatóiról, legyen az webáruház, fórumok, hírlevél küldő rendszerek, honlap ahol szerepel regisztráció, belépés stb. 
 
 
Marketing konzultáció és audit

Az adatkezelés célja

4. § (1) Személyes adat kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelhetõ. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie az adatkezelés céljának, az adatok felvételének és kezelésének tisztességesnek és törvényesnek kell lennie.
 
Két példa a jogszerűtlen adatkezelésre a theweb.hu cikke alapján :
 
  • Jogszerűtlen az adatkezelés például egy piactér esetén, ahol eladni kívánt termékeket helyezünk el, ha a rendszer elkéri a hirdető címét, az akár lehet jogszerűtlen, hiszen a terméket el lehet adni a hirdető lakcímének rögzítése nélkül.
  • A hírlevélre feliratkozáshoz nem kell más mint az e-mail cím, tehát ha mi elkérjük a nevet és a telefonszámot, már megbüntethet minket egy hatóság ha akar. Bárkit meg lehet büntetni e jogszabály alapján.

 

 

>

Adatkezelés időtartam

A törvény előírja, hogy az adatkezelés időtartamát meg kell határozni, a korlátlan ideig történő adatkezelésről általánosságban elmondható hogy tilos.
 
4. § (2) Csak olyan személyes adat kezelhetõ, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. A személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhetõ.
 
Ez azt jelenti hogy jogszerűtlen az adatok felhasználása akkor, ha egy kampány lezártát követően az itt megszerzett e-mail címekre Te reklám üzenetet küldesz. Jogszerű abban az esetben, ha külön kérted a hozzájárulását a hírlevélre (itt is meg kell adni a hírlevél adatkezelőjét) való feliratkozáshoz. 
 
 

Adatkezelés időtartam

Részletes tájékoztatást vagy köteles adni az alábbiakról :
 
 
A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett jogaira (tájékoztatás, helyesbítés, törlés, tiltakozás) és jogorvoslati lehetőségeire is (az adatvédelmi hatóság és a bíróság eljárásai)
 
 

Adatbiztonság követelménye

Az adatkezelõ, illetve tevékenységi körében az adatfeldolgozó köteles gondoskodni az adatok biztonságáról, köteles továbbá megtenni azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek e törvény, valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.
 
(3) Az adatokat megfelelõ intézkedésekkel védeni kell különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
 
 

Adatfeldolgozás : 

(4) Az adatfeldolgozásra vonatkozó szerzõdést írásba kell foglalni. Az adatfeldolgozással nem bízható meg olyan szervezet, amely a feldolgozandó személyes adatokat felhasználó üzleti tevékenységben érdekelt.
 
 
 

Módosítás azoknak, akik már rendelkeznek adatkezelési tájékoztatóval

Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező. 
 
 
Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő a 6. § (5) bekezdése alapján kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.
 

Összegezve

 
Be kell jelenteni az adatvédelmi nyilvántartásba elektronikusan vagy írásban a  Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság weboldalán minden olyan esetben amikor a weboldalon személyes adatok kezelése történik (pl. direkt marketing célú adatkezeléseket, nyereményjátékokat, hírlevél feliratkozásokat, önéletrajzok kezelését is).

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Rang

Más néven pozíció. Azt befolyásolja, hogy egy weboldal vagy aloldal milyen pozícióban jelenik...

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...

Facebook Újracélzás

A Facebook újracélzás lehetővé teszi, hogy a weboldaladat korábban meglátogató...

Permalink

A permalink egy bizonyos blogbejegyzésre vagy fórumtémára mutató...

Helyi keresés

A keresőmarketing egyik feltörekvő és rohamosan növekedő eleme. A helyi keresés lehetővé...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.