Keresés

Menü

Itt van, szebb és jobb, de bonyolultabb mint elődje, az új Facebook Insights a közösségi oldal analitikai programja. Egyelőre még csak teszt fázisban van, és nem mindenki számára elérhető, de első ránézésre is jobbnak tűnik. Természetesen nem csak a külső


Megérkezett az új Facebook Insights – nézd át velünk, mit tud!

2013.08.06.

Megérkezett az új Facebook Insights – nézd át velünk, mit tud!
Itt van, szebb és jobb, de bonyolultabb mint elődje, az új Facebook Insights a közösségi oldal analitikai programja. Egyelőre még csak teszt fázisban van és nem mindenki számára elérhető, de első ránézésre is jobbnak tűnik. Természetesen nem csak a külső változott, de rengeteg újdonság is került a Facebook adatelemző szolgáltatásába. Emellett vannak dolgok, amik eltűntek, de nézzük át részletesen is, hogy mi történt, mi új, mi régi, mi tűnt el.
 

 

 

Facebook Insights újdonságok: új felület

Nem egyszerű módosításokról beszélünk, az új Facebook Insights gyökeresen eltér az eddig megszokottól. Vannak teljesen új funkciók és néhány adat teljesen máshogy jelenik meg, mint eddig. Az új felhasználói felület sokkal inkább mondható felhasználóbarátnak, mint az előző – az egy másik dolog, hogy hozzá kell szokni.
 
Facebook Insights mérőszámok
 

Facebook Insights újdonságok:  Értékek összehasonlítása

A Személyek nevű részen található grafikonok sokkal részletesebbek lettek. Ha a kurzort a grafikonokra visszük, azokról is kapunk egy kisebb értékelést. Az összesen elért felhasználók 73%-a nő, akikből 82% a rajongónk. A grafikonon láthatjuk, hogy a 35-44 éves nők közül 20%-ot értünk el, akik nem rajongóink és azt, hogy a rajongóink 24%-a ebből a korosztályból származik. 
 

Facebook Insights újdonságok: Szűrés

Alapvetően kétféleképpen nézhetjük meg egy bejegyzés adatait:
 
1. A bejegyzésre való kattintások számaként
2. Like, komment és megosztás szerint
 
A szűrők segítségével az adminok jobban áttekinthetik a különböző bejegyzésekkel kapcsolatos interakciók és elérések számát.
 

Facebook Insights újdonságok: Dátum választása

Ez nem túl nagy, de szükséges változtatásnak számít. Eddig a különböző időpontok megtekintése elég nehézkesnek bizonyult és csak egy hónapra visszamenőleg tudtunk megtekinteni adatokat. Most azonban az új rendszernek köszönhetően egy egyszerű csúszkával tudjuk beállítani a vizsgálni kívánt időpontot. 
 
 

Facebook Insights újdonságok: A legjobb bejegyzéstípusok

Ez egy érdekes újítás. A Facebook a bejegyzések teljesítménye alapján mondja meg, hogy melyik a legjobb. Sajnos az új mértékegységek az elérésre, kattintások számára és az interakciókra (like, komment, megosztás) hagyatkoznak.
Valamiért nem az igazi a dolog, részletesebb áttekintésre lenne szükség. Egy képre sokkal többen kattintanak, hiszen az úgy jelenik meg nagyban, de egy egyszerű szöveges bejegyzésnél erre nincs szükség, így egy kicsit csalóka lehet a dolog.
 

Facebook Insights újdonságok: A legjobb újítások

A legtöbb újítás nem tűnik túl izgalmasnak, de van pár igen hasznos újdonság is.
 

Facebook Insights újdonságok: Amikor a rajongóid elérhetőek

Sokan tágra nyílt szemekkel csodálhatják azt, amire mindig is vágytak a Facebook Insghts szolgáltatásai között, és most végre itt van. Két grafikont láthatunk, az elsőn hét oszlop a hét napjaival, alatta pedig egy 24 órás grafikon, ami összegzi, hogy rajongóink mikor a legaktívabbak, mikor érhetőek el. Egy-egy nap oszlopa fölé helyezve a kurzort megjelenik egy új görbe az alsó grafikonon, ami annak a bizonyos napnak az adatait mutatja. 
 
Facebook Insights mikor elérhetőek a rajongóid
 

Facebook Insights újdonságok: Mérőszámok

Ennek az új lehetőségnek a segítségével az oldal teljesítményét lehet összehasonlítani bizonyos időszakokban. Például különböző időszakok között vizsgálhatod a bejegyzéseid kommentjeinek átlagos számát. Ezek az adatok az Oldal menüpontból érhetőek el, mind az Oldalkedvelések, Bejegyzés elérése és az Oldallátogatások menüpontoknál is. 
 

Facebook Insights újdonságok: Bejegyzésre kattintások száma

Ez is egy hasznos újítás, ugyanis sokan nem értik pontosan az Elérés jelentését. A Facebook ezt a kattintások számával is definiálja, nem csak a kommenteket, like-okat és megosztásokat számítja bele. 
 
 

Facebook Insights újdonságok - ami nem tetszik: adatok exportálása

Az adatok exportálása egyelőre nem működik megfelelően, még mindig nagyon nehéz használni a kapott adatokat, ehhez a részhez egyáltalán nem nyúltak az újítások során.
Az adatok exportálsa igen fontos lenne, hiszen rengeteg olyan számot is tartalmaznak, amit a webes felületről nem lehet elérni, de egyelőre ezen a téren a helyzet változatlan maradt.
 

Facebook Insights újdonságok - ami nem tetszik: Eltűnt Talking About This

Bár az oldalon még kint van a TAT a profilkép mellett, az Insightsból teljesen eltűnt, és helyét a klikkelések száma, megosztások, kommentek és like-ok vették át. Az, ami idáig nagyban meghatározta az oldalakat eltűnt, így most koncentrálhatunk más adatokra.
 
Ezek tehát az újdonságok. Ez még a nem a végleges verzió, ez sajnos abból is látszik, hogy néhány részen a fordítás nem éppen az igazi, így sokan zavarodottan nézhetnek az adatokra a mellettük szereplő angol-magyar szövegek összemosódása miatt. Akinek még nem tetszik az új kinézet, visszatérhet a régihez, de csak addig, amíg mindenki meg nem kapja az új Insights-ot. 
 
Nektek tetszenek az újítások? Hasznosnak tartjátok őket? Írjátok meg kommentben nekünk! 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook hasznlatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.1 millió rajongónk alapján neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online...

2017-03-19

Mi, online marketing tanácsadók sokat hangoztatjuk, a TV és rádió hirdetések kora lejárt. Remélem azonban, amikor egy olyan világcég, mint az Adidas hoz stratégiai döntést ezen felületek elhagyásáról, a magyar KKV...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok