notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 10 egészségügyi marketing trend, melyekre érdemes odafigyelni 2018-ban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 egészségügyi marketing trend, melyekre érdemes odafigyelni 2018-ban


2017/08/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek.

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

A digitális marketing folyamatosan változik, és ez teljes mértékben igaz az egészségügyi marketing kommunikációra is. A különböző új trendek néha hirtelen jelennek meg, mások pedig idővel alakulnak csak ki. A sikeres online marketing kommunikációhoz naprakészen kell lenni az egészségügyi marketingeseknek is. 

 

A trendek egyik legfontosabb tulajdonsága a változás – pontosabban hogy mekkora változást idéznek elő. Ez adja egy trend jelentőségét és értéket. Az egészségügyben az orvosok, kórházigazgatók, marketing szakértők alkalmazkodhatnak ezekhez, vagy akár saját maguk is előidézhetik a változásokat.

 

Egészségügyi marketing terveid felépítése közben a következő, jelentős trendekre érdemes odafigyelned 2017-ben.

 

1. A közösségi üzenetküldő alkalmazások marketing platformokká alakulnak át

A Facebook, a Twitter és más nagyobb nevek még mindig rendkívül népszerű helyszínei a digitális kommunikációnak. Az olyan üzenetküldő alkalmazások azonban, mint a Snapchat, a Messenger vagy a WhatsApp egyre több teret hódítanak maguknak. Ahogy azt már Kínában tették, ezek a kényelmes alkalmazások rohamosan fejlődnek tovább többfunkciós platformokká. Az ügyféllel történő valós idejű beszélgetések és kapcsolattartás az üzenetküldés hagyományos alapjai. Egyre több újításra számíthatunk az ilyen alkalmazások fejlődésével. Az egyre jobban fejlódó chatbotokról itt írtunk: Mik azok a chatbotok, és miért kellene neked is használnod őket?

 

 

2. Az okos tartalmak több pácienst nyernek meg – tartalommarketing és keresőoptimalizálás

 

Az egyik legjelentősebb trend az olyan tartalmak publikálása, amelyek hitelesek, érdekesek és megosztásra ösztönzik az olvasókat. Ez az egészségügyi tartalomarketing, mely a keresőoptimalizálásnak is alapot ad. Az Internet az egészségügyi marketing bejárati ajtaja. A betegségben szenvedők az internethez fordulnak értékes és releváns információkért. Az olvasók figyelméért folytatott verseny mellett a tartalmaknak frisseknek, közösségileg megoszthatóknak és megbízhatóaknak kell lenniük a tisztelet és bizalom kiépítése érdekében.

A megbízhatóság mellett fontos a nagy weboldal tartalom és a keresőoptimalizálható weboldal motor is. Ha gyógyszeripari marketinget vesszük példának, fontos, hogy weboldalad az összes olyan problémára, melyre gyógyszereid megoldást kínálnak, elsőként kerüljenek listázásra a Google-ön. Érvényes ez a vényköteles gyógyszerekre is, bár ott nevet nem minden esteben írhatunk le, bár ez is megoldható külsős oldalakkal. 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

3. Személyre szabottság és egyediség

A marketingrendszerek egyre összetettebbekké válnak. A nyilvánosság/közönség pedig egyre inkább ellenáll a régi stílusú, túlzásokba eső marketing módszereknek. A kortárs marketing módszerek felismerik a felhasználók érdeklődését és személyre szabott, relevánst küldenek nekik „személyes” úton, a megfelelő időben. Az újracélzás nevű módszer például azoknak a felhasználóknak jelenít meg hirdetéseket, amelyek korábban érdeklődést mutattak weboldalad vagy tartalmaid iránt. A digitális marketing automatizálásával új felhasználói profilok hozhatók létre, amelyekkel a releváns, személyre szabott üzenetek küldése sokkal egyszerűbb, mint valaha.

 

4. Az új univerzális szabvány – mobilra történő optimalizálás

Egyre több ember rendelkezik okostelefonnal. Az asztali számítógépek, laptopok és táblagépek még mindig nagyon népszerűek, de a legtöbben első sorban telefonjaik segítségével veszik fel a kapcsolatot másokkal. Az emailek küldése és fogadása, az internet böngészése és az online tartalmak böngészése és a keresés már szinte mindenki számára elérhető. Az egészségügyi marketingnek először a mobilokban kell gondolkodnia, és a többi opciót és azok költségvetését ahhoz igazítania.

