4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

Van két nagy problémája a SEO-nak: az egyik, hogy rettenetesen nagy a verseny az organikus kattintásokért, a másik pedig, hogy meglehetősen sokáig tart, míg azok a bizonyos eredmények láthatóvá nem válnak.

 

Sok kezdő vállalkozó és friss cég éppen ezért ódzkodik a keresőoptimalizálástól, és valami gyorsabb megoldásra vágynak, amivel megerősíthetik online jelenlétüket. Talán te is éppen valami ilyesmit keresel.

 

Habár a keresőoptimalizálást nem szabad elhanyagolni, van egy technika, pontosabban technikák egy csoportja, ami segít, hogy minél hamarabb látványos eredményekre tehess szert – ez a growth hacking. Igen, jól olvasod, hacking, azaz hackelés, de mielőtt félreértenéd, itt nem valami illegális, vagy a Google szabályaiba ütköző tevékenységről lesz szó.

 

A growth hacking dióhéjban

A growth hacking kifejezés „növekedés hackelést” jelent, de az erőltetett fordítások elkerülése végett maradjunk eredeti formájánál.

 

Leegyszerűsítve a growth hacking olyan marketingtevékenységekből áll, amelyek célja a pozitív eredmények megtöbbszörözése, a lehető legrövidebb időn belül, ráadásul teljesen szabályos módon.

 

Ez eddig sokban hasonlít a SEO-ra, de jelentős különbség van a két dolog között – ezeket egy példával magyarázhatjuk meg a legegyszerűbben: saját cikket írni a blogodra SEO-nak számít, de rávenni 10 vendégírót, hogy cikket írjanak a blogodra – na, az már growth hacking! A growth hacking a SEO egy ágazatának tekinthető.

 

Egy úgynevezett growth hacker (egy olyan személy, aki growth hackinggel foglalkozik) minden erejével azon van, hogy a lehető legnagyobb mértékű növekedést érje el saját (vagy ügyfele) márkája számára.

 

Juss be a Google kiemelt részletei közé

A kiemelt részletek azok a rövid válaszok, amelyek a Google találati oldalain a többi találat felett, egy kiemelt (úgynevezett „nulladik” pozícióban) helyezkednek el.

 

Ha például arra vagy kíváncsi, hogy milyen messze van bolygónktól a Nap, akkor csak annyit kell bírnod, hogy „a nap távolsága”:

 

 

Growth hacking SEO

 

Így néz ki egy kiemelt részlet. Ahogy a Google egyre több lekérdezést (keresést) képes értelmezni, úgy egyre többször képes ilyeneket megjeleníteni a keresőtalálatok felett.

 

A kiemelt részletek legnagyobb előnye, hogy az adatokat gyakran egy webhelyről emeli ki a Google, így még ha az adott webhely például csak a 4. helyen áll a „sima” találatok között, a legelőkelőbb „nulladik” pozícióban akkor is látható lesz.

 

Hogyan lehet bejutni a Google kiemelt részletei közé?

A kiemelt részleteket a Google algoritmusa válogatja ki, amit lehetetlen kijátszani, de a growth hacking nem is erről szól, hanem a szabályok betartásáról. Szóval mi kell ahhoz, hogy egy webhely ebben a pozícióban jelenjen meg?

 

Először is érdemes azokra a keresőkifejezésekre koncentrálnod, amelyekre már most is jól rangsorolt. Ebben a Google Search Console tud segíteni.

 

E mellett azonosítanod kell néhány egyértelmű kérdést a lekérdezések között. Ezek néha teljesen egyértelműek – például „mi a keresőoptimalizálás definíciója” –, néha pedig csak egy kérdés része szerepel majd a lekérdezés szövegében – „keresőoptimalizálás definíciója”.

 

Ha megvan, hogy mely kérdéseken keresztül jutnak el tartalmaidig a felhasználók, akkor egy egyértelmű, rövid (legfeljebb egy bekezdéses), egyszerűen megfogalmazott választ kell adnod rá. Talán segíthet, ha a válasz bekezdése előtt a kérdés is szerepel valamilyen címsorban.

 

Ha ez megvan, akkor a következő bekezdésben elkezdheted részletesebben is kifejteni a témát, minél több hasznos, releváns információt szolgáltatva a szóban forgó dologról.

 

Még egyszer leszögeznénk, hogy egy algoritmus dönti majd el, hogy tartalmaid elég jók-e, hogy kiemeltté váljanak, azonban ha a fenti tippeket követed, akkor sokkal jobb esélyed lesz bejutni!

