Keresés

Menü

A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak

2015.01.10.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak
Megint eljött az év eleje, ezért érdemes kicsit áttekinteni, hogy milyen trendekre számíthatunk az elkövetkező évben, és ismét nagy változásokat hozott.  Most röviden összefoglaltuk neked azt a 7 dolgot, amelyre mindenképpen fel kell készülnöd a sikeres online marketing érdekében!
 

 

 

 

#1 Az Ello felemelkedése

Talán egy valami volt az előző évben, amelyet egyáltalán nem tudtunk megjósolni és nem is vártunk: egy új közösségi média megjelenése és elterjedése, amely a teljhatalmú Facebook mellé zárkózik fel lassan. 
A kizárólag meghívásos alapon működő platform sikerének titka talán az a technika, amelyben a Facebook körül éppen, hogy viták és felháborodások születtek: az Ello ugyanis egy olyan ingyenes szolgáltatást kínál, amelynek keretén belül megígéri a felhasználók számára, hogy SOHA nem adja ki adataikat harmadik félnek.
 
„Az adataid gyűjtése és eladása, a szokásaid feltérképezése a posztjaid alapján egyrészt ijesztő, másrészt nem etikus. Egy ilyen „ingyenes” szolgáltatásért az emberek nagyon is sokat fizetnek azáltal, hogy az adataikat a hirdetők számára kiadják!”
 
Egyelőre nem tiszta, hogy a hihetetlen fejlődése az Ello-nak csak annak köszönhető-e, hogy ilyen jól reagált a Facebook negatívumaira és egyfajta „anti-Facebook-ként” lépett fel, vagy valóban a funkcionalitásának, a design-nak köszönheti, hogy a közösségi média óriás végre ellenfélre akadt.
A Ello iránti elköteleződés még nem alakult ki teljesen, és már készültek kritikák is a felületről – de 2015-ben mégis hatalmas ugrásra számíthatunk részéről, és persze kérdéses az is, hogyan alakul a magyar regisztráltak száma.
 
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 


 

#2 A Facebook hirdetésekre való igény, és ezzel együtt az ár is emelkedni fog

A Facebook-on a posztok elérésének száma egyre csökken – ami a közösségi médiában marketing tevékenységet alkalmazó vállalatok számára elég nagy akadályt állít. 
A Facebook továbbra is limitálni fogja azt, hogy egy rajongó bizonyos időintervallum belül hány posztot láthat az oldaladból, így a fizetett hirdetések és a promotált posztok létjogosultsága egyre inkább növekszik majd. És ezzel a növekvő tendenciával az árak is emelkednek majd – míg az organikus elérések száma egyre csökkenni fog.
 

#3 A Twitter újdonsült vállalatok számára kidolgozott hirdetési modellje igen népszerűvé válik majd

A Twitter legújabb lépéseként sokkal több lehetőséget és választást kínál a vállalatok számára abban, hogy hogyan és miért szeretnének fizetni a hirdetéseknél, ezért a kkv szektorból várhatóan igen sokan fogják a Twittert választani hirdetésre, talán Magyarországon is elindul valami ezen a fronton is.  Az új rendszer ugyanis már nem kattintásokra vagy tweetek-re lesz fizetős, hanem konkrét teljesítésekre – így sokkal jövedelmezőbbnek is bizonyulhat. 
 
Ezek a tárgyérzékeny kampányok – amelyek még csak beta verzióban működnek – olyan rugalmasságot kínálnak majd a vállalatoknak, amely lehetővé teszi, hogy például csak az átkattintásokra, konverziókra fizessenek, vagy az új követők után, esetleg a retweet-ekre kelljen pénzt kiadniuk. 
 

#4 A Google+ marketing haszna kérdéses

A Google+ most már nem tud olyan dolgot produkálni, amelyet hatalmas ellenfelei (a Twitter, a LinkedIn, vagy a Facebook) ne tett volna már meg… Éppen ezért úgy tűnik, egyre inkább feledésbe vész majd a Google által megtervezett közösségi média platform. Nagy kérdés, hogy dobja-e a Google az egész projektet, sokan ezt jósolják neki. Megtette ezt más sok, nekünk tetsző projekttel is a keresőóriás, de ez azért elég nagy presztízsveszteséget okozna neki. 2015 sötét lova tehát a Google Plus, ami nagyban segíti a keresőoptimalizálás folyamatokat, de mint közösségi média platform nem igazán működik jól. 
 

#5 Az Instagram felfelé ível majd a kép-központú marketingtevékenységben 

Az Instagram, úgy tűnik, nem fog eltűnni a következő évben sem. A havi 200 millió felhasználójával úgy tűnik ebben az évben ő lesz A közösségi média, ha képekről beszélünk. A témában készült kutatások alapján a piacon részt vevők 42%-a tervezi az idei évben, hogy megjelenik az Instagram-on is. 
Ezen felül a platform terveiben megjelenik, hogy tovább növeli a micro-videóknak fenntartott tárhelyét. 2015-ben várhatóan az Instagram ebben a szektorban átveszi majd a Vine helyét.
Emellett úgy tűnik, a videókat ezentúl a vállalatok fizetetten specifikus célközönségeknek tudják majd eljuttatni, mely során lehetőségük lesz beállítani a célközönség életkorát, nemét és tartózkodási helyét. A micro-videó a marketingben egyelőre sokat vitatott téma, de nagyon jó lehetőségeket tartogat azon vállalatok számára, akik saját 15 másodperces videóikat a fiatal társadalom számára akarja eljuttatni.
 

#6 A LinkedIn a B2B közösségi média csúcsán

A LinkedIn már évek óta főként a vállalatok közti kapcsolatot erősíti, és úgy tűnik, 2015-ben ez tovább fokozódik majd – így még inkább elkülönül majd a platform a többi közösségi média platformtól. 
Így azoknak a vállalatoknak, akik más vállalatokkal állnak üzleti kapcsolatban a LinkedIn lassan fontosabbá válik majd, mint a Facebook – hiszen ezek a vállalatok már 2014-ben is 88%-ban voltak jelent a platformon – míg a Facebook-on 89%-uk jelent meg. 
 
 

#7 A közösségi média marketing végre a tartalommarketinggel jár majd kéz a kézben

2015-ben várhatóan végre minden érintett realizálja majd, hogy a tartalommarketingnek mely a két alapvető pillére: a publikáció és a megosztások. A közösségi média az egyik leghatékonyabb eszköz arra, hogy a marketing keretein belül terjesszük tartalmainkat, és eléréseket generáljunk vele. Így a közösségi média gyakorlatilag ennek az eszköze lesz!
 
Már 2014-ben is sokan észrevették a publikálás fontosságát, de sokan elbuktak a sikeres tartalom előkészítésében és a szétosztás stratégiájának kidolgozásában is. 
Tehát a jövőben sem szabad elfeledkeznünk arról, hogy a tartalom önmagában nem elég – hiszen a megosztások stratégia legalább annyira fontos – ha nem fontosabb – mint maga a tartalom.
 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

A közösségi médiumok a politika játszóterévé váltak. Milyen veszélyeket rejt ez Rád és a társadalmunkra nézve? Kik és hogyan uralják ma ezeket a médiumokat, és mire használják őket?

A közösségi média politikai veszélyei

2018-10-07

A közösségi média életünk szerves részévé vált az elmúlt évtized alatt. A különböző platformok sokaknál átvették a hagyományos médiumok (televízió, rádió, nyomtatott média) szerepét, és ma már sokkal fontosabb szerepet játszanak hétköznapjainkban, mint amikor még csak ismerőseink...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!