Keresés

Menü

Politikai választási marketing előrejelzés 2018-2019

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Politikai választási marketing előrejelzés 2018-2019

2017.07.04.

Politikai választási marketing előrejelzés 2018-2019

Politikai választási marketing számára az online marketing rengeteg új eszköz tartogat. Mutatjuk, mit javaslunk használni a kampány szereplőinek a 2018-as országgyűlési és a 2019-es önkormányzati választások során. 


Magyarországon már most, 2017 elején elkezdődött a választási kampány és ehhez kapcsolódó politikai marketing. A plakátcsata és a hagyományos médiumokban folyó harc azonban nem jut el mindenkihez. Aki az Origót olvassa soha nem fog elhinni semmit a 444-nek és fordítva. Az online marketingnek azonban rengeteg olyan szabad és kreatív lehetősége van minden politikai párt számra, mely akár kevés pénzből is hatékonyan eljuthat a választókig. Online marketing tanácsadóként és felelős választóként érdekelnek ezek a lehetőségek, bár semelyik párnak nem dolgozunk. Mutatjuk, mi miket tartunk jónak.

 

1. Chatbotok

A chatbotok hasznosságuknak köszönhetően váltak egyre népszerűbbé az elmúlt időben, elterjedésük és fejlesztésük pedig jelen pillanatban is folyamatosan zajlik. A chatbotok különleges tulajdonsága, hogy képesek (bizonyos korlátok mellett) „beszélgetést” folytatni az ügyfelekkel, és ezzel a nap 24 órájában gyakorlatilag fáradhatatlanul készek információt szolgáltatni az érdeklődőknek.

 

A botok folyamatosan alakítják a cégek és fogyasztók közötti kapcsolatot, és ezt a kapcsolatteremtést a politikában is igyekeznek egyre többet és többen alkalmazni. Több olyan kifejezetten politikai célokra fejlesztett chatbotot is készítettek már, amelyek segítenek:

 

 

  • A politikusok és a közönségük közötti kapcsolatfelvételben
  • A megragadó történetek elmesélésében
  • A követők 24/7-es folyamatos ellátásában
  • A Szavazók regisztrálásában
  • A kampányok kibővítésében

 

A chatbotok egy másik nagy előnye, hogy az emberekkel azok preferált eszközein és alkalmazásain keresztül kommunikálnak, és személyre szabott híreket közölhetnek az érdeklődőkkel.


2. Az információ elérhetőbb mint valaha

A politikai pártok és jelöltek korábban beszédek, rádió, nyomtatott média és televíziós közvetítések segítségével vehették fel a kapcsolatot a követőikkel. Ennek az az oka, mert ezek a csatornák képesek:

 

  • Nagyobb célközönségeket elérni
  • Akkor képesek információt közölni, amikor az emberek a leginkább figyelmesek arra
  • Könnyedén növelhetik egy párt vagy személy hitelességét

 

Az okoskészülékek elterjedésével azonban az információ elérhetőbbé vált, mint bármikor a történelem során. Ez a politikusok számára azt jelenti, hogy egy olyan felületen kampányolhatnak, ahol a választók biztosan látni fogják az üzenetüket.

 

Az információ egyszerű elérése lehetővé teszi az új stratégiák, részletek és célok azonnali közvetítését a tömegek számára. Az interneten közölt releváns információk gyorsabban éri el a választókat, mint bármely más csatornán keresztül.

 

A fentiek mellett a pártok és jelöltek szöveges üzeneteiket különböző médiaelemekkel (képek, videók, stb.) egészíthetik ki, továbbá interaktív elemeket is elhelyezhetnek weboldalaikon, további interakcióra ösztönözve az érdeklődőket.

 

3. Aprólékosan célzott kampányok

A politikusok egyik legfontosabb (és legnehezebb) feladata a megfelelő célközönség kiválasztása. A támogatók figyelmének megtartása elengedhetetlen, de ugyan ennyire fontos az új választók megszerzése azonban sikeres szavazásokhoz és választásokhoz vezethet majd. A webes adatgyűjtő technológiák lehetővé teszik a politikai egységek számára, hogy olyan közönségcsoportokat célozzanak meg, akik még nem hozták meg a döntésüket, és akiket a kampányok a legnagyobb valószínűséggel ösztönözhetnek. Néhány példa ezekre:

 

  • Személyre szabott email kampányok
  • Reszponzív webdesign, ami a visszatérő látogatókra másképpen reagál, mint az újonnan érkezettekre
  • Célzott fizetett hirdetések a Facebook vagy a Google hirdetési rendszerein keresztül 

 

A politikai pártoknak lehetőségük van a különböző szegmenseket egyéni marketing kampányokkal megcélozniuk. A támogatók és a még döntés előtt álló választók személyre szabott hírekről és információkról értesülhetnek az érdeklődési köreik alapján.

