Keresés

Menü

2 hónap alatt háromszoros forgalomnövekedés egy webáruházban – hogyan értük el?

Marketing Professzorok
Online Marketing

2 hónap alatt háromszoros forgalomnövekedés egy webáruházban! – Hogyan értük el?

2013.06.27.

2 hónap alatt háromszoros forgalomnövekedés egy webáruházban – hogyan értük el?
Egy nehéz feladatot vállaltam el 2013 áprilisában: egy bérelt webáruház forgalmának növelését. Nem kedvelem a bérelt webáruházakat, korábbi cikkemben már leírtam, miért. A tulajdonos hölgy mégis nagyon szimpatikus volt, így hát úgy döntöttem, nézzük meg, mit érünk el vele. Az eredmény még ezzel a webáruház motorral is jól sikerült: 2 hónap alatt megháromszoroztuk a forgalmat. Elmondom, hogyan!

 
 
 
 
 

BIO termékek webáruháza

A vállalkozó Nagy Bodnár Beatrix, a BIO termékeket forgalmazó webáruháza pedig a Zöld Malom. Beatrix már üzemeltetett bio termékekkel  foglalkozó webáruházat, de eladta azt, mivel úgy volt, külföldre költöznek. Erről a tervről azonban lemondtak, így tavaly egy új áruház nyitása mellett döntött. Az üzlet már ment, működött, amikor felkeresett minket, hogy segítsünk a keresőoptimalizálás a közösségi média marketing területén. 
 

Komplett online marketing stratégia

A Zöld Malom esetében is, mint általában minden új ügyfélnél az első hónap az igazi út megtalálásával, az online marketing stratégia kialakításával telt el. A komplex megoldások híve vagyok. Aki azt mondja, egy-egy eszköz elég a sikerhez, az valószínűleg csak ahhoz ért igazán. Aki nem hisz a Facebook erejében, valószínűleg nem rendelkezik elég követővel a Facebookon. Aki nem hisz a keresőoptimalizálásban, azt gondolom, nem ért hozzá. Aki azt gondolja, hogy a PR cikkek nem hoznak eredményt, nem rendelkezik olyan kapcsolatokkal, amelyek segítségével nagy látogatottságú portálokon lehet ilyen cikkeket elhelyezni. Mi mindent bevetünk, egy komplex stratégia mentén. 
 

Közösségi média marketingre támaszkodó értékesítés

Mennyit ér egy lájk? Sokszor teszik fel ezt a kérdést. Önmagában nem sokat. Ha azonban fél millió embert elérünk és tudjuk, ők mire vágynak, akkor konkrét forintokat. Ez bebizonyosodott a Zöld Malom esetében is. A webáruház analitikai rendszere szerint  az első 5 legnagyobb forgalmat elérő hivatkozó hely 2013 júniusában a mi munkánkhoz köthető, ezek bonyolítják le a forgalom 70%-át. Ezek a Google (keresőoptimalizálás) Énportál (PR cikkek egészség és főzés témában), Divat és Stílus Portál (PR cikkek kozmetikai szerekhez) Facebook, és a linkajánlásaink következtében az áruházat belistázó oldalak. Hogyan jön ide a közösségi média marketing? Nem csak a Facebookról közvetlenül érkező találatok eredményeképpen! Az áruház termékeit csoportokra bontottuk, és tematikus heteket indítottunk. A tematikus hetekben a termékekhez felhasználásuk előnyeit bemutató PR cikkeket írtunk, ezekhez akciókat csatoltunk, és az adott termékek oldalait keresőoptimalizáltuk.  Az elkészült PR cikkeket a Facebook oldalainkon megosztottuk, így ezek különösen nagy látogatottsággal bírtak. Az eredményt a webáruház rendszere közvetlenül mérte (mint minden jó webáruház, kimutatja, hogy az aktuális vásárlók honnan érkeztek, pl. Énportál). Az eredmény, mint említettem a forgalom drasztikus megugrása volt. 
A tulajdonos, Beatrix elmondása szerint a jelenlegi webáruház 2 hónap alatt ért el annyi forgalmat, amennyit a korábban eladott webáruháza 1,5 év kemény munkájával ért el. 
 

Zárszó, ügyfelem, a Zöld Malom webáruház tulajdonosának saját véleménye munkánkról:

Biotermék Webáruház: Zöld Malom, Mulino Verde"Balázsékat az interneten "találtam" az elsők között... (mire jó a keresőoptimalizált oldal igaz? :-) ) Mivel online marketing szakembert segítségét szerettem volna igénybe venni webáruházam, a Zöld Malom népszerűsítésére, egyértelmű volt, hogy a világhálón keresek  hozzáértő csapatot.
Bemutatkozás és helyzet megbeszélés után nekiláttunk a csapatmunkának, mely során nap mint nap új dolgokat tanulok magam is. Fiatal, lendületes, ötletgazdag csapat segíti munkámat, mely már két hónap alatt megmutatta ütőképességét. Örülök hogy megmutatták, van miért dolgoznom, hogy az elképzeléseimet és a terveimet megvalósíthatom. A hozzáértésük kétségtelen, és valós számokban mutatkozik meg."
 

 

 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 

 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!