notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen marketingtrendekre számíthatunk 2019-ben?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Milyen marketingtrendekre számíthatunk 2019-ben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Milyen marketingtrendekre számíthatunk 2019-ben?


2018/10/12
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

13 érthető, alkalmazható, gyakorlatias tanács marketingeseknek, cégtulajdonosoknak 2019 marketing trendjeiről, melyekre érdemes lesz odafigyelni, és amelyeket érdemes lesz alkalmazni. Nemzetközi trendek, hazai kutatásaink eredményei alapján a tanulmányt összeállította: Máté Balázs, CEO, Vezető online marketing tanácsadó.

Milyen marketingtrendekre számíthatunk 2019-ben?

Habár még javában hullanak a falevelek a fákról, a talpraesett marketingesek már most azon tanakodnak, hogy mivel hódítsák meg célközönségüket a következő esztendőben. Ha valaki nem tudná, a marketing egy rendkívül képlékeny, változékony jellegű dolog. Különösképpen az online marketing. Nagyot változott a Google, a Facebook, ami júniusban még hatékony technika volt, ma már spamnek számít. 

 

A hagyományos marketingmódszerek szerepét kezdik átvenni a digitális csatornák, és csak idő kérdése, hogy újabb technológiák és technikák jelenjenek meg, hogy még több port kavarjanak fel a marketingesek udvarában.

 

Lássuk tehát, hogy milyen változásokra számíthatunk a 2019-ben!

 

1. Előbújnak az ügyvezető igazgatók – egy meglepő marketing trend 2019-ben

Az internet elterjedése előtt ritkán láthattuk a nagyobb cégek vezérigazgatóit, és még ritkábban hallhattuk őket kommunikálni a nyilvánossággal. Azonban ezek az előkelő pozícióban lévő személyek egyre gyakrabban fordulnak közvetlenül a fogyasztókhoz, hogy személyesen oszthassák meg velük a márkájukkal kapcsolatos híreket, újdonságokat. Mindez segít, hogy a márka vagy cég sokkal emberibb képben fényben tűnjön fel a nyilvánosság előtt.

 

2. „Élőzés”

Pihengetünk?

Az élő videó lavinaként tarolja maga előtt a többi tartalomtípust, és már most is a legnépszerűbbnek számít az összes közül. Ahogy a különböző platformok egyre csak bővítik az élő videóközvetítések funkcionalitását, és kiemelt láthatóságot biztosítanak az ilyen tartalmaknak, nem kérdés, hogy 2019-ben is ez lesz a nyerő eszköz a marketingesek számára. Ez szintén elérhetőbbé, „emberközelibbé” teszi a márkákat a fogyasztók számára, akik így szívesebben veszik fel a kapcsolatot a cégekkel.

 

3. Chatbotok és chatbot hirdetések – ez a marketing trend folytatódik 2019-ben is

A chatben fel-felbukkanó hirdetésekből is látszik, hogy milyen elválaszthatatlanná vált a marketing a digitális világtól. Ennek a trendnek nyomós létjogosultsága van: az emberek kezdik nagyon unni a hagyományos reklámokat, felugró ablakokat, és az egyéb hirdetéseket, amelyek megzavarják őket a tartalmak megtekintése során.

 

Éppen ezért egyre több cég igyekszik olyan hirdetési módszereket alkalmazni, amelyek nem csak segítenek megragadni a felhasználók figyelmét, hanem ki is bővítik a böngészési élményüket (ahelyett, hogy lerontanák azt) – ilyen technológia/trend például a chatbotok elterjedése. Erről már az év során többször is írtunk, például itt! 

 

 

Amennyiben szeretnéd tudni, melyek marketing startégiád hatékony, és melyek kevésbé jó elemei, kérd ajánlatunkat online marketing auditra most!

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

4. Videóhirdetések

Az idő múlásával egyre több videó kerül fel az internetre, és ez egyre csak növeli az emberek elvárásait ezzel a tartalomtípussal szemben. Az online videóhirdetések (ezekről itt írtunk) közelebb állnak ezekhez az igényekhez, mint bármilyen más hirdetési forma. Még az interneten kívül is egyre több helyen alkalmaznak videós hirdetőtáblákat hagyományosak helyett, mert ezek egyrészt figyelemfelkeltőbbek, másrészt több információt képesek átadni, mint egy egyszerű plakát.

 

5. Közösségi média – meghal vagy része marad a 2019-es marketing trendnek? 

Habár az elmúlt évek során nem egy marketinges kezdte el megkérdőjelezni a közösségi média szerepét a digitális marketingben, amíg az emberek használják ezeket a platformokat, addig lesz rajtuk közönség, akiket meg lehet célozni néhány kreatív marketingüzenettel.

 

A közösségi média továbbra is egy olyan felületet biztosít a kisebb és nagyobb márkák számára, ahol minimális befektetéssel óriási tömegek érhetők el (persze csak ha az ember tudja, hogy mit csinál). A trükk abban rejlik, hogy minél több aktivitásra ösztönző, minőségi tartalmat kell megosztani, amelyek nem feltétlenül az önreklámról szólnak, hanem hasznosak lehetnek a célközönség számára.

