Keresés

Menü

Ügyvédi irodát vezetsz, de szeretnél magasabb óradíjon dolgozni? A megoldást az online marketing nyújtja! Máté Balázs marketing tanácsadó javaslatai ügyvédi irodáknak.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

2017.10.02.

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

Ügyvédi irodát vezetsz, de szeretnél magasabb óradíjon dolgozni? A megoldást az online marketing nyújtja! Máté Balázs marketing tanácsadó javaslatai ügyvédi irodáknak. 


A marketing szerves része minden sikeres ügyvédi iroda működésének. Ahhoz, hogy felvehesd a versenyt a szakterületeden dolgozó többi ügyvéddel (vagy más irodákkal) egy stabil marketing stratégiára lesz szükséged. „Önmagad eladása” nem feltétlenül természetes feladat minden ügyvéd számára, a marketing azonban nem követeli meg, hogy kifejezetten nyitott személyiséged, vagy sok pénzed legyen. A marketing első sorban arról szól, hogy hogyan népszerűsítheted („marketelheted”) magadat vagy irodádat úgy, hogy új ügyfeleket szerezhess magadnak és rendszeres visszatérésre késztesd a korábbiakat. Egy sikeres marketing stratégia kulcsa, hogy arra összpontosíts, amiben kiemelkedő vagy.

 

Az alábbiakban 10 olyan tippet és tanácsot sorolunk fel ügyvédek és ügyvédi irodák számára, amelyekhez nem szükséges komoly összegeket befektetni az eredmények érdekében.

 

1. Írj blogbejegyzéseket az átlagember számára

Ha még nem vezetsz blogot, akkor egy percet se vesztegess, és indíts egyet – azonban ne olyan tartalmakkal töltsd fel, amelyek csak más ügyvédek számára érdekesek. Blogod célja, hogy hasznos információt szolgáltasson célközönséged számára. Ha például szakterületedhez tartoznak az anyagi csődök, akkor érdemes arról írni, hogy hogyan védheti meg valaki tulajdonát a hitelezőktől. Próbáld üzenetedet úgy megfogalmazni, mintha egy családtagnak magyaráznád el, hogyan segíthetsz nekik, és ne úgy, hogy diplomára legyen szükség a megértéséhez!

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 


 

 

2. Felejtsd el az ünnepi üdvözlőlapokat

Sok ügyvéd üdvözlőlapokkal igyekszik felvenni a kapcsolatot a lehetséges ügyfelekkel az ünnepek alatt. Azonban ezek a lapok könnyedén elveszhetnek a többi hasonló levél között. Válasz inkább egy másik időpontot. A lényeg, hogy egy olyan helyi ünnepet vagy eseményt válasz, amely alapján könnyedén behatárolható, hogy mely területen kínálod szolgáltatásaidat. Az emberek így talán pont a Kalocsai Paprikafesztiválon keresztül ismernek majd meg téged. Ezzel a módszerrel egy erős kötelék épül ki bennük neved és az adott hely között.

 

3. Gyűjtsd a névjegykártyákat

A megbeszéléseken és egyéb eseményeken szétosztott névjegykártyák gyakran a kukában, vagy a fiók legmélyén végzik, az örök feledés bugyraiban. Sokkal eredményesebb módszer a potenciális ügyfelek névjegykártyáit elkérni, és néhány nappal később üzenni nekik, esteleg személyre szóló hírlevelekt küldeni, egy okos hírlevélküldőn keresztül. 

 

4. Használd a közösségi médiát

Ha jelenleg nem képviselteted magad a közösségi médián, akkor ezen azonnal változtatnod kell. Ha nem szeretnél a közösségi oldalaid menedzselésével bajlódni, akkor fordulj egy professzionális irodához, aki minden szükséges Facebbok és Twitter feladatodat elvégzi helyetted. A közösségi média az egyik legerősebb és leghatékonyabb marketing eszköz!

 

5. Kölcsönös segítségnyújtás

Egy udvarias szívesség remek hosszú távú befektetés lehet a professzionális környezetben. Ha egy másik ügyvéd (aki más területtel foglalkozik, mint amivel te), segítségre szorul, fontold meg, hogy professzionális támogatást nyújts nekik, méghozzá ingyen. Ezzel értékes és hiteles referenciákat szerezhetsz magadnak, és jó eséllyel a kisegített fél is gyakran megemlíti majd a nevedet. Az így kialakult kapcsolatokat vendégposztokkal is nyomatékosíthatod. Ez azt jelenti, hogy Te is írsz az ő weboldalára egy hasznos kis blogposztot és ő is a tiedre. 

