Keresés

Menü

A tartalommarketing és a PR cikkek közti különbségek, a PR cikkek térhódítása a hagyományos hirdetéseken felül

Marketing Professzorok
Marketing stratégia

A tartalommarketing vs PR cikkek – hogyan, és miért érdemes ezeket használni?

2015.04.28.

PR cikkek hatékonysága

A PR cikkek csak nemrég törtek be a piacra, és kezdték meg térhódításukat. De mi is a különbség pontosan a már jól ismert – és unalomig ismételt – tartalommarketing és a PR cikk között? Hogyan érdemes ezeket használni, és miért? Cikkünkből kiderül!


Első rá nézésre – ha jól csináltad – nem látszik különbség a sima tartalom és a PR tartalom között. Mindkettő egy adott tematikában (amely az oldal tartalmához illeszkedik) fogalmaz meg egy értékes, információkkal teli szöveget.

 

De álljunk is meg egy percre: miért mondtam, hogy ha jól csináltad, nem látszik a különbség?

A választ az emberek mentalitásában kell keresni, 2015-ben. Mára ugyanis megcsömörlöttünk a rengeteg reklámtól. Az ember mostanra automatikusan tartózkodik, már-már irtózik a reklámoktól. Sokkal kevésbé dől be egy-egy általános értelembe vett hirdetésnek az olvasó, sőt, már azt is megtanultuk, hogyan kell figyelmen kívül hagyni azokat. A PR cikk pedig éppen erre ad megoldást a marketingesek számára!

 

Tehát mi is pontosan a különbség PR cikk és tartalommarketing között?

A tartalommarketing: egy az oldal tematikájába tökéletesen passzoló, informatív írás, amely mentes minden hirdetéstől, termékmegjelenítéstől. A tartalommarketingnek több célja is van: segíti a keresőoptimalizálást (a horizontális SEO erősítésével), és megosztható, értékes tartalmat biztosít, amelyet az emberek szívesen olvasnak.

 

A PR cikk: egy az oldal tematikájába tökéletesen passzoló, informatív írás, amelyben rejtve jelenik meg hirdetés. A tartalommarketing minden pozitívumát felsorakoztatja, emellett pedig olyan hirdetési elemet tartalmaz, ami a célcsoporthoz (a cikk iránt érdeklődőhöz) biztosan eljut.

 

Miért annyira hatásos a PR cikk?

A PR cikk éppen azért hatásos, amiért az általános hirdetések már nem. Az olvasó ugyanis, elkötelezve a téma iránt egy olyan felületen találkozik a reklámmal, ahol nem számít rá – vagyis gyakorlatilag belebotlik anélkül, hogy lehetősége lenne kikerülni azt.

Az alábbi képen egy szemkamerás vizsgálat eredményeit láthatod. A vörös színnel jelölt területek azok, amelyekre az olvasók figyelmet fordítottak, míg a sárga amelyet már kevésbé olvastak el, de még mindig elég gyakran került a figyelem központjába. A reklámok a teszt elvégzése UTÁN kerültek bekeretezésre, hogy lásd, mennyire elkerüli a figyelmüket az embereknek.

 

 

Éppen ezért, ha az informatív szövegtörzsbe helyezed el a hirdetést, az sokkal hatékonyabb. Természetesen ha az nagyon feltűnő, tolakodó, az olvasó egyből ráébred hogy reklámot látott, így a technika és a megfogalmazás sem mindegy. A jó marketinges egyik fő erénye a megfelelő tartalmak gyártása, és az ilyen technikák elsajátítása, alkalmazása. Ha nem jól készíted el a PR cikket, a végeredmény sem lesz olyan látványos – hiszen az emberek nem szívesen osztanak meg reklámokat, így a cikk, és vele a hirdetésed, nem fog terjedni. Ha nem vagy biztos a dolgodban, kérj fel egy marketing tanácsadó irodát, akik szakmai segítséget nyújtanak ebben.

 

 

Észrevetted? A cikk végén mi is belecsempésztük a cikkbe saját szolgáltatásunkat. Ez a PR cikk, a marketing stratégia egyik leghatékonyabb eleme 2015-ben. 

Szerző: Csonka Nikoletta

címkék: Marketing stratégia
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!