Keresés

Menü

A szállodamarketing vagy hotelmarketing hangsúlya áttevődött az online marketing irányába.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Professzionális szállodamarketing tippek 2018

2017.09.27.

A szállodamarketing vagy hotelmarketing hangsúlya áttevődött az online marketing irányába. De melyek azok az eszközök, melyeket leginkább megéri használni? Mutatjuk!

A szállodamarketing vagy hotelmarketing hangsúlya áttevődött az online marketing irányába. De melyek azok az eszközök, melyeket leginkább megéri használni? Mutatjuk!


A szállodamarketing szerves része egy olyan stratégia kiépítése, amely figyelembe veszi az online jelenlét fontosságát, manapság az online marketing legyőzhetetlen a hotelek marketing kommunikációjában. Már nem elég csupán utazási weboldalakon képviseltetned magad – az érdeklődő vendégek a saját szállodai weboldaladat is megtekintik majd, illetve megnézik, hogy mások milyen véleménnyel vannak intézményedről, és hogy Te mit állítasz magadról. Sőt, ha jól végzed marketinges munkádat, nem is fogják használni a foglalási oldalakat, direkteben a Te weboldaladon foglalnak majd! 

Fogadd meg az alábbi tippeket a sikeres szállodamarketing érdekében.

 

1. Vidd a vendégeket egy virtuális körutazásra

Szállodakeresés közben az emberek számára az egyik legnagyobb visszatartó erő az, hogy nem tudják, hogyan néz majd ki szobájuk. Egy virtuális körbevezető utazás lehetővé teszi az érdeklődők számára, hogy megtudják, mire számíthatnak tőled és hogy mit tudsz nyújtani nekik. Ezt ma már viszonylag könnyen elkészítheted, sok céget találsz, aki ilyen túrákat készít weboldaldra. Egy nagyon fontos dologra azonban felhívjuk a figyelmedet, és az pedig az oldal betöltődési sebessége, mint a keresőoptimalizálás egyik fontos alappilére. A hatalmas kép és videó fájlok lassítják az oldalt, mindenképpen beszéld meg ezt a problémát honlapkészítő cégeddel! 

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 


 

 

2. Fordíts nagy hangsúlyt a keresőoptimalizálásra

Az emberek online végzik a szállodák keresését – éppen ezért fontos számodra, hogy a keresési eredmények között az első helyek valamelyikében szerepelj. Ezt online hivatkozások (jelen esetben nem összetévesztendő a linkekkel) kiépítésével teheted meg. 

Az alábbi képen egy szálloda konverziós forrásait láthatod, azaz azt, milyen forrásból érkeztek a szobafoglalások vagy rendezvényhelyszín ajánlatkérések. Bizony egyértelmű, a keresőoptimalizálás a legfontosabb online marketing eszköz a hotelmarketing során! 

 

Hotel és szálloda online marketing eszköz a keresőoptimalizálás

 

3. Kezeld okosan a közösségi médiát 

Biztosan te is jól tudod, hogy a közösségi média marketing az egyik legfontosabb online marketing típus kisebb cégek számára. De vajon teljes mértékben kihasználod a közösségi oldalak által nyújtott lehetőségeket? Léteznek olyan online szolgáltatások, amelyek segítségével az összes közösségi fiókodat egyetlen felületről kezelheted, illetve figyelemmel követheted a különböző statisztikákat is. Nem szabad azonban a közösségi médiára, a Facebookra vagy az Instagramra csodaszerként tekinteni, leginkább imázsépítésre alkalmas. A fenti példában is látszik, hogy a legtöbb szobafoglalást a Google hozza! 


4. Használd a tartalommarketinget problémamegoldásként

A tartalommarketing az egyik leghatékonyabb módja szállodád szobafoglalásainak megsokszorozására. Az első lépés felkutatni célközönséged minden kérdését vagy problémáját, amelyekre megoldást kínálhatsz, majd ezek köré építeni tartalmaidat, mint megoldásokat. Ez segít majd, hogy megerősíthesd célközönséged szállodádba vetett bizalmát, és hogy idővel érdeklődőkből vendégekké alakítsd őket. Fontos SEO alap eszköze is a tartalommarketing. Mind a horizontális mind a vertikális SEO erősíthető vele! 