 

Donald Trump megválasztásában nagy szerepet játszottak az ilyen típusú, maximálisan kifinomult, célzott kampányok. Gondoljuk csak el, a hirdetési rendszereket földrajzilag, érdeklődési körre, vallásra, munkára és rengeteg minden másra is lehet szűkíteni. Így mindenkinek személyre szabott üzenetet tudunk adni. Mindenkinek azt tudjuk ígérni, amire a legjobban vágyik…

4. A biztonság kérdése és új problémák megjelenése

A technológia fejlődése gyakran újabb és újabb problémalehetőségeket eredményez. A politikai pártoknak tisztában kell lenniük ezekkel az akadályokkal és korlátokkal, hogy kiküszöbölhessék vagy időben orvosolhassák azokat, illetve hogy az információ biztonságát is megőrizhessék. Továbbá felkészültnek kell lenniük, hiszen az információ biztonságának kérdése egyre gyakrabban jelenik meg a sajtótájékoztatókon és nyilvános beszédek alkalmával is.

 

A digitális felkészültség a politikában rendkívül fontos szerepet játszik, hiszen az érzékeny információk biztonságáról gyakran az egész országon belül, vagy a nemzetközi továbbítás esetén is gondoskodni kell. Ennek elhanyagolása többek között az alábbi következményekhez vezethet:

 

  • A választópolgárok bizalmának elvesztése
  • A média általi lejáratás
  • A kötelező törvények betartásának elmulasztása
  • A nemzet biztonságának veszélyeztetése

 

5. Közösségi befolyás és kapcsolatfelvétel

A politikai kampányok sikere erősen függ a közösségi befolyástól, illetve a politikusok és a polgárok közötti kapcsolatfelvétel jellegétől. A technológia ma már lehetővé teszi, hogy a politikusok közvetlenül kommunikálhassanak a közönséggel, megválaszolhatják kérdéseiket és véleményt nyilváníthatnak az aktualitásokról és egyéb témákról.

 

Egy remek példa erre Barack Obama, volt amerikai elnök legelső kampányának sikere, amelyet többek között a technológiai eszközök megfelelő alkalmazása is elősegített:
2008-ban az Obama-kampány felelősei a Facebookot, Twitert és YouTube-ot is felhasználták, mint kampányeszközöket – valójában ezek a platformok voltak a kampány legjelentősebb és legeredményesebb húzóeszközei. A politikai szakértők szerint Obama ezen csatornák alkalmazásának köszönhette megválasztását.

 

6. A keresőoptimalizálás és a tartalommarketing mindenkit elér

Bár az olvasó politikai hovatartozásának megfelelően megválogatja, melyik hírportált nyitja meg (a Magyarorszagom.hu portálon kívül nem is nagyon ismerünk valódi, független hírportált ma…),a Google keresésekben mindent elérhet hozzá. Ha pl. rákeres arra, hogy nyugdíjemelés ígéretek, és erre a kifejezésre optimalizálnának a különböző pártok, az erre kereső emberhez az az információ juthatna el, amelyik hamarabb jön a Google találati listáján. A magyar pártok, hírportálok azonban magasról tesznek a keresőoptimalizálás minden formájára, és az ehhez kapcsolódó tartalommarketing sem jelenik meg sehol, így aki ezt először bevezeti, nagyot szakíthat…

 

Végezetül

A politika a modern társadalom egyik legfontosabb elemét képezi, és a technológia már most nagy mértékben befolyásolja annak működését. A technológiai felkészültség egyre fontosabbá válik majd a politikai pártok és személyek számára a siker eléréséhez. Magyarország ebben a tekintetben el van maradva más országoktól, aki először ébred, az nagyot szakíthat 2018-ban vagy 2019-ben… 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Vendégeket hozó online marketing stratégiák éttermeknek

Vendégeket hozó online marketing stratégiák éttermeknek

2017-07-20

Mi kell ahhoz, hogy egy étterem ma sikeres legyen? Egy hatékony online marketing stratégia! Milyen is az? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Melyik eredményesebb marketing eszköz a keresőoptimalizálás vagy az AdWords hirdetés? Mikor érdemes PPC-vel, mikor a SEO-val foglalkoznod?

SEO vagy PPC – melyik lesz eredményesebb?

2017-07-11

Melyik eredményesebb marketing eszköz a keresőoptimalizálás vagy az AdWords hirdetés? Mikor érdemes PPC-vel, mikor a SEO-val foglalkoznod? Példákon keresztül mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!