Ritkán emlegetett SEO trükkök az első pozíció eléréséhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ritkán emlegetett SEO trükkök az első pozíció eléréséhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ritkán emlegetett SEO trükkök az első pozíció eléréséhez


2018/11/22
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

10 különleges, haladó szintű SEO technikát árulunk el kutatóműhelyünk titkából, melyet minden online marketingesnek ismernie kell! Gyakorlati tanácsok és kivitelezési útmutató. 
 

Ritkán emlegetett SEO trükkök az első pozíció eléréséhez

A keresőmotorokban való rangsorolás lehet a siker vagy épp a kudarc kulcsa. Ez nem túl meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy milyen fontos eszközzé is vált számunkra az internet, és hogy milyen gyökeresen megváltoztatta életünket az azonnali információelérés.

 

Érdekel két letaglózó adat? A Google-on naponta négymilliárd keresést végeznek a felhasználók, és az első öt találat kapja a kattintások 65%-át. A legtöbb felhasználó nem is lapoz tovább a második találati oldalra, inkább beír valami mást a keresőbe. A fizetett hirdetések nem helyettesíthetik az organikus találatokat, ugyanis 10-ből 8 felhasználó szándékosan figyelembe sem veszi őket.

 

Nem csoda tehát, hogy elképesztő verseny folyik az ilyen előkelő pozíciókért – egyre több cég eszmél rá, hogy a sikerhez vezető út tartalommarketing-kövekkel van szegélyezve. Az organikus helyezésekért (és kattintásokért) folyó küzdelem intenzív és kíméletlen – ezért is olyan fontos mélyen belevetned magadat a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO világába. Versenytársaid szüntelenül dolgoznak rajta, hogy leelőzzenek a Google találatai között (ha még nem tették meg).

 

Persze az interneten rengeteg SEO tippet olvashatsz (akár nálunk is - https://www.matebalazs.hu/seo-cikkek.html), de az ilyesfajta cikkek gyakran ugyan azokat a tanácsokat hasznosítják újra és újra. Most olyan tippeket gyűjtöttünk össze, amelyeket nem emlegetnek elég gyakran a keresőoptimalizálás világában.

 

Marketing konzultáció és audit

1. Használd ki az információs kártyákat

Az információs kártyák a tartalmak strukturált adatait használják egy mutatósabb ábrázoláshoz a keresőtalálatok között. Az így ábrázolt információk sokkal feltűnőbbek, és lényegesen több kattintást képesek bevonzani, mint az egyszerű találatok.

 

Ezt a találati típust kifejezetten mobileszközökre fejlesztette a Google, és egyértelműen látható belőlük, hogy milyen fontosnak is tartja a keresőóriás a strukturált adatok használatát. Furcsamód azonban annak ellenére, hogy a strukturált jelölőnyelvek projektjét, a Schema-t többek között a Google kezdeményezésére hozták létre, meglepően kevesen alkalmazzák webhelyükön.

 

Ha szeretnél megjelenni az információs kártya találatok között is, akkor érdemes belevetned magad a jelölőnyelvek (https://schema.org/) világába.

 

2. Zárd ki a káros visszahivatkozásokat a Google eszközével

A hivatkozások különösen fontosak a Google szemében, és egyáltalán nem mindegy, hogy milyen webhelyek hivatkoznak sajátodra. Bizonyos visszahivatkozások többet árthatnak webhelyed tekintélyének, mint amennyit segítenek, függetlenül attól, hogy szándékosan próbál így támadni egy másik domain, vagy nem.

 

Ez a Google Penguinnek köszönhető, amely a központi algoritmus részeként igyekszik vizsgálni a különböző weboldalakra mutató visszahivatkozások minőségét. A Penguin a kezdetekben egész webhelyekre lecsapott, ha spam jellegű linkelést észlelt, azonban Gary Illyes a Google-tól már 2016-ban bejelentette egy Facebook hozzászólásban, hogy az algoritmus „értékteleníti a spamet ahelyett, hogy lerangsorolást adna érte”.

