notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 közösségi média marketing tipp szállodáknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 10 közösségi média marketing tipp szállodáknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 közösségi média marketing tipp szállodáknak


2019/09/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Manapság egyetlen vállalat sem becsülheti alá a közösségi média marketing hatalmát. Az emberek zöme a közösségi platformokon értesül a legújabb hírekről, kommunikál ismerőseivel, illetve talál rá olyan márkákra, amelyek ténylegesen jelentenek is valamit számukra. Ha van egy csoport, amely számára a közösségi média fokozottan fontos, akkor az kétségtelenül a szálloda- és üdülőtulajdonosok csoportja.
 

10 közösségi média marketing tipp szállodáknak

A vendéglátás alapjáraton egy meglehetősen emberközeli ipar, amelyben a legapróbb részletekre való odafigyeléssel kell megnyerni az új ügyfeleket. Szerencsére a közösségi média tökéletes eszközöket kínál minderre. Ezzel kapcsolatban szeretnénk 10 tippet megosztani a következőkben!

 

Válj a közösség tagjává

A közösségi médiára bizonyos értelemben afféle városközpontként tekinthetsz, még akkor is, ha nem feltétlenül érződik minden annak. Közösségi csapatodnak komoly munkájába telik majd meggyőzni meglévő és jövendőbeli követőidet, hogy valami igazán különleges dolog részei lehetnek.

 

Ha azt szeretnéd elérni, hogy szállodád hitelesebbnek érződjön az emberek számára, akkor fontos, hogy márkád a közösség aktív részévé váljon. Hogyan? Szólj hozzá más márkák bejegyzéseihez és kreatív tartalmaihoz, és – ami talán a legfontosabb – válaszolj azokra a hozzászólásokra, amiket a felhasználók saját tartalmaid alá írnak!

 

Használj videót

Pihengetünk?

A videó már most szemmel láthatóan a legnépszerűbb és legsikeresebb tartalomtípus az interneten, és a becslések szerint 2020-ban érjük majd el azt a pontot, amikor az internet adatforgalmának több mint 80%-át a videós tartalmak teszik majd ki. Ez egy elképesztő mennyiség, ami kétségtelen, hogy a szállodatulajdonosok (és –marketingesek) munkájára is kihat majd.

 

Kétségtelen, hogy mutatós fényképekre mindig szükséged lesz szállodádról, azonban vannak olyan dolgok, amiket egy videó tud csak igazán szemléltetni, éreztetni azokkal a leendő utazókkal, akik még csak most próbálják eldönteni, hogy melyik létesítményt is válasszák.

 

Egy videó például képes megmutatni, hogy milyen lehet kisétálni szállodádból egészen a közeli vízpartig, vagy medencéig, de akár egy látványos virtuális körutazást is lehetővé tesz, hogy az érdeklődők odaképzelhessék magukat az épületbe. Egy jó szállodának saját személyisége és hangulata van, és ezt néhány jól összerakott videó tökéletesen képes „átadni”.

 

Ne csak a közösségi média marketingben bízz!

Furcsa lenne, ha mi azt mondanánk, ne foglalkozz a közösségi médiával annyit, ugye? 2,5 millió Facebook rajongót kezelünk napi szinten, melyek mind a mai napig organikusan (hirdetések nélkül is), milliós nagyságrendű látogatót közvetítenek azokra a weboldalainkra, melyekről posztolunk cikkeket, tartalmakat a Facebookra és az Instagramra is. Mégis, ha valóban tartós és költséghatékony online marketing eszközt szeretnél használni hoteled vendégforgalmának növelésére, azt kell mondjuk, foglalkozz a keresőoptimalizálással (is). A SEO az az eszköz, mely valóban nagy mennyiségű szobafoglalást és rendezvény ajánlatkérést hoz majd neked, a hátránya, hogy nagyon nagy szakértelem kell hozzá. Ahhoz, hogy ez a blog is az elsők között jöjjön a Google találati listájának az összes marketinggel kapcsolatos kifejezésre (pl. akár magára a marketing szóra is, próbáld ki, keress rá), rengeteg munka, több évtizedes kutatás és folyamatos fejlesztések kellenek. De megéri, hiszen Te is épp olvasod cikkünket! 


