Keresés

Menü

8 bizonyítottan hatékony SEO (keresőoptimalizálás) stratégia

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




8 bizonyítottan hatékony SEO (keresőoptimalizálás) stratégia

2017.05.22.

A SEO azaz a keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb online marketing stratégia. Az alábbi tanácsok segíthetnek egy hosszú távon is hatékony SEO rendszer kiépítésében.

A SEO azaz a keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb online marketing stratégia. Az alábbi tanácsok segíthetnek egy hosszú távon is hatékony SEO rendszer kiépítésében.
 


A SEO (Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás) az egyik legfontosabb digitális marketing stratégia. Egy hatékony SEO stratégia nem csak abban segít, hogy a keresőmotorok találatai között az első helyeken jelenjen meg oldalunk, de növeli annak forgalmát és csökkenti a felhasználók bevonzásának költségeit is.

 

Nem egyszerű azonban folyamatosan előkelő helyen tartani weboldalunkat. A versenytársak törekvései és folyamatosan változó keresőalgoritmusoknak köszönhetően még a legprofibb SEO-szakértők is nehezen tartják a lépést a SEO-trendekkel. A lényeg, hogy a keresőmotorok minőségi tartalmakat és kiváló felhasználói élményt létesítenek előnyben – ha sikerül ezt megértenünk és felhasználnunk, hatékony SEO-stratégiát dolgozhatunk ki magunknak.

 

Keressük meg a leghatékonyabb kulcsszavakat – ne csak a keresőoptimalizálás lebegjen a szemünk előtt!

A kulcsszavak képezi a SEO és a modern marketing stratégiák alapját. A megfelelő kulcsszavakkal „kelthetjük fel” a keresőmotorok érdeklődését, hogy nagyobb forgalmat irányíthassunk weboldalunkra. Fontos tehát megfelelő, kreatív kulcsszavakat találni, amelyek a megfelelő csoportokat célozzák meg.

  • Vizsgáld meg a fizetett hirdetéseket: a fizetett hirdetések a leghatékonyabb kulcsszavakat tartalmazzák. Érdemes rákeresni a számunkra releváns kulcsszavakra és megvizsgálni, hogy a különböző fizetett hirdetéseket, amik az első helyeken jelennek meg a keresőmotorok találatai között. Ha sikeresen felhasználjuk a kulcsszavakat ezekből a hirdetésekből, akkor sokat javíthatunk tartalmunk optimalizáltságán.
  • Vizsgáld meg a versenytársakat: a sikeres SEO stratégiához érdemes tudni, hogy mit használnak a versenytársaink. Az AdWords lehetővé teszi, hogy más cégek weboldalán keressünk rá a különböző kulcsszavakra – így láthatjuk, hogy a keresőtalálatok között első helyen szereplő weboldalak miként használják azokat.

 

Linkek elhelyezése magasabb rangú oldalakon

A rangsorolásban fontos tényező a minőségi hivatkozások elhelyezése. A keresőmotorok szemében sokkal előkelőbbnek tűnik majd oldalunk, ha más, magas rangú oldalak hivatkoznak rá. Azonban az ilyen hivatkozások elhelyezése nem mindig egyszerű feladat. Bizonyos cégek az úgynevezett „black hat” technikát használják, amely lényege, hogy megvásárolják az ilyen hivatkozásokat más oldalakon. Ezt azonban a keresőmotorok nem nézik jó szemmel, és egy idő után erősen csorbulhat a hírnevünk és a besorolásunk.

 

Éppen ezért javasolt jó minőségű hivatkozásokat szerezni elismert weboldalaktól PR és kampányok segítségével. Egy kevésbé ismert technika például saját hivatkozásaink elhelyezése Wikipédia-oldalakon, de persze csak akkor, ha weboldalunk tartalma kapcsolódik az adott wiki-cikkhez

 

A mobileszközök forradalma – mobil keresőoptimalizálás

A mobileszközök uralják a SEO világát. Az emberek az okostelefonjukon végzik az internetes keresést, kommunikációt, vásárlást és az ügyintézést is. Ezért tehát fontos, hogy weboldalunk mobilbarát verzióval is rendelkezzen az ilyen felhasználók számára.

