Tanuljunk a nagyok hibájából. Megégette magát a General Motors a közösségi média marketinggel, elköltött ugyan 10 millió dollárt, de a Facebook kampányát nem értékelte elég hatékonynak, és visszafogta ez irányú költései. Ha egy ilyen költségvetésű cég nem

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Facebook kampány - miért maradnak el az eredmények?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Facebook kampány - miért maradnak el az eredmények?


2013/02/19
Máté Balázs online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Tanuljunk a nagyok hibájából! Megégette magát a General Motors a közösségi média marketinggel, elköltött ugyan 10 millió dollárt, de a Facebook kampányát nem értékelte elég hatékonynak, és visszafogta ez irányú kiadásait. Ha egy ilyen költségvetésű cég nem tudja sikerre vinni a Facebook kampányát, sikerülhet ez egyáltalán valakinek? Természetesen, csak vannak alapvető hibák a közösségi média marketingben, melyeket el kell kerülnöd. Íme a 10+1 leggyakoribb hiba ami miatt nem tudod sikerre vinni a Facebook kampányodat:
Facebook kampány - miért maradnak el az eredmények?

 Marketing konzultáció és audit>

Közösségi média marketing hiba 1: nincsenek céljaid

Kezdjük az elején: ahhoz, hogy elérhesd a céljaidat, először is meg kell határoznod ezeket. Ahogy a mondás tartja: „Semmilyen szél nem jó annak, kinek nincsen célul kiszemelt kikötője!” A siker nem a véletlen műve – tehát ahhoz hogy eredményeket érhess el, egy tervre van szükséged. Mit remélsz elérni a Facebook kampánnyal? Több érdeklődőt? Egy összetartó közösséget akarsz kiépíteni a rajongóidból? Vagy a weboldalad nagyobb forgalmát akarod elérni? Anélkül, hogy tudnád mit akarsz elérni, nehéz lenne értékelni az elért eredményeidet.
 
>

Közösségi média marketing hiba 2: nem ismered a vevőközönségedet

Kik a vevőid? Mi érdekli őket? Mire fognak reagálni, mi mozgatja meg őket? Ezeket a tényezőket kutatnod kell, vagy meg kell bízni a kutatással egy marketing céget, hogy tudd, mit vár tőled a célközönséged, és ezt megadhasd nekik. A célközönségnek megfelelően kell kialakítani a Facebook oldalt, az ahhoz kapcsolódó alkalmazásokat és posztokat. Ha pl. egy cukorbetegeknek szóló oldalt készülsz felfuttatni, és célod, hogy a cukorbetegek weboldalra átlátogassanak, tökéletesen lehet egy diabetikus receptek versenyével dolgozó alkalmazás, de nem biztos, hogy célra vezet egy horoszkóp. 
 

Közösségi média marketing hiba 3: vaktában posztolás

Az összevissza posztolás nem lehet eredményes. Ehelyett, a kidolgozott marketing kampányodat alapul véve, célzottan kell a posztokat megírni. Ha a célod az, hogy növeld a weboldalad látogatottságát, jó ötlet lehet az oldaladra linkelt korábbi munkáid bemutatása, vagy vevői ajánlások posztolása, hogy az érdeklődőket a klikkelésre rávedd. Ezt a poszt minőségével, valódi ajánló szövegek megfogalmazásával teheted. Kutatásaink közé tartozik, és tanfolyamainkon folyamatosan bemutatjuk annak eredményét, miként (képpel, kép nélkül, milyen szöveggel) a leghatékonyabb a weboldal linkjének beposztolása Facebook oldaladba. 
 
 

Ha érdekel, hogyan tudsz Facebook oldalakat eredményesen üzemeltetni, gyere el valamelyik közösségi média marketing tanfolyamunkra! Kattőt is tudok ajánlani neked: 1. Közösségi média alapok – bevezetés a Facebook céges használatába (ez a kezdőknek szóló tanfolyamunk. 2. Social media guru tanfolyam, erre akkor jelentkezz, ha már jó ideje üzemeltetesz Facebook oldalt, és a finomságokra vagy kíváncsi! 

 

Közösségi média marketing hiba 4: mindent manuálisan akarsz megoldani

Különösen igaz ez egy kis vagy közepes méretű vállalatnál: nincs vesztegetnivaló időd. Éppen ezért, mielőtt leállítanád a Facebook-kampányodat, tanácsos lehet olyan megoldások után nézni, amivel automatizálhatod a folyamatokat, amennyire csak lehet. Húzz hasznot azokból a szolgáltatásokból, mint amilyen a HootSuite, amely lehetővé teszi a Facebook-on, Twitter-en vagy más közösségi oldalakon a frissítések ütemezését, vagy használd a Facebook saját ütemezési rendszerét.. Vagy ott van a Networked Blogs, ami automatikusan frissíti a Facebook, és Twitter oldaladat, a legújabb posztokkal, bejegyzésekkel. Egy gyarapodó, nagy „beszél róla” számmal rendelkező Facebook oldal fenntartása hatalmas munka is lehet, erről is beszélünk tanfolyamainkon, hogy ezt a munkát hogyan tudod könnyebbé tenni.  
 