Kérd ajánlatunkat  hoteled online marketing stratégiájának kidolgozására most! Kattints IDE!

 

Gyűjts felhasználói tartalmakat

Néhány igényesen elkészített videó sokat dobhat egy szálloda image-én, de ha még hitelesebb képet szeretnél festeni létesítményedről, akkor a felhasználók tartalmai között kell szétnézned.

 

A felhasználói tartalmak tökételesen szemléltetik azt a hangulatot, azokat a pozitív érzelmeket, amiket szállodád kínál vendégeid számára. Mindemellett bizalomgerjesztő hatásuk is van. Azok az emberek, akik felkeresik szállodádat tudni szeretnék, hogy mit váltasz ki vendégeidből – hogy mire számíthatnak létesítményedtől. Adj hozzá egy-két hashtaget, és máris kész a nyerő recept.

 

Mutasd be ügyfeleid elégedett véleményeit

Az emberek valamiért hajlamosabbak negatív véleményt írni egy rossz élmény után, mint pozitívat egy jó élmény után – talán jó lesik kiírni magunkból elégedetlenségünket és frusztrációnkat. Az online vélemények rendkívül fontosak egy szálloda számára, hiszen sokan ezek alapján döntik el, hogy végül melyik szállást is válasszák útjukra.

 

Mivel lehetetlen mindenkinek megfelelni, elkerülhetetlen, hogy szállodád néhány kevésbé előnyös értékelést is kapjon a különböző közösségi platformokon, de ennek ellenére mindenképpen tedd lehetővé a felhasználók számára, hogy kinyilvánítsák véleményüket.

 

Pozitív véleményeket csak úgy szerezhetsz, hogy minőségi vendéglátói szolgáltatást nyújtasz látogatóid számára. Azért azonban sokat tehetsz, hogy ne felejtsék el véleményezni nálad szerzett élményeiket. Például kérd meg őket emailben a kijelentkezés után egy nappal, hogy írjanak véleményt Facebook (illetve lehetőleg Google Cégem) adatlapodra.

 

Társulj más szolgáltatókkal

Számos szálloda és egyéb vendéglátási egység aktív különféle „last minute” szobafoglaló alkalmazáson és platformon, amelyek különféle kedvezményeket kínálnak. Ezek a külső felek rengeteg nyilvánosságot kínálhatnak szállodádnak olyan emberek előtt, akik másképpen talán sosem találtak volna rá létesítményedre, vagy csak egy kedvezőbb ajánlatra vártak. A közösségi médián természetesen még tovább népszerűsítheted ezeket a különleges ajánlatokat.

 

Használj automatizálást a közösségi médián

Tény, hogy a közösségi média a hitelességről és a bizalomról szól, de ez nem jelenti azt, hogy nem könnyítheted meg kissé saját dolgodat. Számos olyan alkalmazás közül válogathatsz, amelyek lehetővé teszik, hogy egyetlen felületről kezeld szállodád valamennyi közösségi profilját. Az ilyen alkalmazások segítségével általában könnyedén időzítheted is bejegyzéseidet, amivel rengeteg időt szabadíthatsz fel magadnak a hétköznap estékre és hétvégékre is.

 

Kérd influencerek segítségét

Szállodatulajdonosként (vagy –marketingesként) jó eséllyel lehet, hogy téged is felkeresett már egy-két influencer (vagy „véleményvezér”) valamelyik közösségi platformon, vagy akár emailben. Sajnos sok üzenet és kérés meglehetősen kiábrándító tud lenni, éppen ezért saját kezedbe kell venned a dolgok irányítását.

