Keresés

Menü

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév)

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév) növelése

2014.05.16.

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév)

Sokszor látsz bloggereket, Facebook oldalak vezetőit, akik hirtelen sikeresek és keresettek, gyakran jól keresővé válnak? A recept egyszerű, mely nem csak magánszemélyeknek, cégeknek is jól beválik! Elmondjuk! 


Egy jó blog ma már szinte egy saját újsággal felér. Keresik a hirdetők, média ügynökségek. Ha ehhez egy jó közösségi média kommunikáció is társul, a siker biztos. És itt nem csak a celebekre, gasztro-blogerrekre gondolok. Vállalkozások vezetőire, szakértőkre, akik vállalják, hogy cégük arcai lesznek, ezáltal hozva jelentős sikert cégüknek. A módszer egyszerű a megvalósítás nem is olyan nehéz, nekünk már sok esetben sikerült. Ahhoz, hogy a virtuális térben is ismert legyen a céged neve, logója, mindenképp jelen kell lenned a közösségi oldalakon is. Neved kiépítése egy folyamat, amely sokszor tapasztalati úton működik, azonban vannak irányvonalak, mit érdemes vagy mit nem érdemes tenni a világhálón. Nos, ha szeretnéd márkád online hírnevét növelni, látogatóid és rajongóid számát emelni, a következő tippek hasznosak lehetnek számodra.
 

1 – Légy önmagad

A közösségi média kicsit máshogy működik, mint egy weboldal vagy egyéb marketing platformok. Egy közösségi oldal hangvétele sokkal személyesebb az előbb említetteknél. Az itt megtalálható közönség sokkal annál közelebb kerül hozzád, minél közelebb engeded őket magadhoz és ennek a legjobb módja, ha nem magázódva kommunikálsz feléjük, kvázi barátként kezelve őket.
 

2 – Figyelj másokra is

Ne csak azzal foglalkozz, hogy közösségi oldalad hogyan vezeted, hanem az ott kommentelő és üzenetet író rajongóidra is figyelj. Amikor csak tudsz, válaszolj nekik, ossz ki nyereményeket és segíts problémáik megoldásában. Hálásak lesznek érte!
 

3 – Nyújts betekintést saját világodba

Nagyon fontos, hogy rajongóiddal több szinten is tudj kapcsolatot építeni. Fontos bemutatnod cégedet, működését, termékeidet és szolgáltatásaidat. Néha azonban érdemes egy-egy postban megmutatnod kedvenc ételed, könyved, hova utazol éppen, hiszen ezzel személyes szférádba is beengeded őket, ami miatt még közelebb érzik magukat hozzád. Vigyázz arra, hogy mit osztasz meg, ne nyújts túl nagy rálátást életedre.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 


 

4 – Ismerd meg követőidet

Biztosan van vagy 1000 barátod és követőd, de vajon ismered is őket? Tudod, mi kell nekik, mire van szükségük? Érdemes kisebb kutatások végezni, mik érdeklik őket és mi olyat tudsz nekik nyújtani, amire szükségük van.
 

5 – Működj együtt másokkal

Mások felkarolása és együttműködésre való felkérése nagyon hatásos, én már több esetben próbáltam. Egyszerűen keresd meg legtöbbet kommentelő, like-oló rajongóidat, írj nekik egy személyes e-mailt, ajánlj fel nekik valamilyen feladatot. Biztosan találsz olyat, aki szívesen elvállal pár dolgot akár ingyen is!
 

6 – Figyelj rá, hogy mit írsz

Mindenki szereti a jó vicceket, de nem árt óvatosan bánni a szavakkal és kifejezésekkel, mert egy sokak számára bántó szó sokba kerülhet neked. Figyelj rá, hogy bejegyzésedben ne sérts meg senkit vallási vagy faji hovatartozása miatt. Lehet, hogy baráti körödben használod az N betűs szót az afro-amerikaiak esetében, ez a te dolgod, de nyilvánosan ezt nem teheted meg oldaladon, hiszen erős visszatetszéseket kelthet rajongóidban. Ha már kiment a post, nem tudsz vele mit csinálni. Törölheted, de addigra lehet, hogy késő és egy szemfüles rajongó már printscreenelte is.
 

7 – Légy következetes és mutasd meg, mit is tudsz

A Facebook olyan, mint egy játszótér. Meg kell ismerned a többieket is a homokozóban, meg kell tanulnod játszani velük. Tudd, hol a helyed, de ha valaki játszani hív, tartsd be a szabályokat és próbáld meg legyőzni saját játékában.
 

8 – Adni és kapni

Rengetegen vannak, akik igyekeznek másoknak segíteni, azonban amikor nekik szeretnének adni valamit, segítséget nyújtani, nem fogadják el. Nyugodtan fogadd el a segítséget, amit felkínál valaki. Akár oldaladba szeretne postolni, írni vagy csak egy-egy képet küld, tedd közzé nyugodtan.
 

9 – Kínálj megoldást, lehetőségeket és válaszokat

A közösségi média egyik íratlan szabálya a 4-1 szabály. Vagyis, ha szeretnél eladni valamit postjaiddal, az legyen az 1, és a 4 pedig mindig valamilyen hasznos információ, szórakoztató kép, vicc, valami ami érdekes és hozzád tudják kapcsolni rajongóid.
 

10 – Légy pozitív

Oszd meg másokkal tapasztalataidat vagy valami olyat, ami inspirációt adhat munkájukhoz, életükhöz, ami miatt kicsit jobban érezhetik magukat. Ha valamilyen sikert értél el, írd le, hogyan is vitted ezt végbe, hátha másoknak is lökést tudsz adni ezzel.
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017-06-19

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Vásárlási döntés meghozása

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

2017-03-14

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!