Keresés

Menü

Itt a Google Pingvin 3.0 - minden, amit feltétlenül tudnod kell ha a keresőoptimalizálás egy kicsit is számít neked


Itt a Google Pingvin 3.0 - minden, amit feltétlenül tudnod kell, ha a keresőoptimalizálás egy kicsit is számít neked...

2014.11.06.

Itt a Google Pingvin 3.0 - minden, amit feltétlenül tudnod kell ha a keresőoptimalizálás egy kicsit is számít neked
A keresőoptimalizálás teljes folyamatát fel tudja borítani egy új algoritmus. Ezt várták a Penguin 3.0 azaz a hármas Pingvin algoritmus frissítésétől is. Nézzük, mi lett belőle! 
 

Megjelent a Penguin 3.0

 
A Google október 17.-én késő este tette közzé a Pingvin algoritmus legújabb frissítését. 
A Pingvin algoritmus legkorábbi változata 2012 áprilisában jelent meg. A Google a webszpem kiszűrésére hozta létre; azokat a weboldalakat hivatott a süllyesztőbe küldeni, amelyek manipulatív, csaló taktikákat vetnek be nagyobb láthatóság elérése érdekében.
 
A következőkben elmondom, hogyan működik a Pingvin 3.0, hogyan kapcsolódik a korábbi változatokhoz, hogyan tudhatod meg, érintett vagy-e, és persze hogyan orvosold a bajt, ha az már megtörtént.
 

A Google Pingvin algoritmus frissítése

A Pingvin legelső változata 2012 április 24.-én jelent meg, és a Panda algoritmust egészítette ki, amely a könnyen használható, jól megtervezett weboldalakat találta meg és emelte ki. A Panda algoritmus is épp most frissült újra, jelenleg a 4.1 verzió működik. A Pingvin a találati listákon elfoglalt hely legfontosabb meghatározó összetevőit, a bejövő linkeket veszi górcső alá. Azokat az oldalakat jutalmazza, amelyeken természetes, értékes, autoritatív, releváns linkeket talál, és azokat bünteti, amelyeken manipulatív módon begyűjtött, találati listákon felkapaszkodást elérni próbáló, vagy egyszerűen oda nem illő hivatkozásokra bukkan. A Pingvin eredeti változata, melyet később 1.0-re keresztelt a blogoszféra, az elindított keresések mintegy 3.1 százalékára volt hatással. Ez első hallásra talán nem hangzik soknak, ám valójában elemi erővel rázta meg a SEO világát. Bár az algoritmus 2012-ben több kisebb frissítésen is átesett, a következő jelentősebb ugrás csak 2013 május 22.-én került napvilágra, amikor a Google tovább finomított annak alapműködésén. Innentől kezdve a keresések mintegy 2.3 %-a lett érintett. A következő másfél év eseménytelenül telt, egészen a 3.0 két héttel ezelőtti megjelenéséig. 
 

Miért más a Pingvin 3.0?

Az algoritmus sokban hasonlít előző inkarnációihoz.  Kiszűri a webszpemet, és javít a találati listák minőségén a nem odaillő linkekkel telített szájtok láthatóságának drámai mértékű csökkentésével.  Még nem tudni, a keresések mely hányadára lesz hatással, de ez várhatóan nem fog nagyban különbözni az előző verzióétól. Ennek ellenére a Google előrejelzése szerint a Pingvin 3.0 nagyobb vihart fog kavarni az érintettek körében, mint bármelyik korábbi változata. Korai jelek szerint ez egy viszonylag szűk kör lesz - tehát úgy tűnik, ezek a változások kevesebb szájtra, de mélyebben lesznek hatással, mint a korábbiak. 
 
A változékonysági indexet elnézve a SERPs.com-on, úgy tűnik, a hatás még mindig kibontakozóban van.  Ebben megegyezik a legtöbb Google algoritmus frissítéssel. Ezt támasztja alá Pierre Far október 21.-i, GooglePluson tett nyilatkozata is, mely szerint "lassú, az egész világra kiterjedő működésről van szó, tehát hiteles képet a hatásairól csak néhány hét múlva fogunk kapni."
 
Világos képet arról, hogy a hamis linkek felderítésén túl mi mást céloz meg, csak később fogunk látni, és valószínűleg nem a Google jóvoltából. Az óriásnak - érthetően- nem szokása részletekbe bocsátkozni algoritmusai ismertetésekor, tehát most se készüljünk erre.
 

Érintett vagy?

Bár minden Pingvin frissítés fontos, a legnagyobb horderejűek még mindig csak a keresések 3-4%-át befolyásolják. Tehát hacsak nem ipari méretekben űzöd a büntetett SEO praktikákat - ebben az esetben egyébként már az 1.0 és a 2.0 is valószínűleg rég elkapott volna - kicsi az esély, hogy bármitől is tartanod kellene. 
 