 

Ne várd meg, hogy a tökéletes influencer kopogtasson nálad a tökéletes ajánlattal – aktivizáld magad, és keress olyan felhasználókat, akik kellően szerénynek, őszintének és hitelesnek tűnnek, és releváns, minőségi tartalmakat készítenek követőik számára. Kínálj fel nekik egy komolyabb kedvezményt egy említésért cserébe – legfeljebb nemet mondanak.

 

Regisztráld szállodádat különféle adatbázisokba

Megesik, hogy az emberek először egy közösségi profilodat, vagy éppen webhelyedet találják meg, majd utána egy online térképen keresnek rá szállodádra. Azonban számítanod kell arra is, hogy ez fordítva történik – ehhez pedig fontos, hogy létesítményedet megfelelően regisztráld ezekbe az adatbázisokba. A legfontosabb kétségtelenül a Google Cégem (ITT írtam róla), amelyre (ingyenesen) regisztrálva szállodádat megjelenítheted a Google Térképen is.

 

Használj jól látható CTA-kat

A közösségi médiát valamiért sokan különálló marketingeszközként kezelik, holott nagyon is fontos, hogy az átfogó stratégia részeként tekints rá. Hogy a felhasználók dolgát is megkönnyítsd ilyen téren, jól látható, egyértelmű CTA-kat kell alkalmaznod.

 

Facebook oldaladon például többféle felhívás gomb közül is választhatsz, amelyek közlik az érdeklődő felhasználókkal, hogy hogyan vehetik fel a kapcsolatot szállodáddal, vagy hogyan foglalhatnak akár azonnal szobát nálad. Emellett persze többféle platformon is elhelyezhetsz egy hivatkozást bejegyzéseidben, amelyek szintén egy kívánt műveletre vezetik rá a felhasználókat – csak hívd fel ezekre a figyelmet!

 

Tudd, hogy hol éri meg „marketingelni”!

Nagyon fontos szem előtt tartani, hogy nincs két egyforma közösségi hálózat, és hogy ebből kifolyólag nem számíthatsz ugyanazokra az eredményekre mindegyiken, amelyiken aktív is vagy. A különböző platformok más és más felhasználóbázist foglalkoztatnak, így hát meg kell találnod azokat, amelyeken a legtöbb számodra ideális lehetséges ügyfelet érheted el. Ez talán a Facebook lesz, vagy éppen az Instagram (habár a Facebookot minden szállodának érdemes használnia bizonyos szinten). Nézz utána, hogy hol töltik ügyfeleid legszívesebben szabadidejüket az interneten, és építs ki ezekre a helyekre aktív jelenlétet! 

 

Belefáradtál? Frissülj fel!

Ha az ember egy projekten dolgozik hosszú hónapok, esetleg évek óta, lassan elveszik, és nem látja a fától az erdőt. Ilyenkor segíthet a külső szem! Ha felkérsz egy külső online marketing tanácsadót, segítsen neked átnézni, amit minden nap csinálsz, olyan új ötleteket kaphatsz, melyek teljesen más szemszögből közelítik meg a problémáidat. Arról nem is beszélve, hogy nem érthetsz minden egyes területhez (a SEO változásait nyomonkövetni elég lehetetlen, ha nem kifejezetten keresőoptimalizálási tanácsadó vagy). Ilyenkor érdemes megkeresni bennünket, és kérni online marketing audit szolgáltatásunkat! Átvizsgáljuk szakértői szemmel marketing kommunikációdat, startégiát alkotunk, és amiben kérd, segítünk, akár hosszú távon is. Kattints IDE, részletesen itt tudod elolvasni, mi is ez! 
 

hotel marketing SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
377 321
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

CMS

A tartalomkezelő rendszerek (content management system – CMS) lehetővé teszik a...

Drip Marketing

Olyan marketing kommunikációs üzenetek, amelyeket előre megírnak, majd a meglévő és...

Robot

Mik azok a robotok? Egy SEO szakember, vagy webmester számára a robotok olyan...

Egyszerű szöveges email

Mi is az az egyszerű szöveges email? Az egyszerű szöveges email egy olyan email, amelyet...

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.