A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak


2015/01/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Megint eljött az év eleje, ezért érdemes kicsit áttekinteni, hogy milyen trendekre számíthatunk az elkövetkező évben, és ismét nagy változásokat hozott.  Most röviden összefoglaltuk neked azt a 7 dolgot, amelyre mindenképpen fel kell készülnöd a sikeres online marketing érdekében!
 
A top 7 közösségi média marketing trend, amelyek 2015-ben dominálni fognak

 

 

 

#1 Az Ello felemelkedése

Talán egy valami volt az előző évben, amelyet egyáltalán nem tudtunk megjósolni és nem is vártunk: egy új közösségi média megjelenése és elterjedése, amely a teljhatalmú Facebook mellé zárkózik fel lassan. 
A kizárólag meghívásos alapon működő platform sikerének titka talán az a technika, amelyben a Facebook körül éppen, hogy viták és felháborodások születtek: az Ello ugyanis egy olyan ingyenes szolgáltatást kínál, amelynek keretén belül megígéri a felhasználók számára, hogy SOHA nem adja ki adataikat harmadik félnek.
 
„Az adataid gyűjtése és eladása, a szokásaid feltérképezése a posztjaid alapján egyrészt ijesztő, másrészt nem etikus. Egy ilyen „ingyenes” szolgáltatásért az emberek nagyon is sokat fizetnek azáltal, hogy az adataikat a hirdetők számára kiadják!”
 
Egyelőre nem tiszta, hogy a hihetetlen fejlődése az Ello-nak csak annak köszönhető-e, hogy ilyen jól reagált a Facebook negatívumaira és egyfajta „anti-Facebook-ként” lépett fel, vagy valóban a funkcionalitásának, a design-nak köszönheti, hogy a közösségi média óriás végre ellenfélre akadt.
A Ello iránti elköteleződés még nem alakult ki teljesen, és már készültek kritikák is a felületről – de 2015-ben mégis hatalmas ugrásra számíthatunk részéről, és persze kérdéses az is, hogyan alakul a magyar regisztráltak száma.
 
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 


 Marketing konzultáció és audit>

#2 A Facebook hirdetésekre való igény, és ezzel együtt az ár is emelkedni fog

A Facebook-on a posztok elérésének száma egyre csökken – ami a közösségi médiában marketing tevékenységet alkalmazó vállalatok számára elég nagy akadályt állít. 
A Facebook továbbra is limitálni fogja azt, hogy egy rajongó bizonyos időintervallum belül hány posztot láthat az oldaladból, így a fizetett hirdetések és a promotált posztok létjogosultsága egyre inkább növekszik majd. És ezzel a növekvő tendenciával az árak is emelkednek majd – míg az organikus elérések száma egyre csökkenni fog.
 
>

#3 A Twitter újdonsült vállalatok számára kidolgozott hirdetési modellje igen népszerűvé válik majd

A Twitter legújabb lépéseként sokkal több lehetőséget és választást kínál a vállalatok számára abban, hogy hogyan és miért szeretnének fizetni a hirdetéseknél, ezért a kkv szektorból várhatóan igen sokan fogják a Twittert választani hirdetésre, talán Magyarországon is elindul valami ezen a fronton is.  Az új rendszer ugyanis már nem kattintásokra vagy tweetek-re lesz fizetős, hanem konkrét teljesítésekre – így sokkal jövedelmezőbbnek is bizonyulhat. 
 
Ezek a tárgyérzékeny kampányok – amelyek még csak beta verzióban működnek – olyan rugalmasságot kínálnak majd a vállalatoknak, amely lehetővé teszi, hogy például csak az átkattintásokra, konverziókra fizessenek, vagy az új követők után, esetleg a retweet-ekre kelljen pénzt kiadniuk. 
 

