Keresés

Menü

A keresőoptimalizálás adu ásza 2017-ben: a tartalommarketing.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A keresőoptimalizálás adu ásza 2017-ben is: a tartalommarketing.

2017.06.17.

A keresőoptimalizálás adu ásza 2017-ben: a tartalommarketing.

A tartalommarketing trendjei 2017-ben. 7 tipp, hogyan és milyen tartalmakat gyárts, mely nem csak a keresőoptimalizálás, de a felhasználók számára is kiválóak! 


A digitális marketing világa megállás nélkül változik. Ami ma még működött, holnap már lehet halott technika lehet. Ebben a környezetben, ahol a tartalom mindenek felett áll, számos olyan SEO technika vált irrelevánssá vagy egyszerűen kártékonnyá, amik valaha a leghatékonyabbnak számítanak, ezt pedig a Google mindig fejlődő rangsorolási algoritmusának köszönhetjük.

 

Valaha elég volt szimplán néhány kulcsszóval feltölteni a címsort, alcímeket, meta leírásokat, alternatív címkéket és a törzsszöveget, hogy az első helyre kerülhessen egy oldal. Ez a SEO technika (kulcsszó-halmozás) azonban már több mint egy évtizede nem működik (mégis, sok keresőoptimalizálási tanfolyam még ezeket tanítja ma Magyarországon…)  A keresőoptimalizálás alapjai elsajátíthatóak ugyan, de a professzionális SEO kivitelezéshez ma már ennél több kell. 

 

A Google által indított SEO-tisztító tűz sokak számára jelentett hatalmas visszaesést az organikus látogatók számában, de a mai napig is léteznek biztos technikák, amik az idő során nem veszítettek hatékonyságukból. 2017 a tartalommarketing éve, éppen ezért érdemes tisztában lenni az olyan tényezőkkel, amik sokat segíthetnek a kiváló rangsorolás elérésében.

 

Ne felejtsük el azt, hogy a tartalommarketing akkor éri el a legnagyobb hatását, ha az online marketing jelenlétünket egy megfelelő honlappal megalapoztuk! Arról, hogy milyen a megfelelő weboldal Számodra, itt írtunk:  Milyen a jó weboldal? A tied az?  

 

Tartalommarketing tippek 2017-re

Az áhított felhasználói élmény, azaz UX

A Google szüntelenül dolgozik rajta, hogy a weboldalakt átvizsgáló robotjai képesek legyenek nem csak az oldalak indexelésére, de az azon olvasható tartalmak értékelésére és minősítésére is. Habár a mesterséges intelligencia jelenleg még nem képes erre, a keresőóriás napról napra egy lépéssel közelebb jut ehhez a célhoz.

 

Ez a fejlődési folyamat kezdi elkülöníteni a tartalmi analízist és a felhasználói élmény (User Experience – UX) jelek kiértékelését, amelynek részei például a visszafordulási arány, vagy az oldalon töltött idő. Például ha egy felhasználó a keresés után valamelyik találati hivatkozást követve eljut egy oldalra, és egy kis idő után nem kilép onnan, hanem az oldalon belül egy másik hivatkozásra kattint, az a Google számára azt jelenti, hogy az oldal bizonyára hasznos, értékes információkat tartalmaz – ez pedig jó pont a SEO szempontjából.

 

A UX jelekkel nem lehet csalni, mint azt a korábban példaként említett kulcsszó-halmozással lehetett. Ez a módszer arra kényszeríti az weboldalak üzemeltetőit, hogy igényes, hasznos tartalmakat jelenítsenek meg az oldalakon.

 

Statisztikák, mérések és analízis

A különböző mérések és analízisek továbbra is fontos szerepet játszanak a hatékony tartalommarketing stratégiákban. Elengedhetetlen, hogy a tartalom minden részét rendszeresen kivizsgáljuk hogy megtudhassuk, mi működik és min érdemes változtatni.

 

Fontos, hogy a tartalmat a konverziók hatékonysága szempontjából is megvizsgáljuk – tehát hogy az adott tartalomrész milyen szerepet játszik a felhasználó oldalra érkezése és az értékesítés befejezése közötti folyamat során.

 

A UX mutatók is segíthetnek visszajelzést szerezni arról, hogy az új és visszatérő felhasználók hogyan viselkednek az oldalon és miként hat rájuk az adott tartalom.

 

A videó megállíthatatlan hódítása

Az Instagram, Snapchat és YouTube sikerét elnézve egyértelműen látszik, hogy a videók a tartalommarketing fontos részét képezik mind a kisebb, mind a nagyobb cégek stratégiáiban is.