 

„Eredetileg a webspam algoritmusok egész webhelyeket rangsoroltak le. Ezzel [az újjal] sikerült értékteleníteni a spamet ahelyett, hogy lerangsorolást adnánk érte, ÉS aprólékosabbá is vált ÉS valós idejű is. Amint a bevezetés megtörténik, biztos vagyok benne, hogy sokan boldogabbak lesznek majd, ami engem is boldoggá tesz.” – Gary Illyes, Google, 2016

 

Szóval az algoritmus már nem feltétlenül büntet a negatív visszahivatkozásokért, de a Google nem csak számítógépekkel ellenőrizteti a weboldalakat, hanem külön erre a feladatra képzett alkalmazottjaival is. Ez azt jelenti, hogy egy-két negatív hivatkozás láttán az algoritmus legfeljebb csak egy-egy oldalt értékel le, de a kézi műveletek, amiket a Google alkalmazottjai büntetésként szabnak ki a spamelésért továbbra is nagyon valós veszélyt jelentenek.

 

A visszautasító eszköz

Tehát érdemes mindenképpen használni a Google linkvisszautasító eszközét a gyanús, spam jellegű hivatkozások kizárására. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy megadj bizonyos hivatkozásokat vagy domaineket a Google-nak, hogy az azokról érkező linkeket a későbbiekben ne vegye figyelembe tartalmaid rangsorolásakor.

 

Ehhez persze először azonosítanod kell azokat a webhelyeket, amelyekről sok hivatkozás mutat sajátodra. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mind ártana saját oldalaidnak, de érdemes leellenőrizni őket időről időre, a biztonság kedvéért. De hogyan teheted ezt meg?

 

Először is jelentkezz be a Google Search Console-ba, majd a baloldali menüben válaszd a Linkek opciót. A megjelenő felületen keresd meg az „Ön webhelyére legtöbbet hivatkozó webhelyek” jelentést, majd kattints az Egyebek linkre alatta. Itt ellenőrizheted, hogy mely webhelyek hány hivatkozással linkelnek sajátodra, és hogy összesen hány oldaladra mutatnak ezek a hivatkozások.

 

Ha olyan webhelyet találsz, amiről azt gyanítod, hogy hivatkozásai rossz hatással vannak oldalaidra, akkor használd a fent említett linkvisszautasító eszközt.

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

3. Építs jól teljesítő tartalmakra

Egy másik hatékony módszer már meglévő, jól teljesítő tartalmakat keresni saját ágazatodon belül (általában másoktól), és megvizsgálni, hogy mi az, amit te hozzáadhatnál ezekhez, hogy még jobbá tedd őket.

 

Ehhez először ki kell derítened, hogy kikkel versengsz az adott témakörben. Keress rá néhány releváns kulcsszóra, amiket meg szeretnél célozni, és nézd meg, hogy milyen találatokat sorol fel neked a Google.

A megjelenő webhelyeket átfutva könnyedén azonosíthatod versenytársaidat. Már ezek a találatok is jó ötleteket adhatnak azzal kapcsolatban, hogy milyen témákról érdemes tartalmakat készíteni, hiszen ha az elsők között jelennek meg, akkor a Google minden bizonnyal elég jónak tartja őket. Ha részletesebben szeretnél utánajárni így azonosított versenytársaid legjobb tartalmainak, akkor használj egy erre alkalmas eszközt, például a BuzzSumo-t, vagy a SEMrush-t.

 

Ez után nincs más dolgod, mint fogni az alaptémát, és feldolgozni azt frissebb információkkal, új hírekkel, idézetekkel, adatokkal vagy akár személyes megjegyzésekkel is.

 

4. Tartsd karban landing oldalaidat

A landing, vagy céloldalak minősége kulcsfontosságú szempont a látogatók konvertálásában. A landing oldalak kapcsán gyakran emlegetik a visszafordulási arányt, bár egyre több bizonyíték utal arra, hogy ez a mutató messze nem olyan lényeges szempont a Google szemében, mint régebben - valójában nem ez kellene, hogy izgassa a webmestereket.

