Keresés

Menü

Mi az az USP, mit jelent unique selling proposition? Online marketing sezmpontból hogyan használd az USP-ket? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




usp


Mi az az USP, mit jelent unique selling proposition?

 

Az USP az angol „unique selling proposition” kifejezés rövidítése, ami magyarul egyedi terméktulajdonságot jelent. Az USP az, ami segít kitűnni a tömegből, és ami bemutatja ügyfeleidnek, hogy mi is olyan különleges benned. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a lehető legjobban eltaláld. Ebben segít az alábbi rövid útmutató.

 

Gyakran halljuk, hogy a fogyasztókat milyen sok üzenettel bombázzák nap, mint nap. Nem mérhetik össze azonban az összes terméket vagy szolgáltatást valahányszor vásárolniuk kell valamit. Saját dolguk megkönnyítése érdekében az emberek a termékeket és szolgáltatásokat általában sajátos kategóriákba sorolják be – például a legbiztonságosabb autó, a leggyorsabb autó, a legjobb ár/érték arányú autó stb.

 

A célközönség megértése – az USP kialakítása

USP-d kialakítása célközönséged megértésével kezdődik. Mit tudsz célközönséged tagjairól? Miért vásárolják meg azon piac termékeit, amiben te is dolgozol? Milyen igényeiket elégíti ki az a piac? Másképpen megfogalmazva: egy olyan szolgáltatót keresnek, ami segít időt megspórolni nekik, aki bizonyított szakértelmet kínál, aki megbízhatónak számít, vagy valaki/valami egészen mást? Ügyfeleid, ismerőseid és munkatársaid mind remek forrásai azoknak az információknak, amelyek segítnek felállítani egy képet arról, hogy az emberek miért vásárolnák meg pont a te termékeidet vagy szolgáltatásaidat.

 

Milyen versenyelőnnyel rendelkezel?

Jobb esetben szervezeted rendelkezik valamivel, amiben kiváló teljesítményt mutat, amiben nagyon jó. Írd össze versenytársaidat, és jegyezd fel, hogy melyikük milyen igényeket elégít ki. Ez után értékeld egy 1-5-ig terjedő skálán, hogy mennyire hatékonyan végzik ezen igények kielégítését. Csak azért, mert jelenleg előnyös pozícióban szerepelnek a piacon még nem jelenti azt, hogy ezt teljesítményük is mindig tükrözi. Ha van valami, amit te, azaz céged jobban tud csinálni, akkor az egy remek kiindulási alap lehet, amivel betörhetsz a piacra.

Szélesítsd ki gondolatkörödet

A ki nem elégített igények vizsgálata mellett figyelemmel kell követned iparágad legjelentősebb trendjeit is. Könyvelőként, vagy egy könyvelőiroda vezetőjeként például fontos, hogy tisztában légy a jogszabályok módosításaival, és mindig naprakész maradj szakterületed újdonságaival kapcsolatban.

 

Egyedi terméktulajdonságod tesztelése és finomítása

Minden USP-hez ki kell találnod egy erőteljes állítást, ami a legjobban leírja azt. Minden ötlethez hozzárendelhetsz egy image-et is, ami segíthet elképzelésedet életre kelteni. Beszélgess el 5-10 lehetséges ügyféllel és jegyezd fel véleményeiket márkád elhelyezésével kapcsolatban. Ezen interjúk segíthetnek abban, hogy a lehető legjobb állítást válaszd márkád számára.

 

USP-d kommunikálása

USP-d céged fejlesztésének és marketinged stratégiájának alapját kell képezze, akár egy webhelyet, egy logót, vagy egy online hirdetési kampányt tervezel készíteni. Mindig kérdezd meg magadtól, hogy tevékenységed és image-ed tisztán közvetítik-e az általad kínált előnyöket.

 

Az USP-t nem érdemes gyakran megváltoztatni, de ugyan ilyen fontos, hogy mindig frissként hasson. Figyelj oda iparágad trendjeinek változásaira és a versenytársak mozzanataira, amelyek megváltoztathatják célközönséged egyedi terméktulajdonságodról alkotott véleményét.

 

USP lépésről lépésre

  1. Készíts egy listát azokról a dolgokról, amiket már tudsz célközönségedről.
  2. Készíts egy listát azokról a szükségletekről, amelyeknek terméked vagy szolgáltatásod eleget tehet – ezen pontok mind lehetséges USP-k céged számára.
  3. Hasonlítsd össze ezeket a lehetséges USP-ket versenytársaiddal és a jelenlegi trendekkel, majd vesd el azokat, amiket a többiek már kiszolgálnak. Ne feledkezz meg az egyedi terméktulajdonságok egyedi részéről – az USP olyasvalami, amivel egy piacon belüli rést tölthetsz ki.
  4. Vesd össze ezeket az USP-ket azokkal a dolgokkal, amikben céged remekül teljesít. Gondolj arra, is, hogy miként szeretnéd, hogy az emberek lássanak téged és cégedet. Ne hirdesd magad mindig elérhetőként, ha nem dolgozol heti 60 óránál többet!
  5. Minden azonosított USP-re készíts egy külön oldalt olyan szavakkal és vizuális elemekkel, amelyek segítenek életre kelteni az adott ötletet.
  6. Készíts rövid interjúkat nagyjából 10 emberrel, hogy könnyebben kiválaszthasd a legmegfelelőbb USP-t céged számára.
  7. Másodjára is ellenőrizd le, hogy a lehető legjobb USP-t választottad-e. Képes hatékonyan kommunikálni egy jelentős előnyt az embereknek? Emlékezetes? Tiszta-e, hogy a márka kit céloz meg az USP-ből? Képes vagy betartani az USP-ben tett ígéreteket? Eredeti, vagy egy versenytárs is állíthatná ugyan ezeket?
  8. Használd ezt az USP-t céged fejlesztésére és marketing stratégiád alakítására. Tevékenységeid hatékonyságát úgy mérheted, ha összehasonlítod őket választott USP-ddel.
  9. Figyeld a trendeket és az új versenytársakat, akik kihathatnak célközönséged USD-dről alkotott képére.
     
címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!