 

Az élő videó közvetítés népszerűsége tagadhatatlan, és egyre nagyobb teret nyer magának. Ezt a funkciót többek között a Facebook is implementálta már jó ideje.

 

UX szempontjából sem elhanyagolhatók a videók, hiszen egy izgalmas és érdekes videó sokkal nagyobb valószínűséggel tart percekig egy látogatót az oldalon, mint egy 2000 karakteres ömlesztett szövegtömb. 

 

A kreatív szövegek lekörözik a SEO trükköket

A kreatív tartalomírás fontosabb 2017-ben, mint valaha. Habár az internet messze áll egy szépirodalmi környezettől, az érdekes, izgalmas, vagy éppen humoros szövegek sokat segíthetnek az oldalon töltött idő és a közösségi megosztások javításában. Ez a két tényező pedig közvetlenül és közvetve is segít majd nagyobb forgalmat terelni egy adott weboldalra. 

 

Az elmés, figyelemfelkeltő címsorok, alcímek, és az egész tartalom stílusa felkelti és meg is tartja az olvasók figyelmét, ami a fent említett okok miatt kulcsfontosságú. A nyomtatot média, pontosabban az újságok nem hiába használták ezeket a technikákat, és ezek a digitális közegben sem működnek másképpen, legalább is céljukat és hatékonyságukat tekintve.
Az offline újságírók mégis nehezen felelnek meg a digitális világ követelményeinek, nem képesek a SEO elemek ötvözésére, a közösségi média vitalitásának megalapozására megfelelő címekkel és leadekkel. 

 

A témáról olvasd el cikkünket itt: Hogyan írjunk keresőoptimalizált cikkeket, tartalmakat?   

 

A Rejtett Szemantikai Indexelés mindig előnyös

A rejtett szemantikai indexelés (Latent Semantic Indexing – LSI) egy olyan indexelési módszer, ami egy matematikai algoritmus alapján igyekszik megállapítani a különböző kereső kifejezések közötti kapcsolatokat. A gyakorlatban az LSI ezeket az alternatív javasolt kifejezéseket a Google keresőtalálatai alján jeleníti meg.

 

Mit jelent ez? A különböző LSI-kifejezések szétszórása a tartalomban segíthet a Google számára könnyebben megérteni, hogy az azon található tartalom miről szól. Ez a módszer már régóta létezik, de a mai napig hatékonynak számít.

 

Visszahivatkozások

A jó minőségű, nagy befolyással rendelkező oldalakon elhelyezett hivatkozások még mindig az legértékesebb rangsorolási tényezők közé tartoznak. Röviden összefoglalva, a jó minőségű tartalmakra befolyásosabb oldalak és személyek is felfigyelhetnek, és hivatkozást helyezhetnek el saját oldalukon, ami arra tartalomra mutat. Ez hatalmas ugrást jelenthet a találati ranglistán.

 

A közösségi megosztások fontosabbak, mint valaha

Ahogy 2016-ban, úgy 2017-ben is egyre nagyobb értéket képviselnek majd a közösségi platformokon megosztott tartalmak. Ha nem szeretnénk lemaradni a „social versenyben” akkor kénytelenek leszünk a költségvetésből valamennyit a közösségi oldalakon való reklámokra fordítani.

 

A visszahivatkozásokhoz hasonlóan itt is olyan befolyásos, népes követőbázissal rendelkező személyeket vagy oldalakat kell találni, akik egy megegyezés alapján megosztják és ezzel népszerűsítik termékeinket, szolgáltatásainkat, növelve ezzel márkánk hírnevét.  A témáról olvasd el cikkünket itt: A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

 

És ha már a közösségi média marketingnél tartunk, ne felejtsük el, hogy a tartalommarketing a közösségi megosztásoknak is az alapja. Facebook oldalad nem az Instagram, nem azért vezeted, hogy szép képeket posztolj. akkor használod ki jól,ha a weboldalad kreatív tartalmait posztolod bele!
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

2017-06-09

Hogyan befolyásolja a kereső eredményeidet a közösségi média marketing tevékenységed? A keresőoptimalizálás és social media marketing  kapcsolata. 

Az online marketing atombomba - a negatív SEO keresőoptimalizálás online marketing tanácsadó

Az online marketing atombomba

2017-06-01

Tönkre tudja tenni konkurenciád a weblapod keresőoptimalizáltságát? A válasz IGEN! Mutatjuk, hogyan!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!