A Taguchi tesztelés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

EN

Taguchi tesztelés



A Taguchi tesztelés definíciója

A Taguchi tesztelés a japán mérnök és statisztikus, Genichi Taguchi nevéhez kötődik. A módszer lényege, hogy egyszerre több tényezőt változtatunk meg egy rendszerben, majd az eredmények alapján visszafejtjük, hogy megtudjuk, az eredményekben így bekövetkezett változásokért mely tényezők felelősek.

 

Taguchi tesztelés a gyakorlatban

A hirdetések, leadfogó oldalak, értékesítési levelek, stb. tesztelése a legjobb konverziós arány elérése érdekében időigényes és rengeteg munkát igénylő feladat lehet. Ezt általában A/B teszteléssel szokás lebonyolítani. egyetlen tényező változtatgatásával – például hogy két háttérszín vagy két különböző fejléc közül melyik verzió hoz több konverziót. Ezt követően a jobban teljesítő verziót egy másik verzióval kell összevetni, stb.

 

Mi a Taguchi tesztelés lényege?

A módszer lényege, és amiért kifejezetten időigényes is lehet, hogy ha egyszerre nem csak egy, hanem kettő vagy több tényező kerül megváltoztatásra, akkor lehetetlen megmondani, hogy a végeredmény melyik tényező miatt lett jobb vagy rosszabb. Éppen ezért a hagyományos A/B tesztek egyszerre csak két verziót mérnek össze egymással, amelyek között maximum egy különbség van (egy cím, egy elem pozíciója, vagy mérete, stb.) Így azonban akár több tucat vagy több száz tesztre is szükség lehet, míg egy weboldal minden eleme optimalizálásra kerül.

 

A Taguchi tesztelés lényegesen lerövidíti ezt a folyamatot, és javítja a tesztelés hatékonyságát.




Gyakori kérdések


Mi az a Taguchi tesztelés?

A Taguchi tesztelés során több tényezőt is megváltoztatunk egy rendszerben, ellentétben például az A/B teszteléssel, ahol minden tesztben csak egy-egy tényezőt változtatunk meg.


Mire jó a Taguchi tesztelés?

A Taguchi tesztelés használható többek között hirdetések, leadfogó oldalak, marketing emailek és egyéb marketingeszközök tesztelésére is. Legnagyobb előnye, hogy mivel egyszerre több tényező különböző verzióit is összeveti, gyorsabb, mint más, egy-egy tényezőt összehasonlító tesztek (pl. A/B teszt).



Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!