  • Fontos, hogy weboldalunk úgynevezett reszopnzív funkciójú legyen, tehát minden eszközön (asztali számítógép, tablet, okostelefon) átláthatóan és könnyedén navigálhatóan jelenjen meg és működjön.
  • A weboldal betöltése ne igényeljen nagy sávszélességet, hogy minden elem gyorsan megjelenjen a felhasználó készülékén.
  • Olyan designt válasszunk, ami kisebb képernyőkön is jól mutat

 

Használjuk a Schema.org funkcióit

A Schame.org által szolgáltatott kódot weboldalad forráskódjában elhelyezve könnyebbé teheted a Google számára, hogy „megismerje” oldaladat. A Schema.org kódja tartalmazza többek között, hogy hol van a weboldalad logója, hol vannak az értékelések, milyen cégtípusról van szó és hogy hol található az oldalon a legtöbb releváns információ. Ez rendkívül hasznos, hiszen a Google így egyszerűbben indexeli majd oldalunkat és gyorsabban elvégzi a rangsorolást is. A módszer javítja továbbá az átkattintási arányunkat is, ami szintén fontos tényező a rangosorlásnál

 

Ügyeljünk az értékes felhasználói tartalmakra

Az olvasókat és a keresőmotor-használókat nem fogja érdekelni az oldalad, ha nem találnak rajta értékes tartalmakat. A legtöbb weboldal-üzemeltető elköveti azt a hibát, hogy csak olyan dolgokat oszt meg, amik őt személyesen érdeklik. Elengedhetetlen ismerni a célközönségünk érdeklődési köreit, és olyan tartalmakat megosztani velük, amik számukra is érdekesek lehetnek. Vizsgáljuk meg a közösségi oldalakon közzétett korábbi bejegyzések reakcióit, vagy a weboldalunk blogján található hozzászólásokat hogy kiderítsük, milyen tartalmakat érdemes megosztani

 

A terjedelem rendkívül fontos

A keresőmotorok előnyben részesítik a terjedelmesebb tartalmakat, mert úgy vélik, azok több releváns információt tartalmazhatnak a felhasználók számára. A szakértők szerint legalább 1.200 szót érdemes használni, de a 2.000 szót meghaladó bejegyzések sokkal hatékonyabbnak bizonyulnak. A tartalmakat továbbá érdemes képekkel, videókkal és illusztrációkkal kiegészíteni

 

Nem szabad megfeledkezni a weboldalon belüli hivatkozásokról sem

A weboldalon elhelyezett belső hivatkozások, mint pl ez: keresőoptimalizálás)  legalább annyira fontosak lehetnek, mint más, külső weboldalak visszahivatkozásai ránk. A belső linkek összekapcsolják a különböző releváns tartalmakat és segítenek a forgalom eligazításában is. A keresőmotorok szemében ez igényes, információ dús felépítésként jelenik meg, és sokat dobhat a találati pozíciónkon

 

Használjuk a megfelelő eszközt

Egy összetett SEO stratégia nyilvántartása nem egyszerű feladat, ezért sok profi különböző segédprogramokhoz fordul segítségért. A bloggerek és más tartalomkészítők például a SEMrusht használják előszeretettel, amely segít a tartalomfelmérésben, más oldalakon elhelyezett hivatkozások összegzésében és a versenytársakkal szembeni rangunkat is kijelzi. Válassz olyan eszközt, amely a te igényeidnek megfelelő funkciókat és szolgáltatásokat kínálja.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék:
Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

8 tipp az egészségügyi weboldal keresőoptimalizálásához

2017-08-17

Egészségügyben érdekelt céged van és szeretnél a Google találati listáján az elsők között jönni? Mutatjuk, milyen a tökéletes egészségügyi SEO és online marketing.

Mi kell ahhoz, hogy hoteled, szállodád weboldala az elsők között jöjjön a Google találati listáján? A keresőoptimalizálás legújabb trendjei kutatóműhelyünkből.

Szálloda weboldal SEO trendek 2017-ben

2017-07-29

Mi kell ahhoz, hogy hoteled, szállodád weboldala az elsők között jöjjön a Google találati listáján? A keresőoptimalizálás legújabb trendjei kutatóműhelyünkből.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!