Keresés

Menü

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

2017.03.14.

Vásárlási döntés meghozása

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány szerinte elég háromszor megszólítani a célszemélyt, más szakértők szerint minimum hétszer kell, hogy lássa a hirdetésünket, sőt olyan is akad aki szerint 20 a bűvös szám. 


 

Könnyen lehet, a számoknak nem sok jelentőségük van. Biztosra nem mehetünk akkor sem, ha hirdetésünket 3-szor 7-szer vagy éppen 20-szor látták.  Az emberek vásárlási döntéseiket sokszor már csak akkor hozzák meg, amikor „ég a ház”. És hogy ez mikor fog bekövetkezni, lehetetlen megjósolni. Még nem sikerült bebizonyítani, hogy a marketingesek képesek befolyásolni a döntés meghozásának időpontját. 

 

A marketingesek attól a ponttól kezdhetik learatni munkájuk gyümölcsét, amikor is a célközönségük kezd kilépni a komfort zónájából. Közeleg a bizonyos esemény, asztalt kell foglalni egy vacsorához, közeleg a jó idő, tönkrement, meghibásodott stb. Online marketingesként a vásárlási döntés meghozása előtt az a feladatunk, hogy a fogyasztóknak hasznos, érdekes és minőségi tartalmakat nyújtsunk vásárlási fázisuknak megfelelően. A minőségi tartalmakon keresztül keltjük fel a figyelmet és mélyítjük a felhasználók és a cég közötti kapcsolatot. 

 

A ma marketingesének lassan megszámlálhatatlan lehetősége nyílik arra, hogy a legváltozatosabb módokon és eszközökkel mindig a vásárlók szeme előtt legyen és ezáltal megkerülhetetlenné váljon amikor döntési fázisba érkezik. 

 

 

Hirdetések esetén pedig nézzünk most néhány lehetséges fázist, melyen áteshetnek a felhasználók mielőtt vásárlási döntésük megszületne :


Első alkalommal éppen csak megpillantja a hirdetést.
Látja, de nem foglalkozik vele.
Harmadik alkalommal tudatosodik benne, hogy ott A hirdetés.  
Negyedik alkalommal jön a felismerés, hogy már látta valahol.
Az ötödik alkalommal már el is olvassa azt.
Legközelebb már ismerősként kezeli a hirdetést. 
A következő alkalommal azon gondolkozik, mi van, ha kimarad valamiből.
Érdeklődik ismerősöktől, hogy kipróbálták-e már. 
Elgondolkodik rajta, hogy a cég vajon mennyit költhet hirdetésekre. 
Úgy érzi mindenhol a terméket látja.
Talán mégis egy jó termék lehet.
Eszébe jut, hogy régóta ilyen termékre vágyott.
Elkezd vágyakozni, mert úgy érzi nem engedheti meg magának.
Úgy gondolja a jövőben meg fogja vásárolni.
Emlékeztetőt ír a termék megvásárlásáról.
A termék túl drága, kevés pénzzel rendelkezik.
Spórolni kezd a termékre.
A következő alkalommal amikor a termék hirdetésével találkozik megvásárolja azt.

Szerző: Mb.

címkék: Online marketing
Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

2017-06-26

Webáruházad, éttermed vagy egyszerűen csak vállalati honlapod van? A Chatbot marketing kifejezést neked is meg kell ismerned, és lassan alkalmaznod kell! Mutatjuk, mi az! 

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017-06-19

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!