Keresés

Menü

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

2017.07.10.

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Hamarosan itt a kampány, családok, barátok ugranak egymásnak a politikai erővonalak mentén. Üzletemberként akár ki is végeztetheted magad, ha a Facebookra politikát posztolsz!
 


Politikus vagy? Nem? Akkor kérlek, gondolkodj! Hoz neked az hasznot közvetlenül, ha Sorost szapulod, vagy esetleg a Pride-ot élteted? Lesz abból holnap több bevételed, nagyobb fizetésed, ha a korrupciót emlegeted, és szidod a kormányt, vagy abból, ha a magyarországi mecsetépítés ellen tiltakozol? Ha igen, akkor nem szóltam semmit. Sőt, akkor olvasd el a politikai marketingről írt cikkemet ITT! De ha nem, akkor nagyon megégetheted magad!

 

Politika a Facebookon = gyertek, szedjük szét!

A minap az egyik ügyfelem egy közös, nagyon kedves ismerősömet kezdte el szapulni: 

 

„Te, láttad, XY kint volt a Pride-on! Gondoltad volna? Pedig úgy kedveltem! Nekem nincs bajom a buzikkal, de hát aki kimegy erre a magamutogató Pride-ra, az nem lehet normális! Miért vonulnak fel ők, amikor az egyéb betegséggel élők, rákosok, AIDS-esek nem? Pedig azt hittem, neki több esze van, és ezt nem látja át? Én nem akarok többet vele dolgozni, nem tudok már úgy ránézni, mint azelőtt…” 

 

“Légyszi, ne! Nem érdekel! Sem az, hogy kint volt, sem az, ha nem. Kedvelem őt. Jó ember. Okos is. Jó vele dolgozni, ahogy veled is. Ne álljon ez közénk!” -  válaszoltam.

 

Éltél meg már hasonlót?  Én rengeteget. Nem lesz pénzem abból sem, ha Soros mecseteket épített, abból sem, ha még több stadion épül. Nagyon sok kedves meleg embert ismerek, és azok közül is sokat, akik nem szeretik őket. Nem akarom tudni, mi a véleményük a dolgokról az üzletfeleimnek. A közös munka és a személyes élményeim alapján akarom megítélni őket. Sőt, még a barátaimról sem nagyon, nem akarok velük ezért összeveszni, de az üzlet azért az mégis más. Az üzlet a pénzről szól. Rengeteget dolgozol azon, hogy jó legyen a megítélése cégednek, Neked. PR és marketing munka, reputáció építés van mögötte. A saját munkád, mellyel kiépítetted, hogy szeretnek. És nem azért szeretnek, mert utálod vagy szereted a melegeket, vagy a bevándorlókat, hanem a jó minőségű munkád, és tudásod miatt. Mennyire sokat dolgoztál, hogy ezt elérd, igaz? Miért teszed tönkre egy olyasvalamivel, amihez semmi közöd? Megéri? 

 

A választások két éve következik. Az indulatok egyre durvábbak lesznek. A nemzetközi helyzet is egyre fokozódik :)  A Facebook nem egy bensőséges baráti társaság, ahol megvitathatod a nézeteidet (bár mint mondtam ott sem tenném), hanem rengeteg idegen ember közössége, akik előtt felesleges kitárulkoznod. 

 

Milyen következménye lehet közösségi média szempontból, ha mégis politikát posztolsz? 

Közöségi média szempontból a következőket tehetik meg veled, és teheted meg te is azokkal, akik zavarnak. Ha nagyon zavar valakit, amit írsz, törli az ismertséget.  Ezt egyszerűen megteheti, hiszen az adatlapodra megy és lenyitja az „Ismerős” fülecskét, ahol a legördülőből kiválasztja, hogy „Ismerős törlése” és már nem is vagy az ismerősei között. Íme, így: 

 

Facebook ismerős törlése

 

Amennyiben nem akar veled ilyen drasztikusan szakítani, el is rejtheti posztjaid, ha a hírfolyamban a poszt mellett lenyitja a kis fület, és az XY követésének leállítása menüre kattint. Így ismerősök maradtok ugyan, te észre sem veszed a változást, de ő nem látja többet, amit posztolsz. Íme, az alábbi képen, hogyan is kell ezt megtenned, ha téged zavar valaki:

 

Politikai online marketing

 

Nos, biztos vagyok benne, hogy ha sokat posztolsz politikát, a fenti két opció közül valamelyiket elszenveded. Az egészet azért sem értem, mert ha valaki nem hisz valamiben, a te Facebook posztod hatására úgysem fog megváltozni, inkább csak felmérgeli magát, ahogy a példámban is írtam. Egy személyes vitában lehetnek érvek, ellenérvek, kedves hang, meggyőzés és baráti csevej. De ez csak egy poszt, semmire nem jó, csak arra, hogy kinyírd magad.

 

Na de akkor mit tegyek, nem hallgathatok, felháborító, ami itt megy!

Ha mégis úgy döntesz, szeretnél a Facebook erejével valamelyik oldal mellett kiállni, akkor az erre való Facebook oldal indítását javaslom. Itt összeszedheted magadnak azokat a követőket, akiket érdekel a téma, mégis, te, mint magánszemély a háttérben maradhatsz. Indíthatsz mondjuk egy beszéljük meg a meleg kérdést oldalt, ahova mindkét fél rajongói csatlakozhatnak. Aztán irányíthatod úgy az oldalt, ahogy a te meggyőződésed ezt megkívánja. És még a barátaid és üzletfeleid is megmaradnak….

 

Ha többet akarsz megtudni a Facebook kezeléséről, jelentkezz valamelyik aktuális marketing tanfolyamunkra itt! 
 

címkék:
21 LinkedIn SlideShare tipp és tudnivaló, amelyekkel fellendítheted tartalommarketinged

21 LinkedIn SlideShare tipp és tudnivaló, amelyekkel fellendítheted tartalommarketinged

2017-09-05

A LinkedIn Slide Share segíti a hatékony marketing kommunikációban, mivel egy látványos, és online is használható prezentációs eszköz. Mutatjuk, hogy használd!

Hivatalos: A Google a találati oldalakon automatikusan lejátszódó videókat tesztel

Hivatalos: A Google a találati oldalakon automatikusan lejátszódó videókat tesztel

2017-08-23

A Google jelenleg a találatok mellett jobbra megjelenő Tudáspanelbe ágyazott, automatikus videókat teszteli.  Vajon milyen hatással lesz a Youtubera és a videó marketingre ez a lépés? 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!