 

Akár figyeli a Google a visszafordulások arányát, akár nem – minden visszafordulás egy elszalasztott ügyfelet jelent számodra. Ezért olyan fontos, hogy landing oldalaid optimalizáltak és igényesek legyenek.

 

Ha szeretnéd megtartani látogatóidat (és ezzel talán a Google kedvében is járni valamelyest), akkor relevánssá kell tenned tartalmaidat számukra. Nem minden esetben az a helyzet, hogy rossz tartalmaid vannak – meglehet, hogy éppen nem releváns az adott oldal egy bizonyos látogató számára (pl. az alapján, hogy a konverziós tölcsér mely szakaszában jár éppen).

 

Fontos, hogy webhelyed minden oldalának legyen egy célja, ami lehet akár információk közlése, egy termék értékesítése, vagy egyszerűen csak szórakoztatás. Látod már, hogy mi lehet a probléma, igaz? Egy felhasználó nem szívesen nézeget információs oldalakat, ha tudja, hogy vásárolni érkezett a webhelyre. Ha mégis ilyen oldalakkal találkozik, akkor idővel megunja, és visszafordul majd.

 

Külön érdemes megemlítetni itt az oldal meta címét és a tartalom címét – ezt a két címet érdemes nagyon hasonlóra (vagy akár egyezőre) megírni, hogy a találati oldalról érkező látogatók ne egy teljesen más címmel találkozzanak az oldalra érve, ami zavarodást és visszafordulást okozhat.

 

5. Alkalmazz infografikákat

A vizuális tartalmak a legnépszerűbbek az interneten, ami köszönhető többek között annak, hogy az emberek többsége vizuálisan képes a leghatékonyabban tanulni, és annak, hogy a képi ábrázolással unalmas, száraz adatokat (pl. statisztikák) is emészthetőbb formában lehet átadni.

 

Ezért olyan népszerűek az infografikák az interneten, és ezért alkalmazza őket egyre több marketinges is tartalommarketingje részeként. Az inforgrafikák célja a marketingben, hogy vírusként terjedjenek az interneten megosztások és beágyazások által, és hogy minél többen helyezzenek el az eredeti készítőre mutató hivatkozásokat mellettük.

 

Mit érdemes infografikává alakítani, és hogyan?

Az infografikákkal szinte bármilyen információt ábrázolni lehet, a legideálisabbak azonban általában statisztikai adatok bemutatására egy vizuális, érthetőbb formában. Ha szeretnél infografikát készíteni, de nem tudod, hogy miből lehetne, akkor próbáld ki a következőket:

 

  • Keress népszerű, de régi, elavult infografikákat az interneten (persze olyanokat, amelyek kapcsolódnak a területedhez), és készítsd el új, friss, aktuális verziójukat, természetesen saját stílusoddal.
  • Dolgozz fel nehezebben emészthető témákat könnyebben értelmezhető infografikák formájában.
  • Nézz szét korábbi, népszerű tartalmaid között, és keress olyanokat, amelyeket egy inforgrafikával is el tudnál magyarázni.

 

Ha megvan az ötlet, akkor az ábrázolásokat elkészítheted saját magad a temérdek online grafikai eszköz egyikével, vagy felkérheted egy designer segítségét is, hogy igazán profi, egyedi vizuális tartalmakat készíthess.

 

Végezetül töltsd fel webhelyedre, blogodra, oszd meg a közösségi médián, és akár emailek formájában is hírleveleid mellékleteként. Minél többekhez jut el, annál valószínűbb, hogy visszahivatkozásokat szerzel majd vele. Ne felejtsd el elhelyezni rajta elérhetőségeidet!

 

6. Foglalkozz a videókkal

Nem kérdéses, hogy a videó a legnépszerűbb tartalomtípusok közé tartozik, és ez a közeljövőben sem fog változni. Egyes becslések szerint 2021-re az összes internetforgalom 80%-át a videók teszik majd ki.