 

5. Tartsd számon ügyfeleidet egy CRM segítségével

A vendéglátás iparában nincs fontosabb a vendégeknél. A velük való kommunikáció és legjobb kiszolgálásuk biztosítása elengedhetetlen ahhoz, hogy idővel visszatérő törzsvendégekké konvertálódjanak. Ebben egy CRM (Custromer Relationship Management – ügyfélkapcsolat-kezelő) szoftver lehet a segítségedre. Ezek a szoftverek egy helyen tárolják vendégeid összes adatát, és lehetővé teszik, hogy könnyedén személyre szabhasd élményeiket és ezzel biztosítsd, hogy visszatérjenek hozzád.

 

6. Javíts TripAdvisor értékeléseden 

Kevés weboldal van, ami olyan fontos lenne a szállodák marketingje szempontjából, mint a TripAdvisor. Az Egyesült Államokban az utazók 60%-a felkeresi ezt az oldalt, mielőtt szobát foglalna egy szállodában – Nyugat-Európában is 50% feletti ez a szám, de Magyarországon is folyamatosan növekszik. Ha tehát egy oldal van, ahol muszáj feltűntetned intézményedet, az a TripAdvisor. Hogyan lehetsz első a Tripadvisoron? Olvasd el cikkünket erről itt: TripAdvisor marketing – hogyan legyél első? 

 

7. Írj sajtóközleményt szállodád egy közelgő eseményéről

Szállodád valamilyen rendezvény vagy találkozó helyszíne lesz a jövőben? Használd ki ezt a lehetőséget és küldj sajtóközleményt a kapcsolódó médiumoknak. A kulcsszú a „kapcsolódó” – győződj meg róla, hogy olyan médiacsatornákat keresel fel ezzel, akik számára releváns ez az esemény. Ez segíthet szállodád hírét egy nagyobb célközönséghez eljuttatni.

 

8. Vezess blogot a nagyobb forgalom bevonzása érdekében

Kisebb méretű, független szállodatulajdonosként megengedheted magadnak, hogy egy blog segítségével további embereket érhess el. A lényeg az olyan releváns tartalmak közzététele, amelyek a látogatók nyelvén és a látogatók számára íródtak. Ez a közösségi médiás megosztások számát is növelheti.

 

9. Kérd meg vendégeidet, hogy írjanak véleményt szállodádról a TripAdvisoron

Csak tapintatosan! Rendkívül fontos, hogy a TripAdvisoron jó értékeléseket kapjon szállodád. A pozitív kritikákkal rendelkező intézmények sokkal több vendéget vonzanak be népszerűségüknek köszönhetően. Fontos, hogy tilos közvetlenül arra kérni a vendégeket, hogy értékeljék szállodádat, ez ugyanis ellenkezik a TripAdvisor szabályzatával. A jó értékeléseket kimagasló szolgáltatásokkal, minőségi ellátással és egy felejthetetlen élmény biztosításával harcolhatod ki.

 

10. Jeleníts meg hirdetéseket a Facebookon azok számára, akik korábban már jártak weboldaladon

Tudtad, hogy elhelyezhetsz egy kódot weboldaladon, ami számon tartja az összes embert, aki ellátogat oda? Miután ezek az emberek elhagyták weboldaladat, hirdetéseket jeleníthetsz meg nekik más weboldalakon és a közösségi médián is. Ez az úgynevezett remarketing. Segítségével a korábban szállodád weboldalát meglátogató emberek újra „szembe találkozhatnak” vele például a Facebookon vagy a Google-on.

 

11. Kommunikálj közvetlenül ügyfeleiddel a közösségi médián

A szállodák rendkívül hatékonyan képesek kihasználni a közösségi média marketinglehetőségeit. Használhatod többek között arra is ezeket a platformokat, hogy közvetlenül beszélhess ügyfeleiddel, és ápolhasd a velük fenntartott kapcsolatot.

 

12. Készíts drón videókat

A drónozás bevette magát hétköznapjainkba. Ma már könnyedén találsz valakit, aki viszonylag olcsón készít gyönyörű drón videót szállodádról és környékéről, esetleg a közelben található nevezetességekről is. Annyira azonban mégsem hétköznapiak még a légifelvételek, hogy ne tartsanak nagy érdeklődésre számot a közösségi médiumokban. Egy jól sikerült drónvideót sokan megosztanak majd, így segítve ingyenes reklám lehetőséghez téged! 

