Keresés

Menü

Keresőoptimalizálás azaz SEO 2013 – mik az újdonságok?


Keresőoptimalizálás 2013 – mik az újdonságok?

2013.07.15.

Keresőoptimalizálás azaz SEO 2013 – mik az újdonságok?
Természetes, hogy még ma a közösségi média marketing idejében is az a legfontosabb egy weboldal működtetésében, hogy azt keresőoptimalizáltan kezeljük.  Ehhez minden alkalommal ugyanazokat a köröket kell lefutni, de ahogy telnek az évek (hónapok!), a keresők algoritmusváltáson esnek keresztül, amikkel tisztában kell lenned, és az új változások alapján nekilátni egy-egy új oldal keresőoptimalizálásának. Ha saját weboldalad van, és az itt leírtakat nem végzi marketingesed, vagy a honlapkészítő céged, szorítsd rá őket! Ha honlapkészítéssel foglalkozol , nagyon hasznosnak fogod találni, azt amit itt összeszedtünk neked, hiszen ma Magyarországon a honlapkészítő cégek nagy része csak a meta tag-ek beírásását, esetleg linkgyűjtést ért a keresőoptimalizálás alatt, pedig azzal ma már nem lehet jelentős eredményt elérni! 
 

Mi változott az eddigiekhez képest és mi az, ami nem működik a keresőoptimalizálásban 2013-ban?

Sokan hajtogatnak régi, elavult nézeteket, amelyeket a Google már régen kiszűrt és spamnek nyilvánít. Mi az Internet Marketing  Advisernél amellett, hogy rengeteg külföldi szakirodalmat olvasunk át naponta,  200 saját weboldal tartunk fent azért, hogy keresőoptimalizálási kísérletekkel jöjjünk rá arra, mit tart ma, 2013-ban fontosnak a Google. Ezek alapján tudjuk, hogy a következő módszereket nem érdemes alkalmazni, mivel már idejét múltak, nem kerülsz tőlük jobb helyzetbe, sőt akár el is tűnhetsz a keresési listákról:
 
  • A cikkek átírása és újrapostolása már nem működő módszer. Régebben voltak, akik megírt cikkeiket egyszerűen újrafogalmazták, és gyakorlatilag ugyanazzal a tartalommal töltötték meg oldalukat, hogy jobb helyen szerepeljenek a keresési listákban.
  • A dupla oldalak alkalmazása sem ajánlott. Ilyenkor két azonos tartalommal rendelkező oldal működött egymás mellett, amik csak kulcsszavaikban, meta tagjaikben és a többi, felhasználók számára az oldalon nem látható leírásban különböztek. A két oldal egymásra linkelt, így jobb helyezést lehetett elérni velük a keresési listákban. Ha dupla oldalaid vannak, javasoljuk, hogy csak az egyiket futtasd, hiszen ez a Google szemében csalásnak minősül és ezért büntetéseket is szabhatnak ki rád.
  • Az olyan tiltottnak számító módszereket se alkalmazd, mint a kulcsszóhalmozás, vagy a képek mögött elrejtett szövegek, mivel ezekért is büntethet a Google.

 

2013 Keresőoptimalizálási újdonságai

A közösségi oldalak töretlen népszerűségének köszönhetően a keresők is felfedezték azok fontosságát, így rengeteg közösségi interakció is beleszámíthat oldalad optimalizáltságába.
 
Számítanak az oldalakra beépített Like gombok, kommentek, megosztások, a Twitter tweetjei, retweetjei, a tweetek linkjei, valamint a +1 a Google Plus-nál.
 
Ezek mellett a Google azt is számítja, hogy egy-egy szerző mennyire eredeti, megbízható. A cikkek mellett nem csak Google+ avatarja jelenik meg, hanem azt is számításba veszik, hogy mennyien hivatkoznak rá, a cikk csatolva van-e a Google Plus profiljához. Sőt, a Google minden szerzőről saját megbízhatósági mércével rendelkezik, amihez például az is kapcsolódik, hogy az adott szerző megbízható és releváns oldalakat linkel.
 

