notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 tipp arra az esetre, ha marketinged nem elég hatékony és eladásaid stagnálnak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 5 tipp stagnáló marketinged beindításához

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 tipp stagnáló marketinged beindításához


2019/05/27
Máté Beatrix

Az online marketing trendek nagyon gyorsan változnak, ezért gyakran előfordul, hogy az eddig eredményesen működő marketing stratégia a jövőben már nem hozza a várt eredményeket. Ilyenkor a marketingstratégia teljes átszabására van szükség, amit tovább nehezít, hogy e stratégiának mindig alkalmazkodnia kell a folyamatosan változó online és offline trendekhez, csatornákhoz, és szabályokhoz. Folyamatosan frissülő stratégia nélkül egy cég hamar zátonyra futhat. 

De mi a teendő, ha egyszerűen nem tudod, hogy mit is kellene tenned? Hogyan indíthatod be a dolgokat, ha marketinged stagnálni látszik? Ebben szeretnénk most segíteni…

Stagnáló online marketing

 

1. Ellenőrizd és rendszerezd marketinganyagaidat


Tarts egy nagyon alapos auditod marketinganyagaid terén (segítünk, ha úgy érzed szakértőkre bíznád), hogy meggyőződj arról, hogy képesek-e kommunikálni közönségeddel, és a megfelelő ügyfeleket vonzzák-e be. Nézd meg, hogy mennyire naprakészek, megfelelnek-e az aktuális stíluselvárásoknak, és hogy átfogó marketingcéljaidat szolgálják-e. Nézzük, hogy mit értünk ez alatt konkrétabban.

 

Építsd fel marketinganyagaidat a kínálatod értékei, ne (csak) a funkció köré


Marketingüzeneteidnek termékeid/szolgáltatásaid végértékre kell összpontosítaniuk, nem pedig kizárólag a funkciókra és egyedi adottságokra. Egy jó marketingüzenetben szó esik a termék vagy szolgáltatás előnyeiről (személyes és érzelmi téren is), és nem csak egy listából áll, ami a különböző funkcionális elemeket sorolja fel.

Ez különösen fontos pont, ugyanis sok ügyfél érzelmi alapokra (erről a témáról itt olvashatsz bővebben) helyezi vásárlási döntését, ezért az érzelmek megcélzása mindenképpen pozitív hatással lehet marketinged teljesítményére.

 

Alakíts ki részletes ügyfélperszónákat


Képzeld el magad előtt azt az ügyfelet, aki szívesen vásárolna cégedtől. Most képzeld el nagyon részletesen. Ne csak az alapvető tulajdonságokra, jellemzőkre gondolj – egy nagyon személyes üzenetet kell megalkotnod, hogy hatékonyan megszólíthasd ezt az ügyfelet. Ebben emailjeid fogalmazásának felfrissítése lehet segítségedre. Az email marketing továbbra is egy nagyon kifizetődő opció lehet, ha kellően relevánssá alkotod meg üzeneteidet. Házon belüli email listádat azon adatok alapján érdemes szegmentálni, amiket maguktól az ügyfelektől sikerült megszerezned, de mindenképpen ügyelj rá, hogy célzásuk minél pontosabb, személyesebb legyen.

 

2. Használd ki céged történetét

Pihengetünk?


Ha egy telített piacon próbálsz érvényesülni, akkor komoly kihívás lehet elkülönítened magad a konkurenciától. Ha szeretnéd megmutatni célközönségednek, hogy céged mitől egyedi, akkor ahhoz érdemes a storytelling erejét felhasználni. A storytelling lényegében történetek elmesélését jelenti, azonban nem fiktív sztorikra, hanem céged, vagy éppen elégedett ügyfeleid valódi történeteire kell gondolni. A storytelling segítségével egy nagyon személyes kapcsolatot építhetsz ki közönségeddel és ügyfeleiddel, többek között azzal, hogy bemutatod nekik céged, vagy munkatársaid történetét, vagy éppen – ahogy említettük – korábbi, elégedett ügyfeleidét. Ez a storytelling közvetlen célja – nem az értékesítés!

 

3. Alakítsd át webhelyedet


2015-ben bejött egy webdesign trend, aminek a lényege az volt, hogy el kell tüntetni a felesleges elemeket a webhelyekről, és ezzel egy letisztultabb, elegánsabb, zökkenőmentes, felhasználóbarát élményt kínálni a látogatóknak. Egy ilyen webhelyen a felhasználók sokkal egyszerűbben juthatnak el a konverziós ponthoz. Ez az elv a mai napig aktuális, de arra is ügyelned kell, hogy webhelyed egyedi megjelenésű legyen, hiszen az elmúlt években ez az egyszerűsítési hullám nagyon sok cég online főhadiszállását tette sablonossá.



4. Használj több videót marketingcsatornáidon


Statisztikák szerint a landing oldalakra elhelyezett videók akár 90%-kal több konverziót is képesek termelni. Ez egyértelműen azt mutatja, hogy nagyon is megér releváns videókat helyezni termékeid/szolgáltatásaid landing oldalira. Erősen ajánlott több videót használni a közösségi médián, az emailekben, és általánosságban a webhelyen is, hogy megtörd egy kicsit a hosszú szövegoszlopok monotonitását.

 

5. Fordíts több figyelmet a mobilfelhasználókra


2019-ben a felhasználók mobilisabbak, mint korábban bármikor, és ez első sorban az okostelefonok rohamos elterjedésének köszönhető. Ahogy egyre többek zsebében lapul ott egy miniatűr számítógép, úgy a márkáknak is rá kell eszmélniük, hogy ideje mobil-első stratégiára váltani (főleg hogy a Google is így végzi már a rangsorolást), és a sebesség is fontos szempont. A mobilfelhasználókra nem csak webhelyedet, hanem tartalmaidat is optimalizálnod kell. Győződj meg róla, hogy ezek a kisméretű mobilképernyőkön is megfelelően jelennek meg, és minden funkció teljes mértékben használható (ha ezt egyáltalán lehetővé teszi a mobiltechnológia).

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 91

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
334 490
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Értékesítési levél és értékesítési oldal

Az értékesítési levél általában az online értékesítési folyamat legfontosabb része. Az...

Pop-Under

Olyan hirdetés, amely egy új böngészőablakban nyílik meg, amikor meglátogatsz egy weboldalt...

Linknépszerűség

Egy webhely linknépszerűsége azt jelenti, hogy hány link mutat rá...

Minőségindex

A Yahoo! Japán sajátos minőségi mérőértéke (a Google AdWords minőségi pontszámához...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.