 

13. Hirdesd szállodádat a Gooogle-on szállodákra kereső felhasználóknak (AdWords)

A keresőoptimalizálás segít az olcsóbbá tenni az AdWords hirdetésedet, de a kettőnek párhuzamosan kell futnia!  Mint a fenti ábrából láttuk, az emberek a Google-ön keresnek szállodát. Használd ki a Google hirdetésrendszerét, hogy az ilyen személyeknek hirdetéseket jeleníthess meg a keresési találataik felett, valahányszor szállodákat kezdenek keresgélni. Ez különösen akkor hatékony, ha olyan hirdetést hozol létre, amely a „szálloda [városnév]” keresések között jelenik meg, ahol a [városnév] az a település, ahol szállodád található. Az AdWords segítségével megspórolhatod a foglalási rendszereknek (Booking.com, Szállás.hu) fizetendő jutalékodat is! 

 

14. Folytass egységes brandinget online és offline környezetben is

A branding hatékonyságát számos tényező befolyásolja, de amiről sokan megfeledkeznek az az, hogy a branding online és offline környezetben is egységes kell legyen. Például a weboldaladon látható videók stílusának egyezniük kell az internet világán kívül alkalmazott hirdetések hangulatával. Akárhány felületen is meséled el szállodád történetét, legyenek azok mind egységesek.

 

15. Állapítsd meg, hogy mi szállodád legkülönlegesebb tulajdonsága

Vizsgáld meg szállodád minden lehetséges szempontból, és találd meg azt az egyedi tulajdonságát, amely kiemeli a versenytársak közül. Ezek után összpontosíts arra, hogy abból a bizonyos szempontból a lehető legjobbá válj az egész városban – és akár annak környékén is.


16. Vedd fel a kapcsolatot a helyi idegenforgalmi hivatalokkal és kereskedelmi kamarákkal

A szállodák számára fontos pozitív kapcsolatot kiépíteni és ápolni a helyi idegenforgalmi hivatalokkal és egyéb egyesületekkel, amelyek további üzleti lehetőségeket biztosíthatnak. Az idegenforgalmi hivatalok intézik a rendezvényszervezést, a sajtóval való kommunikációt és fontos forrásai a helyi cégekkel és vállalkozásokkal való kapcsolattartásnak is.

 

17. Ösztönözd az ügyfeleket hogy népszerűsítsenek téged

Ajánlj fel bónuszokat és díjakat azoknak a látogatóknak, akik videókat készítenek és osztanak meg szállodádról a közösségi oldalakon. A videók a Facebook legnézettebb tartalmai, a Google pedig egyre inkább igyekszik YouTube videókat elhelyezni a találati oldalain. A videók remek eszközei a fiatalabb demográfiákkal való kapcsolatfelvételnek. Egy kisebb bónusz felajánlásával ösztönözheted vendégeidet arra, hogy videókkal népszerűsítsék szállodádat, amelyeket aztán te is megoszthatsz a közösségi oldalakon.

 

18. Ajánlj ajándék látogatást az utazási bloggereknek és újságíróknak

Az egyik leghatékonyabb taktika ajándék látogatást biztosítani az olyan tartalomíróknak (újságírók vagy bloggerek) akik olvasói között lehetséges ügyfelek lehetnek. A legtöbb esetben egy igényes és értékes referenciát kaphatsz így szállodádról.

 

19. Használd ki az ünnepeket és küldj szezonális emaileket

Használd ki a legforgalmasabb időszakokat – küldj promóciós emaileket az email listádon szereplőknek, hogy arra ösztönözd őket, hogy válasszanak inkább téged a versenytársaid helyett.

 

20. Győződj meg róla, hogy teljesen kitöltötted szállodád Google Cégem profilját

Mindig érdemes specifikus információkat megadni Google Cégem profilodon (árak, szobák, csillagok). Így nagyobb eséllyel jelenik majd meg intézményed az organikus találatok között egy releváns keresésre. A legtöbben először ezeket az információkat nézik át, mert nagyon gyors és alapvető adatokat szolgáltatnak a szállodákról.


Még több tipp szálloda és hotel tulajdonosoknak itt: 7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Mi az az USP és hogyan használd az online marketingben?

Mi az az USP és hogyan használd az online marketingben?

2017-10-06

Hogyan tud egy kis cég a keresőoptimalizálás kreatív erejével a nagy cégektől látogatókat elcsenni? Mi az az USP, és hogyan kell ezt az online marketingben érvényesíteni?   

Hogyan lehetsz sikeres a szakmádban? Mi kell ahhoz, hogy üzletileg is profitálj a „nevedből”? Mi kell ahhoz, hogy elismert szakemberré válj? A személyes branded építése!

A személyes brandépítés 5 lépése

2017-09-29

Hogyan lehetsz sikeres a szakmádban? Mi kell ahhoz, hogy üzletileg is profitálj a „nevedből”? Mi kell ahhoz, hogy elismert szakemberré válj? A személyes branded építése!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!