Keresőoptimalizálási lista 2013

A következőkben bemutatunk pár lépést, amelyeket oldalad keresőoptimalizálásának kezdetekor ellenőrizz. Minél több pontot tudsz kipipálni a listán, oldalad annál nagyobb mértékben lesz keresőoptimalizált.
  • Hozz létre oldaladnak Google fiókot és Email címet.
  • Használj Google Analytics-t.
  • Használj Google Webmester Eszközöket.
  • Használj Bing Webmaster Tools-t.
  • WordPress-t használsz (csak sajnálni tudlak érte)? Telepítsd a WordPress Google Analytics és SEO modulját.
  • Ellenőrizd a Google Webmester eszközökben a 404/500-as hibákat, dupla tartalmakat, a hiányzó címeket és egyéb technika problémákat.
  • Használd a Browseo-t olyan problémák felfedezésére, amit a Google Webmester nem talált meg.
  • Használj Xenu-t a nem működő linkek megtalálására.
  • Használd a Google Keyword Research Toolját (kulcsszó kereső eszköz). Oldalanként először csak egy kulcsszóra koncentrálj.
  • Nézd meg versenytársaid linkjeit. Nézd meg, hogy milyen szövegeket használnak linkjeiknél.
  • Linkjeiket megnézheted a Link Diagnosis, Open Site Explorer, Ahrefs, Majestic SEO és LipperHey programokkal.
  • URL-ed tartalmazza a fő keresőszavadat (vagy hasonlítson rá).
  • A title tagjeid maximum 70 karakterből álljanak. Ami felette van, az a keresés során nem számít.
  • A meta leírásaid 156 karakternél ne legyenek hosszabbak, ugyanis az ezen felüli karakterek a keresés során nem számítanak már.
  • Csak egy H1 címsort használj, ami mindenképp a többi (H2, H3, stb.) előtt legyen. A keresőszavaid legyenek benne ezekben is.
  • Legyen elegendő keresőmotor-barát szöveg (ami nem rich media, flash, kép, videó) az oldaladon, ami legalább 100 szóból álljon, így a keresők értelmezni tudják, hogy miről szól az oldal. Nem feltétlenül szükséges felesleges szövegekkel teleírnod az oldaladat, de addig ne hozz létre új aloldalakat, amíg nincs meg 100 karaktered.
  • Használd keresőszavaid szinonimáit is. Így nem csak egy kulcsszavakkal telepakolt szöveget kapsz, hanem egy természetesnek tűnő írást.
  • A képeidnek legyen leíró altja és fájlneve, mert a keresőrobotok ezeket is elemezni tudják. Vigyázz, hogy ne használj ugyanolyan fájlnevet és altot több képnél, mert azt a Google spammelésnek tekinti.
  • Aloldalaidra keresőbarát módon linkelj. Figyelj, hogy a linkeket mind a keresőrobotok, mind a felhasználók megértsék.
  • Kezdd el az off-page keresőoptimalizálást és linképítést. Ez a SEO legnehezebb és egyben legfontosabb része.
  • Nézd át oldalad, nehogy ugyanaz a tartalom szerepeljen kétszer. Használd a Google Webmester Eszközöket az ilyen tartalmak kiszűrésére, nehogy oldalad hátrányos helyzetbe kerüljön.
  • Használj abszolút URL címeket. Néhány CMS platform lehetővé teszi, hogy a relatív URL helyett abszolút URL-t használj, ami sokszor hasznosabb.
  • Mérd meg oldalad betöltési sebességét a Webmester Eszközökkel.
  • Hozz létre oldaltérképet és tedd közzé a Google és Bing Webmaster Toolsban. Használd az XML-sitemaps.com oldalt vagy a Google XML Sitemaps WordPress pluginjét.
  • Készíts Robot.txt fájlt amit tegyél közzé a Google és Bing Webmaster Tools-ban
  • Az oldaladat mobil eszközökről is el lehet érni?

 

Készíts közösségi felületet oldaladhoz. A következő oldalakon érdemes ott lenni:

  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Vimeo
  • LinkedIn
  • Wordpress
  • Tumblr
  • Pinterest
  • Etsy
  • Flickr
  • Photobucket
 
Minél több pontot tudsz kipipálni a listán, annál biztosabb lehetsz benne, hogy oldalad már a kezdetektől helyesen van keresőoptimalizálva.

 

Ha szeretnél te is egy nagy látogatottságú weboldalt, bárki készítette is honlapdat, mi segítünk! Keress minket itt! 

 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Minden posztnál feltűnik a lila madár

Miért van ott mindenhol ez az idegbajos lila madár?

2017-02-20

Ez az idegbajosnak tűnő lila madár szinte minden Facebook poszt alatti kommentnél feltűnik. Olvasóink is kérdezték, hogy mégis mit keres ott ez a madár. A most következő cikkben elmondjuk nektek! 

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A sikeres email marketing stratégia alapjai

2017-02-20

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok