Keresés

Menü

Mire ügyelj a tartalommarketing esetében?

Marketing Professzorok
Online Marketing

17 dolog a tartalommarketingben, amelyet még ma el kell kezdened figyelni!

2015.04.20.

A tartalommarketing sikerének titka

A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb módszer arra, hogy embereket vonzz a weblapodra, de mint minden ez is csak akkor lehet sikeres, ha stratégiába foglalva, folyamatosan ellenőrizve végzed. De mégis mi minden az, amire feltétlen ügyelned kell a tartalmak szerkesztése és felhasználása során?

Rengeteg olyan apró trükk és tipp létezik, amely a sikerhez vezethet - de természetesen első és mindennél fontosabb, hogy megfelelő információk álljanak a rendelkezésedre, amellyel valóban fel tudod hívni az emberek figyelmét.


A hatékony tartalommarketing két ágazat ötvözéséből születik: a megfelelő tudományágat kell felruháznod kreativitással és figyelemfelkeltéssel.

 

A tarralommarketing mint tudományág és a művészet

Nem elég, ha tényeket közölsz olvasóiddal, még akkor sem, ha azok egyébként releváns és érdekes tények. Az emberek nem jutnak majd túl az első soron, hiszen a száraz tények nem hatnak az érzelmekre.

Valahogy így tervezd meg tartalommarketinged, a megfelelő tartalmat ötvözve a művészettel:

 

 

A tartalommarketing működése egy valódi varázslat. És ahhoz, hogy tartósan működjön mérésekre is szükséged lesz!

 

 

#1 Az idő, amelyet az oldaladon töltenek

Általános igazság, hogy az egyik legjobb indikátora annak, hogy milyen értékes a tartalmad abban nyilvánul meg, hogy mennyi időt tölt egy látogató az oldaladon.

A látogatók fele kevesebb, mint 15 másodpercet tölt egy oldalon általánosságban, és sajnos ahhoz, hogy konverzióban is mérhesd a sikered, ez nagyon kevés. Mindig figyeld tehát, hogy melyek azok a tartalmak amelyek hosszabb időre lekötik a látogatóid figyelmét!

Ha úgy látod, hogy bár az idő amit az oldalon töltenek növekszik, de a célteljesülések nem, akkor valószínűleg rosszul hívod aktivitásra felhasználóid.

 

#2 Egyedi látogató

Semmi értelme nagyszerű tartalmakat gyártanod, ha senki nem olvassa őket! Ha méred az egyedi látogatóid számát, és folyamatosan ellenőrzés alatt tartod azt, tudni fogod hogy marketing stratégiád a megfelelő irányba halad-e.

Persze azt is tudnod kell, hogy nem csak ez az egyetlen fontos tényező. Nagyon sok olyan vállalattal találkoztam már munkám során, akiknek szinte ez a szám volt az egyedüli érdekesség, és csak ezt figyelték. Sajnos azonban ez csak egy, a többi indikátorral együtt hasznos mutató, amely önmagában nem annyira fontos. Sokkal lényegesebb, hogy milyen emberek is nézik pontosan az oldalad!

 

#3 Visszatérő látogatók

A régi, visszatérő olvasók szerzése pontosan annyira fontos, mint az újak küldése az oldalra. Azzal, hogy a visszatérő olvasók számát figyeled megtudhatod, hogy elég jó-e a tartalmad arra, hogy megfogja az embereket - így ebből is nagyon sok információt szűrhetsz le, de az új olvasók megszerzését nem hagyhatod figyelmen kívül.

 

#4 Célok

A célok teljesülése a legfontosabb a vállalat életében, így ezt mérni is kiemelkedően fontos, a tartalommarketing esetében is. Figyeld, hogy hány olyan, számodra értékes cselekedet történik az oldalon mint pl a feliratkozás, vagy a regisztráció, esetleg egy-egy demó letöltése, stb. A jó tartalom segít megvalósítani a céljaid, de csak akkor, ha megfelelően kommunikálod amit szeretnél.

 

#5 A visszafordulók aránya

Ez az arányszám azokat a felhasználókat mutatja, akik belépnek az oldalra, de onnan nem navigálnak tovább, hanem egyből  el is hagyják az oldalt. Ha magas az oldalad visszafordulási aránya az azt jelenti, hogy a tartalmad nem eléggé érdekes – vagy természetesen jobb esetben azt, hogy már megtalálták az információt amelyre szükségük volt, és nem érdekli őket a többi tartalom.

Ezt az arányt oldalanként külön érdemes megtekinteni, így leszűrheted, hogy mely oldalak, tartalmak azok, amelyeken még fejlesztened kell egy kicsit.

 

 

#6 Organikus forgalomból származó célteljesülések

Bár minden célteljesülés nagyon fontos egy vállalat számára, az organikus forgalomból, direkt forgalomból és social mediából érkezők a leginkább kifizetődők, hiszen ezeket akár külön fizetett hirdetés nélkül is elérheted. Éppen ezért, nagyon hasznos ha ki tudod számolni, hogy milyen arányban érkeznek ilyen forrásokból konverzióid.

 

#7 Befelé mutató linkek

A befelé mutató linkek SEO szempontjából sokkal erősebbek, mint amelyeket Te tudsz manuálisan elhelyezni. Éppen ezért fontos, hogy figyeld mikor mennyi befelé mutató linket kapsz. Ha úgy látszik, rohamosan nő a számuk, nagy valószínűséggel valami nagyszerű tartalmat generáltál, amely önálló életre kelt, és hódít az interneten!