 

A videók a márkák szuperfegyverei lehetnek a célközönség elérésében. Mind a Google (a találati oldalakon megjelenő YouTube videók), mind pedig a Facebook (az élő közvetítésekről érkező értesítések) előnyben részesítik a videótartalmakat. A Google néha külön ki is emel egy-egy videót a találati oldalon, ha elég relevánsnak tartja azt a kereséshez.

 

A videólehetőségek száma végtelen, és minden márka számára más és más jellegű videók bizonyulnak majd ideálisnak, első sorban az alapján, hogy milyen jellegű cégről is van szó, és hogy milyen közönséget próbál elérni tartalmaival.

 

Általánosságban érdemes saját, népszerű tartalmaidat feldolgozni videóformában, vagy, ha márkád tartalompolitikája engedi, felhasználni egy aktuális, népszerű témát területeden egy új videó elkészítéséhez.

 

7. Alkosd meg saját kifejezéseidet!

Nem kell nyelvújítónak, politikusnak, vagy celebnek lenni ahhoz, hogy megalkoss egy új kifejezést, amelyet aztán mások is felkapnak majd.

 

Ahogyan a kifejezés vagy fogalom egyre terjed majd, úgy egyre többen lesznek kíváncsiak rá, hogy mit is jelent pontosan. Ha a kifejezést egy megfelelően optimalizált tartalom keretei között használod először, akkor nagy valószínűséggel ez lesz majd az első találat ezekre a keresésekre. Elvégre te vagy az adott témakör első számú szakértője, hiszen tőled származik a fogalom, nem igaz?

 

Persze nem elég csak egyszer „kidobni” a nyilvánosság elé új kifejezésedet – tenned kell érte, hogy több csatornán keresztül is hozzád vezessen vissza. Ahol releváns, használd cikkeidben, emailjeidben, infografikáidon, videóidban és közösségi bejegyzéseidben is.

 

Ha például van egy olyan sajátos technikád, amit nagyon eredményesen tudsz használni, és ezt az érdeklődőkkel is szeretnéd megosztani, akkor találj ki neki egy saját nevet – innentől kezdve ez a te technikád lesz!

 

8. Használd fel jól teljesítő kifejezéseidet

 

A külső hivatkozások, kulcsszavak, meta mezők és egyéb gyakran emlegetett SEO szempontok mellett ritkán emlegetik a belső hivatkozások szerepét.

 

A belső hivatkozások több célt is szolgálnak:

  • Segítenek a felhasználóknak a webhely navigálásában
  • Segítenek a Google-nak a webhely feltérképezésében és a tartalmak közötti logikus kapcsolatok értelmezésében

 

Ez azonban még nem minden – mint azt már említettük (és te magad is tapasztalhattad, akár saját példán keresztül), az emberek többsége soha nem kattint tovább a Google második találati oldalára. Ez azt jelenti, hogy az oda visszacsúszó tartalmaid minimális keresőforgalomra számíthatnak.

 

Szerencsére némi „linktekintély” vagy „linkérték” átadható ezeknek a gyengébben rangsoroló oldalaknak, ha jobban teljesítő tartalmaidból linkelsz rájuk. Ez persze nem jelenti azt, hogy rögtön az első oldalra kerül minden tartalmad a negyedikről, de több esélyük lesz előkelőbb pozícióban megjelenni, ha rájuk keresnek a felhasználók.

 

A lényeg, hogy csak olyan oldalak között állíts fel hivatkozásokat, amelyek tartalmilag és tematikusan is kapcsolódnak egymáshoz, hogy a Google logikus kapcsolatokat tudjon felállítani közöttük.

 

9. Ismerkedj meg az entitás szaliencia fogalmával

Az entitás szaliencia (entity salience) egy viszonylag új forgalom, ami a keresőoptimalizálás világában jött létre. Entitás lehet bármilyen személy, fogalom, hely, témakör, objektum – lényegében bármi, amit megnevezhető és definiálható valamilyen módon.