#4 A Google+ marketing haszna kérdéses

A Google+ most már nem tud olyan dolgot produkálni, amelyet hatalmas ellenfelei (a Twitter, a LinkedIn, vagy a Facebook) ne tett volna már meg… Éppen ezért úgy tűnik, egyre inkább feledésbe vész majd a Google által megtervezett közösségi média platform. Nagy kérdés, hogy dobja-e a Google az egész projektet, sokan ezt jósolják neki. Megtette ezt más sok, nekünk tetsző projekttel is a keresőóriás, de ez azért elég nagy presztízsveszteséget okozna neki. 2015 sötét lova tehát a Google Plus, ami nagyban segíti a keresőoptimalizálás folyamatokat, de mint közösségi média platform nem igazán működik jól. 
 

#5 Az Instagram felfelé ível majd a kép-központú marketingtevékenységben 

Az Instagram, úgy tűnik, nem fog eltűnni a következő évben sem. A havi 200 millió felhasználójával úgy tűnik ebben az évben ő lesz A közösségi média, ha képekről beszélünk. A témában készült kutatások alapján a piacon részt vevők 42%-a tervezi az idei évben, hogy megjelenik az Instagram-on is. 
Ezen felül a platform terveiben megjelenik, hogy tovább növeli a micro-videóknak fenntartott tárhelyét. 2015-ben várhatóan az Instagram ebben a szektorban átveszi majd a Vine helyét.
Emellett úgy tűnik, a videókat ezentúl a vállalatok fizetetten specifikus célközönségeknek tudják majd eljuttatni, mely során lehetőségük lesz beállítani a célközönség életkorát, nemét és tartózkodási helyét. A micro-videó a marketingben egyelőre sokat vitatott téma, de nagyon jó lehetőségeket tartogat azon vállalatok számára, akik saját 15 másodperces videóikat a fiatal társadalom számára akarja eljuttatni.
 

#6 A LinkedIn a B2B közösségi média csúcsán

A LinkedIn már évek óta főként a vállalatok közti kapcsolatot erősíti, és úgy tűnik, 2015-ben ez tovább fokozódik majd – így még inkább elkülönül majd a platform a többi közösségi média platformtól. 
Így azoknak a vállalatoknak, akik más vállalatokkal állnak üzleti kapcsolatban a LinkedIn lassan fontosabbá válik majd, mint a Facebook – hiszen ezek a vállalatok már 2014-ben is 88%-ban voltak jelent a platformon – míg a Facebook-on 89%-uk jelent meg. 
 
 

#7 A közösségi média marketing végre a tartalommarketinggel jár majd kéz a kézben

2015-ben várhatóan végre minden érintett realizálja majd, hogy a tartalommarketingnek mely a két alapvető pillére: a publikáció és a megosztások. A közösségi média az egyik leghatékonyabb eszköz arra, hogy a marketing keretein belül terjesszük tartalmainkat, és eléréseket generáljunk vele. Így a közösségi média gyakorlatilag ennek az eszköze lesz!
 
Már 2014-ben is sokan észrevették a publikálás fontosságát, de sokan elbuktak a sikeres tartalom előkészítésében és a szétosztás stratégiájának kidolgozásában is. 
Tehát a jövőben sem szabad elfeledkeznünk arról, hogy a tartalom önmagában nem elég – hiszen a megosztások stratégia legalább annyira fontos – ha nem fontosabb – mint maga a tartalom.
 
 
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 108

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
64 289
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Rangsorolás

A rangsorolás, azaz a Ranking kifejezés magyarázatáért kattints...

IP bemelegítés

Mi is azaz IP bemelegítés? Az IP bemelegítés egyre több email kiküldése egy feladó IP...

Hírcsoport

A hírcsoport egy online üzenetek küldésére létrehozott csoport, amelyhez több felhasználó...

Google algoritmus frissítések

A Google már két évtizede működik, ez idő alatt pedig elképesztően sok változáson ment...

404 hibakód

 A 404-es, vagy Nem Található automatikus hibaüzenet azt jelzi, hogy a kliens fel tudta...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.