Keresés

Menü

Új generációs marketing: eljött a vloggerek, és influencerek világa?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Új generációs marketing: eljött a vloggerek, és influencerek világa?

2016.12.20.

Új generációs marketing: eljött a vloggerek, és influencerek világa?

Az elmúlt években a közösségi média hatásának köszönhetően az online marketing rohamos ütemben növekszik, és közben folyamatos átalakuláson megy keresztül. Az az eszköz, ami az egyik évben hatásos volt, már a következőben nem biztos, hogy hatékony lesz.

 

Ha nem figyeled folyamatosan a trendeket, és nem használod ki az új lehetőségeket, közönséged- a vásárlóerőd átpártol egy olyan márkához, mely jobban meg tudja szólítani. 


 

Az elkövetkező években a koncentrált tartalom, és a szubkultúráknak szóló marketing lesz a főszerepben. Honnan tudjuk ezt? Onnan, hogy minden tendencia erre mutat.

 

Három évvel ezelőtt, Amerikában már javában folyt a márkázás a befolyásos vloggerek, és influencerek közvetítésével, és ez az irányzat most kezd hozzánk begyűrűzni.

 

A Coca Cola új magyarországi kampányában úttörő módon ötvözte a zenei mainstream kultúrát, az online világ újdonsült véleményvezéreivel: a vloggerekkel, és influencerekkel.

 

Az ötlet a 2014-ben indult, amikor a Mond El Zenével kampány keretein belül olyan zenekarok dalszövegei kerültek fel a palackokra, melyek kifejezetten egy szűk réteget szólítanak meg: a tiniket. A dalszövegeken kívül a zenekarok közösségi csatornáit is felhasználták üzenetek közvetítésére, és a rajongók aktivizálására. Az együttműködés mindkét félnek sikereket hozott: a zenészek dalszövegei olyanokhoz is eljutottak, akik egyébként nem tudtak volna, a Coca Cola pedig legitimizálta helyét a tinédzser korosztály márka rangsorolásában.

 

2015-ben a Coca Cola contour palackja 100 éves lett, és az ehhez készített kampányhoz ikonikus közszereplőket rendeltek hozzá. Azonban az is látható volt, hogy a célközönséget-, azaz a fiatalabb generációt nem ezeken a celebeken keresztül tudják elérni. Ekkor kezdtek el együtt dolgozni olyan vloggerekkel, melyek üzenetei és nyelvi világa kompatibilis a márka üzeneteivel.

 

Ennek a közös munkának az eredménye, és az új irányzat lenyomata világosan látszik a 2016-os karácsonyi kampány keretein belül elkészített lyric videón: Viszkok Zsuzsi Iszak Esztivel és Király Viktorral karácsonyi díszeket gyárt, miközben Majka és Pamkutyáék mézeskalácsot próbálnak sütni.

 

A Coca Cola mindig figyelte az aktuális irányvonalakat, és ennek megfelelően alakította marketing stratégiáját. Ezek a stratégiák és eszközök a kis-és középvállalati szektorban pár évvel ezelőtt még használhatatlanok voltak, azonban egyre többször látunk példát arra, hogy napjainkban ezek igenis sikeresen alkalmazhatók- mivel a közösségi média lehetőséget ad erre. Tehát tanulmányozzuk az influencerek, és vloggerek munkásságát, mert lehetséges, hogy hamarosan rajtuk keresztül fogjuk termékeinket promótálni- amennyiben közönségük megfelel nekünk.

 

 

Szerző: Tóth Beáta

címkék:
Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek

2017-09-04

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá! 

online marketing asszisztens állás

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-09-03

18 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst, marketing tanácsadó mellé. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!