Keresés

Menü

Így mehetsz tönkre egy rossz weboldal design miatt

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Így mehetsz tönkre egy rossz weboldal design miatt

2017.04.27.

Rossz weboldal hátrányai, milyen a jó webdesing

Gondoltad volna, hogy egy rosszul kialakított weboldal negatív üzeneteket közvetít az ügyfelek irányába? A termék, vagy szolgáltatás olyan, akár a nyers hús. Meg kell fűszerezni, megsütni és megfelelő köretet találni hozzá, hogy ízletesnek tűnjön. Ezt a folyamatot látja el a weboldal is – vagy gyönyörűen tálalja azt, amit szeretnél eladni, vagy nyersen dobja a lehetséges ügyfelek elé.


Nézzük hogy mik a különbségek a jó és a rossz webdesign között, és hogy milyen hátrányokkal járhat, ha ezen próbálunk spórolni.

 

Miért nem érdemes spórolni a webdesignon?


Manapság minden sikeres cég felismeri online jelenlét fontosságát. A legtöbben azonban ennek tudtában is hajlamosak spórolni ezen az online megjelenésen, ez pedig sosem javasolt. A termékeddel talán semmi gond nincs – talán a te szolgáltatásod az, amire mindenkinek szüksége van. De a célcsoportod ért majd egyet mindezzel.

Egy kis spórolás a webdesignon akár a megspórolt összeg tízszeresének elveszítéséhez is vezethet. Az ügyfelek bevonzása közvetlenül a designon múlik. A gyenge webdesignnal rendelkező weboldalaknak nagyon gyenge konverziós arányaik vannak.

Szóval ha nem érdemes spórolni, akkor mégis miben mérik a szépséget egy weboldal esetén?

 

Hogyan állapítsuk meg weboldalunkról, hogy rossz-e a design, amit használ?


Sajnos nem létezik mindenható sablon, amit bármelyik weboldalra rá lehetne húzni. A webdesign függ a szóban forgó termékektől vagy szolgáltatásoktól, trendektől és a versenytársaktól is. Bizonyos megoldások rendkívül jól illenek egy olyan oldalhoz, amihez mások egyáltalán nem. Akkor jó egy design, ha a megfelelő üzenetet közvetíti.

Egy jó designer először is tüzetesen megvizsgálja a terméket (vagy szolgáltatást) és célcsoportokat, méghozzá az ügyféllel közösen. Csak ilyen egyesített erőfeszítésekkel érhetőek el olyan eredmények, amelyeknek sikeres marketingje lesz.

Habár a jó designt a fenti okok miatt nehéz meghatározni, egy rossz webdesign ismérvei könnyedén felismerhetőek.

 

Egy webdesign rossz, ha:


•    Igénytelen, összecsapott – olcsó, vagy ingyenes stock fotók, rossz elrendezés, kis felbontás, túl sok szöveg, stb. Egy rozoga, korhadt pulton nehéz eladni a termékeket!
•    Túl közönséges – ha a weboldalad úgy néz ki, mint száz másik, akkor a terméked és céged is elveszik majd a szürke tömegben.
•    Nem kapcsolódik a témához – ha az oldaladon nem releváns dolgok jelennek meg, akkor a látogatók nem fognak komolyan venni, vagy egész egyszerűen nem fogják érteni, hogy mit próbálsz megmutatni nekik.
•    Elavult – a 2000-es évek újdonságai ma már messze nem olyan hatásosak. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden hónapban újításra lenne szükséged, de érdemes lépést tartani a trendekkel és technológiai újításokkal.

 

A rossz webdesign hatásai az üzletre


Eddig többnyire arról volt szó, hogy mennyire káros lehet az igénytelen webdesign a cégünkre és marketingünkre. De valóban ez lenne az, amin áll vagy bukik a siker? Igen. A jó termékeket rossz imázzsal nem lehet eladni. Nagyobb sikert érnek el azok, akiknek a termékei középszerűek, de megfelelően reklámozzák őket, mint azok, akiknél a fordítottja igaz.

 

Az alábbi dolgokra számíthatunk, ha webdesignunk nem felel meg az ügyfelek elvárásainak:


•    A legegyértelműbb veszély: elijeszti az ügyfeleket - a taszító csomagolású terméket sem vennéd meg, nem igaz?
•    Megtéveszti a lehetséges ügyfeleket – lehet, hogy valaki megvette volna a termékedet, de inkább máshol keresgélt, mert  nem értette, hogy mit próbálsz eladni neki.
•    Csak a versenytársakat erősíted vele – ha weboldalad túlságosan hasonlít más, hasonló jellegű cégek oldalaihoz, akkor az ügyfelek azt hiszik majd, hogy másokat másolsz, és ez kiterjed a termékeidről alkotott képükre is.

 

Mit tehetünk a jó webdesign érdekében?


A piac telis-tele van szabadúszó designerekkel és kifejezett webdesign-cégekkel, akik azt állítják, hogy a számodra legmegfelelőbb összeállítást készítik el neked. Hogyan válaszd ki ezek közül azt, aki meg is csinálja, amit ígér?

 

Íme néhány tanács ezzel kapcsolatban:


•    Vizsgáld meg a korábbi ügyfelek elégedettségét. Keress fel 2-3 oldalt a portfóliójukból. Ha tetszik amit látsz, és a fent említett rossz design jeleket sem véled felfedezni, akkor érdemes kapcsolatba lépned velük.
•    Nézd meg, hogy fejlődnek-e. Egy olyan online ügynökség, ami nem követi a világháló folyamatosan változó trendjeit, az valószínűleg semmi újat nem hozhat weboldalad életébe.
•    Derítsd ki, hogy a felhasználóidnak is dolgoznak-e, nem csak neked. Természetesen a te weboldaladról van szó, és a tiéd az utolsó szó azt illetően, hogy mi és hogyan jelenik meg rajta, de a leendő ügyfeleid fogják azt használni. Egy jó webdesigner ismeri az ügyfelek igényeit és a kényelmes, logikus böngészés titkait.
•    Láthattuk, hogy a webdesign mennyire fontos a sikeres marketinghez és a vásárlók ösztönzéséhez, éppen ezért nem szabad spórolni rajta. A minőségnek pedig bizony megvan az ára – a webdesignerek saját, éveken át gyűjtött szaktudásokat használják fel munkájuk során, éppen ezért ne számíts olcsó megoldásokra. Ha valaki párezer forintért világklasszis weboldalt ígér neked, akkor inkább keress mást!

Szerző: Mocsy

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából.

Így írhatsz érdekes tartalmakat a legszárazabb témákhoz is

2017-10-20

A tartalommarketing sokszor nehéz feladata egy online marketingesnek, pedig nincs fontosabb feladata, sem a SEO sem a Facebook kommunikáció szempontjából. 

A storytelling nem újkeletű marketing eszköz, legnagyobb tanítóink is alkalmazták. Az egészségügyi online marketingben azonban egyre nagyobb hangsúlyt kap. Miért? Mert eredményes!

Egészségügyi marketing: a storytelling művészete és tudománya

2017-10-12

A storytelling nem újkeletű marketing eszköz, legnagyobb tanítóink is alkalmazták. Az egészségügyi online marketingben azonban egyre nagyobb hangsúlyt kap. Miért? Mert eredményes! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!