 

Készíts olyan tartalmakat, amik ideálisak a linképítésre

Nem minden tartalom ideális keresőoptimalizálásra. Ez egyértelmű, ha figyelembe veszed, hogy a keresőoptimalizálás egyik alappillére a linképítés, és hogy csak az igazán jó tartalmak képesek nagy mennyiségű hivatkozást bevonzani.

 

Egy hosszú, naprakész adatokat tartalmazó tudományos jelentés, vagy egy aktuális bérkalkulátor igazi linkmágnes lehet egy gyors blogbejegyzéshez képest. Ezek az „örökzöld” tartalmak hetek, hónapok, vagy akár évek során egyre több hivatkozást gyűjtenek be, és így a „SEO-juk” is egyre jobb lesz.

 

Az örökzöld tartalmak „ellentétei” ha úgy tetszik az átmeneti tartalmak – ezek szólhatnak például aktuális eseményekről vagy hírekről. Az ilyen tartalmak képesek rövid időn belül sok forgalmat termelni, így kiválóak egy márka nevének népszerűsítésére, de mivel csak egy kis ideig számítanak frissnek, így egy idő után „lelassulnak”, és hosszú távon nem javul majd (észrevehetően) a linkértékük. 

 

Hogyan alkalmazható ez a technika?

Hogy milyen tartalom lenne ideális számodra, az sok mindentől függ, de első sorban attól, hogy mi az, amiben jártas vagy.

 

Ha például rendszeresen végzel cégeden belül kutatásokat, akkor egyet a nyilvánossággal is megoszthatsz, vagy készíthetsz egy interaktív eszközt is, ami például segít megtervezni egy leendő lakástulajdonos otthonát.

 

Ne feledd, hogy mind az átmeneti, mind pedig az örökzöld tartalmaknak megvan a helyük.

 

Foglalkozz az on-page szempontokkal

Volt idő, amikor elég volt csak jó linkeket (vagy simán sok linket) szerezni oldalaidnak, és ilyenkor nem volt baj, ha az ezeken az oldalakon nyújtott élmények hagytak némi kívánnivalót maguk után. Ezeknek az időknek rég vége.

 

Persze a bejövő hivatkozások száma és minősége továbbra is hihetetlenül fontosak, ma már muszáj minőségi tartalmakat és egy élvezhető felhasználói élményt biztosítanod a látogatóknak, ha jó eredményeket szeretnél elérni.

 

A felhasználói élmény kategóriájába több szempont is beletartozik – például a webhely sebessége, navigálhatósága, a hirdetések száma, a szöveg olvashatósága, és így tovább. A legegyszerűbben úgy tesztelheted le ezt, hogy felhasználói szemmel tekintesz webhelyedre mind asztali számítógépről, mind telefonról vizsgálva azt.

 

Hogyan javítható a felhasználói élmény?

Nézzünk meg néhány fontos szempontot részletesebben is!

 

1. Az oldalak sebessége

A webhely/oldalak sebessége egy nagyon fontos on-site/on-page élményszempont, és ezt valószínűleg nem is kell túlragozni. Mindenki szívesebben használ olyan webhelyeket, amik gyorsak, és nem kell sokat várni rájuk.

 

Ha gyorsabb weboldalakat szeretnél, akkor útmutatónkban részletesebb instrukciókat is találsz erről.

 

2. Az oldal címe és leírása

Hiába kerül egy oldal a top találatok közé, ha az emberek nem kattintanak rá, akkor nem sokáig élvezheti ezt az előkelő pozíciót. Egy Google találat csupán néhány mezőjét befolyásolhatod, tehát ezekkel kell dolgoznod, ha kattintásra szeretnéd ösztönözni a kereső felhasználókat.

 

Ezek a mezők az URL, a főcím, és a leírás, amelyek közül – átkattintási szempontból – a főcím a legjelentősebb. Egy jó cím átkattintásra készteti a felhasználót anélkül, hogy klikkcsaliként hatna, és pontosan azt „rejti maga mögött”, amit ígér. Ebből következik, hogy a főcím beszédes, és releváns kell legyen.

 

Hasonló „szabályok” vonatkoznak a meta leírás mezőre is, habár a Google előszeretettel jeleníti meg helyette a tartalom kereséshez kapcsolódó részleteit. Ettől függetlenül érdemes odafigyelni rá, hiszen meglehet, hogy a Google éppen a megadott leírást tartja majd a legrelevánsabbnak az egész oldalról.