 

5. Földrajzi hely alapú marketing

Az okostelefonok elterjedtsége miatt a marketing szakemberek már nem csak érdeklődés és szükségletek, hanem földrajzi hely alapján is megcélozhatják az ügyfeleket (pácienseket). Jó példa erre az, amikor a felhasználó eszköze értesíti őt a közelben található lehetőségekről (intézmények, szolgáltatások, stb.) Az összetettebb földrajzi marketing képes felismerni a felhasználók közösségi és személyes preferenciáit és alkalmazkodni azokhoz.

 

6. Az élő videó üti az egyszerű szöveges tartalmat

Az internet már rég óta lehetővé teszi a videók megosztását, és bár nagyon népszerű, nem a YouTube az egyetlen platform, amin ez lebonyolítható. A videók továbbá nagyjából négyszer hatékonyabban képesek megragadni az emberek figyelmét, mint az egyszerű szöveges tartalmak. Az egészségügyi marketinget alkalmazók online videós tartalmak és blogokon, videómegosztó platformokon és közösségi oldalakon rendezett élő közvetítések segítségével mesélhetik el történeteiket. Ezek előnyei az időtállóság, az azonnaliság és az oktatási érték. Nem meglepő tehát, hogy egyre többen fordítanak jelentős részeket a költségvetéseikből a videómarketingre.

 

7. Programadó videó vásárlás költséghatékonyabb opció

Léteznek olyan összetett szoftverek, amelyek képesek valósidejű adatok alapján hatékonyabban kihasználni a médiára fordított költségvetést. A programadó médiavásárlás lényege a digitális videóhirdetési felületek megvásárlása, és azokon a megfelelő ügyfeleknek hirdetések megjelenítése megfelelő időben.

8. A telemedicina árszabása

A telemedicina (az orvos és a páciens nem közvetlen, hanem valamilyen telekommunikációs eszközön történő kapcsolatteremtése) fejlődése első sorban a technológiának és a fogyasztói elvárásoknak köszönhető. A telemedicina szolgáltatások világában azonban nagy áttörés zajlik, ugyanis ezen szolgáltatások biztosítói egyre több módját fedezik fel az ilyen szolgáltatásokért várt pénzösszegek kifizettetésének. Az egészségügyi praxisok kezdik felismerni a felhasználók igényeit szövegre, emailre, és hasonló kényelmes kapcsolatteremtési eszközökre.

 

9. Páciensek, mint informált fogyasztók/vásárlók

Az új páciensekért vívott marketing csata már jóval az első időpont-egyeztető telefonhívás előtt eldől. A páciensek orvosi, egészségügyi és kezelési információkat kutatnak fel és még számos más szempontot is figyelembe vesznek. Manapság a pácienseknek sokkal több belátásuk van a dolgokba, mint régebben, és online kutatásuk eredménye nagyban befolyásolja választásukat. Ezekhez tartozik az orvosok online történő értékelése, illetve a különböző egészségügyi szakemberek ajánlása is ismerősök számára.

 

10. A páciens ideje ugyan olyan értékes, mint az orvosé

Egy páciens-központú világban a kényelem az új kulcsszú a versenyben. A páciensek kényelmes és minél hamarabbra kitűzött időpontokat akarnak. A türelem nem terjed ki hetekre, vagy napokra – ugyan ez vonatkozik a váróteremben való várakozásra is. A változás egy új világot eredményezett – a páciensek kereskedésekhez hasonló fogyasztói élményt várnak el.

 

Egészségügyi marketing 2018 összegezve


Az egészségügyi marketing lényege az ápoló és az ápolt személy közötti személyes beszélgetés és kapcsolattartás. A technológia segítségével a marketing és a hirdetések az „egy a többhöz” arányok egyre inkább az „egy az egyhez” irányába csökkennek. A hagyományos technológiákat, mint a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing sok új módszerrel kell megtámogatni, és születtek új technológiák is, melyekre érdemes odafigyelni! 
 

Pihengetünk?
Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 135

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
385 265
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Facebook Újracélzás

A Facebook újracélzás lehetővé teszi, hogy a weboldaladat korábban meglátogató...

Adoptációs folyamat

Mit is jelent az adoptációs folyamat?   Az adoptációs folyamat lényegében a...

Partnerprogram

Amikor egy kereskedő termékei eladásainak számát egy ezen...

XML

Mi az az XML? Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis „kiterjeszthető...

Vásárlói viselkedés

Mi is az a vásárlói viselkedés? A vásárlói...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.