Keresés

Menü

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

2017.07.18.

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

Ma már nem kérdés, hogy a hotel marketingben az online marketing 99%-os szerepet játszik. Szeretünk szálodákkal foglalkozni, hiszen gyors sikereket érünk el, és az online mérési eszközök segítségével egyértelműen bizonyítható, hogy a siker a mi munkának köszönhető.  Ha tehát szállodát vagy hotelt üzemeltetsz, elengedhetetlen, hogy online marketing eszközeid a maximális teljesítményt nyújtsák. 


Az online utazási irodák, szállásfoglalási rendszerek, mint Booking és Szállás.hu segítségével ugyan több felületen jelenítheted meg intézményedet, de ez önmagában még nem garantál több szobafoglalást, csak rontva ezzel befektetésarányos megtérülésedet (Return on Investment - ROI). Az egyik fontos feladatod pont az, hogy ezeket a rendszereket kikerüld, és szállodádba direkt módon foglaljanak az emberek. 

 

Ha hoteled nem nyújtja a maximumot az online marketing területén, akkor talán itt az ideje eddigi digitális marketing stratégiád kiértékelésének, és egy új stratégia felépítésének. Ebben a stratégia-újításban segíthet az alábbiakban összefoglalt 7 lépés.

 

1. Tarts weboldal auditot

Először is vess egy alapos pillantást weboldaladra. Ahhoz, hogy célt tűzhess ki magadnak, tudnod kell, hogy jelenleg hol állsz. Ehhez két tényező hatékonyságát kell megvizsgálnod weboldaladon: a keresőoptimalizálást (SEO) és felhasználói élményt (UX).

 

A SEO felméréséhez érdemes szakértői segítséget kérni.

 

A felhasználói élményt saját magad is letesztelheted oldaladon. Csak képzeld magad egy látogató helyébe, aki weboldaladon szeretne több információt megtudni szállodádról. Milyen könnyű eligazodni az oldalon? Vannak felhasználói cselekményre ösztönző elemek az oldalon? Milyen egyszerűen juthat el a látogató a kezdőlapról a szobafoglalásig? Elég egyértelmű és akadálymentes a szobafoglalás lebonyolítása? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket kell megvizsgálni az UX minőségének biztosítása érdekében. Ha te magad már túl elfogult vagy ezen a téren, kérj meg 10 embert, akik egy szempontrendszer alapján segítenek neked. Mi a weboldal auditok során marketing szakos egyetemista hallgatókkal szoktuk elemeztetni a weboldalt, és ezekből készítünk egy összegzést. 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 


2. A versenytér felmérése

A következő lépés annak a mezőnynek a megismerése, amelynek szállodád is részese a vendégek megnyeréséért folytatott versenyben. Az első pontban megismerhetted weboldalad teljesítményét – hogyan teljesít azonban a konkurenciával szemben?

 

Kik a versenytársaid és hogyan szerzik a vendégeket? Vizsgáld meg a weboldalaikat és figyeld meg, hogy mivel teszik azokat értékesebbekké az érdeklődő online látogatók számára. A versenytársak módszereinek ismerete rengeteget segít azok túlszárnyalásában, illetve könnyedén megtalálhatod azokat a területeket, ahol hiányosságokat szenvednek.

 

A különböző online SEO szoftverek lehetővé teszik, hogy felmérd versenytársaid weboldalainak mutatóit. Az így készített jelentések tovább bővíthetik a tudástáradat a digitális szállodamarketingről is. Hivatkozások, kulcsszavak – gyűjts annyi információt, amennyit csak tudsz.

 

3. Közösségi média marketing szállodáknak

Az utazási ipar a közösségi médiába is betört, ahol sikert sikerre halmoz az olyan platformokon mint például a Facebook, vagy az Instagram. Hogy mi ennek az oka? A közösségi média lehetővé teszi a márkák, cégek és vállalkozások számára, hogy az érdeklődő látogatókat személyre szabott üzenetekkel szólítsák meg, ösztönözve ezzel őket arra, hogy őket válasszák.

 

Egy hatékony közösségi médián lebonyolított szállodakampány az ügyfél-életciklus minden fázisánál jelen van. Fontos része ennek az ügyfelek visszajelzéseire való odafigyelés. Rendszeresen ellenőrizd a szállodádat kipróbáló vendégek értékeléseit, és rendszeresen válaszolj a jó és rossz értékelésekre (és hozzászólásokra) egyaránt. 

 

Erről a témáról az alábbi cikkben írtunk részletesen: Egyszerű tartalomötletek közösségi platformokra szállodáknak, hoteleknek

 

4. Vesd be a titkos fegyveredet

Mi szállodád „titkos hozzávalója”? Mi teszi olyan egyedivé a szállodádban töltött időt? Miután az utazásukat tervező érdeklődőkben kialakul egy bizonyos bizalom szállodád irányában, a következő lépés számukra eldönteni, hogy melyik intézmény szolgáltatja majd nekik a tökéletes látogatói élményt.

