Keresés

Menü

Amit meg kell tanulnod: Melyek a legjobb időpontok a posztolásra, a tartalmak megosztására?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Amit meg kell tanulnod: Melyek a legjobb időpontok a posztolásra, a tartalmak megosztására?

2015.03.01.

A sikered áll vagy bukik azon, hogyan és mikor posztolsz a közösségi média oldalakon. Tedd ezt akkor, amikor a közönséged a legnagyobb arányban forog az adott közösségi médiában. Cikkünkben leírjuk, mikor van ez!
A sikered áll vagy bukik azon, hogyan és mikor posztolsz a közösségi média oldalakon. Tedd ezt akkor, amikor a közönséged a legnagyobb arányban forog az adott közösségi médiában. Cikkünkben leírjuk, mikor van ez! 
 

A közösségi média marketing és az egyéb online marketing tartalmak sikere rengeteg tényezőn múlik. Ezek közül csak egy – de kétség kívül az egyik legfontosabb – annak művészete, hogy milyen tartalmat, mely felületen melyik időpontokban posztoljuk!
 
Általánosságban elmondható, hogy a tartalom megosztásra a leghatékonyabb időpont függ a célközönségedtől. Azt szoktam tanácsolni, hogy gondold kicsit végig a célközönséged egy napját… Ha gyesen lévő anyukáknak írsz, ők nyilvánvalóan más időpontokban lesznek fogékonyak a tartalmakra, mint egy 14 órában dolgozó vállalkozó! 
 
Emiatt nehéz általános szabályt felállítani, azonban a statisztikák alapján mi mégis összeírtuk, hogy mely felületen melyek a legalkalmasabb időpontok.
 
Nagyon érdekes, hogy a vállalatok oldaláról nézve is le lehet szűrni, hogy ők mikor szoktak posztolni! A legnépszerűbb időpontok azonban koránt sem biztos, hogy a leghatékonyabbak is. Nézd meg az alábbi áttekintést, hogy Te is a hatékony időpontot választhasd a populáris helyett.
 
Az adatok egy tavalyi felmérés alapján kerültek összeállításra, amelyet a TrackMaven adott ki a Twitter, a blogoldalak, az e-mailek, az Instagram és a Facebook jelentései alapján.
 

Instagram marketing:

A legpopulárisabb időszak: A statisztikákból látszik, hogy a legpopulárisabb nap a tartalommegosztásra az Instagramon a Csütörtök, a vállalatok által leginkább kedvelt időpont pedig a 13:00 – 14:00. 
Ehhez képet a leghatékonyabb nap – amelyen a legjobb elérések generálódnak – Hétfőre esik, a legjobb időpont pedig reggelre, 8-9 óra tájékára.
 

E-mail marketing:

Az e-mail marketing egy egyre inkább terjedő ágazat, így érdekes megnéznünk, hogy melyek itt a megfelelő időpontok. A jelentésekből látszik, hogy az e-mailek esetében is a csütörtök a legpopulárisabb nap, és a legtöbb e-mail 11:00 és 12:00 között megy ki. 
Az e-mail ezért már kicsit jobban eltalálják a vállalatok, hiszen valóban a csütörtök a legmegfelelőbb nap az adatok alapján, de a délután 14:00, és a 17:00 a legjobb időpont. 
 

Facebook marketing:

Úgy látszik, hogy a vállalatok számára a csütörtök egy igen kedvelt, dolgos nap, hiszen a Facebook-on is ekkor születik a legtöbb poszt. Ha az órákat nézzük a közösségi média óriásnál a dél és 1 óra közötti időszak a legpopulárisabb. 
Ehhez képest a leghatékonyabb nap a Facebook posztolásra a Vasárnap, ott is főleg az esti órák. Ha konkrét időpontot kellene megadnunk, a Facebook esetében ez kicsit tovább árnyalható. A reggeli időszakban fél 8 – 9 körül magasak az elérési számok, ezt követően dél előtt pár perccel emelkedik ismét, majd az abszolút csúcs az esti órákban, 20-21 óra körül van. Ezt saját 1,5 milliós Facebook rajongói táborunkban mért adatok alapján mondjuk nektek!
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

 

Twitter

Ahogy az előzőekben is, a Twitteren is a csütörtök a legforgalmasabb nap a posztok szempontjából, és a dél és egy közötti időszak nagyon kedvelt. 
Ehhez mérten azonban a kutatás kimutatta, hogy sokkal látványosabbak az elérések Vasárnaponként, és esténként, 22 óra magasságában.
 

Blogok, tartalommarketing

A blogokra való posztolás, tartalommegosztás hatékonysága is mérhető. A legtöbb bejegyzés jelenleg 11:00 és 12:00 körül keletkezik, és a Kedd, valamint a Szerda a legtöbb poszt születésének dátuma. 
Ehhez mérten a hatékonyságot tudod növelni, ha 12:00 és 13:00 között posztolsz, a legjobb nap pedig a Szombat. 
 
De még egyszer szögezzük le, hogy ezek csak átlagok! Amikor kialakítod saját marketing stratégiádat, számolj azzal, hogy kiknek készült ez a stratégia! 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Hivatalos: A Google a találati oldalakon automatikusan lejátszódó videókat tesztel

Hivatalos: A Google a találati oldalakon automatikusan lejátszódó videókat tesztel

2017-08-23

A Google jelenleg a találatok mellett jobbra megjelenő Tudáspanelbe ágyazott, automatikus videókat teszteli.  Vajon milyen hatással lesz a Youtubera és a videó marketingre ez a lépés? 

A videomarketing hangsúlya kezd 2017-ben áttevődni a Youtberól a Facebookra. Mutatjuk, hogyan érhetsz el rengeteg embert Facebook videóiddal!

10 videómarketing tipp a Facebookra, amiket mindenkinek ismernie kell

2017-07-27

A videomarketing hangsúlya kezd 2017-ben áttevődni a Youtberól a Facebookra. Mutatjuk, hogyan érhetsz el rengeteg embert Facebook videóiddal!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!