Alkalmazáson belüli hirdetések a Waze Local-ban a kis- és középvállalkozások számára

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Alkalmazáson belüli hirdetések a Waze Local-ban a kis- és középvállalkozások számára

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketingben a szálloda és étterem hirdetések egész arzenálját alkalmazzuk ügyfeleinknél. Ennek az egyik legújabb példája a Wazze hirdetések, melyek a vendéglátás és turizmus marketing területén nagyon hatékonyak. Mutatjuk, hogy működik!
 

Alkalmazáson belüli hirdetések a Waze Local-ban a kis- és középvállalkozások számára

A Wazze hirdetések

Egy évnyi tesztelést követően a népszerű Waze alkalmazás idén tavasszal megnyitotta hirdetési platformját a kis- és középvállalkozásoknak. A Google tulajdonában álló közösségileg finanszírozott navigációs alkalmazás szemmel láthatólag részesülni szeretne a digitális marketingesek egyre gyarapodó táborának költekezéseiből.

 

A Waze Local lényegében azon funkciók alapjait kínálja (kevesebb testreszabási lehetőséggel) a kis- és középvállalkozások számára, amelyeket a nagyobb, több helyszínen is működő láncok már azóta használhatnak, hogy a Waze először lehetővé tette a fizetett hirdetések megjelenítését 2011-ben.

 

A Waze Local hirdetései 2 dolláros árról indulnak, ami egyértelműen arra utal, hogy a márka a kisebb hirdetők számára is elérhetővé és kifizetődővé tenné ezt a funkciót. A Waze Localon hirdetők ezentúl elérhetik a Waze applikáció több mint 100 milliós havi felhasználóbázisát, és félmillió közösségi önkéntesét is.

 

„Miután két éven át arról beszélgettünk a különböző hirdetőkkel, hogy miként prezentálhatnánk őket olyan márkákként, amelyekkel felhasználóink szeretnék felvenni a kapcsolatot, két dologra jutottunk” mondta Matt Phillips, a Waze Local vezetője. „Fokozni szeretnék a helyszíntudatosságot és az üzletekbe betérő látogatók számát. Kézzelfogható eredményekre vágynak. Szeretnék mindezt egy digitális hirdetési környezetben megoldani, méghozzá gyorsan és egyszerűen. Mivel nincs nagy marketingcsapatuk, a jelentések lebonyolítását is egyszerűen szeretnék megoldani. Ezeknek a szükségleteknek tettünk eleget a Waze Localban.”

 

A Waze Local három hirdetéstípust kínál. Az első a „márkás pinek” (Branded Pins), amelyek feltüntetik a vezetőknek egy-egy üzlet elhelyezkedését a Waze térképen, egy adott sugáron belül. A második a kiemelt keresés (Promoted Search) ami kiemelt rangsorolásban részesíti azokat a hirdetőket, akiknek a kulcsszavai párhuzamban vannak azokkal a kifejezésekkel, amikre a Waze felhasználók keresnek. A harmadik az „álló átvétel” (Zero-Speed Takeover), ami egy, az egész képernyőt elfoglaló hirdetést jelenít meg a képernyőn, amikor az autó megáll, és automatikusan eltűnik, amikor az alkalmazás újra azt érzékeli, hogy elindul.

 

A kis- és középvállalkozások különböző szintek közül is válogathatnak. A kezdőcsomag olyan vállalatok számára ideális, amelyeknek 1-10 helyszínen működnek. Ez napi 2 dollárba kerül és csak a márkás pineket illetve a kiemelt keresést tartalmazza. A Waze Local Plus csomaghoz már az „álló átvétel” is jár, élő segítséggel – ez 100 dollárba kerül.

 

A Kung Fu Tea három hónapos tesztfutama

A program Izraelben, a Waze alkalmazás hazájában kezdődött, 2016-ban, és több mint egy évet töltött béta tesztfázisban. A vállalat nem árulta el, hogy hány hirdető segített a Waze Local tesztelésében, arra azonban felhívta a figyelmet, hogy az Egyesült Államokban tesztelők 20%-os ugrást tapasztaltak az üzletekbe betérő havi látogatók számában.

 

A Kung Fu Tea, amely az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában is Vietnamban is működteti üzleteit, nyilvánosságra hozta, hogy milyen eredményekkel járt a Waze Local használata:

 

„2017 decemberében 30%-os növekedést tapasztaltunk a hozzánk navigáló vendégek számában a Kung Fu Tea Illinois állambeli Springfieldi üzlethelyiségében, ami a Waze Local hirdetéseinknek volt köszönhető” mondta Mai Shi, a King Fu Tea marketingvezetője. „Három hónap leforgása alatt több mint 5500 sofőr vezetett el 16 Kung Fu Tea üzleteink egyikébe a Waze Localon keresztül.”

 

Habár a Kung Fu Teának valamivel több ideje volt kiélvezni a Waze Local által biztosított láthatóságot a sofőrök számára, a 30%-os növekedés egyértelműen arra utal, hogy a hirdetések jól működnek.

 

Túlnépesedés a hirdetőmezőnyben

A Waze nagyon is jól tudja, hogy minél több kisebb hirdető előtt nyitja meg kapuit, annál nagyobb a veszélye, hogy ez a felhasználói élmény rovására mehet majd. A kérdés az, hogy okoz-e ez majd problémát a Waze nagyobb kaliberű hirdetői számára.

 

„Nagyon szoros együttműködésben dolgozunk a Waze for Brands (Márkáknak) csapattal” mondta Phillips. „A rendszer figyelembe veszi, hogy egy Wazer (Waze felhasználó) hány hirdetést lát, és mikor. Az algoritmus megpróbál minden tőle telhetőt megtenni, hogy minden hirdető pineit feltüntesse az alkalmazásában. Tehát nem, senki sem kap kiemelt hangsúlyt.”

 

Phillips továbbá az alkalmazás bevezetésekor kijelentette, hogy a Waze Local API-ja a helyi ügynökségek és viszonteladók számára is elérhető lesz, illetve hogy a meglévő funkciókat is igyekeznek majd minél hatékonyabban felhasználni a hirdetési élmény javítására.

 

„A hangalapú vezérlés már most is egy nagyon hasznos funkció a Waze-ben. Biztonsági szempontból nézve elég csak elmondani a Waze alkalmazásnak, hogy navigáljon a kedvenc helyi kávézódhoz. Tehát biztosan igyekszünk majd felfedezni, hogy miként használhatjuk a hangalapú vezérlést a hirdetésekben is.”
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!