 

6. Történetszerű hirdetések

Az elmúlt évek során nem egy olyan reklámot láthattunk, amelyek egy sokkal mélyebb történetet dolgoznak fel, mint a hagyományos hirdetések. Habár ezek előállítása kétségtelenül költségesebb mind pénz, mind idő tekintetében, az ilyen jellegű reklámok sokkal mélyebben bevésődnek a célközönség tudatába.

 

7. Keresőoptimalizálás – mi az újdonság ebben?

A SEO eddig is az online marketing alapja volt, 2019-ben ez tovább folytatódik. Mi akkor ebben az újdonság? A Google új algoritmusa. Sokan tapasztalhattak illetve tapasztalnak ma is hatalmas visszaeséseket, csökkenő eléréseket a Google jelenlétükből, ami annak köszönhető, hogy régi SEO technikákat ma már spamnek vesz a Google. A SEO tudás naprakészen tartása ma fontosabb, mint valaha, a konverziók nagy része 2019-ben is a Google-ön keresztül fog érkezni (annak aki foglalkozik a keresőoptimalizálással). 

 

8. Kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóság (AR – Augmented Reality) egy másik, viszonylag új eszköz, ami gyökerestől megváltoztathatja a marketing világát. Habár egy még kiforratlan technológiáról van szó, az AR-t már most sikeresen használják első sorban a szórakoztatóelektronika területén. Csak idő kérdése, és mind a kompatibilis fogyasztói termékek ára, mind a kiterjesztett hirdetések elkészítéséhez szükséges szakértelem is csökkenni kezd majd, megnyitva ezzel a kaput egy teljesen új marketingvilág előtt.

 

9. Natív hirdetések

Ahogy azt már fentebb említettük, a fogyasztóknak kezd tele lenni a hócipője a hagyományos hirdetésekkel, és egyre többen igyekeznek megkerülni őket blokkoló bővítmények és egyéb módszerek segítségével. A natív (vagy természetes elhelyezésű) hirdetések ezt a védelmi rendszert igyekeznek megkerülni egy kevésbé tolakodó, sokkal természetesebb marketingkommunikáció érdekében, ami észrevétlenül elegyedik más tartalomtípusokkal (szöveg, videó, stb.)

 

10. Influencer marketing

Az influencer marketing (melyről már korábban is írtunk ITT) nem újdonság 2018-ban, de sikereiből ítélve bátran állíthatjuk, hogy 2019-ben is vezető trend marad. Egyre több cég igyekszik összeállni népszerű, befolyásos online személyiségekkel, akiken keresztül természetes módon juttathatják el marketingüzeneteiket célközönségükhöz. Ez az online jelenlét és márkatudatosság kiterjesztését jelenti. Az IM azonban rengeteg buktató rejt magában. A jobbik eset az, ha csak pénzt költünk rájuk, de nem hoznak eredményt, de az is előfordulhat, hogy negatív hatással lesznek hírenevdre. 

 

11. A Z generáció megcélzása

A Z generáció kezd felnőni, ami azt jelenti, hogy dolgozó, kereső, fizetőképes fogyasztókként kell tekinteni rájuk. Sok márka már most elkezdi megcélozni ezt a fiatal korosztályt, ami mind reklámjaikon, mind termékfelhozatalukon meglátszik.

 

Számos üzlet szervez olyan rendezvényeket és nyit olyan pop-up üzleteket, ahol az érdeklődő, lehetséges vásárlók testközelből próbálhatják ki az árucikkeket, legyen szó ruhákról, vagy éppen a legújabb fogyasztói technológiai vívmányról. Ezek az üzletek azért olyan népszerűek, mert kifejezetten úgy alakítják ki őket, hogy „megoszthatóbbak” legyenek a közösségi médián. Mivel a fiatalabb generáció lényegében ezen nő fel, így ez mindenképpen egy okos húzás a márkák részéről.

 

12. Felhasználói tartalmak

Azokat a tartalmakat tekintjük „felhasználóinak”, amelyeket a felhasználók készítenek a márkák és cégek számára, pusztán hogy kimutassák elégedettségüket és rajongásukat termékeik és/vagy szolgáltatásaik iránt. Ez temérdek ingyenes képet és videót jelent a marketingcsapat számára, ráadásul segít, hogy az ügyfelek közelebb érezhessék magukat kedvenc márkájukhoz.

 

13. A Google Cégem oldalak fontosabbá válnak mint valaha

A Google Plust ugyan bezárja a Google, de ezzel párhuzamosan a cégek számára elengedhetetlen lesz a My Business oldal kiépítése, kezelése, naprakészen tartása. Már most megdöbbentő eléréseket tapasztalunk azoknál a posztoknál, amiket az általunk kezelt Google Cégem oldalakra teszünk ki, gyakran meghaladják a Facebookos eléréseket is! Ideje tehát megkezdned Google Cégem oldalad fejlesztését. Részletesen erről itt írtunk! 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 119

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
286 119
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Probléma

Mit is jelent a probléma kifejezés? A lehetséges ügyfelek...

Termékjellemző

Mi is az a termékjellemző? A termékjellemző egy termék olyan...

Automata válaszküldő

Az automata válaszküldők olyan email szoftverek, amelyek automatikusan válaszolnak bizonyos...

Információs termék

Egy információs termék valamilyen médián keresztül kommunikált információt jelent. Ezek a...

Partner közvetítői díj

Egy partner által közvetített értékesítésből...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.