Keresés

Menü

A sikeres Facebook oldal első kulcsa

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

A sikeres Facebook oldal első kulcsa

2013.01.18.

A sikeres Facebook oldal első kulcsa

 

Charlie Chaplin 70 éves korában leírta egy versben, mit gondol az életről. A vers lényege: szeresd magad és légy önmagad, ha így teszel, minden rendbe jön. Te mersz önmagad lenni? Te szereted magad? Ez nem egyenlő a beképzeltséggel, mely mögött gyakran a kisebbrendűségi érzés bújik meg! Nos, nézzük mit mondott Chaplin a Facebook oldalak helyes használatáról!

 

Jelenleg éppen 440.000 rajongója van azon oldalaknak, melyeket kezelek. Mint tudjuk, ez csak egy mérőszám, ennél is fontosabb a „Beszél róla” érték. Az, hogy hányan beszélnek rólunk, mutatja azt is, mennyire szeretnek bennünket. Ha nem „szeretnek” nem látszódunk a Facebookban, nem kerülünk ki rajongóink üzenőfalára posztunkkal, nem leszünk benne a keresőjében a Facebook Graph Searchben sem, mint ahogy ezt a Facebook keresőoptimalizálás cikkemben tegnap leírtam. A népszerűséghez pedig az kell, hogy ne hazudjunk: valóban magunk legyünk! A Facebook kezeléséről szóló tanfolyamaimon sokszor kérdezik tőlem, miért ilyen sikeres ez vagy az az oldalam. A rövid válaszom erre az, hogy azt adom, aki vagyok.
 

Beképzeltség vs egyéniség

Életemben egyszer eljutottam ahhoz a ponthoz, amikor rájöttem, nem kell mindenkinek megfelelnem. Nem is lehet. Sőt, akár a többségnek sem kell megfelelnem, ha ennek az az ára, hogy álarcot húzok, és szerepet játszok. Lehet, nem vagyok annyira szerethető így, magam valóságában, de aki szeret, az magamért szeret, nem egy szerepért. Sok hasonló politikát látok a Facebookon. Ilyen pl. az általam nagyon kedvelt Sasa, aki egy Londonban élő magyar edző srác. Oldalának több rajongója van, mint némely magát közösségi média gurunak gondoló tanácsadónak. A "beszél róla" száma is szépen alakul. Azért, mert Sasa megmondja. Sasa olyan a fitneszben, mint Csernus a pszichológiában: vallja, ha dagadt vagy, az az esetek többségében nem azért van, mert beteg vagy, hanem azért, mert lusta. Ezt kimondja, és keményen ostorozza azokat, akik nem becsülik, tisztelik annyira a saját testüket, hogy némi erőfeszítéssel egészséges állapotba hozzák. Sasa kemény. Beszólogat. Sokan lehurrogják, beképzeltnek tartják, de nem hiszem, hogy az. Csak tudja hol a helye. Akik ezt látják benne, követik, és szeretik. Egyre többen. Sasa példáját azért hozom nektek, hogy egy tőlem független, a közösségi médiát nem tanult és nem fő foglalkozásként űző ember pozitív példáját is lássátok. Ha szeretnél te is igazi rajongókat, kövesd az ő példáját, vagy gyere el valamelyik, neked illő tanfolyamunkra, és tanuld meg ott, hogyan is megy ez! 
 

De hogy jön a közösségi média marketinghez Charlie Chaplin? 

Chaplin szerencséjére még nem létezett a Facebook, amikor ő sikeres volt, de ez a vers minden sikerességre alkalmazható. Ha megtalálod önmagad, valódi barátokra és valódi sikerekre lelsz. Ne félj hát ledobni az állarcodat, ne fél elhatárolódni azoktól, akik visszahúznak.
 
„Amikor elkezdtem szeretni önmagam, felszabadítottam magam azok alól a dolgok alól, amik nem tettek jót az egészségemnek - ételek, emberek, dolgok, helyzetek és minden, ami elvitt önmagamtól. Először ezt a hozzáállást egészséges egoizmusnak tartottam.
Ma már tudom, hogy ez: ÖNMAGAM SZERETETE.” Charlie Chaplin
A teljes vers itt! 
 
Én hiszek abban, hogy egy cégnek is van arca: azok az emberek, akik dolgoznak benne. Egy vállalat sokkal szimpatikusabb, ha nem egy kirakat, hanem hús-vér, érző-gondolkodó egyéniségekből áll. Olyanná teheted az oldalad (és ez igaz lehet a weboldaldra is egy blog segítségével) mintha személyesen beszélgetnél leendő vevőiddel.  Őszintén. Mintha egy barát mutatott volna be egymásnak titeket (Mr Zuckerberg ez a barát jelen esetben :)) Persze vannak tabuk amiket nem szabad, ezekről még írok később, de a legfontosabb, hogy MINDIG LÉGY VALAKI, és ez a valaki, ne legyen más, mint TE! 
 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

Így növelheted meg Facebook oldalad, posztjaid elérését

2017-06-20

A rajongószám önmagában semmit nem ér, ha nincs elérésed Facebook oldaladon. 2 millió Facebook rajongó tapasztalatai alapján mutatjuk, mit kell tenned a nagy elérésért!

A Facebookon nem csak a barátaid találnak meg, a rosszakarók is. Van, hogy ez csak idegesítő, de lehet belőle komolyabb baj is. Olvasd el, mit tehetsz a Facebook zaklatók ellen!

Mit tehetünk, ha valaki zaklat bennünket a Facebookon?

2017-05-25

A Facebookon nem csak a barátaid találnak meg, a rosszakarók is. Van, hogy ez csak idegesítő, de lehet belőle komolyabb baj is. Olvasd el, mit tehetsz a Facebook zaklatók ellen!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!