Keresés

Menü

Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?


Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?

2013.04.11.

Gyakran előfordul, hogy megkeresik ügyfeleimet különböző online marketing szolgáltatók ajánlataikkal, melyeket aztán hozzám is továbbítanak. Egyiküknél ez különösen gyakori, élénk online marketing tevékenységének hála. Szokásos havi konzultációnkon elővet

Forrás: matebalazs.hu

 

Gyakran előfordul, hogy megkeresik ügyfeleimet különböző online marketing szolgáltatók ajánlataikkal, melyeket aztán hozzám is továbbítanak. Egyiküknél ez különösen gyakori, élénk online marketing tevékenységének hála. Szokásos havi konzultációnkon elővette az összes ilyen megkeresést, letette elém, és megkérte, elemezzem őket. Mivel még viszonylag új ügyfél, nem volt még időnk mindenre kitérni, így átbeszéltem vele, illetve közösen kiértékeltük a lehetőségeket. Ezen elemzést foglalom össze ebben a cikkben.
 

 

Látogatottságnövelés AdWords vs keresőoptimalizálás

A megkeresések nagy részében az AdWords-öt ajánlják az online marketingesek, mint csodaszert a látogatottságnövelés alapvető eszközeként. Havidíjas AdWords optimalizálóból valóban Dunát lehet rekeszteni, ami nem is csoda, hiszen valóban nagyon hatékony marketing eszköz, és valóban, szükség van szakemberre ahhoz, hogy ez az eszköz költséghatékonyan működjön. Nagyon sok olyan cég van, akinek a bemutatkozásából látszik, a tanácsadása valóban arra irányul, hogy kevesebbért többet kapjon az ügyfél. Sokan azonban az egyetlen eszközként javasolják az AdWords kampányt a honlap látogatottságának felfuttatására, mondván, a keresőoptimalizálás hosszú és nehézkes folyamat, minek vesződjünk vele, amikor kattintás alapon is fizethetünk a Google-nak, ami igazán nem kerül sokba.  Azt kell mondjam, ezek a tanácsadók valóban nem értenek máshoz, mint az AdWords. Talán ahhoz sem igazán. Az AdWords nem csodaszer, és hosszútávon nem is olcsó eszköz. Nem fizethetek meg több tízezer szóra pozíciókat, éveken keresztül, minden szegmensben. Erre van a keresőoptimalizálás. A SEO, a sikeres keresőoptimalizálás olcsóbbá teszi az AdWords kampányt is, relevánsabbá téve az oldalt a keresőkifejezésekre. 
 
Nagyon sokan használják már az Adwords-t, néhol nagyon hosszú már az a lista, amibe bele kell tuszkolnod a weboldaladat. Nagyon nagy a „reklámzaj”. Nézd meg az alábbi képen, mennyi hirdetést találsz például az én szakmámat illetően is.
 
Online marketing tanácsadó keresés
 
 
A „reklámzaj” kifejezés mellett tanítjuk az egyetemen a „reklámvakság” kifejezést is, ami az AdWords-t is érinti. Ez azt jelenti, hogy az emberek kerülik a reklámokat, tudván, ezek fizetett hirdetések, ergo mindenki számára világos, hogy nem feltétlenül a legjobbakat hozza ki a Google a találati lista elején, csak azért kerültek oda, mert fizetnek érte. Ezt tudván elkerülik, átsiklanak a fizetett hirdetéseken és a valóban relevánsakat, az organikus listában elsőként jövőket nézik meg. Oda azonban csak úgy kerülhetsz, ha keresőoptimalizálod a weboldaladat. 
 
Tehát AdWords vagy keresőoptimalizálás? A válaszom: a kettő együtt, de a SEO-ra, a  keresőoptimalizálásra fektetve a hangsúlyt! Ne higgy annak, aki csak az AdWords-t favorizálja csodaszerként! 
 

Google vs. Facebook, melyik a jobb marketing eszköz?

Másik gyakori hozzáállás, az, hogy valamely online marketing tanácsadó, vagy magát annak tituláló vállalkozó harcosan kiáll az egyik vagy a másik mellett! „Á a Facebook csak egy lufi, nincsenek ott üzletemberek, ügyfelek, csak régi osztálytársakat felkereső magánemberek! A Google az egyetlen igazi online marketing eszköz!”  Ha valaki ezt állítja, kérdezd meg, hány rajongót ér el a Facebookon oldalaival? Nézd meg azt is, saját oldalának mennyi követője van! Ne nevezze magát közösségi médiában jártasnak az, akinek nincsen legalább annyi oldala, beleszámolhatja az ügyfél oldalakat is persze, amelyeket legalább félmillió rajongó követ. Ennyi ember, ennyi követő már alapot adhat arra, hogy tapasztaltnak mondja magát a témában. Aki kijelenti, a Facebook nem ér semmit, nem jó marketingre, az valójában nem ért a közösségi média marketinghez. Azt szajkózza, amit meg tud tenni tudás nélkül is, például csinál egy AdWords kampányt az előzőekben leírtaknak megfelelően. Nem nevezném azt sem közösségi média marketing tanácsadónak, akinek saját Facebook oldala nem rendelkezik legalább tízezer rajongóval. Ez az alap, azt gondolom.  Sokaknak nem más a közösségi média marketing, mint Facebook hirdetések feladása. Rettenetesen jó eszköz lehet ez a hirdetési forma, de csak erre ne alapozzunk! Egy kreatív tanácsadó megtalálja az utat az ügyfelekhez egyéb eszközökkel, például vírusmarketinggel is. 
 
Akkor most közösségi média marketing vagy keresőmarketing? A válaszom: a kettő együtt! Az online marketing egy összetett, sokrétű dolog. Diákjaimnak az egyetemen mindig ezt mondom: nem lehet egysíkúan gondolkodni!  A teljes sikerhez elengedhetetlen egy jól működő, keresőoptimalizált weboldal, bizonyos szegmensekben AdWords kampányokkal kiegészítve, erős közösségi média marketing jelenléttel, melynek nem a fizetett Facebook hirdetés az alapja, de bizonyos esetekben ezen eszköz alkalmazásának beépítésével.
 

 

Ha szeretnéd komplexen látni, mi kell honlapod hatékony üzemeltetéséhez, gyere el tanfolyamunkra, ahol mindezt részleteiben elemezzük! Részletek ide kattintva! 

 
 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok