notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ha unod a Facebookot, ha valami újra de hatékonyra vágysz, akkor olvasd el 3 Pinterest marketing tippünket, amit minden vállalkozás felhasználhat közösségi média marketing kommunikációjában.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A közösségi média marketing nem csak a Facebookból áll! Megmutatjuk, hogyan használd marketing kommunikációdban a Pinterestet!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A közösségi média marketing nem csak a Facebookból áll! Megmutatjuk, hogyan használd marketing kommunikációdban a Pinterestet!


2014/06/19
Máté Balázs, marketing tanácsadó
Tudtad, hogy a Pinterest rendelkezik jelenleg a legdinamikusabban növekvő felhasználószámmal? Erre már sokan kezdenek rájönni, és kezdik a Pinterestet marketing céljából is használni. Vannak, akik úgy vélik, hogy az ő cégük nem tudna profitálni a Pinterestes jelenlétből (korábban sokan ezt mondták a Facebookra is, akik ma szinte csak ebben a közösségi média marketing eszközben hisznek) ,de szerencsére ez így nem teljesen igaz. A következőkben 3 tippet is adunk, amelyekkel mindenki erősítheti jelenlétét az oldalon.
 
A közösségi média marketing nem csak a Facebookból áll! Megmutatjuk, hogyan  használd marketing kommunikációdban a Pinterestet!

 

1 – Emeld ki erősséged

Marketing konzultáció és audit
A Pinterest legfontosabb alapelve, hogy a lehető legerősebb képeket kell felhasználni. Olyan képek kellenek, amelyek pinnelésre késztetnek, tehát muszáj kiugraniuk az oldal képáradatából. Mi a helyzet, ha termékünk nem igazán illik a Pinterest színes és csalogató képi világába? 
 
Érdemes a Wall Street Journal példáját követni. Az újság tudta, hogy magával a termékkel, tehát az újsággal nehéz lesz betörnie az oldalra, ezért képeiken legjobb cikkeikből idéztek. Mivel a képek egyben linknek is minősülnek, az emberek arra kattintva egyből a cikk online elérhetőségén találták magukat. Elég volt egy-egy mondtad a felhasználók figyelmének felkeltésére, és máris az egyik legjobb Pinterest oldallá váltak. De vegyünk egy hazai, talán kézzel foghatóbb példánkat egyik ügyfelünktől. A cég lakberendezéssel foglalkozik, Pinterest oldalán nem csak a saját termékeiket, hanem gyönyörű lakberendezéssel kapcsolatos fotókat posztolunk. A követők száma dinamikusan növekszik, a Google Analytics is mutatja a munka eredményét, hiszen a képek mellé linkeket is csatolunk a kapcsolódó termékkategóriákra. 
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 
 

2 – Érdekes adatok

Tagadhatatlan, hogy az infografikák a legnépszerűbb képes adatmegjelenítési formává váltak, így aki statisztikákat, számokat szeretne képként megjeleníteni, ezek szerkesztésére kell adnia a fejét. 
Szerencsére nem ez az egyetlen járható út, az infógrafikának is van hátránya, például sok helyet foglal a hírfolyamban, ami főleg a növekvő számú mobilos felhasználót zavarhatja. Próbálkozhatunk az online prezentációk pinnelésével is, amelyeket a SlideShare, vagy a világhírű és magyar vonatkozású Prezivel is elkészíthetünk.
A kész preziről készítsünk printscreent, vagy photoshopojunk hozzá egy megnyerő képet, amit Pinteresten megosztunk, és ami linkként szolgál. Kép, prezentáció és adatmegjelenítés egyszerre, amivel mindenképp csak nyerhetsz!
 

3 – Lépj kapcsolatba pinnerekkel

Néha a legjobb módja egy termék felfuttatásának, ha mást kérsz meg a reklámozásra. Ha nem a gyártótól hallod, hogy ez meg ez a telefon a legjobb, hanem egy „független” embertől, sokkal inkább elhiszed, nem? Keress fel népszerű pinnereket, akiket sokan követnek az oldalon, és kérd meg őket, hogy mondják el véleményüket termékedről, ami így rengeteg felhasználóhoz eljuthat.
A Honda ezt úgy lépte meg Amerikában, hogy a legnépszerűbb pinnelőket hívta versenyre. A #pintermission taggel ellátott bejegyzésükre rengeteg Pinterestes véleményvezér ugrott. A felhívás lényege egy új modelljük népszerűsítése volt, amiért cserébe pénznyereményt ajánlottak fel. A versenyzőknek csupán az volt a dolguk, hogy mutassák be, nekik mit jelent az új CR-V modell.
 
A pinnerek különböző utazással, szabadidővel, kempingezéssel kapcsolatos képeket töltöttek fel (ami kapcsolódik a CR-V célközönségéhez) és természetesen betaggelték rajtuk a Hondát, ami a játék követelménye. Ezzel nem a Honda konkrét reklámjait juttatták el követőikhez, hanem saját képeiket. A követők folyamatosan kapták a pinnerek saját képeit, amik eközben a Honda reklámjául szolgáltak, tehát ha még egy autó sem volt rajtuk, a szabadidős tevékenységek és a Hondás tagek összekapcsolódtak, szöget vertek fejükben.
 
Ha nem hiszed, hogy mekkora ereje van a Pinterestnek, csak regisztrálj, és nézd meg hány Facebookos ismerősöd használja már! Mi naponta kapjuk az emailt, hogy újabb barátunk csatlakozott az oldalhoz, és ha ez az arány csak az ország felhasználóinak töredékét mutatja, nem kérdés, hogy igen is érdemes reklámozni az oldalon. 
 
Ha szeretnél még többet tudni a Pinterest marketing kommunikációról, olvasd el ezt a cikkünket is! 
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
253 667
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Indexelés

Az indexelés az olyan „jelentőséggel bíró” kulcsszavak automatikus összegyűjtése,...

Webböngésző

Mi is az a webböngésző?   A webböngésző az internet...

Kiváltó szavak

A kiváltó szavakat kétféleképpen értelmezhetjük Egyik meghatározásuk szerint olyan...

Egyszerű szöveges email

Mi is az az egyszerű szöveges email? Az egyszerű szöveges email egy olyan email, amelyet...

Lehetőség

Mit is jelent a lehetőség? Minden vállalat számára más...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.