 

#8 Költséghatékonyság

A különböző organikus úton érkező célteljesülések 61%-kal olcsóbbak, mint a fizetett forrásokból származóak. Persze, ez nem jelenti azt, hogy ingyen vannak! Ahhoz, hogy megtudd mennyire költséghatékony a tartalommarketing kampányod, számold ki az értékét azon tényezők alapján, amely pénzbe kerülhet neked… figyelj oda: még a tartalomírással eltöltött idő is ide tartozik, ahogy a számítógép áramfogyasztása is!

 

#9 A marketing-üzenetek célba érése

Alapvetően, ha jól van felépítve a tartalommarketing stratégiád, az emberek a marketing célú üzeneteidre is sokkal fogékonyabbak lesznek. Éppen ezért fontos vizsgálni, hogy hány ilyen célú szöveget csuknak be azonnal az emberek, vagy fordulnak vissza róla a megérkezés után azonnal. Ha nagyon magas ez az arány, akkor nem sikerült elérned a lojalitásukat az oldalad iránt, és fejlesztésre szorul stratégiád.

 

#10 Call-To-Action átkattintási aránya

Az előző pontot önmagában nagyon nehéz mérni. Tapasztalataim alapján sokkal jobb, ha egy-egy felhívás átkattintási arányára koncentrálsz, hiszen az gyakran célként teljes egészében mérhető.

 

 

#11 Közösségi média megosztások

Egy kutatás alapján a weboldalra érkező forgalom 30%-ka a közösségi médián keresztül történik. Így a megosztások számának mérése kulcsfontosságú lehet, hiszen ebből láthatod, hogyan navigál a cikked az interneten, a közösségi médiában.

Ha az összes megosztás számát figyelemmel kíséred, felmérve, hogy ezzel hány embert vonzottál a weboldaladra láthatod, hogy mely tartalmak arattak sikert olvasóid között, és milyen témakörökre érdemes koncentrálnod.

 

#12 Kulcsszavak értékelése

A jó tartalommarketing nem minden esetben feltételez jó SEO beállításokat is, de a leggyakrabban ez a kettő kéz a kézben jár.

Amikor a weboldaladon valamilyen tartalmat helyezel el, azzal növeled a kulcsszavak számát amelyre megtalálhatnak a keresőben az emberek. Így egyre nagyobb esélye van annak is, hogy egy-egy beírt szóra a keresőben Te jelenj meg!

Tehát, ha szorgalmasan töltöd fel tartalommal az oldalad egy idő után látnod kell, ahogy egyre több kulcsszóra jössz elő a Google-ben.

 

#13 Landing page-ek

A teljes weboldal elérése nagyon fontos indikátor, de teljesen értelmetlen, ha nincs tele az oldal olyan landin page-ekkel, amely ott tartja majd a látogatót, és ráveszi egy-egy cselekedetre.

Éppen ezért nem csak a teljes weboldal elérését kell figyelned és mérned, de a landing page-ek megtekintésének számát is!

 

#14  Külső hivatkozó források a landing page-ekre

Amikor a landing page-ek esetében vizsgálod a forgalmat, ne felejtsd el egy kicsit átnézni azt sem, hogy mely weboldalak küldték hozzád a forgalmat az adott oldalra. Ezeket beazonosítva – különös tekintettel azokra amelyek konverziót is hoztak nem csak látogatót – megtudhatod, hogy mely felületekre érdemes koncentrálnod.

 

#15 Belső hivatkozások a landin page-ekre

A felsőhöz hasonlóan fontos lehet a belső hivatkozás is – ebben az esetben ugyanis mérheted, hogy mely belső hivatkozások hatékonyak.

 

A tartalommarketing tudománya

 

#16 Leadek per kulcsszavak

Az optimalizálandó kulcsszavak meghatározása kiemelten fontos az online marketing világában.

Az egyik ilyen lehetőség az az, hogy méred a leadek számának növekedését amelyeket a megcélzott kulcsszavak generálnak számodra. Ha találsz olyan kulcsszót ami kiemelten jól működik, arra különösen megéri figyelni a következőkben.

Persze emellett figyelj arra is, hogy a landing page minősége is nagyban befolyásolja a konverziók számának változását. Ha sok az átkattintásod a konverzió mégis kevés, úgy érdemes a landing page-et felülvizsgálni.

 

#17 Olvasói kommentek

Talán érdekes, hogy ezt is a számszerű mérések közé sorolom, de ha  az olvasói véleményeket is figyelemmel kíséred nagyon jó ötleteket adhat arra, hogy milyen a Te olvasóközönséged számára jó tartalom. Ha a kommentek száma növekedni kezd, még egyszerűbb lesz ennek mérése, ráadásul az elérésednek is jót tesz.

 

Talán soknak tűnik, hogy egy-egy tartalomnál is ennyi mindenre kell figyelned, de a valóban hatékony tartalommarketing érdekében ezek közül mindenképpen érdemes szemezgetni. Válasz ki legalább 4-5 pontot a fentiekből amelyeket folyamatosan figyelemmel tudsz kísérni (A Google Analytics segít), és az eredmények sokat fognak segíteni a tartalmaid optimalizálásában.

Szerző: Máté Balázs és Csonka Nikoletta marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!