Keresés

Menü

Keresőoptimalizálás a közösségi médiában – mi is az az SMO?

Marketing Professzorok
Online Marketing

Keresőoptimalizálás a közösségi médiában – mi is az az SMO?

2014.10.07.

Keresőoptimalizálás a közösségi médiában – mi is az az SMO?
Az elmúlt évtized a keresőoptimalizálásról szólt. Az elmúlt 4 év a közösségi média marketingről. Kialakult és fejlődött ezen médiumok keresője is, itt az ideje, hogy megtanuld mi az összefüggés közöttük, hogyan tudjuk a kettőt egyszerre érvényesíteni! 
 

Sokan károgják, végre a SEO avagy a keresőoptimalizálás ideje leáldozott. Ez korántsem igaz, csak több ismeret szükségeltetik ahhoz, hogy 2014-ben is jól működjön a SEO. Aki temeti a keresőoptimalizálást az talán valami másban jó, de nem ezen a téren…  Abban azonban egyetértek velük, hogy egy jó közösségi média marketing stratégia legalább olyan hatékony, vagy még hatékonyabb lehet ma, mint a keresőoptimalizálás, ugyanakkor a SEO-nak is elengedhetetlen elemévé vált. Azoknak akik nem hisznek  a közösségi médiumok hasznosságában, csak a Google-re alapoznak, rossz hírem van: az egyik nem megy a másik nélkül
 

Közösségi média optimalizálás – mire optimalizálunk?

 

Optimalizálás a közösségi média keresőjére?

Ha nem a Facebook marketing korosztály gyermeke vagy, azaz nem akkor kezdtél el a marketinggel foglalkozni, amikor a közösségi médiumok ingyenes médiafelületeket adtak mindenkinek, akkor te is elgondolkoztál már azon, hogy mi lesz azután, ha ez az ingyenesség csökken, eltűnik. Hogyan éred majd el az embereket azon a közösségi média felületen, ahova annyi követőt gyűjtöttél, amire annyi időt szántál. Régi marketingmotorosként eszedbe jut, hogy az emberek nem csak követnek, keresnek is, ahogy a Google esetében is. Minden közösségi médiának van keresője, mely egy algoritmusra épül, ahogy a Google is. Nyilván keresnek az emberek a Youtubeon, a Pinteresten és akár a Facebook-on is beírnak az általuk keresett témákhoz kapcsolódó kulcsszavakat. Erre a kereső egy találati listával válaszol. Közösségi médiája válogatja, hogy mi alapján keres, de mivel hatalmas tömegű emberről van szó, nem szabad elvesztenünk azt a lehetőséget sem, hogy ezekben a keresőkben az élen jöjjön közösségi oldalunk, megjelenéseink. 
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!



 
Nyilván a közösségi média felületeinknek is vannak tag-jei, beállítási lehetőségei, ezeket mind még be kell állítanunk. De a megosztott tartalmak, melyeket a weboldalunkról húzunk be és a legnagyobb konverziót hozzák, ugyanúgy rendelkeznek meta tagekkel, melyek megírása nem csak a keresőoptimalizálás, hanem a közösségi médiában való megjelenés és továbbosztás generálása végett is fontosak. Ha nem ismerjük ezeket az onsite seo eszközöket, nem leszünk igazán sikeresek a közösségi térben sem
 
 

Az érem másik oldala: közösségi média jelenlét hatása a keresőoptimalizáltságra

 
A közösségi média optimalizáció egyre fontosabb részévé válik az SEO-nak, mivel a keresők egyre inkább figyelembe veszik az olyan közösségi hálók, mint a Facebook, a Twitter, és a Google+ felhasználóinak aktivitását az egyes oldalak találati listákra történő besorolásakor. Ebből az következik, hogy minden egyes "lájk" vagy megosztás az adott weboldal minősége melletti voksnak számít. - Emellett, mivel a keresőket nehéz ilyen módon félrevezetni, a közösségi hálókról érkező voksok többet nyomnak a latban. A másik fontos faktor, ami hozzájárult a közösségi médiák intenzívebb használatához, a személyre szabott, érdeklődésen és tartózkodási helyen alapuló, keresések lehetősége. A személyre szabott keresések lehetősége miatt van egyre növekvőben pl. a Yelp, a Google Places, a Foursquare, és a Yahoo!Local közösségi médián levő jelenléte. Rob Reed, a földrajzi helyen alapuló marketing platform, MomentFeed alapítója tavaly kijelentette, hogy a közösségi platformok helyi optimalizációja már nem luxus, hanem szükséglet.
 
 
A közösségi média optimalizációt bonyolítja, hogy hasonlít a virális marketinghez, mivel az információ a kép- és videómegosztó oldalakon, illetve "közösségi könyvjelzőkön" keresztül terjed. Egy hatékony közösségi média kampány építhet a virális marketing erejére. A Pinteresten például az aktivitás mintegy 80%-a megosztásokból áll.
 
Emellett, a közösségi trendek követésével, és több hálózat használatával a weboldalak nemcsak könnyebben megtarthatják meglévő közönségüket, hanem ki is terjeszthetik azt. Ekképpen toboroznak vállakozások online követősereget, mely végül a weboldalaik látogatottságán is meglátszik. 
 
Azonban ennek hatása nem áll meg a közösségi média által közvetített látogatóseregnél, egy hatékony közösségi marketing kampány után nemcsak a weboldal látogatottsága nő, hanem a találati listákon elfoglalt helye is javul. Hasonlóképpen, a blogok látogatottsága és besorolása is javul a tartalmak RSS funkción keresztül történő megosztásaival a blogoszférában. A közösségi média optimalizáció az online ismertség kihagyhatatlan része. A közösségi média optimalizáció nem merül ki a marketingben és a márkaépítésben. 
 

Mi a megoldás, mi a marketing helyes útja 2015-ben?

A sikeres vállalkozások egyre inkább bővítik a jelenlétüket a közösségi médiákon. Az innen nyert információkra építve tudják folyamatosan tökéletesíteni termékeiket, márkaépítési tevékenységüket, új arcok toborzását, vevőszolgálatukat, és sok mást. A közösségi média optimalizációja felhasználható arra is, hogy egy adott weboldal követőiből közösséget kovácsoljon, összegyűjtve őket követőként, rajongóként, ami nagyban hozzájárul az egészséges B2C (vállalkozás és vevőközönség közötti) kapcsolatok építéséhez. 
 
Összefoglalásul elmondhatjuk, nincsen közösségi média marketing keresőoptimalizálás nélkül, és nincsen SEO hatékony közösségi média jelenlét nélkül! A következtetés pedig az, amit tanítványaimnak az egyetemen is mindig elmondok: a marketing tevékenységet egy dokumentált marketing stratégiában (vagy online marketing stratégiában) kell deklarálni, kitérve minden egyes tényezőre. Olvasd el részletesen erről cikkünket itt: Tudod melyik online marketing eszköz a legjobb cégednek?
 
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!