Keresés

Menü

4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing

Marketing Professzorok

4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás

2014.06.23.

4 tipp, amelyekkel több embert érhetsz el YouTubeon – YouTube keresőoptimalizálás

A videók hasznos marketing anyagok, sokan szeretnek filmeket nézegetni, még ha az amatőr és saját készítésű is. Ha elkészítetted saját videódat, már csak az kell hozzá, hogy minél több emberhez eljusson: keresőoptimalizálnod kell a YouTube keresőjére. Elmondjuk, mit kell tenned! 


Videókat készíthetsz képek összevágásából zenei kísérettel is, esetleg egy-egy rövid filmrészlet bevágásával. Nem kellenek manapság már profi filmstúdiók ahhoz, hogy egy pár perces rövidfilmet hangulatosan összevágjunk és ezzel pozitívan mutassuk be cégedet, termékeidet szolgáltatásaidat. Az persze elengedhetetlen, hogy a videót sok emberhez eljuttasd. Ehhez nem elég, ha egyszerűen fellövöd a videót a YouTubera, optimalizálni se árt, hiszen így találnak rá, így lesz több látogatód, feliratkozód, nagyobb nézettséged. A következőkben a Youtube keresőjének optimalizáláshoz  adunk pár tippet!
 

Miért fontos a YouTube keresője?

Percenként több mint 100 órányi videó kerül fel a YouTubera, ami naponta 30 millió látogatót vonz. Ha videót keresel valamilyen témában, először biztosan itt keresed. Amellett, hogy a YT a legnagyobb videómegosztó, a második legnagyobb keresőmotorral is rendelkezik (mivel a Google tulajdonában áll). Ha lehengerlően jó videós tartalmakat tudsz előállítani és sok nézőt magad mellé állítani, a keresési eredmények élére kerülhetsz…de nem lesz könnyű dolgod, hiszen vetélytárs akad szép számmal.
 

A minőségi videók nagyobb nézettséget és kattintást hoznak

Ugyanúgy, mint egy Google keresés során, a YT nézők is azokra a találatokra kattantanak leginkább, amelyek az eredmények között első helyen szerepelnek. Az oldal algoritmusa ezt a nézettség, a kommentek és a pozitív értékelések alapján határozza meg. Emellett azokat is figyelembe veszi, hogy hány feliratkozója van csatornádnak, mennyien adták kedvenceikhez az adott videót vagy azt, hogy hányszor ágyazták be valamelyik weboldalon.
Ennek eléréséhez nem elég a jó videós tartalom, de a SEO is lényeges: mi a videó címe, milyenek a kulcsszavak, a leírás és a tagek.
 

1 – Erős kulcsszavak

Ha már kicsit is járatos vagy a SEO terén, tudhatod, mennyire is fontosak a megfelelően megválasztott kulcsszavak. Ha jól választod meg őket, bekerülhetsz az első 5 oldal találatai közé (itt egy kicsit tovább merészkednek az emberek, mint a Google találatai között).
Bár a YT sok dologra képes, a videóból nem tud kulcsszavakat vadászni (még!), ezért ezeket neked kell megadnod. Ha bajban lennél, használhatod a YT Keyword Tool nevű kulcsszó ajánlóját, amivel találhatsz olyan kifejezéseket, amelyeknek kevés versenytársa van.
Ha megvannak a megfelelő kulcsszavak, helyezd el őket a videó címében, leírásában és a tagekben is. Fő szabály, hogy nagyjából 10 taget használj, amelyek megjelölik a videó kategóriáját, tartalmának stílusát, típusát, a felvétel helyszínét és a szereplők neveit.
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

 

2 – Kulcsszavak a YouTube videó címében

A videó címe nyilvánvalóan leíró jellegűnek kell lennie, amiből a néző megtudhatja, mire is számíthat. Egy ilyen címet adni azonban néha nehezebbnek tűnhet kitalálni, mint amilyennek tűnik. Túl hosszú a cím? Az emberek nem olvassák el. Túl rövid? Nem lehet megtudni belőle, miről is szól a videó.
Egy jó cím átlagosan 120 karakterből áll. Ebből megtudható, miről is szól a videó, jó figyelemfelkeltésre, de nem néznek át rajta az emberek.
Adj valamilyen sejtető címet, ami sugallja a tartalmat, mégsem mondja el a sztorit épp ezért kíváncsivá teszi a nézőt. Próbáld meg a kulcsszavakat a cím elejére összpontosítani, főleg ha valamilyen sorozatot csinálsz (Egészséges receptek zöldségekből, Egészséges receptek cukor nélkül, stb.).
 

3 – A videó optimalizált leírása

A videó leírásába is próbáld meg elhelyezni a kulcsszavakat. Ne erőltesd, nem kell mindenáron telezsúfolnod kulcsszavakkal, csak természetesen. Ha túl sok kulcsszót zsúfolsz bele a leírásba, az rosszat is tehet (kulcsszú spammelés) és valószínűleg nem éred el vele a célodat se.
A leírásban mindenképp add meg weboldalad, blogod, Facebook oldalad címét is (ezek is linknek számítanak, amik segítenek a SEO-ban).
A leírás külső hivatkozásokban csak a harmadik sorig látható, így a linkeket mindenképp a szöveg elejére összpontosítsd.
 

4 – Egyedi thumbnail

A videód thumbnailje az egyik legfontosabb dolog, ez a videó arca, az első dolog, ami nagy benyomást tehet a leendő nézőre. A saját készítésű képek mindig jobb helyet kapnak a keresés során, mint a videóból automatikusan kivágott képek. 
Érdemes megtanulni egy kicsit a képszerkesztés rejtelmeit, hogy a lehető legjobb eredményt érd el. Ha saját magad készíted a képeket, figyelj rá, hogy 1280x720-as felbontást használj 16:9-es képaránnyal.
 

5 -  Látogatottság növelése és a közösségi média marketing

Mivel a látogatottság, a kedvelések is számítanak a rangsorolásban, jól jön, ha erős a közösségi média jelenléted. Megosztások a Facebookon vagy a Google+ oldaladon látogatókat küldenek a YouTubera, akik jó esetben kedvelik majd a videódat, így nő a népszerűsége. A Google+-ról +1-eket is kaphatsz, melyek nagyon fontosak lehetnek. Gondolkodj tehát a YouTube esetében is komplex marketing stratégiában, ne külön használd az eszközöket! Ahogy a közösségi média marketing sem állja meg a helyét jó weboldal nélkül, úgy a keresőoptimalizálásnak is szüksége van a közösségi médiumokra! A hatékony marketing stratégia összeállításunkról érdemes elolvasni cikkünket ide kattintva! 
 
Ha ezeket a tanácsokat megfogadod és melléjük kiváló minőségű videós tartalmakat töltesz fel YT csatornádra, biztosan jó helyet érsz el a találatok között, több nézőt, feliratkozót és látogatottságot szerzel csatornádnak és weboldaladnak egyaránt.
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!