Közösségi média marketing hiba 5: erőforrások hiánya

Miközben az igaz, hogy sok dolgot lehet automatizálni a Facebook kampányban, ez nem azt jelenti, hogy a Facebook jelenlét nem telik időbe és energiába. Sok használó alábecsüli a minőségi Facebook stratégia megvalósításához szükséges időt, ami rendszeres karbantartást, és néha külső segítség bevonását is igényelheti. Amennyiben oldalad „beszél róla” értéke nem nagyobb, mint a rajongószám, valószínűleg nem foglalkozol eleget az oldallal. Persze, ha egy kifejezetten céges oldalról van szó, ott nehéz annyit és olyanokat posztolni, ami drasztikusan növeli a „talkingot”, de éppen ezért kell alternatív, a problémákra koncentráló Facebook oldalt létrehoznod a „hivatalos” oldal mellé. Sajnos kezdő közösségi média tanácsadók próbálják elhitetni leendő ügyfeleikkel, hogy a 10% körüli „talking” és egy-két ezres rajongószám már eredmény, de ne higgy nekik! A közösségi média marketing valóban egy ütős fegyver, de ebbe is munkát kell fektetni!
 

Közösségi média marketing hiba 6:  a rajongókkal folytatott aktív párbeszéd hiánya

Ez különösen fontos szempont. Talán számodra ez nyilvánvaló Facebook használóként, de valamilyen oknál fogva, a cégek több mint a fele a Facebook –on feltett kérdésekre való válaszadást nem gondolja fontosnak. Amikor a rajongók kommentelnek, vagy kérdéseket tesznek fel, válaszolsz ezekre? Lájkolod válaszaikat? Ez egy valódi párbeszéd érzetét kelti az emberekben, az üres üzleti promóciók helyett, és arra buzdítja őket, hogy visszanézzenek, és a válaszüzenetedet elolvassák.
 

Közösségi média marketing hiba 7: túlságosan egyoldalú oldal

Nem számít, hogy milyen tevékenységű a vállalkozásod, legyen szó akár csak egy kávézóról, vagy egy biztonságtechnikai cégről, egy hatékony marketing kampányban választ kell kapni arra a vevői kérdésre, hogy miért is jó ez a termék nekem, miért is van szükségem rá? Tedd a Facebook oldaladat egy olyan hellyé, ahol valódi előnyök várják a látogatókat, és jobban le tudod kötni a figyelmüket. 
 

Közösségi média marketing hiba 8: semmi ösztönzés

Ez is azt támasztja alá, hogy milyen segítőkész vagy: biztosíts a Facebook rajongóidnak olyan előnyöket, amelyekhez máshol nem juthatnak hozzá. Akár kedvezményeket, akár különleges termékeket, ajánlatokat, kuponokat vagy valami mást ajánlasz fel, biztosíts a rajongóidnak olyan plusz dolgokat, amelyek arra ösztönzik őket, hogy visszajárjanak és tevékenyen részt vegyenek a Facebook oldal építésében. További előny, hogy amikor csak a Facebook-on elérhető kedvezményeket biztosítasz, könnyű lemérni, hogy mennyire hatékony az oldalad.
 

Közösségi média marketing hiba 9: következetlen hangnem

A Facebook oldalad hangnemének illeszkednie kell a honlapodon, a Twitter profilodon vagy máshol közzétett posztokkal – csak ez erősítheti a brandedet és a vevőkben a cégedről kialakított imázst. A közvetlen hangnem alapvetően jellemző a Facebookra és az ottani kommunikációra, én az esetek nagy többségében ezt részesítem előnyben. 
 

Közösségi média marketing hiba 10:  a mérések illetve elemzések hiánya

Mint bármely más projekt vagy kezdeményezés esetében, szükséges, hogy egyedi megfigyelési módszereket dolgozz ki, hogy a monitorozás eredményeképpen közbe tudj avatkozni az előrehaladás érdekében. Fontos, hogy a célokat és az elért eredményeket hasonlítsd össze. Folyamatosan figyeld a Google Analytics eredményeket egy posztolás után. Egy alkalmazás használata esetén értékeld annak hasznosságát. Ugyan így tegyél a posztoknál is! 
 

Közösségi média marketing hiba +1: legyen egyénisége oldaladnak

A közösségi média platformja alapvetően egy emberi kapcsolatokról szóló weboldal. Barátaidat, embereket követhetsz, kommunikálhatsz velük. Az eddigi, majdnem 500.000 rajongónk létrehozása során azt tapasztaltuk, hogy a Facebook lakók szeretik emberként kezelni az oldalakat is. Az embereket is akkor szeretik sokan, ha azok egyéniségek. Vigyél hát egyéniséget az oldaladba is, merj VALAKI lenni! 
 
 
 
Ha tetszett a cikk, nem akarsz lemaradni további cikkeinkről, ne felejts el feliratkozni hírlevelünkre itt!
 
Facebook SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 133

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
63 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felhasználói tartalom

Egy elszánt követőbázissal (vagy ügyfelekkel) rendelkező márka akár ezeket a követőket is...

Előny

Mit is jelent az előny?   Az előny egy termék vagy szolgáltatás értéke, amelyet az azt...

Közösségbefolyásoló marketing

Akkor beszélünk ilyen típusú marketingről, amikor a márkák...

TLD

 A ccTLD -k ország kódok. A TLD megmutatja, egy szájt mely országban lett létrehozva, és...

Downline

A downline megértéséhez a többszintű marketing, más néven hálózati marketing alapismerete...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.