 

A salience (vagy szaliencia) szó lefordítva jelenthet kiugrást, vagy jellegzetes vonást, azonban ebben a kontextusban azt jelenti, hogy milyen tematikus kapcsolat áll fenn két dolog (entitás) között a keresőmotorok szemében. Az entitás szaliencia messze túlmutat az egyszerű kulcsszóhasználaton.

 

Például tegyük fel, hogy van egy tartalmad, amiben megjelennek a bútor, a festék, az asztal, a szőnyeg, az elhelyezés, a lakberendezés és az otthon szavak. Lehet, hogy ezen az oldalon csak egyszer jelenik meg a lakberendezés szó, mégis a tartalomban erős a lakberendezés kifejezés entitás szalienciája, mert sok témájában kapcsolódó kifejezést tartalmaz (otthon, bútor, stb.)

 

Szóval mi köze ennek a keresőoptimalizáláshoz? Az, hogy bármilyen témáról is írsz, nem muszáj újra és újra használnod ugyan azt a kifejezést, vagy akár eltérő ragozásait és verzióit – elég, ha sok olyan releváns szót használsz a tartalomban, amelyek alapján a Google könnyedén képes eldönteni, hogy milyen témáról is szól tartalmad. Ez egy sokkal természetesebb fogalmazást tesz lehetővé, ami kevésbé érződik kulcsszóhalmozottnak.

 

10. Gondolj a hangalapú keresőkre

A hangalapú keresés az elmúlt évek egyik legfelkapottabb trendje, és a statisztikák egyértelműen arra utalnak, hogy nem csak átmeneti őrületről van szó. A hangalapú keresés egyre népszerűbb a millenáris korosztályban, a felhasználók száma pedig évről évre stabil növekedést mutat.

 

Hangalapú keresésről beszélünk, valahányszor egy felhasználó szóban kérdez valamit eszközétől, legyen az telefon, vagy egy otthoni asszisztens berendezés. Ez egy meglehetősen kényelmes keresési forma, a kényelem pedig hétköznapi elvárás a mai modern, akadálymentesített világban, ahol tényleg minden információ csak egy keresésre van az embertől.

 

Optimalizálás hangalapú keresésre

Ha szeretnéd megcélozni a hangalapú keresők egyre népesebb táborát, akkor először is tisztában kell lenned vele, hogy miben különböznek ezek a keresések a hagyományosaktól. Amikor az embereke hanggal keresnek rá valamire, akkor általában van egy konkrét elképzelésük, hogy mit szeretnének találni – ennek köszönhetően nagyon specifikusan fogalmazzák meg kereséseiket, amiket gyakran kérdések formájában tesznek fel az eszközöknek.

 

A kérdések általában hosszabbak egy-két kulcsszónál, tehát lényegében long tail kereséseknek számítanak (3 vagy több keresőszó). Például míg egy keresőbe azt gépelné be az ember, hogy „fűnyíró gép árak”, addig ez hangalapú keresésben valószínűleg úgy hangzana, hogy „mennyibe kerül egy fűnyíró gép?” Az ilyen keresésekből sokkal tisztábban kikövetkeztethető a kereső szándéka, mint egy begépelt keresésből.

 

Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a hangalapú keresések gyakran helyi jellegűek – tehát a felhasználó a közelében igyekszik rákeresni dolgokra. Ez abból is következik, hogy a hangalapú keresést általában mobilkészülékeken szokás használni, tehát a felhasználók általában úton vannak, amikor hanggal keresnek. Ha tehát egy helyi cég vagy, ami a közeli betérő vendégekre hagyatkozik, ajánlatos nagyon alaposan optimalizálni tartalmaidat hangalapú, helyi keresésekre.
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
63 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fórum

Egy olyan weboldal, amelyen hasonló érdeklődésű vagy hátterű személyek megvitathatnak egy...

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik be annak pontos...

Email szponzorálás

Mi is az email szponzorálás?   Az Email szponzorálás az, amikor egy hirdető fél...

Befektetésarányos megtérülés

Számos cég egyik legfontosabb statisztikája: megmutatja, hogy a hirdetéseid profitot...

Termékjellemző

Mi is az a termékjellemző? A termékjellemző egy termék olyan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.