 

3. Adj egy esélyt az influencer marketingnek

Amikor a legtöbb marketinges meghallja az influencer marketing kifejezést, akkor általában a közösségi médián folytatott befolyásmarketing jut az eszükbe. Tény, hogy a közösségi média fontos eszköze a marketing ezen ágazatának, azonban az influencerek nem csak a közösségi hálózatokon aktívak, és nem csak ott „fejthetik ki” hatásukat.

 

A tartalomkészítők gyakran keresik fel a legjobb influencereket, hogy ötleteket meríthessenek azok tartalmaiból. Éppen ezért sokan rendszeresen visszatérnek az influencerek blogjaira, és feliratkoznak hírleveleikre is. A legjobb tartalmak továbbá rengeteg visszahivatkozást is szerezhetnek, és itt sem közösségi bejegyzésekről van szó. Ebből következik az is, hogy egy komplex stratégiában gondolkodó online marketinges számára a blogot vezető influencerek sokkal nagyobb értéket jelentenek azoknál, akiknek csak közösségi média oldalaik vannak. 

 

Hogyan zajlik az influencer marketing?

Az influencer marketing egy komolyabb téma, és jogi/etikai oldala miatt érdemes mélyebben is utánaolvasni (például ITT). Lényegében arról van szó, hogy találnod kell egy (vagy több) olyan befolyásos online személyt, aki egy olyan hűséges követőbázissal rendelkezik, ami érdeklődne tartalmaid/kínálatod iránt.

 

A jó kapcsolat megalapozásához érdemes támogatóan bánni a kiszemelt influencerekkel a közösségi médián (újraosztani a bejegyzéseiket, megjelölni őket olyan tartalmakban, amik érdekelhetnék őket, kommentálni a bejegyzéseikre, stb.) Ezen kívül persze emailben is fel lehet venni velük a kapcsolatot.

 

Az efféle partnerkapcsolatokat ápolni kell, és a kölcsönös előnyökre kell törekedni bennük.

 

4. Az intelligens keresések kora

A growth hacking hozzáállás fontos része, hogy nem a kereső felhasználók múlt generációit, hanem a legújabbakat célozza meg. Ehhez tisztában kell lenni a legfontosabb közelgő vagy éppen feltörekvő kereső/marketingtrendekkel.

 

Jelen pillanatban ezek közül a mesterséges intelligencia (AI) és a hangalapú keresés a legjelentősebbek egy growth hacker szemszögéből.

 

A fentebb már említett Google kiemelt részletek az AI remek példái – a keresőmotor gyakran egy konkrét hivatkozás helyett csak a választ jeleníti meg a feltett (beírt) kérdésre.

 

A hangalapú keresés egy szintén feltörekvő trend – egyre több felhasználó alkalmazza napi rendszerességgel, és a comScore szerint már 2020-ban a keresések 50%-a hangalapú lesz majd.

 

Mindez arra enged következtetni, hogy a hagyományos kulcsszavak egyre kevésbé fontosak. Ezek helyett egyre inkább a természetesen megfogalmazott kérdésekre és az azokra adott válaszokra kell fókuszálni. Ideje elkezdeni optimalizálni a hangalapú, természetes nyelvi keresésekre.

 

Hogyan optimalizálhatsz természetes nyelvi keresésekre?

Itt alapból az AnswerThePublic és a Quora vannak listázva példának, ami jó, csak éppen egyik sem magyar. Ehelyett inkább megemlítem, hogy a hangalapú keresés és az long tail között van némi kapcsolat (bár szerintem egyre kezdenek széthúzódni az olvasottak alapján), és ajánlom a gyakorikérdéseket a kérdések felkutatására.
A hangalapú keresés sokban hasonlít a long tail kulcsszavas keresésekre, ugyanis a felhasználók gyakran természetes kérdéseket tesznek fel okoskészülékeiknek, amelyek több szóból állnak – akárcsak egy long tail keresés. Ebből következik, hogy ha tudsz optimalizálni long tail lekérdezésekre, akkor jó úton jársz a hangalapú optimalizálás felé. Útmutatónkban többet is olvashatsz erről.

Ha szeretnél olyan kérdéseket találni, amiket megcélozhatsz tartalmaiddal, akkor nézz szét a gyakorikerdesek.hu webhelyen.


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!