Ha megvizsgálod, hogyan változott az organikus eléréseid száma és besorolásod a találati listákon az utóbbi napokban, és szemmel tartod ezt a következő néhány héten keresztül is, jó képet kaphatsz arról, mennyire vagy kitéve a Pingvin 3.0 szeszélyeinek. Ha hirtelen nagyot estél a besorolásokban, valószínű, hogy a Pingvin 3.0 keze van a dologban. Ha nem tapasztalsz változást, vagy ha helyzeted némileg javul, nagy az esélye, hogy egy korábbi Pingvines büntetés hatásai vannak kifutóban - avagy versenytársaidat lőtte ki körülötted az algoritmus.
Hogyan nyerd vissza pozíciódat, ha a Pingvin 3.0 megbüntetett?
 
Ha úgy látod, a napokban nagyot estél a besorolási listán, vagy megmagyarázhatatlanul alacsony lett az organikus eléréseid aránya, kézbe kell venned a dolgokat, hogy visszaszerezd régebbi pozíciódat. Előrebocsátom, hogy ez egy hosszú távú folyamat lesz; az ilyesmiből nem lehet egyik napról a másikra kilábalni, de ha elég eltökélt vagy, régi helyed újra a tiéd lehet.
 
Első lépés: Keresd meg a rossz linkeket és mindent, ami webszpemnek minősülhet az oldaladon.
 
Ha megbüntettek, ez valószínűleg a túl sok "rossz" hozzád vezető link miatt történt. Rossz linkeken a következőket értem:
  • Linkek link farmokról, vagy külön erre a célra létrehozott gyűjteményekből 
  • Linkek, amelyekért fizettél (a hirdetéseket leszámítva)
  • Linkek más témájú fórumokon 
  • Más szakterületeket érintő gyűjteményekben
  • Linkek nem világosan kivehető témájú szövegkörnyezetben, vagy szpemmes (csak kulcsszavakra építő) horgonyszövegben.
 
Ezeket a fajta linkeket az oldaladon a Google Webmaster Tools,  Open Site Explorer,  Majestic SEO, Ahrefs eszközök segítségével találhatod meg.
 
Bár rendszerint az előbb említett, manipulatív linkek a felelősek, ha a Pingvin megbüntet, a weboldaladon található szpem miatt is eshetsz nagyot a találati listákon. Ilyenekre példa a kulcsszózsúfolás, a link álcázás, és a rejtett szövegek. Vizsgáld át oldalad ilyen szempontból is.
Második lépés: Távolítsd el a problémát és felejtsd el az erőltetet keresőoptimalizálást
 
A következő lépésben el kell távolítanod minden fent említett típusú gyanús linket. Először lépj kapcsolatba a kiinduló szájtok tulajdonosaival, és kérd meg őket, hogy távolítsák el a hozzád vezető linket. Ha nem jársz sikerrel,  bevetheted a Googe Megtagadó eszközét, a Webmaster Tools eszköztárából, hogy tudasd a keresővel, a továbbiakban nem ismered el az adott oldalról a hozzád vezető linkeket. 
 
A linkek teljes eltávolítása jobb megoldás, mint a megtagadás, de ha az előbbi nem lehetséges, mindenképp tedd ezt. Ha az algoritmuson kívül más módon is kaptál büntetést, ezt tudatni fogják veled Google Webmaster Eszközökön keresztül. (Ám csak akkor, ha oldaladat előzőleg összekapcsoltad ezzel.) Ha kaptál ilyen, ún. manuális típusú büntetést is, a fent leírt két lépésen túl egy felülvizsgálati kérvényt is be kell nyújtanod. Ehhez segítséget egy hamarosan megjelenő cikkemben fogsz találni.
 

Harmadik lépés: Gondold újra  SEO stratégiádat

 
A jövőben vigyázz, hogy csak jó minőségű linkeket építs be jó minőségű oldalakon. Még jobb, ha link építés helyett arra koncentrálsz, hogyan érdemelheted ki azokat. Tedd oldalad lebilincselően érdekessé, hogy mágnesként vonzza a linkeket.
 
Remélem megválaszoltam kérdéseidet a Pingvin 3.0-mal kapcsolatban. Az elkövetkező néhány hónapban a Google valószínűleg tovább fog finomítani ezen a frissítésen is. De akár megérezted az algoritmus hatásait, akár nem, mindenképp érdemes megragadnod az alkalmat, hogy bevesd a fentieket és bebiztosítsd magad a jövőre is.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok