Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Mi a leghatékonyabb eszköz az online marketingben, mit részesíts előnyben: AdWords, Facebook, SEO stb.?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Gyakran előfordul, hogy megkeresik ügyfeleimet különböző online marketing szolgáltatók ajánlataikkal, melyeket aztán hozzám is továbbítanak. Egyiküknél ez különösen gyakori, élénk online marketing tevékenységének hála. Szokásos havi konzultációnkon elővette az összes ilyen megkeresést, letette elém, és megkérte, elemezzem őket. Mivel még viszonylag új ügyfél, nem volt még időnk mindenre kitérni, így átbeszéltem vele, illetve közösen kiértékeltük a lehetőségeket. Ezen elemzést foglalom össze ebben a cikkben.
 
Gyakran előfordul, hogy megkeresik ügyfeleimet különböző online marketing szolgáltatók ajánlataikkal, melyeket aztán hozzám is továbbítanak. Egyiküknél ez különösen gyakori, élénk online marketing tevékenységének hála. Szokásos havi konzultációnkon elővet

 

Látogatottságnövelés: AdWords vs keresőoptimalizálás

A megkeresések nagy részében az AdWords-öt ajánlják az online marketingesek, mint csodaszert a látogatottságnövelés alapvető eszközeként. Havidíjas AdWords optimalizálóból valóban Dunát lehet rekeszteni, ami nem is csoda, hiszen valóban nagyon hatékony marketing eszköz, és valóban, szükség van szakemberre ahhoz, hogy ez az eszköz költséghatékonyan működjön. Nagyon sok olyan cég van, akinek a bemutatkozásából látszik, a tanácsadása valóban arra irányul, hogy kevesebbért többet kapjon az ügyfél. Sokan azonban az egyetlen eszközként javasolják az AdWords kampányt a honlap látogatottságának felfuttatására, mondván, a keresőoptimalizálás hosszú és nehézkes folyamat, minek vesződjünk vele, amikor kattintás alapon is fizethetünk a Google-nak, ami igazán nem kerül sokba.  Azt kell mondjam, ezek a tanácsadók valóban nem értenek máshoz, mint az AdWords. Talán ahhoz sem igazán. Az AdWords nem csodaszer, és hosszútávon nem is olcsó eszköz. Nem fizethetek meg több tízezer szóra pozíciókat, éveken keresztül, minden szegmensben. Erre van a keresőoptimalizálás. A SEO, a sikeres keresőoptimalizálás olcsóbbá teszi az AdWords kampányt is, relevánsabbá téve az oldalt a keresőkifejezésekre. 
 
Nagyon sokan használják már az Adwords-t, néhol nagyon hosszú már az a lista, amibe bele kell tuszkolnod a weboldaladat. Nagyon nagy a „reklámzaj”. Nézd meg az alábbi képen, mennyi hirdetést találsz például az én szakmámat illetően is.
 
Online marketing tanácsadó keresés
 
 
A „reklámzaj” kifejezés mellett tanítjuk az egyetemen a „reklámvakság” kifejezést is, ami az AdWords-t is érinti. Ez azt jelenti, hogy az emberek kerülik a reklámokat, tudván, ezek fizetett hirdetések, ergo mindenki számára világos, hogy nem feltétlenül a legjobbakat hozza ki a Google a találati lista elején, csak azért kerültek oda, mert fizetnek érte. Ezt tudván elkerülik, átsiklanak a fizetett hirdetéseken és a valóban relevánsakat, az organikus listában elsőként jövőket nézik meg. Oda azonban csak úgy kerülhetsz, ha keresőoptimalizálod a weboldaladat. 
 
Tehát AdWords vagy keresőoptimalizálás? A válaszom: a kettő együtt, de a SEO-ra, a  keresőoptimalizálásra fektetve a hangsúlyt! Ne higgy annak, aki csak az AdWords-t favorizálja csodaszerként! 
 

Google vs. Facebook, melyik a jobb marketing eszköz?

Másik gyakori hozzáállás az, hogy valamely online marketing tanácsadó, vagy magát annak tituláló vállalkozó harcosan kiáll az egyik vagy a másik mellett! „Á a Facebook csak egy lufi, nincsenek ott üzletemberek, ügyfelek, csak régi osztálytársakat felkereső magánemberek! A Google az egyetlen igazi online marketing eszköz!”  Ha valaki ezt állítja, kérdezd meg, hány rajongót ér el a Facebookon oldalaival? Nézd meg azt is, saját oldalának mennyi követője van! Ne nevezze magát közösségi médiában jártasnak az, akinek nincsen legalább annyi oldala, beleszámolhatja az ügyfél oldalakat is persze, amelyeket legalább félmillió rajongó követ. Ennyi ember, ennyi követő már alapot adhat arra, hogy tapasztaltnak mondja magát a témában. Aki kijelenti, a Facebook nem ér semmit, nem jó marketingre, az valójában nem ért a közösségi média marketinghez. Azt szajkózza, amit meg tud tenni tudás nélkül is, például csinál egy AdWords kampányt az előzőekben leírtaknak megfelelően. Nem nevezném azt sem közösségi média marketing tanácsadónak, akinek saját Facebook oldala nem rendelkezik legalább tízezer rajongóval. Ez az alap, azt gondolom.  Sokaknak nem más a közösségi média marketing, mint Facebook hirdetések feladása. Rettenetesen jó eszköz lehet ez a hirdetési forma, de csak erre ne alapozzunk! Egy kreatív tanácsadó megtalálja az utat az ügyfelekhez egyéb eszközökkel, például vírusmarketinggel is. 
 
Akkor most közösségi média marketing vagy keresőmarketing? A válaszom: a kettő együtt! Az online marketing egy összetett, sokrétű dolog. Diákjaimnak az egyetemen mindig ezt mondom: nem lehet egysíkúan gondolkodni!  A teljes sikerhez elengedhetetlen egy jól működő, keresőoptimalizált weboldal, bizonyos szegmensekben AdWords kampányokkal kiegészítve, erős közösségi média marketing jelenléttel, melynek nem a fizetett Facebook hirdetés az alapja, de bizonyos esetekben ezen eszköz alkalmazásának beépítésével.
 

 

Ha szeretnéd komplexen látni, mi kell honlapod hatékony üzemeltetéséhez, gyere el tanfolyamunkra, ahol mindezt részleteiben elemezzük! Részletek ide kattintva! 

 
 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!