Keresés

Menü

A tartalommarketing és a PR cikkek közti különbségek, a PR cikkek térhódítása a hagyományos hirdetéseken felül

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A tartalommarketing vs PR cikkek – hogyan, és miért érdemes ezeket használni?

2015.04.28.

PR cikkek hatékonysága

A PR cikkek csak nemrég törtek be a piacra, és kezdték meg térhódításukat. De mi is a különbség pontosan a már jól ismert – és unalomig ismételt – tartalommarketing és a PR cikk között? Hogyan érdemes ezeket használni, és miért? Cikkünkből kiderül!


Első rá nézésre – ha jól csináltad – nem látszik különbség a sima tartalom és a PR tartalom között. Mindkettő egy adott tematikában (amely az oldal tartalmához illeszkedik) fogalmaz meg egy értékes, információkkal teli szöveget.

 

De álljunk is meg egy percre: miért mondtam, hogy ha jól csináltad, nem látszik a különbség?

A választ az emberek mentalitásában kell keresni, 2015-ben. Mára ugyanis megcsömörlöttünk a rengeteg reklámtól. Az ember mostanra automatikusan tartózkodik, már-már irtózik a reklámoktól. Sokkal kevésbé dől be egy-egy általános értelembe vett hirdetésnek az olvasó, sőt, már azt is megtanultuk, hogyan kell figyelmen kívül hagyni azokat. A PR cikk pedig éppen erre ad megoldást a marketingesek számára!

 

Tehát mi is pontosan a különbség PR cikk és tartalommarketing között?

A tartalommarketing: egy az oldal tematikájába tökéletesen passzoló, informatív írás, amely mentes minden hirdetéstől, termékmegjelenítéstől. A tartalommarketingnek több célja is van: segíti a keresőoptimalizálást (a horizontális SEO erősítésével), és megosztható, értékes tartalmat biztosít, amelyet az emberek szívesen olvasnak.

 

A PR cikk: egy az oldal tematikájába tökéletesen passzoló, informatív írás, amelyben rejtve jelenik meg hirdetés. A tartalommarketing minden pozitívumát felsorakoztatja, emellett pedig olyan hirdetési elemet tartalmaz, ami a célcsoporthoz (a cikk iránt érdeklődőhöz) biztosan eljut.

 

Miért annyira hatásos a PR cikk?

A PR cikk éppen azért hatásos, amiért az általános hirdetések már nem. Az olvasó ugyanis, elkötelezve a téma iránt egy olyan felületen találkozik a reklámmal, ahol nem számít rá – vagyis gyakorlatilag belebotlik anélkül, hogy lehetősége lenne kikerülni azt.

Az alábbi képen egy szemkamerás vizsgálat eredményeit láthatod. A vörös színnel jelölt területek azok, amelyekre az olvasók figyelmet fordítottak, míg a sárga amelyet már kevésbé olvastak el, de még mindig elég gyakran került a figyelem központjába. A reklámok a teszt elvégzése UTÁN kerültek bekeretezésre, hogy lásd, mennyire elkerüli a figyelmüket az embereknek.

 

 

Éppen ezért, ha az informatív szövegtörzsbe helyezed el a hirdetést, az sokkal hatékonyabb. Természetesen ha az nagyon feltűnő, tolakodó, az olvasó egyből ráébred hogy reklámot látott, így a technika és a megfogalmazás sem mindegy. A jó marketinges egyik fő erénye a megfelelő tartalmak gyártása, és az ilyen technikák elsajátítása, alkalmazása. Ha nem jól készíted el a PR cikket, a végeredmény sem lesz olyan látványos – hiszen az emberek nem szívesen osztanak meg reklámokat, így a cikk, és vele a hirdetésed, nem fog terjedni. Ha nem vagy biztos a dolgodban, kérj fel egy marketing tanácsadó irodát, akik szakmai segítséget nyújtanak ebben.

 

 

Észrevetted? A cikk végén mi is belecsempésztük a cikkbe saját szolgáltatásunkat. Ez a PR cikk, a marketing stratégia egyik leghatékonyabb eleme 2015-ben. 

Szerző: Csonka Nikoletta

címkék: Marketing stratégia
Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó honlap?

A 8 legfontosabb digitális marketing trend ügyvédi irodáknak 2017-ben

2017-08-18

Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó ügyvédi honlap?

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

10 egészségügyi marketing trend, melyekre érdemes odafigyelni 2017-ben

2017-08-01

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!