 

6. Jelentkezz beszédek megtartására

A beszédek nagyszerű ingyenes hirdetések, amennyiben hasznos információkat szolgáltatsz a közönség számára, méghozzá szórakoztató és érdekes stílusban. Ha nem riadsz vissza a nyilvános megjelenésektől, akkor érdemes felkeresni néhány helyi lehetőséget saját magad és irodád népszerűsítése céljából.

 

7. Csatlakozz szakértői csoportokhoz és szervezetekhez

Függetlenül attól, hogy mennyi ideje praktizálsz, a networking, azaz a kapcsolatépítés még mindig kulcsfontosságú marketing eszköz az ügyvédek számára. Csatlakozz olyan helyi, megyei, vagy országos csoportokhoz és szervezetekhez, amelyek a te szakterületedre specializálódtak. Persze a tagság nem minden – aktívnak is kell lenned!

 

8. Készíttess keresőbarát honlapot

Magyarországon az Ügyvédi Kamara sok mindent szabályoz, miként reklámozhatja magát egy ügyvéd, mit illik, mit nem. Weboldala minden ügyvédnek lehet, és általában van is. De nem mindegy, milyen ez a weboldal. Megtalálható a keresőben az összes olyan problémára, amire a potenciális ügyfelek rákereshetnek? Nem? Akkor a kulcsszó a keresőoptimalizálás! Keress egy olyan honlapkészítrő céget, aki NEM open source weblapokat „készít”, tehát felejtsd el a Wordpress és Joomla honlapokat. Készíttess egyedi forráskódú, keresőbarát honlapot, és kezd el használni! Miért nem jó a Wordpress? Kattints ide, elmondjuk! 

 

9. Vállalj önkéntes munkákat

Az önkéntes munkavállalás nagyszerű módja a közösség támogatásának, mások segítésének és saját magad illetve irodád népszerűsítésének is. Az önkéntes munkák számtalan kapcsolatépítési lehetőséget hordoznak magukban. A különböző tevékenységi feladatok elvégzése közben sok új embert ismerhetsz meg és beszélhetsz arról, hogy milyen szolgáltatásokat kínálsz.

 

10. Használd a helyi hír- és médiacsatornákat

Kövesd helyi közösséged híreit. Ha egy bizonyos felkapott témában professzionális tanácsadást tudsz nyújtani, akkor ajánld fel, hogy megválaszolod az érdeklődők kérdéseit az adott helyzetet illetően. Tudasd a riporterekkel és újságokkal hogy szívesen szerepelsz szakértői forrásként.

 

Miktől érdemes tartózkodni saját magad és irodád népszerűsítése során

  • Hencegés – ezzel senkit sem győzöl meg semmiről.
  • Amikor felteszik a kérdést, hogy mivel foglalkozol, ne vágd rá szimplán, hogy „ügyvéd vagyok”. Ehelyett szolgáltass részletesebb információkat munkádról – például ahelyett hogy „Ingatlan ügyvéd vagyok” mondd azt, hogy „Ingatlanárverésekkel foglalkozom” vagy „Otthonok eladásában és vásárlásában segítek az embereknek”, ha éppen egy hitelszolgáltatóval, vagy otthonkeresővel beszélsz.
  • Ne csak más ügyvédekkel próbálj kapcsolatokat építeni. „Hálózatodat” minden specialitásodhoz kapcsolódó szakemberre érdemes kiterjeszteni.
  • Ne posztolj véletlenszerű, felesleges közösségi bejegyzéseket. Minden, amit a neten nyilvánosságra hozol, közvetlenül a potenciális ügyfelekhez kell szóljon, és értékes információkat kell szolgáltasson.
  • Ne vágj bele a marketingbe, ha nem vagy biztos benne, hogy képes leszel hatékonyan hirdeti saját magadat vagy irodádat. Erre a feladatra egy marketingspecialistát is megkérhetsz.
     

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
 A kis gyógyszertárak marketingjének kreatívnak és költséghatékonynak kell lennie. Ebben segít Máté Balázs marketing tanácsadó, az egészségügyi marketing specialista

7 marketing tipp gyógyszertárad reklámozására

2017-10-03

A gyógyszertárak világában a független intézmények igazi kis halaknak számítanak egy hatalmas tóban. A nagyobb gyógyszertári láncok gyakran...

A Karácsony és a Black Friday eladás az árbevétel nagy részét is adhatja. Egy év sem elég online marketing szempontból a felkészülésre, de nézzük, mit tehetsz az utolsó pillanatban!

Az utolsó pillanat marketingeseknek – így készülj Karácsonyra

2017-09-26

A Karácsony és a Black Friday eladás az árbevétel nagy részét is adhatja. Egy év sem elég online marketing szempontból a felkészülésre, de...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!