A kis és középvállalkozások online marketing kommunikációját segítő sorozatunk befejező részében a hírlevél, a PPC (AdWords) hirdetések és a cikkek írása kerül sorra.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > 8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 3 / 3

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 3 / 3


2014/06/01
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Szükséges még ma, a közösségi média marketing idejében is a hírlevél, az e-mail marketing? Mi a jelentősége a PPC kampányoknak? Tudod, mi az a webinar? Tudod, miért fontos, hogy publikálj? Ezekről lesz szó mai elemzésünkben! 
 
A kis és középvállalkozások online marketing kommunikációját segítő sorozatunk befejező részében a hírlevél, a PPC (AdWords) hirdetések és a cikkek írása kerül sorra.
 Marketing konzultáció és audit>

5 – Email marketing és hírlevelek

Sokan azt gondolják, a hírlevelek jelentősége a közösségi média hatására ugyan csökkent, de még így is fontos egy jó hírlevél rendszer kiépítése és feliratkozók szerzése. Akár a közösségi média segítségével is! A levél tökéletes módja, hogy kapcsolatba lépj célközönségeddel, hiszen ha azt vesszük, valamennyire személyes.
 
Sokan az emailt elkülönítik marketingük többi részétől, azonban érdemes összekapcsolni mindennel, amivel csak lehet. Hogy mire is gondolunk? Ha Facebookon tartasz egy nyereményjátékot, küldd ki hírlevélben, hogy még többen értesüljenek róla. Ne csak termékeidet vagy szolgáltatásaidat küldd ki benne, hanem cikkeidet, blogbejegyzéseidet is, hiszen az érdekes tartalmak, hasznos információk mindig jól jönnek. 
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva!
 

 
>

6 – PPC / Google AdWords reklámok

A KKV-k egyik legerősebb fegyvere a kattintás alapú hirdetések lehetnek, főleg, ha azok megfelelően vannak beállítva. Például egy helyi vállalkozás nagy arányban növelheti vásárlóit, ha az adott város vagy környék lakosainak hirdet. Kis büdzséből is rengeteget lehet kihozni, a legfontosabb azonban a megfelelő reklám optimalizálás.
 
A megfelelő kulcsszavak kiválasztása az egyik legfontosabb feladat, amit nem érdemes elkapkodni. Jól át kell gondolni és olyan kulcsszavakat választani, amik nem túl általánosítók, hiszen akkor lehet, hogy feleslegesen hirdetsz, vagy feleslegesen fizetsz olyan átkattintók után, akik igazából nem téged, a te termékedet keresték. Például debreceni pékséged hirdetésénél ne olyan kulcsszavakat adj meg, hogy „pékség”, „pékáru”, hanem sokkal konkrétabbakat, mint „friss debreceni pékáru”, teljes kiőrlésű kenyér debrecen”, stb.
Ezek után add meg a keretet, amit elköltenél, és figyeld az eredményeket. Ha nem úgy teljesít a kampány, ahogy szeretnéd, lehet, hogy csak egy kicsit kell változtatnod valamin. Kísérletezd ki, hogy mi hozz a legjobb eredményt.
 

7 – Webinar

A webinar a web és a seminar elegye, vagyis egy netes szeminárium. Ha élő adásban közvetíted, így akit érdekel, az nagyon figyelni fog, hogy elcsípje az előadást. Ezek után pár héttel feltöltheted weboldaladra is, hogy későbbiekben is megnézhessék, de ha lámpalázas vagy vedd fel előre és már mehet is a blogra vagy weboldalra.
A webinarok is olyan tartalomnak számítanak, mint a cikkek, de kihasználhatod a videó erejét. Rakj bele animációkat, grafikonokat, bejátszásokat más videókból, amit csak szeretnél. A lényeg, hogy minőségi és érdekes tartalmat nyújts nézőidnek, hogy a későbbiekben is visszatérő nézőid legyenek.
 

8 – Cikkek

Az internet annyira tartalomorientálttá vált, hogy elengedhetetlen valamilyen hasznos tartalmat, cikket nyújtani a közönségünknek. Ez tökéletes módja annak, hogy rengeteg embert érj el, olyanokat is, akik egyébként nem lennének kíváncsiak rád, a jó tartalmak képesek vírusként terjedni.
A jó tartalmakkal nem csak a célcsoport elé kerülhetsz, hanem rengeteg más ember elé, köztük bloggerekek, újságírók esetleg befektetők elé is! A témáról részletesen írtunk egy korábbi cikkünkben, olvasd el ide kattintva: 5 alapvető tipp tartalommarketinghez.
 

A 8 online marketing tipp kisvállalkozások részére  sorozat előző részeit itt olvashatod: 

 
 
 
Hatékony honlapüzemeltetés Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Kétszintes program

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

Beférkőző reklám

Egy olyan reklám, ami akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó két oldal között próbál...

Hirdetés, reklám

Az internet marketing világában a hirdetések (vagy reklámok) célja az értékesítési...

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka akár ezeket a követőket is...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.