 

Ha szállodádat gyönyörű környék övezi, akkor fordíts komoly hangsúlyt a szebbnél szebb fotók készítésére erről a tájról. Valamilyen jelentős történelmi pont található a közelben? Fókuszálj arra – találj bármilyen egyedi elemet vagy tulajdonságot, amivel kiemelkedhetsz a tömegből és használd azt ki teljese mértékben. A marketing szaknyelv ezt úgy hívja: USP. Unique selling proposition. Miért vagy te a legjobb, annak, aki hozzád jön. Rengeteg ilyet találsz majd!

5. Célozd meg az ideális vendégjelölteket

Miután alaposan megismerted szállodád helyzetét és adottságait, itt az ideje kideríteni, hogy mindez kik találják majd vonzónak. A vendégek véleményeinek figyelemmel kísérése remek módja az ilyen információk megszerzésére – ezekből az értékelésekből ugyanis kiderül, hogy szállodád milyen igényű vendégeket vonz magához.

 

A következő lépés a zseniális tartalmak létrehozása tartalommarketinged felfuttatásához. A tartalom lehet bármi olyan dolog, ami közted és az ügyfelek közötti kölcsönhatást életben tartja: elengedhetetlen, hogy a tartalom értékes legyen és ezzel a szobafoglalás folyamata alatt végig fenntartsa a látogatók érdeklődését. A tartalommarketingnek ki kell szolgálnia ugyan a keresőoptimalizálás igényeit is, de elsősorban a vendégnek kell szólnia. Mi az, amire ő vágyik, amit Te nyújtani tudsz neki? 

 

Egy jó szálloda a potenciális vendégek érdekei, szükségletei, vágyai, problémái és lehetőségei köré építi fel tartalommarketingjét. Ezek a szempontok azok, amik alapján a vendég eldönti, hogy melyik szállodában tölti el szabadidejét. Ez az, ami megkülönböztet téged az óriási szállodai üzletláncoktól, akik kizárólagos érdeke és célja a szobák feltöltése, gyakran a vendégek igényeinek figyelmen kívül hagyásával.

 

6. Biztosítsd a személyre szabott felhasználói élményt

A fenti lépéseket követve biztos útra helyezed magad a siker irányába. Mostanra már tisztában kell legyél szállodád egyedi adottságaival és hogy milyen vendégtípusok számára vonzó az, amit intézményed kínál. Akár lehetséges ügyfelekről, akár visszatérő vendégekről van szó, fontos, hogy olyan tartalommal lásd el őket, ami a számukra legmegfelelőbb az alapján, hogy a szobafoglalási folyamat melyik fázisánál járnak éppen. Ez megerősíti bennük a tudatot és bizalmat irántad, hiszen megmutatod nekik, hogy odafigyelsz az érdekeikre.

 

Fontos, hogy az érdeklődő és a fizetésre kész látogatókat elkülönítsd egymástól, és ezt a két ügyféltípus más és más tartalommal lásd el. Fontos, hogy ne keltsd azt az érzést az ügyfelekben, hogy kizárólag a pénzük megszerzése a célod.

 

Az úgynevezett inbound marketing itt fényesen szerepel, ugyanis pontosan mellőzi ezt a „pénzéhes” stílust – a tartalom lényegében saját magát adja el, ebben különbözik a közvetlen értékesítési technikáktól. 

 

7. Jutalmazd meg a hűséges ügyfeleket

A munkádnak (és a tartalmaidnak) nincs vége a vendég kijelentkezésével. Hogy adat-alapú marketing döntéseket hozhass, az ügyfelektől érkező visszajelzésekre lesz szükséged. Állíts be egy automatikus emailt, ami a kijelentkezés után pár nappal kerül kézbesítésre a vendég digitális postafiókjában. Az emailben érdeklődj a vendég elégedettségéről és kérd meg, hogy emelje ki azokat a legfontosabb pontokat, amik pozitívan és negatívan befolyásolták a szállodában töltött idő minőségét.

 

Hozz létre egy ügyfélhűségi programot – e program keretein belül a vendégeket különleges, exkluzív ajánlatokkal ösztönözheted arra, hogy visszatérjenek szállodádba. Értesítsd őket a legfontosabb újításokról, ajánlj nekik VIP jogokat az étteremben, stb. A cél, hogy éreztesd a vendégekkel, hogy nem csupán statisztikák szállodád számára, hanem értékes és jelentős ügyfeleknek számítanak.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
12 hatékony módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

12 verhetetlen módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

2017-09-25

Az online marketing lényege a konverzió, a vásárló, a páciens. Egészségügyi marketingben végzett tanácsadói munkánk során a cikkben...

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek

2017-09-04

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!